Mitä Talviklassikon tilalle?

  • 22 594
  • 67

scholl

Jäsen
Kun Jokerit poistuu liigasta, aiheuttaa se samalla IFK:lle mahdollisesti negatiivisia vaikutuksia mitä tulee liikevaihtoon ja kannattavuuteen. Paikallismatsit ja Talviklassikko jäävät pois. Herääkin kysymys, mitä tilalle?

Itse olen sitä mieltä, että meidän kannattaisi viedä tammikuun tasauksen pelit ulkomaille. Pelata tulevasta pääsponsorista riippuen tuplamatsit esim. Dubaissa, Koreassa tai Japanissa. Gardenia silmällä pitäen, puhumattakaan tulevasta Euroopan liigasta meidän pitää kuitenkin päästä käsiksi isompiin hillopurkkeihin ja mielestäni se suunnittelu pitää aloittaa heti.

On aivan turha pelata 30+30 matsia Suomessa, pari matsia voitaisiin ihan hyvin järjestää ulkomailla pelkästään rahastusmielessä. Faneillehan siitä tulisi vuoden kovin reissu, paikalliset näkisivät lätkää pääsarjatasolta ja miljardöörit voisivat pitää kivaa. Alex Stubb, suomalaiset vientiyritykset ja Finpro voisivat olla mukana joka vuosi noilla reissuilla.
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
Eikös nämä venäläiset omistajat sanoneet, että Jokerit voi pelata HIFK:n kanssa talviklassikoita "näytösotteluina".


Sent from my iPad using Tapatalk
 

scholl

Jäsen
Eikös nämä venäläiset omistajat sanoneet, että Jokerit voi pelata HIFK:n kanssa talviklassikoita "näytösotteluina".


Sent from my iPad using Tapatalk

voi voi, mutta en näe sitä isona bisneksenä. Se on hassuttelu, eikä sarjaottelu ja KOFF pitää kuitenkin saada korvattua paljon isommalla sponsorilla, koska ovat alkaneet hankaliksi ja tuovat muutenkin vain roposia.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Ei mitään. Itseäni ei kiinnosta ollenkaan mitkään merkityksettömät läpsyttelyt. Itseäni jo vituttaa noi alkukauden ET-turnaukset, kun kesäterässä olevat pelaajat revittävät paikkojaan liikaa ja loukkaantuvat.

Tulevat ottelut HIFK:ta vastaan käydään toivottavasti vain mielikuvituksessa ja unen lomassa.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Samalla kaavalla, kuin ennenkin, mutta nyt Kespoota vastaan. Me mitään tehdä jollain säälispedeilyllä PaSKAaa vastaan.

Ollaan järjestävänä osapuolena jonkinlaista koko s/m-liigan all stars-matsia järjestämässä, niin saadaan hillot siitä. Ja Kalelle annetaan porttikielto ko. tapahtumaan.

Pidetään jokin iso ulkoilmatapahtuma, jossa HIFK pelaa jotain 'pepelehtonen-all stars'- joukkuetta vastaan. Väliajalla kilpaillaan nakkien rillaamisessa ja nauretaan ruotsalaisesti Hakin puujalkavitselle.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ymmärrän kyllä, ettei IFK-kannattajat ole innostuneita ottelemaan Jokereita vastaan enää ensi kaudesta lähtien. Jos jo tällä hetkellä ollaan jatkuvasti häviävänä osapuolena niin olisihan se jo noloa kun jatkossa naapuriseura veisi kuin mätää kukkoa täyden Stadikan todistaessa tapahtumaa.

Nojoo, ihan vakavissaan... Ei tuo talviklassikko nykyäänkään juuri sytytä, joten kyllä KHL:ään siirtyminen vie lopullisesti mielenkiinnon kyseistä tapahtumaa kohtaan.

Lopuksi ennustus: Ei mene montaakaan vuotta, kun taas otellaan samassa sarjassa. Sitä kristallipalloni ei toistaiseksi kerro, mikä sarja tulee olemaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Miksei talviklassikkoa voisi jatkossakin pelata mutta vastustajana ei olisi Jokerit vaan joku toinen seura. Mikäpä olisi sen hienompaa kuin saada koko stadion punaiseksi?
Luulen että oikeanlaisella markkinoilla ja riittävän edullisilla lipuillla se on tehtävissä.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Miksei talviklassikkoa voisi jatkossakin pelata mutta vastustajana ei olisi Jokerit vaan joku toinen seura. Mikäpä olisi sen hienompaa kuin saada koko stadion punaiseksi?
Luulen että oikeanlaisella markkinoilla ja riittävän edullisilla lipuillla se on tehtävissä.

Idea vaan pettää alta jos sinne lähdetään ihan mitä tahansa jengiä rouhimaan. Ainoa mitä voisin tässä vaiheessa miettiä on Ilves. HIFK-Ilves klassikko ja perinteet kunniaan!
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Idea vaan pettää alta jos sinne lähdetään ihan mitä tahansa jengiä rouhimaan. Ainoa mitä voisin tässä vaiheessa miettiä on Ilves. HIFK-Ilves klassikko ja perinteet kunniaan!

Ilvestä mäkin mietin mutta jotenkin viime aikaiset sekoilut siellä suunnalla ei ole omiaan lisäämään suuren yleisön mielenkiintoa.
Mutta kyllä esim. Ässät, Tappara, Kärpät ja miksei Blueskin voisi kiinnostaa ns. suurta yleisöä jos stadikalla pelataan. Mutta on kyllä ihan mahdoton ennakoida saataisiko tuonne oikeasti yleisöä vai ei.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Miksei talviklassikkoa voisi jatkossakin pelata mutta vastustajana ei olisi Jokerit vaan joku toinen seura. Mikäpä olisi sen hienompaa kuin saada koko stadion punaiseksi?

Joo IFK-Ässät jatkossa klassikoksi ja molemmille jengeille punaista päälle *hymiö*
 
Oliskohan mahdollista ehdottaa liigalle, että pelataan stadion ottelu esimerkiksi marraskuun lopun sarjakärkeä vastaan. Tai sitten kehitetään Tappara tai Kärpät vastaavaksi. Blues on tällä hetkellä niin heikossa hapessa että tarvitsee vuosien toipumisen.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Katsomo pitää myydä täyteen, muuten homma ei kannata. Kärpillä ns etäfaneja riittävästi tulemaan paikan päälle, joten siinä ykkösvaihtoehto. Lisäksi Kärppä-pelit olleet viime vuosina nautittavia hyökkäysvoittoisia pelejä, joissa on viihtynyt itsekin. Ässät taas nuoruuden ajan(70-luvun) toinen suosikkini, mutta riittääkö ässäfaneja tarpeeksi tulemaan paikan päälle?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Katsomo pitää myydä täyteen, muuten homma ei kannata.

Jos jollekin on epäselvää, niin tuohan on ainoa syy järjestää tapahtuma. Tai ei katsomoon täyteen tarvitse saada, mutta kuitenkin voitolliseen tulokseen riittävä määrä katsojia.

Tästä syystä en olisi yllättynyt Jokerien ja IFK:n välisestä "talviklassikosta" myös Jokerien KHL kaudella 14-15. Jos tapahtuma ei sitten vedä yleisöä urheilullisista tai muusta syistä, niin sitten vasta nähdäkseni mietitään osallistujien vaihtamista tai lyhyen perinteen lopettamista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täällä on hyvää ideaa jo tullutkin, eli peli esim. Ässiä tai Kärppiä vastaan olisi hyvä, tai sitten ET-peli. Ensi syksynä alkava ET on käsittääkseni aika tavalla päivitetympi edellistä "kesäversiosta", joten joku HIFK-Färjestad voisi olla hyvä. Ruotsista tulee porukkaa aika rynnimällä tollaseen, koska siellä fanikulttuuri on erittäin aktiivista vierasmatkojen osalta. Saksassa sama homma.

HIFK-Jokerit höntsä... ei kovin kiinnostava juttu.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Toisaalta jokereiden mestaruusjengin kohtaaminen viimeisen kymmenen vuoden ajalta voisi olla sykähdyttävä kokemus sinällään, mutta ilman pelleilyjä sanoakseni niin kyllä itse ainakin tulisin katsomoon jos esim Ässiä vastaan matsi, puhumattakaan ulkomaisista seuroista. T: Molemmat Klassikot erittäin hyvillä paikoilla seuranneena ja voitoista nauttineena katsojana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hauska avaus. Loppuunmyyty halli Koreassa ja rahat tulisi omaan kassaan?

Ehdotan edelleen sitä, että kerran vuodessa pelattaisiin se kuppi, miten ikinä se sitten nimettäisikään. Pentti kävisi aivan hyvin.

Se ei olisi höntsä, jos siitä ei tehtäisi pakkopullaa.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Itse en kyllä syttyisi jotain muuta liiga jengiä vastaan pelattavasta matsista. Sm-liiga all stars? Vetäsikö se edes stadionia täyteen?
 

kykkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en kyllä syttyisi jotain muuta liiga jengiä vastaan pelattavasta matsista. Sm-liiga all stars? Vetäsikö se edes stadionia täyteen?

Mulla on semmoinen hämärä muistikuva, että joskus takavuosina jotain SM-liiga allstars tapahtumaa kokeiltiinkin. Mutta kun ei yleisöä paikalle saatu, ei kokeilua jatkettu enää seuraavalla kaudella.

Vai muistanko ihan väärin? :D
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske
Itse olen sitä mieltä, että meidän kannattaisi viedä tammikuun tasauksen pelit ulkomaille. Pelata tulevasta pääsponsorista riippuen tuplamatsit esim. Dubaissa, Koreassa tai Japanissa. Gardenia silmällä pitäen, puhumattakaan tulevasta Euroopan liigasta meidän pitää kuitenkin päästä käsiksi isompiin hillopurkkeihin ja mielestäni se suunnittelu pitää aloittaa heti.

Ei millään pahalla, mutta välillä musta tuntuu, että sun nimimerkin takana kirjoittelee Petteri Sihvonen...

Mulle ei ihan avautunut tämän loistavan idean ydin. Eli tarkoititko mahdollisesti, että IFK ja vaikka Ilves pelaisivat tammikuun tasaus pelit täpö täydellä Dubain Camel's Toe areenalla? Ja, että IFK:n fanitkin matkaisivat katsomaan tätä spektaakkelia? Melko kunnian himoinen haave, mutta ei saa koskaan sanoa ei koskaan.

Henk.koht olen sitä mieltä, että ensin pitäisi siivota oma pesä ja laittaa nykyiset ongelmat kuntoon organisaatiossa. Ennen kun ruvetaan häröilemään ja rönsyilemään muuta. Tavoiteltaisiin vaikka loppuunmyytyä tammikuuntasaus matsia nordiksella ensin.. Mutta Tuomas Grönmanin sanoin; nää on vaan näitä mun mielipiteitä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pitäisiköhän tässä yhteydessä herätellä uudestaan henkiin Jääkiekon Suomen Cup ja finaali sitten stadikalle?
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Talviklassikko, mun mielestä, toimii tasan niin kauan ku pelataan samaa sarjaa Jokereiden kanssa. Itse en innostu ajatuksesta mennä paikalle katsomaan jotain näytöshöpöhöpöö tai perus liigapeliä Pelsuja vastaan.
Siinä on kuitenki liikaa miinuksia positiivisiin puoliin nähden. Kylmä tulee taatusti ja mitään et nää järkevästi eikä näytösottelu entistä naapuria vastaan tai joku vi**n Pelicans kiinnosta 30k+ ihmisiä. Plussat tietysti tunnelma ja kavereiden tai asiakkaiden kanssa viettää aikaa lämmikkeen kera. Plussat hoitaa mielummin mukavemmissa oloissa, jossa ei palele ja näkee pelinkin kunnolla.

Kertaluonteisena vois mennä näytösottelu jotain NHL-jengiä vastaan ja/tai jos sinne saatais NHLn avauskierros tai pari matsia, niin ne kiinnostaa varmasti, mutta aikataulullisesti tuskin tulee tapahtumaan.

En nää mitään järkeä pelata näytösotteluita KHL-Jokereita vastaan ja muutenki se saa tapahtuman tuntumaan pelkältä tekohengitykseltä ennen sitä isoa tappiollista vuotta, jonka jälkeen se kuopataan kaikessa hiljasuudessa.

Parempi pudottaa pois ohjelmistosta, jossei keksi oikeesti kiinnostavaa ideaa tai muokkaa tapahtumaa kokonaisvaltasemmaksi, ku pelkkä peli. Eikä se tarkota, että roudataan Loiri vetää pari biisii ennen pelii ja Kuosmanen lurittelee Maamme-laulua.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En pysty näkemään, että mikään muu liigan joukkue (kuin Jokerit) saisi stadikan täyteen katsojia. Ihan helvetin hankala kuvitella, että HIFK-Blues vetäisi riittävästi porukkaa. Tuohon liiga all stars visioon en usko. Toimii pesäpallossa, ei liigassa :) Mutta olisiko NHL joukkueiden matsi + HIFK vs "joku kiinnostava liigaseura" sellainen konsepti joka voisi toimia?
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
En pysty näkemään, että mikään muu liigan joukkue (kuin Jokerit) saisi stadikan täyteen katsojia. Ihan helvetin hankala kuvitella, että HIFK-Blues vetäisi riittävästi porukkaa. Tuohon liiga all stars visioon en usko. Toimii pesäpallossa, ei liigassa :) Mutta olisiko NHL joukkueiden matsi + HIFK vs "joku kiinnostava liigaseura" sellainen konsepti joka voisi toimia?

Hillomielessäkään tuollainen AllStars-matsi ei edes toimiessaan HIFK:ta paljon lämmittäisi. Ko. matsin järjestäisi ja mahdolliset hillot keräisi SM-liiga, ei HIFK.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös