Mitä uutta Äijänsuolle?

  • 6 767
  • 64
Eli Äijänsuon halliremontti ja sen viivästyminen on puhuttanut raumalaisia ja saanut ihmiset vihaisiksi. Toisien mielestä halli on vanha lato, joka kaipaa kunnolista remonttia ja heti. Toisten mielestä taas Äijänsuolle ei mitään tarvitse tehdä seuraavaan viiteen vuoteen.

Itse muistan vielä, kuinka reilu 10 vuotta sitten Äijänsuolla ei ollut edes kuppituoleja, kuin Turun puoleisella sivulla, toisin kuin nykyään, vaan jokaisessa muussa katsomossa oli pelkät puupenkit, niinkuin seisomakatsomossa tänä päivänä. Jäähyaitiot ja vaihtoaitiot olivat toisin päin, eikä futiskentän puoleisella siulla ollut kuin muutama hassu seisomakatsomoksi tarkoitettu penkki.

Paljon ovat ajat muuttuneet noista päivistä ja liiga on kaupallistunut ja muuttunut ammattilaissarjaksi. Niin on myös Äijänsuo muuttunut, talviharjoitteluhallin puoleiseen päätyyn on tullut hieno olutbaari, josta peliä voi seurata, aitioita on katonrajaan rakennettu ja entisten hassujen seisomakatsomoiden päälle on noussut n. 10 rivinen istumakatsomo, jonka alla on myöskin olutbaari.
Muutama vuosi sitten koettiin silti, että olutta ei vieläkään saa tarpeeksi ja myös Nortamonkadun puolelle rakennettiin pieni pubi, josta peliä voi seurailla.

Myös WC:t ovat Äijänsuolla parantuneet, ennen aina tukossa olleet yläkäytävän WC:t toimivat nykyään ja myös alakäytävälle on rakennettu hienot WC:t ja tuulikaappi.

Kysynkin teiltä Raumalaiset/Lukkofanit, mitä uutta Äijänsuolle? Halli on muuttunut niin paljon 10:ssä vuodessa, ettei paljon enempää halli voisi muttua, eikä Lukon matseissakaan käy enää niin paljon porukkaa, paitsi Ässäpeleissä. Oma mielipiteeni on, että ei Äijänsuo mitään jättiremonttia kaipaa. Lappeenrannassa, Turun elysee arenassa ja Helsingin vanhassa hallissa olen käynyt. Turun ja Hesan hallit ovat asia erikseen, mutta Lappeenrannan halli oli melkein kuin Äijänsuo, paitsi ettei ovista vetänyt halliin niinkuin Raumalla, koska siellä oli iso eteinen, jossa oli olutbaari ja lipunmyynti. Ehdotankin, että ainoa remontti mikä Äijänsuolle tehdään on jokaiseen oveen tuulikaapit ja yläkäytävää(turunpuoleinen sivu) voisi joiltain kohti leventää, sillä se on välillä todella ahdas.

Ilman näitä ehdottamiani parannuksiakin tosin pärjätään 2-3 vuotta, mutta nykyäänhän liigahalleissa on tietyt "vaatimukset" ja olisi mukava jos Äijänsuo nuo täyttäisi. Odotan innolla muita parannusehdotuksia ja kommenteja tästä raumalaisia niin paljon puhuttaneesta rakennuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Pakki105kg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, New England Patriots
kuten Lakaisija mainitsi tuulikaapit ja yläkäytävän levittäminen on hallin sanerauksessa seuraavana. Jotain puhetta olisi että hallin turun puoleiseen päätyyn tehtäisiin kunnon tuulikaappi johon tulisi lipunmyynti ja muuta oheispalvelua.

Jään alla olevat laatat pitäisi uusia sillä ne liikkuvat ja tekevät jäästä epätasaisen...

olishan se mukavaa saada ne kunnon tuulikaapit ettei tarvitsisi jäätyä hallissa ovien lähellä.
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Niin, hallista on tarkoitus siivota pois ainakin vanha perinteinen seisomakatsomo. Nykyisen seisomakatsomon alle tehdään parit pukukopit, ja uusi seisomakatsomo tehdään betonista. Toisin sanoen seisomakatsomosta pelin seuraaminen on tästä lähin yhtä miellyttävää kuin Porissa, jalat jäätyy eikä erätauoilla voi istua. No, vanha puinen katsomo on paloturvallisuusriski.

Yläkäytävää levennetään, tarkoittanee myös että ne vanhat vessat päättävät päivänsä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viestin lähetti Boris
Yläkäytävää levennetään, tarkoittanee myös että ne vanhat vessat päättävät päivänsä.

Luojan kiitos. Nehän olikin vaan Suomen kauheimmat.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Nojoo, kovin suuria muutostöitä ei enää hallissa sen nykyisessä muodossaan pysty tekemään..

Poppivehkeet on hyvät ja DJ, mutta mitä mieltä ihmiset olisi Helsingin vanhan jäähallin ja JYP:n hallin tapaisista "discovaloista"? Sisääntuloakin voisi kehittää, tosin Keulan pelissä oli ihan jees sisääntulo kun oli värivalotkin hommattu..

Makkaran myynti jonnekin kauas seisomakatsomon edestä, hyvä kun siltä savulta hengittämään pystyy.. Istumakatsomoihin voisi vaihtaa pehmustetut istuimet, tosin raumalaiset tuhoaisivat ne alta aikayksikön..

Yläkäytävän raju laajennus olisi loisto juttu, ja sinne joku kunnon ravintola/baari, ja matsinkatselu mahdollisuus kuten Penaltyssäkin olisi hyvä..

Kurolta voisi ottaa niitten mainosten lukuoikeuden pois, se lukee erän aikana ne samat mainokset 4 kertaa.. "Ravintola LaPoste on cheerleadereiden virallinen jatkopaikka, pelin jälkeen arvomme 2 lippua Lukon seuraavaan kotimatsiin, onnettarina toimivat Lukon cheerleaderit, tule sinäkin ravintola Laposteen" argh! en tiedä onko tuo tarkoituskin että ihmiset oppivat mainokset ulkoa....

Ja tietenkin uusia loistavia pelaajia kaivataan myös ensi kaudeksi.. :)
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti TheBlade
Kurolta voisi ottaa niitten mainosten lukuoikeuden pois, se lukee erän aikana ne samat mainokset 4 kertaa.. "Ravintola LaPoste on cheerleadereiden virallinen jatkopaikka, pelin jälkeen arvomme 2 lippua Lukon seuraavaan kotimatsiin, onnettarina toimivat Lukon cheerleaderit, tule sinäkin ravintola Laposteen" argh! en tiedä onko tuo tarkoituskin että ihmiset oppivat mainokset ulkoa....

Hyvin on opit menneet perillle... Pari peliä vielä, niin puhut mainoksia unissasikin.

Ilmoittaudu esim. maailmanympäri-TV-visailuun ja osta Lukolta mainosaikaa. Kuuluttaja voi sitten lukea pikatärppejä visailua varten: "Nepalin pääkaupunki on Katmandu, pinta-alaltaan maailman toiseksi suurin maa on Kanada, Kilimanjaro on Afrikan korkein vuori, Ruotsin kuningas on Kaarle..." :)
 

Lexa

Jäsen
ne makkarat ne makkarat...

...ovat varmasti hyviä jotka siinä seisomakatsomon edessä kärisevät, mutta niistä nenään kantautuva palaneen rasvan käry ei ole niitä miellyttävimpiä puhumattakaan siitä sinisenharmaasta usvasta mikä lähes peittää näkyvyyden kentälle ;)

Niin ja ne yläkäytävän vessat ovat turvallisuusriski...
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Yläkäytävää pitäisi laajentaa, lipunmyynti pitäisi saada sisätiloihin, WC-tiloja lisää sekä oville tuulikaapit. Siinä ne omat parannusehdotukseni.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Viestin lähetti zamuel
Hyvin on opit menneet perillle... Pari peliä vielä, niin puhut mainoksia unissasikin.

Ilmoittaudu esim. maailmanympäri-TV-visailuun ja osta Lukolta mainosaikaa. Kuuluttaja voi sitten lukea pikatärppejä visailua varten: "Nepalin pääkaupunki on Katmandu, pinta-alaltaan maailman toiseksi suurin maa on Kanada, Kilimanjaro on Afrikan korkein vuori, Ruotsin kuningas on Kaarle..." :)

Ei huono idea.. :) itse asiassa kun jokaisessa kotipelissä olen käynyt niin minulta voi kysyä mitä tahansa jäähallissa soinutta mainosta niin kyllä sen melkein ulkoa osaan..pitää varmaan mennä pian jonnekin terapeutille kun öisin herään huutaen "eikä tässä vielä kaikki".. ;D

Tosiaan se lipunmyynti sisätiloihin voisi olla hyvä juttu mutta ei samalla tavalla mitä se on Porissa hoidettu..toisaalta ihan hyvin nykyinenkin systeemi toimii, ei se ole pakko viimetingassa hallille tunkea.. noh, empä kommentoi enempää kun itse tarvitsee vain vilauttaa opiskelijakorttia ovella..

"vee vee vee piste ukinmusiikki piste fi"
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Musiikista tuli mieleen, etta alkaa valittako porilaisten kommenteista, etta Aijansuon DJ olisi huono. Helvetti, jos siella soisi yo, dingo ja mamba niin playoffspaikka olisi pelkkaa haavetta :)

Olin aika pos yllattynyt joulun aikaan, kun hallissa soi todellakin hyvaa uutta ja vanhaa rokkia.. mm. kun Lukko luistelee jaalle niin kajareista huusi Marilyn Manson asenteella. Kotona en kuuntele pahemmin, mutta hallissa se oli ***** hyva! Muutenkin, siella on kuullut helmia Zeppelinista DADiin ja mikas sen parempi.

Taukoviihteeksi haluaisin Nylon beatin jaalle pelkastaan lukkopaidoissa :0
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
E, G ja H- katsomot...

G- ja h- katsomoista puoliskot erottaa toisistaan poistamalla penkkejä katsomoiden puolestavälistä. Näin ei tarvitsisi pomppia ihmisten yli, varsinkin jos väkeä on vähänkään enemmän. Näin muuten tehtiin pari vuotta sitten A- ja C katsomoissa. Kulkeminen paikoille helpottui paljon.

Miksiköhän E-katsomon ylä- ja alaosat yhdistettiin taannoin. Tuloksena oli raju sumppu penalty pubiin. Mielestäni tuosta 5867(!) kapasiteetista voisi karsia hieman viihtyvyyden nimissä. Ehdottamani tuolien poistot veisivät vajaat 100 kuppituolia.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kaksi toivotta ylitse muiden

Nain katsojan nakokulmasta halliremontti pitaisi suunnitella siten, etta kaksi asiaa pystyisi suorittamaan eratauolla, nimittain kaymaan kusella ja ostamaan yhden tuopin.

Kumpikaan ei nykyisin yhtaaikaa Aijansuolla onnistu. Jos oletetaan, etta istut paakatsomassa, on hallin ylakaytava taynna kuin mannen karryt, joten pitaa kyynarpaita kayttaa, etta paasee vessaan ja sitten viela siella odottaa vuoroaan. Aika turhauttavaa.

Ja jos sen jalkeen lahdet toiseen jonoon, kaljajonoon, niin pilli ehtii soida, siihen saumaan ei kaljaa ehdi tauon aikana ostaa, itse juominenhan ei kesta hetkea kauempaa.

Olen ymmartanyt, ettei Rauma halliremontissa ole kyse lisakatsomotilojen rakentamisesta eika jaadytyskoneiston uusimisesta, vaan yksinkertaisti katsojia palvelevien tilojen nykyaikaistamisesta.

Joskus olen jopa paassyt aitiotiloihin, siella on kylla vessoja, mutta ei suinkaan jokaisessa loosissa. Nimitys 'aitio' onkin turhan prameileva, silla niiden takana ei ole mitaan yhtenaista kaytavaa, vaan on kuljettava aitioiden lapi paastaakseen oikeaan osoitteeseen. Ja sitten hypittana paikasta toiseen luonnollisille tarpeilleen. Tamakin puoli pitaisi korjata.

Mutta halliremontista ei taida vahaan aikaan tulla mitaan, silla niin kauan kuin tallakin palstalla lukkolaiset panevat asian kyseenalaiseksi. Mita sen jalkeen voidaan odottaa kaupunginhallitukselta ja -valtuustolta? Tai koko jaakiekkoon nihkeasti suhtautuvalta kaupunginjohtaja Koivulta?

Rauma oli aikanaan 60-luvulla edellakavija rakentaessaan tekojaaradan, niiden paivien jalkeen moni pikkukaupunki on halleineen mennyt reilusti ohi.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Re: E, G ja H- katsomot...

Viestin lähetti wild wild west
G- ja h- katsomoista puoliskot erottaa toisistaan poistamalla penkkejä katsomoiden puolestavälistä. Näin ei tarvitsisi pomppia ihmisten yli, varsinkin jos väkeä on vähänkään enemmän. Näin muuten tehtiin pari vuotta sitten A- ja C katsomoissa. Kulkeminen paikoille helpottui paljon.

Ensinnäkin tuo katsojaluku on joku vitsi..onko joku muka laskenut täsmälleen kuinka monta ihmistä halliin mahtuu..joka tapauksessa tuo on liian suuri luku, tilanne olisi jo pelottava jos tuo luku joskus toteutuu..

Penkkien poisto ehkä helpottaisi kulkemista mutta koska Äijänsuolla on käsittääkseni vain noin 3000 (vai 4000?) istumapaikkaa ja niistä tulee parhaimmat tulot niin tuskin uskon penkkien ihan heti vähenevän.. seisomakatsomon kapasiteetti on ylimitoitettu.. 2800 (tai 1800) ihmistä sinne on jo joukkomurha..

Hallin musiikista vielä sen verran että voisi sitä lujempaakin soittaa, tosin sitten tulisi taas valituksia vanhemmilta katsojilta kun Komodo lähtee soimaan..
 
Re: Re: E, G ja H- katsomot...

Viestin lähetti TheBlade
Ensinnäkin tuo katsojaluku on joku vitsi..onko joku muka laskenut täsmälleen kuinka monta ihmistä halliin mahtuu..joka tapauksessa tuo on liian suuri luku, tilanne olisi jo pelottava jos tuo luku joskus toteutuu..

Totta, sillä Lukko-Ässät pelissä 28.12. en nähnyt yhtään vapaata istumapaikkaa ja seisomakatsomossakin oli aika ahdasta ja tuolloin oli 4666 ihmistä hallissa, joskus on ollut 5500 ja tietääkseni halliin ei nykypäivänäkään lasketa enempää.

Joo, ne yläkäytävän vessat on todellakin aivan oma lukunsa, itse en niihin ole muutamaan vuoteen uskaltautunut =)

Olisihan sekin loistavaa, että liput myytäisiin sisätiloissa, muissa halleissa joissa olen käynyt, on tämä toiminut hyvin. Lisäksi se vanha lipunmyyntikoppi on mielestäni todella ruma.

Joo ja uusi kuuluttaja myöskin halliin kuten blade sanoi, on Kuro ärsyttävä lukiessaan samoja mainoksia(lukko bingo, kaupungin suosituin bingo) jo viidettä vuotta ja sanoessaan kaikkien muiden pelaajien nimet normaalilla äänellä paitsi PASSSIIII SAAAARELLLAAAN!!

Mutta eihän Äijänsuo olisi sama ilman Kuroa....
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Vaikka en Lukkofani olekaan niin silti ehdottaisin että ne portaat sieltä hallin ulkopuolelta poistettaisiin. Niissä kun ei tahdo pelin jälkeen mahtua kulkemaan ja jos ne sattuu vielä olemaan liukkaassa kunnossa niin siellähän voi tapahtua pahojakin vahinkoja. En tosin tiedä miten se halliin sisälle tuleminen tapahtuisi jos portaat poistettaisiin, mutta minun ja monen kaverini mielestä portaat ovat huono ratkaisu.

Mutta jotain hyvääkin pitää sanoa, nimittäin äänentoisto hallissa on varmasti SM-liigan parhaimmistoa. Soundit ovat kohdallaan ja (ärsyttävän) kuuluttajan puheestakin saa selvää, toisin kuin Porissa.
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Lisäehdotus Äijänsuon parantamiseksi

Joku nero on keksinyt laittaa kapealle Turun puoleiselle käytävälle invalidikatsomon, Lukon fani-myyntipisteen. kolme kioskijonoa, kulut Penalty-pubiin, ulos tupakalle ja invalidivessaan. Siihen on onnistuttu tekemään mitä mahtavin sumppu. Jos ihmisten on pakko polttaa tupakkaa erätauolla niin eikö poikittaisliikenteen voisi katkaista pitämällä Penalty-pubia lähinnä oleva ovi kiinni ja ohjata ihmiset vaikka jalkapallostadionin puolelta ulos. Olen löytänyt kokonaisen 1 invalidipysäköintipaikan hallin luota (Turun puoleiselta tasanteelta), liekö jossain lisää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Dan O'Connell
Mutta jotain hyvääkin pitää sanoa, nimittäin äänentoisto hallissa on varmasti SM-liigan parhaimmistoa. Soundit ovat kohdallaan ja (ärsyttävän) kuuluttajan puheestakin saa selvää, toisin kuin Porissa.

Minulla ei ole viime vuosilta kokemusta muista halleista, mutta jos Äijänsuon äänentoisto on liigan parhaimmistoa, niin niissä huonoimmissa ei sitten varmaan enää kuulu ämyreistä minkäänlaista pihinää.

Olen nimittäin sitä mieltä, että äänentoisto hallissa tulee vuosi vuodelta huonommaksi. Olen Pitsiturnauksessa ja harjoituspeleissä koettanut löytää hallista paikan, jonne kuulutukset kuuluvat hyvin mutta sellaista ei sieltä löydy. En tiedä sitten onko vika kuuluttajassa, mutta Kuron mutinasta ei kyllä saa mitään selvää. Mainokset niinkään eivät kiinnosta, mutta joskus olisi mukava kuulla mutiseeko hän kenties jotain asiaakin?
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Viestin lähetti Roku
Minulla ei ole viime vuosilta kokemusta muista halleista, mutta jos Äijänsuon äänentoisto on liigan parhaimmistoa, niin niissä huonoimmissa ei sitten varmaan enää kuulu ämyreistä minkäänlaista pihinää.
Ohhoh, eikös pitäisi putsata ne vaikut sieltä korvista? :) Toisaalta itse olen suuri musiikin ystävä ja keskityn myös musiikin kuunteluun..jos keskittyy täysin peliin on vaikea huomioida muuta..

Ja sinänsä yllättävää että minä olen kuullut aina ja kaiken mitä Kuro on sanonut..vaikka en edes kirkkohiljaisilla istumakatsomoilla ole..ehkä olet eksynyt penalty pubiin? Tehoa kuitenkin hallin vehkeissä on niin että tukka siinä lähtis kun DJ laittas vähän volumea.. :) Paremmat poppivehkeet on Suomessa mielestäni vain Turussa..

Tämäkin on niin turhaa keskustelua että terve..

Ja Danille sen verran, että niiden portaiden poistaminen on aika mahdoton idea..ennemmin portaat kuin jäinen jyrkkä mäki.. Arena on muutenkin maastoltaan huonolla paikalla..
 
Viestin lähetti Dan O'Connell
Vaikka en Lukkofani olekaan niin silti ehdottaisin että ne portaat sieltä hallin ulkopuolelta poistettaisiin.

Totta, itse tulen tosin Nortamonkadun puolelta aina peliin, joten en noita portaita juuri käytä. Kuitenkin niinä parina kertana kun olen noita portaita kulkenut, on henki ollut lähteä. Tosin, kuten blade tuossa sanoi, ei portaita oikein voi poistaakaan kun on tuo Äijänsuo niin ovelaan paikkaan rakennettu.

Mutta jotain hyvääkin pitää sanoa, nimittäin äänentoisto hallissa on varmasti SM-liigan parhaimmistoa. Soundit ovat kohdallaan ja (ärsyttävän) kuuluttajan puheestakin saa selvää, toisin kuin Porissa.

Kiitos, on se ainakin parempi kuin Lappeenrannassa, jossa olen ainoan vieraspelin tällä kaudella katsonut. Porissa en ole koskaan peliä käynyt katsomassa, joten en voi siitä sanoa mitään.
Kyllähän nuo Kuron mainokset ja ainakin musa kuuluu seisomakatsomoon todella hyvin, joten luulisi niiden istumakatsomoonkin kuuluvan...
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Viestin lähetti kettu666
Anteeksi tietämättömyyteni mutta mitkä ihmeen portaat?
Portaat, jotka ovat pikkuhallin puoleisessa päädyssä..ne puiset, joita on pakko käyttää päästäkseen parkkikselle..
 

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Re: Lisäehdotus Äijänsuon parantamiseksi

Viestin lähetti Jaska_a
Joku nero on keksinyt laittaa kapealle Turun puoleiselle käytävälle invalidikatsomon, Lukon fani-myyntipisteen. kolme kioskijonoa, kulut Penalty-pubiin, ulos tupakalle ja invalidivessaan. Siihen on onnistuttu tekemään mitä mahtavin sumppu. Jos ihmisten on pakko polttaa tupakkaa erätauolla niin eikö poikittaisliikenteen voisi katkaista pitämällä Penalty-pubia lähinnä oleva ovi kiinni ja ohjata ihmiset vaikka jalkapallostadionin puolelta ulos. Olen löytänyt kokonaisen 1 invalidipysäköintipaikan hallin luota (Turun puoleiselta tasanteelta), liekö jossain lisää.

Luultavasti fanikoppi vaihtaa paikkaa kesän aikana! Invalidiparkkipaikkoja on 4 kpl ylhäällä kioskin ulkoluukkua vastapäätä!
Muitakin muutoksia on tulossa.... läheltä kuultua!
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Roku


Olen nimittäin sitä mieltä, että äänentoisto hallissa tulee vuosi vuodelta huonommaksi. Olen Pitsiturnauksessa ja harjoituspeleissä koettanut löytää hallista paikan, jonne kuulutukset kuuluvat hyvin mutta sellaista ei sieltä löydy. En tiedä sitten onko vika kuuluttajassa, mutta Kuron mutinasta ei kyllä saa mitään selvää.


Ehkä myös yleisömäärä vaikuttaa äänenlaatuun. Yleensä kun olen hallissa ollut niin yleisöä on myös ollut paljon. Tyhjät penkithän saattavat aiheuttaa kaikumista ja se tekee puheen epäselväksi.

Kuulun erääseen huonoon bändiin ja haluaisin hankkia juuri Bose -merkkiset laitteet niinkuin Raumalla, mutta kun sattuvat olemaan niin kalliita ettei tavallisella ihmisellä ole niihin varaa. Eli ei voi kovin huonot laitteet olla.

Sori että mainostin bändiin kuulumistani :)
 
Jääkiekkomuseo?

En viitsinyt avata tälle omaa ketjua, joten pistin tänne kun täällä puhutaan Äijänsuosta..
Eli, olen kuullut/lukenut, että Äijänsuon remontin(sitten kun se joskus tehdään) yhteydessä halliin rakennetaan onkin sortin jääkiekkomuseo, johon tulisi mm. lukon 50-60 luvun pelipaidat ja muuta legendaarista tavaraa.
Itse pidän ajatusta loistavana ja toivon, että tämä kaunis ajatus toteutuisi, kuten myös halliremontti.
Tietääkö joku asiasta jotain enemmän, vai pitääkö tämä ollenkaan paikkaansa?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siitähän oli jo varmaan vuosi sitten ensimmäisen kerran Uudessa Raumassa kirjoitus, että sellainen museo Raumallekin pistetään pystyyn. Käsittääkseni se piti jo nykyisen hallin tiloihin johonkin nurkkaan pystyttää, mutta se idea hautautui. Tässä jokunen aika sitten tosiaan oli taas UR:ssa tästä aiheesta kirjoitus, ja näiltä näkymin tulevan halliremontin/laajennuksen yhteydessä se idea toteutetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös