Mitä puoluetta äänestät kunnallisvaaleissa

  • 1 847
  • 27

Mitä puoluetta äänestät kunnallisvaaleissa

  • Suomen sosialidemokraattinen puolue

    Ääniä: 11 8,4%
  • Suomen keskusta

    Ääniä: 11 8,4%
  • Kansallinen kokoomus

    Ääniä: 49 37,4%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 8 6,1%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 15 11,5%
  • Ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 5 3,8%
  • Suomen kristillisdemokraatit

    Ääniä: 1 0,8%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 0 0,0%
  • Suomen kommunistinen puolue

    Ääniä: 3 2,3%
  • Rauhan ja sosialismin puolesta - Kommunistinen työväen puolue

    Ääniä: 1 0,8%
  • Liberaalit

    Ääniä: 3 2,3%
  • Suomi - Isänmaa

    Ääniä: 0 0,0%
  • Suomen kansan sinivalkoiset

    Ääniä: 1 0,8%
  • Itsenäisyyspuolue Vapaan Suomen liitto

    Ääniä: 0 0,0%
  • Köyhien asialla

    Ääniä: 0 0,0%
  • Eläkeläiset kansan asialla

    Ääniä: 0 0,0%
  • Muutosvoimat Suomi

    Ääniä: 0 0,0%
  • Vaihtoehtoväki

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yhteisvastuupuolue

    Ääniä: 0 0,0%
  • Valitsijayhdistyksen asettama ehdokas

    Ääniä: 0 0,0%
  • Yhteislistalla oleva ehdokas

    Ääniä: 0 0,0%
  • Äänestän tyhjää

    Ääniä: 1 0,8%
  • En äänestä

    Ääniä: 22 16,8%

  • Äänestäjiä
    131

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Tuo toinen kunnallisvaali-aiheinen äänestysketju suljettiin ilmeisesti huonon alustuksen takia, joten otetaan uudestaan, mutta vaihdetaan kysymys muotoon, mitä puoluetta äänestät/äänestit kunnallisvaaleissa, kun tuossa suljetussa pyydettiin veikkaamaan mikä tulee olemaan suurin puolue.

Eduskuntavaalien alla avatussa äänestysketjussa jatkoaikalaiset olivat kallellaan kokoomuksen suuntaan.

Laajempaa keskustelua kunnallisvaaleista käydään Vapaassa keskustelussa ketjussa Kunnallisvaalit 2004

Oma ääneni menee näissä vaaleissa kokoomukselle.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kokoomus, tuo Suomen vänrikkinappula puolue, joka on ryssinyt omat asiansa ja kassa on tyhjänä. Eikös Kokoomuksessa ja RKP:ssä ole käynyt niin, että ne jotka pärjäävät liike-elämässä tekevät töitä ja sukujen mustat lampaat ovat mukana politiikassa. Todellinen vitsi porukka.
Olen oikeistolainen, mutta häpeän tätä paskasakkia. Ääni Liberaaleille.
 

Wolves

Jäsen
Ensimmäinen, joka näyttää myöntävän etten äänestä.

En usko, että jokainen ääni merkitsee.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä on kysymysmerkki, jaksanko huomenna vaivautua uurnille ollenkaan. Riippuu säästä ja sellaista...

Pari kertaa olen kokeillut Hesarin vaalikonetta, viimeksi juuri äskettäin. Ensimmäisellä kerralla eräs liberaaliehdokas oli ykkösenä, nyt kakkosena.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olen yleensä tavannut tukea Keskustaa. Kuitenkin nyt tuntuu siltä että parhaat ehdokkaat ovat aivan muista puolueista. Äänestääkö siis ehdokasta vai puoluetta, kas siinä pulma. Onhan tässä vielä vähän aikaa pohtia..
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäli äänestämällä voisi oikeasti vaikuttaa niin se olisi kielletty jo vuosia sitten.
 
Vihreille menisi, jos täkäläinen kylähullu olisi vielä puolueen ainoana ehdokkaana. Varmaan isäukkoani joudun äänestämään, eli Vasemmistoliitto.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Asun ulkomailla, joten en äänestä, mutta heräsi kysymys, onko nuo kaikki puolueet oikeasti olemassa? Siis, "köyhien asialla" jne. Jos on, niin olisiko jollain linkkejä näiden minipuolueiden kotisivuille. Olisi mukavaa käydä tutustumassa siihen, miten he parantaisivat maailmaa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kyllä nuo kaikki puolueet ovat puoluerekisterissä. http://www.vaalit.fi/15366.htm on sivu josta löytyy kotisivut.

Paljonkohan muuten Halmeen Topi saa Helsingistä ääniä kunnallisvaaleissa? Jos kerää yhtä komean äänimäärän kuin eduskuntavaaleissa, eli reilut 16 000, vetäisi Viikinki omilla äänillään perässään viisi muuta Perussuomalaisten ja Vapaan Suomen liiton edustajaa Helsingin kaupunginvaltuustoon.

Itse en usko ihan noin isoon äänimäärään näissä vaaleissa. Eiköhän sieltä kuitenkin sellaiset luvut tule, että itse pääsee ja saattaapa 1-3 muutakin vetää imussaan, riippuen siitä keräävätkö muut ääniä. Eniten ihmetyttää tuo että PS on vaaliliittoon suostunut. Vaikuttaa konkreettiselta uhalta menettää omia paikkoja.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Timi
Asun ulkomailla, joten en äänestä, mutta heräsi kysymys, onko nuo kaikki puolueet oikeasti olemassa? Siis, "köyhien asialla" jne. Jos on, niin olisiko jollain linkkejä näiden minipuolueiden kotisivuille. Olisi mukavaa käydä tutustumassa siihen, miten he parantaisivat maailmaa.

Ulkomailla asuvatkin saavat äänestää edellisen Suomen kotikuntansa kunnallisvaaleissa. Näin ainakin ennen vanhaan.

Niitä pienpuolueita löytyy googlella suht helposti:

http://www.kolumbus.fi/koyhienasialla/

http://www.netti.fi/~iory/ (Suomi-Isänmaa)

http://www.kolumbus.fi/sinivalkoiset/

http://www.vapaansuomenliitto.fi/

Siinä ainakin nopeasti muutamia, joilta löytyi kotisivut ilman suurempia etsimisiä.

Itse äänestän Kokoomusta - vakaumuksen puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kokoomus saa ääneni.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasemmistoliittoa kävin äänestämässä, tavoistani poiketen. Ja vielä miesehdokasta...voiherranjestassentään.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Pikku Myy
Vasemmistoliittoa kävin äänestämässä, tavoistani poiketen. Ja vielä miesehdokasta...voiherranjestassentään.

Niin, en kyllä kykene ymmärtämään mitä merkitystä ehdokkaan sukupuolella on, jos henkilö on pätevä?

Itse annoin n. 15 minuuttia sitten ääneni naiselle, koska hän on fiksu, pätevä, oikeat mielipiteet ja edustaa samaa sukupolvea kanssani.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti dude
Ulkomailla asuvatkin saavat äänestää edellisen Suomen kotikuntansa kunnallisvaaleissa. Näin ainakin ennen vanhaan.

Kiitoksia linkeistä. Juu, kyllä tuo äänestys ruljanssi on tuttua ja eduskuntavaaleissa äänestänkin, mutta jotenkin minusta kunnallisvaalit ovat sellainen, että ei minulla ole niissä mitään sanottavaa. Asun ulkomailla, enkä tiedä esim. Helsingin kunnallispolitiikasta tällä hetkellä tarpeeksi, että tahtoisin äänestää. Sen lisäksi koen sen jotenkin niin, että koska asun ulkomailla ei minulle "kuulu" äänioikeutta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Keskustaa olen kannattanut maaseudun ihmisenä ja nyt kun vielä kotikylän voimahahmo oli Keskustan ehdokkaana, valinta ei ollut kovin vaikea.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dude
Niin, en kyllä kykene ymmärtämään mitä merkitystä ehdokkaan sukupuolella on, jos henkilö on pätevä?
Mutta mä olenkin telaketjufeministimelkeinlesbomiesvihaaja, joka haluaa äänestää naista:) Tietty ihan hyvin voisin äänestää miestä (niinkun nyt teinkin), mutta jos on kaksi tasavertaista ehdokasta, joista toinen on mies ja toinen nainen, äänestän mielummin sitä naista. Tietenkin aluksi rajaan puolueen, iän ja ajatusmaailman mukaan ehdokkaita pois. Ei tuohon naisen äänestämiseen mitään mutu:a parempaa selitystä ole, miksi sinä laitoit tänään sen värisen paidan päälle kuin sinulla nyt on, etkä sitä toisen väristä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En äänestänyt. Jos olisin äänestänyt, niin olisin ehkä kallistunut Vasemmistoliitto/Vihreät akselille, luulen.

En kadu silti päätöstäni.
 

Rocco

Jäsen
Äänestän henkilöä, en puoluetta. Tosin tämä pätee vain niin kauan kunhan henkilö ei ole RKP:n tai Vasemmistoliiton listoilla.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti dude
Niin, en kyllä kykene ymmärtämään mitä merkitystä ehdokkaan sukupuolella on, jos henkilö on pätevä?

No, katos kuka meillä on Presidenttinä tällä hetkellä ja miksi - naisilla tuottaa äärimmäisen suuria vaikeuksia äänestää miesehdokasta, kun "naisilla menee muutenkin jo niin huonosti ja miehet saa enemmän palkkaa."
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joku voisi päätellä vaaleissa äänioikeutettujen ja vaaleissa valittujen sukupuolijakaumasta sen päätelmän, että naiset äänestävät aika paljon miehiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös