Mitä tekisit jos olisit Jumala?

  • 3 884
  • 52

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Jos minulla olisi kaikki valta, niin antaisin kesän jatkua lokakuulle. Verottajan lähettäisin lomille Stakesin työntekijöiden kanssa Ulan Batoriin. Olisin estänyt Richie Vallensin, Big Bobberin ja Buddy Hollyn koneen nousun. Olisin ymmärtänyt van Goghia ja en olisi ymmärtänyt Mansonia.

Pakottaisin idän ja lännen eli islamin ja kristinuskon keskustelemaan keskenään. Vaihtaisin meidän valmentajan hessburgerin tuplaan.

jos...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Vain yhden asian:

todistaisin olemassaoloni jollakin tavalla.
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Muuttaisin itseni neekeriksi (saako noin sanoa?), päässäni olisi tietenkin suuren suuri afro, tai rastat. Ai miksi nee... tummaihoiseksi? No, niillä on hieno ääni, yleensä hienot hiukset, ja ne näyttävät vaan jotenkin enemmän coolilta.

Joo, tekisin kyllä kaikkea muutakin, mutta nyt ei tule muuta mieleen.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Antaisin Moosekselle (enkä tarkoita nyt Paavo Lipposta) viisi uutta käskyä.

11) Älä kahvaa.
12) Älä lyö vain purkukiekkoja.
13) Pelaa hyökkäävästi.
14) Taklaa.
15) Kunnioita jääkiekon aktiivisia perinteitä, että menestyisit jään päällä.
 

Anton

Jäsen
- Antaisin ihmisille enemmän suvaitsevuutta ja ymmärrystä, jottei sotia ja konflikteja olisi.
- Täyttäisin maailman (riittääkö puolilleen?) kauniilla, tuoksuvilla kukkasilla.
- Palauttaisin kaikki sukupuuttoon kuolleet eläimet takaisin.
- Antaisin veteraaneille ja sivareille loppuelämäksi ilmaiset lähiliikenneliput.
- Tasapainottaisin sukupuolien väliset erot eläimille ja ihmisille.
- Poistaisin nälänhädän ja sairaudet Tellus –planeetalta.
- Tappaisin kaikki paarmat.
- Antaisin Afrikan ja Intian vähävaraisille uudet shortsit.
- Pistäisin Auringon lämmittämään maapalloa koko päiväksi, jotta ilo, lämpö ja kurpitsat kukoistaisivat jatkuvasti.
- Kertoisin Jumalan loputtomasta rakkaudesta ja Danny –showsta.
- Tekisin Espoon Bluusseista jääkiekon Suomen Mestarin kaudelle 2003 – 2004.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Anton

- Palauttaisin kaikki sukupuuttoon kuolleet eläimet takaisin.

Ei ehkä kovin hyvä ajatus. En lähtisi kovin mielellään mustikkametsään, jos tietäisin että siellä eläisi sapelihammastiikeri tai velociraptor.

Viestin lähetti Anton
- Tappaisin kaikki paarmat.

Halleluja! Paras päätös tähän mennessä.

Osaako kukaan sanoa mitä hyötyä paarmoista on?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Anton

- Palauttaisin kaikki sukupuuttoon kuolleet eläimet takaisin.

...

- Tappaisin kaikki paarmat.

Tässähän on havaittavissa pienoinen ristiriita että jumalallista suvaitsemattomuutta. Ensin palauttaisit kaikki sukupuuttoon kuolleet eläimet takaisin ja tämän jälkeen tuhoaisit yhden lajin sukupuuttoon.

Jos minä olisin jumala...

Palataan aiheeseen joku toinen kerta, sen voin kuitenkin todeta, että lopputulos olisi katastrofaalinen teille.

vlad#16.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- voittaisin pistepörssin tekemällä hattutempun joka pelissä
- poistaisin IFKiltä paitsio- ja 'liikaa miehiä kentällä' -säännöt
- määrittäisin minimikuppikooksi D:n
- vaihtaisin Jäähallissa molemmat vieruskaverini edellisen kaltaisiin
- IFKn ollessa tappiolla määräisin 'uudet jengit'
- heräisin
 

JanJ

Jäsen
Jos olisin jumala..... tappaisin itseni, jotta ihmiset saisivat päättää omista asioistaan.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti Afan
Rakastuttaisin yhden kappaleen täydellisiä naisia itseeni.

Siis yhdenkö vain ? Mitähän Röörikin tuosta sanoisi.. ;)

Itse poistaisin sodat, sairaudet ja nälänhädän sekä ihmisen luontaisen taipumuksen eripuraisuuteen. Kaikki poliitikot laittaisin reippaaseen ruumiilliseen työhön. Itse muuttaisin asumaan paratiisisaarelle, jossa olisi runsaat kalavedet, maailman nopeimmat nettiyhteydet sekä valtava jääkaappi.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kangaroo

Itse muuttaisin asumaan paratiisisaarelle, jossa olisi runsaat kalavedet, maailman nopeimmat nettiyhteydet sekä valtava jääkaappi.

Eikä naisista puhettakaan? Mä oon kauhian hämmästyny. Siinähän kärvistelisit nopeine nettiyhteyksinesi kaloinesi ja jääkaappeinesi, alone.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Anton
-- Antaisin veteraaneille ja sivareille loppuelämäksi ilmaiset lähiliikenneliput.
Aikamoinen ristiriita tässäkin... Nuo ensimmäiset ovat kyllä lippunsa ansainneetkin mutta noilta toisilta voisi evätä kokonaan pääsyn julkisiin kulkuneuvoihin.

- Tekisin Espoon Bluusseista jääkiekon Suomen Mestarin kaudelle 2003 – 2004.
No siihen ei taida edes Jumalan mahti riittää...
 

Rocco

Jäsen
No, oikeastaan ainoa asia mitä EN tekisi olisi... tai no... kun tarkemmin miettii niin aika vähässä ovat ne asiat mitä en muokkaisi jos olisin Jumala.

Ensinnäkin tekisin Ahvenanmaasta oman maan että saataisiin se irroitettua Suomesta, sitä ne kuitenkin haluavat.

Toiseksi nostaisin Sportin liigaan.
 
K

kangaroo

Heh Sene... naisia laittaisin saapumaan mantereelta vierailulle tarpeen mukaan. Ja jos kälätystä rupeaisi kuulumaan, saisivat uida takaisin haikalojen seassa.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaa. Perustoiminnallisuus on jo jotakuinkin kunnossa (maapallo pyörii, Aurinko hehkuu, sateet tulevat ajallaan), mutta nämä nice-to-have -ominaisuudet vaatisivat kyllä pikkuisen säätämistä.

Sotiminen, tuo maailman suurin hulluus, olisi kai se ensimmäinen poistettavien joukossa. Samoin ikävät taudit: kuoleminen nyt on evoluution ja tilankäytön kannalta aika lailla pakollista, mutta eikö sen voisi hoitaa hieman helpommin? AIDS:iin tai keuhkosyöpään riuduttaminen osoittaa mielestäni melko puutteellista armeliaisuutta. Vähemmän tuskallisia tapoja katkaista elämänlanka kyllä löytyisi.

Ja sitten tietysti nämä klassiset nälänhädät, tulvat sun muut heinäsirkkavitaukset tuntuvat koko lailla tarpeettomilta. Epäilen, että me ihmispolot kyllä saamme asiamme sekaisin ilman ulkoisia muuttujiakin. Jos nyt jotain pientä virikettä pitäisi järjestää, niin uskoisin tyytyväni kunnon sadekuuroon aavistuksen epämiellyttävällä hetkellä. Esimerkkinä nyt vaikkapa ei kovin suojaisassa pusikossa aluillaan olevan sukupuoliaktin hetkellä tai alokkaiden teltanpurkuharjoituksen aikana. Jälkimmäisen tämä nykyinen hallitsija jo kertaalleen toteuttikin, kiitti vaan.

Tärkein tehtäväni tietysti olisi muuttaa ylipainoisten rillipäiden kiinnostavuutta naisten silmissä huomattavasti korkeammaksi. Tämä nyt kaiketi on itsestäänselvyys, mutta tulipahan nyt mainittua.

Viestin lähetti Anton
-- Antaisin veteraaneille ja sivareille loppuelämäksi ilmaiset lähiliikenneliput.
Viestin lähetti korkki
Aikamoinen ristiriita tässäkin... Nuo ensimmäiset ovat kyllä lippunsa ansainneetkin mutta noilta toisilta voisi evätä kokonaan pääsyn julkisiin kulkuneuvoihin.

Mikäs ristiriita tuossa on? Yhtäläisyys ainakin löytyy: molemmat ovat taistelleet vapauden ja itsemääräämisoikeuden puolesta. Ensin mainitut Stalinia vastaan, jälkimmäiset korkkia ja kumppaneita.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Andrej

Mikäs ristiriita tuossa on? Yhtäläisyys ainakin löytyy: molemmat ovat taistelleet vapauden ja itsemääräämisoikeuden puolesta. Ensin mainitut Stalinia vastaan, jälkimmäiset korkkia ja kumppaneita.

Nimenomaan näin. Muutenkin jumalana häärätessäni lisäisin suvaitsevaisuutta ja jonkinlaista kykyä ymmärtää muiden ihmisten motiiveja, toimia ja tilannetta. Myös empatiakykyä ja yleistä sopuisuutta pyrkisin lisäämään.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Tekisin kaikista ihmisistä omia kuviani eikä kukaan joka minuun uskoisi, hukkuisi milloinkaan. Kehittäisin tavan keskustella ja esittää pyyntöjä Minulle, rukoilu voisi olla hyvä tapa; nostamalla oikean käden nyrkin korvan viereen avautuisi suora kanava Minulle. Vaikka pystyisin tekemään yhtä sun toista, kuten luomaan maailmoja ja muuta mukavaa, lähettäisin kuitenkin ainoan poikani levittämään sanaani ihmisille ja laittaisin hänet kärsimään ikävän kuoleman ristillä. Jos kuitenkin jostain syystä Minun luomani ihmiset eivät minuun uskoisi eivätkä kävisi Minulle rakennetuissa kirkoissa Minua palvelemassa, tai tekisivät jotain ikävää elonsa aikana, kehittäisin pätsin tulikuuman, ikuisen kadotuksen ja muutenkin ikävän paikan johon heidät kuolemansa jälkeen toimittaisin. En tietystikään antaisi mitään konkreettista todistetta olemassaolostani, paitsi tietysti poikani uhraamisen ja kirjan, joka Minun näkemykseni mukaan riittää vallan hyvin ihmisille palvomaan ja rakastamaan Minua vielä tuhansia vuosia tapahtuneen jälkeenkin.

Jotain tuon suuntaista, eli en juuri poikkeaisi nykyisestä Jumalasta. Mestaria paremmaksi on paha laittaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitäpä mielekästä tekemistä siinä oikeastaan olisi jumalana? Koska kaikki olisi minulle mahdollista, tuskin monikaan asia tuntuisi enää kovin yllättävältä, kiehtovalta tai mielekkäältä. Tuskin maailmankaikkeudessa olisi mitään sellaista jota ei tietäisi tai olisi nähnyt.
Todennäköisesti siis tympääntyisin munaskujani myöten jos olisin jumala, purkaisin kaiken ja rakentaisin sen sitten toiseen tylsään muotoon. Eihän siihen menisikään kuin tuollainen vajaa viikko...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Miten niin jos?

- Valitsisin jonkin Sm-liiga jengin (mikähän se olisi?) ja pelaisin sillä "playstationia".

- Tekisin saman lähes lajissa kuin lajissa. Taitoluistelun unohtaisin.

- Poistaisin kansallisuudet, valtiot sekä suuryritykset.

- Jakaisin mantereet kahteen länttiin, toiselle pistäisin kaikki reteet maisemat ja kylät sun muut. Toiselle kasaisin kaiken sorttiset militanttitosikot. Pistäsin heidät istumaan kaikkiin maailman tappovehkeisiin ja antaisin sen jälkeen täsmäpommin jokaiselle. Sitten piinaisin tätä sakkia erilaisilla vitsauksilla sata vuotta (kyr*ämätää, TorsoPolaaristaSyndroomaa ynnä muuta israelilaista).

- Iskisin gigawateittain ironian-, satiirun- sekä sarkasmintajua maailman kansoihin (eritoten tänne). (Dänks K.V.)

- Antaisin jokaiselle poliitikolle, joka ehdottaisi "matkustajaveroja" tai muita populismeja syylän nenään moisista hölmöyksistä. Oman edun ajamisesta rankaisisin kahdella.

- Puhdistaisin uimavedet.

- Alistaisin USAn mitä erilaisimpien herrakansojen kulttuurien hegemonialle. Valtaporukka vaihtuisi mielivaltaisessa järjestyksessä. Eskimot voisivat aloittaa. Tekisin saman jokaiselle joskus siirtomaita omistaneelle kansalle.

- Toisin John Lennonin takaisin, "Auringon Poikana".
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Andrej
Mikäs ristiriita tuossa on? Yhtäläisyys ainakin löytyy: molemmat ovat taistelleet vapauden ja itsemääräämisoikeuden puolesta. Ensin mainitut Stalinia vastaan, jälkimmäiset korkkia ja kumppaneita.
Ei kyllä kuulu tähän ketjuun, mutta mielestäni ei ole syytä palkita ihmisiä joiden on periaatteestaan pakko rikkoa normaaleja tuhatvuotisia käytäntöjä. Armeija ei tietenkään sovi kaikille, mutta ennemmin sitten C:n paperit kuin sivari. Tunnen sivareita ja he ovat kaikki ihan normaaleja ihmisiä eikä minulla ole heitä vastaan.

Ja jos olisin Jumala niin minä kyllä tekisin Suomesta paremman paikan asua. Rahat sinne mihin ne kuuluukin ja ainoastaan järkevä kehitysapu jäljelle. Elintasopakolaisille vaihtoehdoiksi joko työ tai paluulippu ja sossun piiriin ainoastaan ne jotka sinne kuuluvat. Yksi mitä myös tekisin olisi kehitysmaiden väestön jonkinlainen vähentäminen jotta ruokaa riittäisi myös tulevaisuudessa.

EDIT: Ja Gagnea mukaillen toisin Kurt Cobainin ja Layne Staleyn takaisin rajan takaa (kai se Lennonikin siinä mukana tulisi)
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Nostaisin Haukat NHL:ään. Tai no, ainakin Suomen mestareiksi. Ei maailmassa taidakaan muita epäkohtia olla...?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös