Mitä puuhailet kun olet kipeä?

  • 5 887
  • 25

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen on joskus kipeä, minä ehkä tavallista useammin. En ymmärrä miksi, syön hyvin, liikun paljon ja muutenkin minulla on terveet elämäntavat. No, ei porata enempää.

Eli mitäs sinä puuhailet kun olet kipeä?

Tavallisesti minä surffailen netissä, pelailen tietokoneella, katson telkkaria ja lepäilen.

Kuinkas teillä?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Miika-90
Jokainen on joskus kipeä, minä ehkä tavallista useammin. En ymmärrä miksi, syön hyvin, liikun paljon ja muutenkin minulla on terveet elämäntavat. No, ei porata enempää.

Eli mitäs sinä puuhailet kun olet kipeä?

Tavallisesti minä surffailen netissä, pelailen tietokoneella, katson telkkaria ja lepäilen.

Kuinkas teillä?

Aika paljonhan tuo riippuu siitä kuinka kipeä on. Jos sitä on älyttömän kipeä niin sitä vain koomailee punkan pohjalla, mutta jos on vähän paremmassa kunnossa niin aika usein tulee katsottua jotain leffoja tai sitten surffailtua netissä. Yleensä kuitenkin tulee lepäiltyä, mutta se on pidemmän päälle hemmetin tylsää.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen siitä outo otus, että sairastan aivan äärimmäisen harvoin, joten muistot ovat vähissä. JOS sairastuisin, niin johtuen tietysti sairastumisen laadusta käyttäisin aikani seuraavasti muun muassa:

* nukun kissa kainalossa
* katson videoita
* surffaan netissä
* luen pekka töpöhäntää tai aku ankkoja
* tekstailen tai meilailen kavereiden kiusaksi
* juon viskiä ja pikiöljyä
* kai sitä voisi käydä ensiavussa jonottamassa, siellä kun aika kuluu todella pitkään, hitaasti ja hauskasti naistenlehtiä lukiessa...

Tässä siis joitakin ideoita.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sama vika Rahikaisella, äärimmäisen harvoin sairas tai kipeä. Sen sijaan koipea on leikelty sillon sun tällön ja tänään otti etutassuun kipeää.

Nukkuminen on yleensä makiata. Ja kun ei nukuta, voi ottaa pielavetisen lääkekuurin: buranaa ja valkkaria. Taas nukuttaa.

Edellisen pidemmän sairasloman varalle olin suunnitellut lukevani hirmu monta kirjaa. Yhden luin, 2kk aikana, T.Tabermannin Julian parvekkeella. Nettilukemistoa oli sitten enemmän.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Sama täällä, olen todella harvoin kipeänä. Lisäksi, saan olla todella huonossa jamassa, jotta jäisin itseäni kotiin hoivaamaan.

Kevät- ja syysflunssat eivät ole meikäläistä sänkyyn kaataneet vaan töihin on tullut raahauduttua harva se aamu. Viimeksi taisin sairastaa kotona edelliskeväänä keuhkoputken tulehdusta.

fifthyeightin kanssa olen samoilla linjoilla, että nukkuminen tekee terää. Jos uni taas ei maita niin viskipaukku on se, mihin turvaudun ensimmäisenä ja sen jälkeen lyön videon päälle ja vahtaan jääkiekkoa tai crash-boom-bang-actiona, kunnes alkaa väsyttää.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Iso leka tummaa rommia napaan teen ja hunajan kera. Ei se siihen flunssaan auta, mutta ompahan pirusti kivempi sairastaa.

Tämä koskee siis vain täysi-ikäisiä. (hymiö)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Yleensä kattelen sängyssä telkkaria, lähinnä leffakanavia. Ehkä saatan vaivautua koneellekin päin.. Eipä (juuri) muuta..
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Miika-90


Kuinkas teillä?

Mitäs se forssalainen tässä tarkoittaa? Sitä kun jalka tai selkäranka on katkipoikki, kanahaukka syöksyy varpusparven mukana peräsuolesta pisaroina vessanpönttöön (=raju ripuli) , tai kongolainen hyppykuppa on irrottanut kullista terävimmän kärjen kämmenelle alapesua suorittaessa? Vai tarkoitatko ihan vaan lenssun hoitoa? Vai ongelmia mielenterveyden puolelta? Tarkennusta kysymykseen, kiitos.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ollessani kipeä, (en ole onneksi pitkään aikaan ollut kunnolla kipeänä), teen aika pitkälti samoja juttuja kuin muutkin Jatkoaikalaiset ovat täällä ilmoittaneet tekevänsä. Yleensä majoitun sohvalle peiton kera, ja otan lähettyvilleni kaikki mahdolliset viihdykkeet. Eli siis lukemista, juotavaa, cd-soitin ja levyjä jne. Usein katson myös jonkun vanhan pelin videolta, suosikkiotteluni on se kuuluisa pleijariottelu vuoden 1999 keväältä. Lisäksi jos on oikein tylsää, kyttään kellosta, milloin kavereillani on taukoja koulussa, ja sitten puhun heidän kanssaan puhelimessa...

Ja luonnollisesti nukun erittäin paljon ollessani kipeäni. :)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Kuten niin moni muukin tässä ketjussa, myös minä olen todella harvoin sairaana, paitsi jostakin kumman syystä intissä. Siellä itselläni oli vähän väliä korkeahkoa kuumetta muutaman päivän jaksoissa sekä jatkuva yskä. Kuumeilu katosi, kun intin muropakettilläkärit keksivät kokeilla allergialääkkeitä. Kuumeilu ja yskä katosi sen siliän tien. Homettako? "Ei nyt sentään, tämä paikka on testattu monta kertaa", lääkärit sanoivat.

Joo, mutta silloin kun kipeäksi satun tulemaan lepään ja nukun. Kun kerrankin voi nukkua koko päivän ja olla tekemättä mitään, niin siitä pitää ottaa kaikki ilo irti. Parissa päivässä olenkin jo terve, joten tekemättömyyteen ei kerkiä kyllästyä.
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Itse kun olen kipeä, niin linnoittaudun peiton alle ja etsin hyllystä jonkun hyvän leffan ja laitan sen pyörimään, muutenkin tulee TV:tä aika paljon katseltua. Joskus sitä jopa toivoi että olispas nyt pientä lämpöä että voisi pitää vapaapäivän ja ottaa rennosti. Mutta kun on kipeä, niin muistaa taas miten paska olo se onkaan ja sitä vaan toivoisi että paranisi mahdollisimman pian.

Ja silloin kun olen kipeä, niin ajankohta on lähes poikkeuksetta alkusyksy, tänä vuonna taas sama juttu. Tästä taitaa muodostua kohta jo perinne, tosin se menee meikäläisellä yleensä ohi jo päivässä tai parissa. Sitten olenkin taas terve seuraavaan syksyyn asti...
 

Rocco

Jäsen
Eiköhän nä päivät mene leffojen katsomisen ja pleikkarilla tahkoamisen merkeissä. Ja tietysti syön mitä voin ja juon paljon kuumaa. Ja nukun.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pari lisäystä

  • Yleensäkin kun olen kipeä, niin minylle tuodaan naaman eteen karkkia, sipsejä, limpsaa, videoita... Eli lorvin tosiaan.
  • Tulee pelattua tietenkin pleikkaria, varsinkin Tony Hawk's Pro Skater 3:a
  • Tekstailtua kavereitten (lähinnä tyttöjen) kanssa.
  • Jos ei ole pahemmin kipeä, mutta lepää ja on pois koulusta ettei tauti iskisi/jatkuisi tulee lätkittyä ulkona vanerilta maaliin.
  • Joskus innostun tekemään/lueskelemaan tilastoja omista, FPS:n tai minkä mieleen tulee. Kirjoitan myös omista peleistäni ja harjoittelustani.
 

Markku

Jäsen
Itse olen niin harvaan kipeä kuin vain olla ja voi, viimeksi olen ihan oikeasti ollut kipeä 6. luokalla, taisi olla kuumetta. Ja nykyään olen lukiossa. Ainahan pientä nenän vuotamista ja pientä nuhaa pukkaa mutta ei ne menoa haittaa. En edes muista millainen olo on kun on esim. kuumetta :-)
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Markku
En edes muista millainen olo on kun on esim. kuumetta :-)



No jos kuumetta on vähän (tarkoittaa minulla >37.7) Ei se pahemmin tunnu, vähän väsyttää ja on vaan laiska. Jos kuumetta on jo jonkun verran (37.7-38.5) On jo sellainen ilkeä ja vittumainen olo että ei meinaa jaksaa nousta ylös sohvalta eikä tehdä oikein mitään. Jos on yli 39 (minulla vain keran ollut, sekin vesirokon aikaan) on aivan sänkypotilas. Nämä olivat minun kokemuksiani.

Mites muilla?


edit: typo
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Sattupa harvinaisen ajankohtanen aihe...
Sairastan nimittäin äärimmäisen harvoin, mutta eilen iski flunssa ja tämä päivä sitte tullu kuumeessa maattua.

Päivän askareisiin on kuulunu kanavasurffaus, vällyjen alla lepäily, netin läpikäyminen ja lukeminen ynnä mp3-kokoelmani tutkiminen.

Kohta aattelin uhmata sairauttani ja käydä vuokraamassa jonku DVD:n ja ostamassa limpparia ja sipsejä. Niin, ja särkylääkettä.
 

Rocco

Jäsen
Huomaan alkavan kuumeen aina siitä että kiveksiäni alkaa jomottamaan.

Ei ei ei... se tunne kun esim. putoaa pyöräntangolle on aivan erilainen kuin kuumeen aiheuttama jomotus.

Ja myös kuumetta ei tule vaikka tangolle putoaisinkin. Kun kuumetta alkaa tulemaan enemmän niin jomotus onneksi loppuu ja sitten alkaa jalat menemään voimattomiksi ja pientä kylmää hikeä alkaa pukkaamaan (n.37,5-38). Nämä oireet ilmenevät usein jos tangolle tosiaan putoaa.

Kun tästä päästään yli (38 ja yli) niin menee aika lailla koko kroppa voimattomaksi ja tekee mieli vaan maata tai istuskella sohvalla. Jos oikein kovaksi kuume menee (39 ja yli) niin silmissä alkaa vilisemään kaikenlaisia hassuja kuvioita ja joskus on kuulemma tullut hourittua jotakin epämääräistä.
 

Fade to Black

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai raavaat miehet nyt pikku kuumeesta heikenny :)
Itse muistan kuinka istuin tilkan sotkussa syömässä pullaa ex-tyttöystävän kanssa noin 40:n asteen kuumeessa(keuhkokuume).No,ehkä sitä ei oltu ihan maraton kunnossa.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hmm, yleensä noin kerran vuodessa tulee podettua flunssa ja kerran oksennustauti, tiedä häntä sitten mistä nuo johtunee.

Jos mulla on kunnon flunssa päällä (siis kuumemittari näyttää vähintään 37.8), niin sillon mä makoilen sohvalla, juon kuumaa mehuvesisekoitusta, otan pari buranaa ja kattelen telkkua (siis ostos-tv:tä) tai videoita.

Ja voinpa kertoa, että viimeks kun mulla oli oikein kunnon tauti päällä (Lahti 2001 dopingkisat), niin luulin olevani terve ja kuumemittari näyttikin 39.4! Kaikkein vötkyin olo onkin sillon, kun kuume on 38 ja 39 välillä tai neljänkymmenen kieppeillä. Silloin vaan nukutaan, juodaan kuumaa ja käydään vessassa.

Jos mulla on oksennustauti, niin parin tunnin yökkäilyt ja sen jälkeen päivän lepo ja syöntitauko. Seuraavana päivänä voi vaikka lähteä autokoulun kakkosvaiheen liukkaan rataa suorittamaan :). Olo on heikko pitemmän aikaa ja menetetyt kilot vaivaa päätä.
 

Miguel

Jäsen
Enpä minäkään enää kovin usein sairasta. Nuha kyllä tarttuu helposti, mutta kuume harvoin, ehkä noin kerran vuodessa. Yllättävää sinänsä, sillä meikäläinen voi huonosti jo ihan pikkuisen päälle 37 asteessa ja kuume yleensä kestää vähintään pari päivää. Ja ainakin nuorempana minulle kuumeessa hourailu ja harhakuvitelmat olivat täysin normaaleja. Nyt nekin ovat hävinneet, joskaan en piiiitkiiin aikoihin en ole kovassa kuumeessa ollut.

Edellinen kuume taisi olla viime kevättalvella, juuri kun play-offit olivat alkaneet. Tunsin jo päivällä oloni huonoksi, mutta menin kuitenkin katsomaan Pelicans-TPS -ottelua. Seisominen katsomossa vei voimat ja päätä särki uskomattoman paljon. Ensimmäisen jatkoajan jälkeen olin tuskissani, ja pelko pelin venymisestä yöhön sai minut lähtemään kotiin. Kotiin päästyäni sain pian kuulla tuloksen, ja näin jälkikäteen harmittaa, että en ollut juhlimassa riemukasta jatkoaikavoittoa paikan päällä. Kuitenkin, join kotona Finrexiniä ja menin melkein saman tien nukkumaan lähes varmana siitä, että joku muu lähtee minun paikallani (matka oli jo maksettu) vieraspeliin Turkuun seuraavana päivänä. Yllättäen vointini olikin ihan hyvä, ja lähdin sittenkin todistamaan harmittavaa tappiota. Seuraavana päivänä lämpöä oli vielä vähän, mutta hyvin siitä selvittiin.

Ollessani kuumessa kotona nukun paljon ja makaan muutenkin sängyssä, luen tai katson telkkaria. Ei siihen kummempia tarvita.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Miguel
Enpä minäkään enää kovin usein sairasta. Nuha kyllä tarttuu helposti, mutta kuume harvoin, ehkä noin kerran vuodessa.

Ainoa ongelma on se, ettei kuume tartu :) Ja tää on fakta!


Itsekin teen ollessani kipeä aika lailla samoja asiota, mitä te muutkin.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti hörkkö


Ainoa ongelma on se, ettei kuume tartu :) Ja tää on fakta!

No joo, eihän itse kuume voi tarttua. Mutta kuumeen aiheuttavat virukset kyllä leviävät, jolloin kuumeen voidaan sanoa tarttuvan.

Biologia ei ole vahvin aineeni, voitte antaa informaatiota ja korjailla minun väitteitäni.
 

scholl

Jäsen
Kuinkas teillä?

melkein koko viikko mennyt reseptillä netti, tv, kirja, ulkona olen käynyt oikeastaan vain lounaalla. Iltaisin syönyt himassa ja ottanut vähän punaviiniä sekä tietysti olutta. Todella tylsää kieltämättä olla kipeänä.

Jotain hyödyllistäkin voisi ehkä tehdä, muttei viitsi kuluttaa energiaa. Kun sairastetaan niin sairastetaan täydellä teholla.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
scholl kirjoitti:
Iltaisin syönyt himassa ja ottanut vähän punaviiniä sekä tietysti olutta. Todella tylsää kieltämättä olla kipeänä.

Vähän sama, jos on vain pikku kuume yms. Yleensä lämmintä rommitotia netin / tv n äärellä. Jos on isommin kuumetta taikka särkyä, menee petinpohjalla, kuitenkin lueskelen paljon. Ei vaan jaksa nukkua, jollei sitten ole oikein helvetisti kuumetta ja särkyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös