Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 243 110
  • 1 549

Glove

Jäsen
Sabatonin Ghost Divisionia kuunnellessa tuli mieleen, että enpä olekaan pelannut Hearts of Iron IV:ta varmaan puoleen vuoteen. Eiköhän laiteta peli käyntiin ja lähdetään valloittamaan maailmaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pari kamppista nyt vedettynä tuossa Back 4 Blood open betassa ja perkelettos vieköön, että osaa olla mukavaa mäiskettä! Se sama fiilis, mitä L4D tarjos, on takas. Toki ihmekös tuo, kun sama porukka tekijänä.

Huomenna lisää. Ehkä jo versusta kokeilemaan. Ihan jänskättää jo.

Vahva suositus, jos FPS:t maistuu.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Tuli hankittua TV- ja kirjasarjan innoittamana Witcher 3 pleikkarille. Näin parin päivän pelaamisen perusteella vaikuttaa hyvälle ja erittäin koukuttavalle tekeleelle. Julkaisuvuoden (2015) huomaa kyllä grafiikoista, lähinnä cutsceneissä, mutta en ole antanut sen häiritä.

Pahoittelut viikkoja vanhaan viestiin vastaamisesta.

Miten on peli maistunut? Jos olisit malttanut loppuvuoteen odotella, niin silloin julkaistaan (näillä näkymin) remastered versio uudella sisällöllä. Tarkkaa päivämäärää ei ole.

Peli tosiaan julkaistaan uudelleen uudelle sukupolvelle ja tietty PC:lle tulee graafista päivitystä. Uusi julkaisu myös sisältää molemmat maksulliset lisäosat.

Ja tuttuun CDprojekt tyyliin pelin ja lisäosat jo omistavat henkilöt saavat tuon remastered päivityksen ilmaiseksi.

Itse aikanaan pelin läpäisin julkaisuvuonna ja lisärit sitten niiden ilmestyessä. Toista läpipeluuta en ole vielä suorittanut, mutta se lienee loppuvuodesta sitten selviö.

Oma suhteeni pelisarjaan ja maailmaan on hyvin läheinen. Pelasin masokistisesti aikoinaan Witcher 1:n julkaisuvuotenaan ja muutamaan otteeseen pelin Enhanced editionin. Sama Witcher 2:ssa. Witcher 3 onkin toistaiseksi vielä uudelleenpelaamatta. Myös kirjasarja on kahlattu läpi ja luonnollisesti tv-sarja pariin otteeseen. Tuota järkyttävää Hexer -sarjaa en katsonut kun yhden jakson verran, enkä siihen ikinä aio palata.

Oma hartain toiveeni onkin, että CDprojekt palaisi Witcherin maailmaan todellisen toimintaroolipelin muodossa, eli sellaisen missä ei enää seikkailla Geraltin saappaissa, vaan jokainen saisi luoda oman Noiturinsa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
The Ascenttia kaverin kanssa co-oppina netin välityksellä. Nätti ku mikä mutta satunnaiset bugit vievät vähän peli-intoa.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miten on peli maistunut? Jos olisit malttanut loppuvuoteen odotella, niin silloin julkaistaan (näillä näkymin) remastered versio uudella sisällöllä. Tarkkaa päivämäärää ei ole.
Hyvin on maistunut, kiitos kysymästä. Alussa kului useampi tunti päivässä karttaan tutustuessa ja tehtäviä tehdessä, vailla mitään tietoa mutageeneistä ja noiturin juomista yms.

Päätarinan ensimmäinen ylitsepääsemätön este tuli vastaan luolassa jotakin Wild Huntin soturia vastaan. Palasin suosiolla edelliseen tallennukseen luolan ulkopuolelle kaverin vedettyä mua viidettä kertaa putkeen pataan :D Tuon jälkeen olen ottanut selvää mutageeneistä ja muista lisävarusteista sekä suorittanut Witcher contracteja tulevaa kostoa varten.

Hain pari päivää sitten lähikirjastosta myös kolmannen osan Witcher kirjasarjasta. Noiturit ja velhot ovat siis olleet suuri apu loman aiheuttaman tyhjiön täyttämisessä.


Ps. Gwentistä en tajua vieläkään mitään. Harvinaisen helppo tapa hävitä rahat.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Hyvin on maistunut, kiitos kysymästä. Alussa kului useampi tunti päivässä karttaan tutustuessa ja tehtäviä tehdessä, vailla mitään tietoa mutageeneistä ja noiturin juomista yms.

Päätarinan ensimmäinen ylitsepääsemätön este tuli vastaan luolassa jotakin Wild Huntin soturia vastaan. Palasin suosiolla edelliseen tallennukseen luolan ulkopuolelle kaverin vedettyä mua viidettä kertaa putkeen pataan :D Tuon jälkeen olen ottanut selvää mutageeneistä ja muista lisävarusteista sekä suorittanut Witcher contracteja tulevaa kostoa varten.

Hain pari päivää sitten lähikirjastosta myös kolmannen osan Witcher kirjasarjasta. Noiturit ja velhot ovat siis olleet suuri apu loman aiheuttaman tyhjiön täyttämisessä.


Ps. Gwentistä en tajua vieläkään mitään. Harvinaisen helppo tapa hävitä rahat.

Gwent ei kaikille maistu, mutta suosittelen antamaan sille mahdollisuuden. Yksi koko pelisarjan koukuttavimmista asioista.

Pääjuoni kannattaa ehdottomasti jättää aina välillä kellumaan ja keskittyä sivutekemiseen. Mutta ei liian pitkäksi aikaa, ettei käy liian helpoksi hahmon ylilevelaamisen takia. :) Niitä Witcher diagrameja kannattaa metsästää; nuo Witcher setit ovat aika lailla, parasta mitä pelillä on tarjota varusteiden muodossa.

Millä vaikeusasteella pelaat? Öljyt ovat myös tärkeä buffi miekan tekemään vahinkoon. Itse omalla pelikerralla panostin alkemiaan ja lähitaisteluun ja vaikeimmalla vaikeusasteellakin taistelut olivat melko helppoja, varsinkin alun jälkeen.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Fallout 3 kaikkine lisäosineen alkaa olla loppu, tällä hetkellä kahlaan läpi enää kartalta paikkoja joissa ei ole tullut käytyä. Välillä sims4 ja rdr2 tullu pelailtua mutta fallout New Vegas lähtee tämän jälkeen vuoroon
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Päätarinan ensimmäinen ylitsepääsemätön este tuli vastaan luolassa jotakin Wild Huntin soturia vastaan. Palasin suosiolla edelliseen tallennukseen luolan ulkopuolelle kaverin vedettyä mua viidettä kertaa putkeen pataan :D Tuon jälkeen olen ottanut selvää mutageeneistä ja muista lisävarusteista sekä suorittanut Witcher contracteja tulevaa kostoa varten.
Itse tuli loppuviimeksi aika vähän "signs"eja käytettyä ("Igni"llä on ihan hauskaa teurastaa pikkueläimiä huvin vuoksi), mutta "Quen" voi olla pomotappeluissa kovinkin hyödyllinen. Tekee siis "taikasuojan" jolla voi ottaa yhden kunnon osuman ilman että tuntuu missään, sitten pitää odotella vähän aikaa että tuon saa uudestaan päälle (tähän vaikuttaa kuinka raskaat varusteet on päällä, kevyellä gearilla nopeasti ja raskalla hitaammin). Ja toki saa päivitettyä eri tavoin, mutta ihan perustasollakin toimiva.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Gwent ei kaikille maistu, mutta suosittelen antamaan sille mahdollisuuden. Yksi koko pelisarjan koukuttavimmista asioista.

Pääjuoni kannattaa ehdottomasti jättää aina välillä kellumaan ja keskittyä sivutekemiseen. Mutta ei liian pitkäksi aikaa, ettei käy liian helpoksi hahmon ylilevelaamisen takia. :) Niitä Witcher diagrameja kannattaa metsästää; nuo Witcher setit ovat aika lailla, parasta mitä pelillä on tarjota varusteiden muodossa.

Millä vaikeusasteella pelaat? Öljyt ovat myös tärkeä buffi miekan tekemään vahinkoon. Itse omalla pelikerralla panostin alkemiaan ja lähitaisteluun ja vaikeimmalla vaikeusasteellakin taistelut olivat melko helppoja, varsinkin alun jälkeen.
Blood and bones on vaikeustasona eli taitaa olla toiseksi vaikein. Vielä olisi yksi kysymys. Inventory näyttää esimerkiksi mun karhun taljojen arvoksi yli 100 kultaa(?), mutta kauppiaat tarjoavat niistä vaan parikymppiä/kpl. Missä noita kamoja kannattaa myydä parhaan hinnan saamiseksi?
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Blood and bones on vaikeustasona eli taitaa olla toiseksi vaikein. Vielä olisi yksi kysymys. Inventory näyttää esimerkiksi mun karhun taljojen arvoksi yli 100 kultaa(?), mutta kauppiaat tarjoavat niistä vaan parikymppiä/kpl. Missä noita kamoja kannattaa myydä parhaan hinnan saamiseksi?

En muista ihan tarkkaan. Armorerit ainakin maksavat panssareista paremmin ja blacksmithit aseista jos oikein muistan. Taljoissa ei välttämättä ole mitään merkitystä missä myyt. Kaupungeissa saattavat maksaa enemmän. Novigradin tavernassa muistaakseni tein paljon kauppoja.
 

Buster

Jäsen
Itse tuli loppuviimeksi aika vähän "signs"eja käytettyä ("Igni"llä on ihan hauskaa teurastaa pikkueläimiä huvin vuoksi), mutta "Quen" voi olla pomotappeluissa kovinkin hyödyllinen. Tekee siis "taikasuojan" jolla voi ottaa yhden kunnon osuman ilman että tuntuu missään, sitten pitää odotella vähän aikaa että tuon saa uudestaan päälle (tähän vaikuttaa kuinka raskaat varusteet on päällä, kevyellä gearilla nopeasti ja raskalla hitaammin). Ja toki saa päivitettyä eri tavoin, mutta ihan perustasollakin toimiva.
Joo, quen ja sitten mutageeneistä se joku, että kun syöt ruokaa, niin se pukkaa HP:tä jonkun 30 sekuntia vaimitäseoli. Siinä kun vielä ripostelet, eli väistelet vaan kaikki iskut maltilla odottaen omaa saumaa iskeä ja että quen sekä HP palautuvat, niin menee homma liiankin helpoksi. Joku sanoisi ilkeästi pelin olevan rikki, joskin joutuu vaikeimmallakin tasolla vielä kunnioittamaan vihollislaumaa.

Kannattaa suosiolla opetella gwent, sillä pelin kolme kertaa läpi pelanneena se on edelleen aivan yhtä mahtavaa kuin ensimmäiselläkin kerralla. Vaikka siinäkin pärjää lisäosiin asti ahtamalla mahdollisimman paljon vakoojia ja niitä kortteja, joilla saa ottaa kentältä käteen takaisin kortteja.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Juuri tuli maaliin Detroit - Become Human peli. Loistava interaktiivinen tekele missä pelaajan päätökset oikeasti muovaa tarinaa. Vähän kuin elokuvaa katsoisi, mutta saat itse osallistua mukaan touhuun. Tykkään ihan törkeästi. Telltale Gamesin kaikki interaktiiviset pelit myös läpi koluttu. Walking Dead, Wolf Among Us, Batmanit. Nyt pitäisi löytää uutta tekelettä. LA Noirea olen pohdiskellut aloittaa, vaikka ei täysin mikään interaktiivinen tekele olekkaan. Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
Jos nyt meinaat Detroitin tapaan tarinavoittoista QTE-jumppaa, niin toki Heavy Rain ja Beyond: Two Souls. Samalta tekijältä - jälkimmäisen omasta mielestä heikompi, vaikka on siinäkin puolensa.

(jälkimmäisen suhteen ainakin PS4:lla saa valita että episodit menee lineaarisesti; jotkut valitti siitä, mutta ainakaan itselle ei-lineaarinen tarinankerronta ei ollut mikään miinus, lähinnä itse tarina ei vain oikein kantanut)
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Juuri tuli maaliin Detroit - Become Human peli. Loistava interaktiivinen tekele missä pelaajan päätökset oikeasti muovaa tarinaa. Vähän kuin elokuvaa katsoisi, mutta saat itse osallistua mukaan touhuun. Tykkään ihan törkeästi. Telltale Gamesin kaikki interaktiiviset pelit myös läpi koluttu. Walking Dead, Wolf Among Us, Batmanit. Nyt pitäisi löytää uutta tekelettä. LA Noirea olen pohdiskellut aloittaa, vaikka ei täysin mikään interaktiivinen tekele olekkaan. Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!

Uskoisin Life Is Strangen jatko-osineen osuvan hyvin teikäläiselle.
 

Buster

Jäsen
LA Noirea olen pohdiskellut aloittaa, vaikka ei täysin mikään interaktiivinen tekele olekkaan. Jos jollakulla joku hyvä interaktiivinen peli, niin saa ehdottaa!
Kannattaa Noirekin pelailla ehdottomasti. Hablaan David Cage -listaan vielä Fahrenheit/Indigo Prophecy, joka on 2/3 kestostaan timanttia. Samaten yllä oleva Life Is Strange on valtavan hyvä ja kantsii aloittaa ykkösestä, joka on paras ja silkkaa huikeutta. Lisäksi kulttiohjaaja Larry Fessendenin Until Dawn on kova. Ja jos kävelysimulaattoreihin mennään, niin Firewatch on aatelia. Se on siitäkin harvinainen, että kokemus on välittömämpi kuin kollegoissaan, koska ei vellota pelkkien muistojen parissa, vaan ollaan intensiivisesti myös reaaliajassa kiinni. Siitä jos tykkää, niin voi sitten kokeilla muitakin genren parhaimmistoa.

Alpha Protocol on myös vanha raakatimantti PS3-ajoilta, jossa pelin kulku vaihteli yllättävän paljon pelaajan valintojen ja dialogin mukaan, sekä loppukuvioita tasoineen oli useita. On sellainen toimintaroolipeli interaktiivisella tarinalla.

Ja sitten löytyy vielä mm. Man of Medan ja Little Hope ainakin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Ghost of Tsushima tuli päivitettyä Directors Cuttiin PS5:lle. Eli DLCnä uusi saari ja ehostettu kaikinpuolin. On muuten aivan helvetin komea. Alussa ollaan, mutta kyllä tässä jälleen kaikki on tallella mikä teki itselle tästä pelistä täyskympin. Suosittelut.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Ghost of Tsushima tuli päivitettyä Directors Cuttiin PS5:lle. Eli DLCnä uusi saari ja ehostettu kaikinpuolin. On muuten aivan helvetin komea. Alussa ollaan, mutta kyllä tässä jälleen kaikki on tallella mikä teki itselle tästä pelistä täyskympin. Suosittelut.
Hommasin Director’s Cutin ilman että olen pelannut aiempaa versiota. Onko grafiikoissa isokin ero vanhaan nähden? Ei näytä videoiden perusteella miltään maata mullistavalta erolta.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hommasin Director’s Cutin ilman että olen pelannut aiempaa versiota. Onko grafiikoissa isokin ero vanhaan nähden? Ei näytä videoiden perusteella miltään maata mullistavalta erolta.

Lähinnä 60fps tekee paljon itselle. Muuten tosiaan maltillinen ero loppupeleissä. Omasta mielestä siis peli oli jo aikaisemmin hienoimpia pelejä pleikkarille. Liikkeessä komein.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Lähinnä 60fps tekee paljon itselle. Muuten tosiaan maltillinen ero loppupeleissä. Omasta mielestä siis peli oli jo aikaisemmin hienoimpia pelejä pleikkarille. Liikkeessä komein.
Kyllähän tuo 30fps -> 60fps tekee jo paljon. Itse odotin vähän saman kaltaisia parannuksia kuin esim AC Valhallan ps4:n ja ps5:n välillä, tai Immortal Fenyx Risingissa, joissa myös valaistusefektejä parannettiin. GoT:ssa niitä on kyllä toisaalta vaikea parantaa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Kyllähän tuo 30fps -> 60fps tekee jo paljon. Itse odotin vähän saman kaltaisia parannuksia kuin esim AC Valhallan ps4:n ja ps5:n välillä, tai Immortal Fenyx Risingissa, joissa myös valaistusefektejä parannettiin. GoT:ssa niitä on kyllä toisaalta vaikea parantaa.
Jos mennään akateemisen runkkauksen puolelle, niin PS4 Pro-versio on 1800cb*), ja tämä uusi PS5-versio on 2160cb, eli sikäli parempi resoluutio. Mutta tavallisilla katseluetäisyyksillä tuota ei välttämättä/melkein ikinä huomaa. Joka tapauksessa aivan mahtava peli, on ollut kivaa pelata uusiksi. Mutta 60fps PS5:lla tuli jo aiemmin ilmaisena päivityksenä, sitä varten ei tartte DLC:tä ostaa.

*) eli että checkerboard, vs. natiivi resoluutio. Onko tuolla käytännössä merkitystä, omasta mielestä ei. Ellei sitten tykkää laittaa peliä pauselle ja zoomata paljon tai olla naama kiinni ruudussa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jos mennään akateemisen runkkauksen puolelle, niin PS4 Pro-versio on 1800cb*), ja tämä uusi PS5-versio on 2160cb, eli sikäli parempi resoluutio. Mutta tavallisilla katseluetäisyyksillä tuota ei välttämättä/melkein ikinä huomaa. Joka tapauksessa aivan mahtava peli, on ollut kivaa pelata uusiksi. Mutta 60fps PS5:lla tuli jo aiemmin ilmaisena päivityksenä, sitä varten ei tartte DLC:tä ostaa.

*) eli että checkerboard, vs. natiivi resoluutio. Onko tuolla käytännössä merkitystä, omasta mielestä ei. Ellei sitten tykkää laittaa peliä pauselle ja zoomata paljon tai olla naama kiinni ruudussa.
Ja kun nykyiset 4k telkkarit osaavat skaalata alhaisemman resoluution 4k-resoluutioksi, niin eroja on entistä vaikeampi huomata. Aikanaan kun vaihdoin Full Hd-telkkarin 4k:hon, niin ihmettelin kun pelien grafiikat tarkentuivat kertaheitolla. Toki skaalattu 4k on eri asia kuin natiivi 4k, mutta pitää olla todella paljon yksityiskohtia että eron huomaa. GoT ei grafiikoiltaan ehkä kuulu siihen yksityiskohtaisimpaan kastiin. Siinä pelin kauneus on tehty muilla asioilla.

Myös esim Horizon Zero Dawnissa en huomannut oikeastaan mitään eroa Ps4:n ja Ps5:n välillä kun molempia pelataan 4k-telkkarilla. Siinäkin käsittääkseni karvalakkimallisella ps4:lla mennään Full Hd-resolla, kun PS4 Pro ja PS5 tukevat 4k-resoluutiota.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Titanfall 2 tuli otettua testiin kun joskus sen sai PS plussan kautta ilmaiseksi. Ja nyt kun tunti-pari yksinpeliä on takana niin voin todeta että tämähän on oikein hyvä peli. Pelattavuus ja kontrollit on timanttia. Tarina vaikuttaa perinteiseltä scifi-hömpältä joka uppoaa ainakin meikäläiseen.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ghost of Tsushima tuli päivitettyä Directors Cuttiin PS5:lle. Eli DLCnä uusi saari ja ehostettu kaikinpuolin. On muuten aivan helvetin komea. Alussa ollaan, mutta kyllä tässä jälleen kaikki on tallella mikä teki itselle tästä pelistä täyskympin. Suosittelut.

Sama tilanne täällä. Kyllä on taas mahtava fiilis palata tän kimppuun, yllättänyt ihan miten jaksaa kiinnostaa kaikki tipuset ja ketut yms + tietysti tehtävät ja tarina itse.

On se nätti. Palataan asiaan kunhan Iki on koluttu. Heitin muuten vaikeimman tason heti lähdöstä, saa nähdä kuinka kauan jaksaa kunnes kyllästyy mongolimiekkaan selässä.

Tämän pelin ja God of Warin jatko-osat ovat odotetuimmat helposti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Assassin's Creed Valhalla

Ihan alkua mennään. Tuon PS5 version hommasin. En tiedä sitten, että onko tuolla PS4 ja PS5 versiolla paljonkin eroa, mutta tämä on ainakin ihan jumalattoman upea peli pelata, kun on iso telkkari ja sitten ratsastat tuolla jossain vuorten huipuilla menemään, niin kyllä on silmäkarkkia.

Rupeaa nämä isoimman rahan pelit olemaan kyllä kerta kaikkiaan upeita grafiikoiltaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös