mitä pelejä ostaisi

• 1 698
  • 31

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti varjo
Commandos 1&2...tosin nämä ovat sinänsä vähän kyseenalaisia, toiset tykkää toiset vihaa

Helvetin hyviä pelejä molemmat. Jos aiot tutustua uusiin peleihin, Commandos 2 on juuri oikea valinta, kun peliin tutustuu ja pääsee sisään, se on jo läpi. Max Payne on samanlainen, läpi pelaamiseen ei kulu aikaa juuri ollenkaan, mutta peli on aivan uskomaton, uudenlainen kokemus. Maxin jaksaa pelata läpi useampaan kertaan.

Ale-peleistä sitten paras on ehdottomasti Heroes 2. Tuon pelin parissa aikaa on kulunut eniten kaikista peleistä ja Heroes-sarja pääsee aika lähelle Championship Manager-sarjaa. Valitettavasti Heroes-sarja kehittyy aina vain vähemmän, IV on jo oikeastaan askel taaksepäin vaikka hyvä peli kieltämättä sekin.

juudas

Jäsen
Olen hra kakkosen linjoilla (vaikka käsittääkseni kaveri ei taida olla ns "mikään professori" tuossa cm:ssa...). ;)

Cm on kuningas. Se on kaikkien aikojen paras peli. Sen laajuus on lähes käsittämätön. Lisäksi jokainen peli on kuin uusi, koska pelaajien ominaisuudet on haarukoitu, eikä pelaaja ole aina samanlainen. Ts. todellisuudessa hyvä pelaaja on hyvähkö-tähti ja todellisuudessa heikko on surkea-kohtalainen. Pelin voi kuitenkin tuhota täysin nuuskimalla verkon forumeilta vinkkejä pelaajista, jotka kehittyvät yleensä hyvin tai kopioimalla hyväksi havaittuja taktiikoita (joita ei periaatteessa kuitenkaan juurikaan pidemmän päälle ole ja peliäly kehittyy jatkuvasti). On mukavaa pähkäillä itse taktiikoita (todellisuudesta saa hyviä vinkkejä, jotka usein vielä toimivat!) ja jos itse löydetty tuntematon nuori kaveri kehittyy hyväksi pelaajaksi on onnistumisen tunne mukava.

NHL2002 on puutteistaan huolimatta paras kiekkopeli.

Tuossa on peruskaksikko. Aika ei riitä edes noiden pelaamiseen. CIVIII vaikuttaa sekin hyvältä.

Näyttää siltä, että aikalailla samoja pelejä nousee esiin. Eiköhän se kerro jotain.

Tulevaisuus antaa odottaa suuria: cm4 mullistaa jalkapallomanagerien maailman. Pelitapahtumat kuvataan käsittääkseni samalla tavalla kuin taktiikkaruudukossa olevat tapahtumat. Eli näet miten pelaajat liikkuvat suhteessa toisiinsa. Erittäin vaativa toteuttaa, saas nähdä miten onnistuvat.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Il2 Sturmovik. Siinäpä vasta todella mahtava lentosimulaattori, jonka avulla voidaan ratkaista kaveripiirin ilmasotaherruus vaikkapa moninpelissä. Suosittelen lämpimästi kaikille lentosimulaattoreiden ystäville.

Kiinnostuneet voivat lukea pelistä lisää vaikkapa täältä: http://www.il2sturmovik.com

Shane

Jäsen
Laitetaan nyt vielä tännekin mainostusta, eli jos pelihistorian realistisin kilpa-ajopeli kiinnostaa, niin halvalla selviät. Sen kun kaivat Grand Prix Legendsin jonkun pelikaupan alekorista. Pari vuotta vanha peli, joten grafiikka ei enää niin hirveän säväyttävää, mutta ajotuntuma aivan loistava.

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
NAMNAMNAM

33 v ja aivan nappula päästessäni koneeni kimppuun
lasten nukahdettua. Omia suosikkejani: CM 01/02,
Steel Panthers, European Air War, Panzer Elite, Combat
Mission, NHL2002, Medal of Honour, Red Baron 3D,
Eastern Front II...nämä tulevat äkkiseltä mieleen.
Sturmovik on hankinnassa.

Civilization kolmosta sitä tulee tahkottua täälläkin, aikaa kuluu siinä vaan ihan liikaa.

Nhl 2002:ta tuli pelattua syksyllä, uutta versiota tässä jo odotellaan. Kaksinpelinä oikein loistava edelleen, halukkaita häviäjiä ei vaan tahdo mistään löytyä. :D

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Viime aikoina on tullut pelailtua etunenässä Commandos 2:sta. Ykkönen oli legendaarinen hermojentuhoaja ja muistissa ovat kyllä vieläkin ne pitkät illat, kun latasin tallennuksia uudelleen ja uudelleen ja vapautin maailmaa Natsien ikeen alta. Silti olen iloinen, kun vielä tehdään pelejä joissa pitää käyttää vähän älyäänkin eikä pelkkää etusormea. Olkoonkin, että kakkonen ei ylläkään ykkösen tasolle, on se silti hyvä peli.

Ostinpa hiljattain myös kovat strategiaosaston kilpakumppanit Disciples 2:sen ja Heroes of Might & Magic 4:sen. Netissä on kova kina siitä, kumpi on parempi ja kummankin pelin fanit haukkuvat toista peliä kilpaa. Minä vaan kuitenkin jaksan pelata molempia, kun molemmissa on omat hyvät puolensa ja ennen kaikkea ne molemmat aiheuttavat sitä pirullista Vielä Yksi Vuoro - addiktiota, joka on monasti aiheuttanut sen, että huomaa istuvansa koneen ääressä vielä kello neljä ja kuudelta pitäisi herätä töihin.

PS2:lla on tullut pelailtua Metal gear solid 2:sta, joskin sen osaston mielenkiinto on jo suunnattu toukokuun 31. päivään, jolloin Final Fantasy X ilmestyy kauppoihin suomessa. Yksi maailman parhaista pelisarjoista saa jatkoa ja minä olen varmasti paikalla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy