Mainos

Mitä on tapahtunut Forssalle ja Keravalle?

• 6 605
  • 35

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
scholl kirjoitti:
Tuo mitä muuten sanoit paikasta ei pidä lainkaan paikkansa. Itse jouduin tavallaan Maarianhaminaan tuossa kesäkuun alussa eräs perjantai-ilta ja täytyy sanoa, että kadulla kävelijät olivat kaikki käsittämättömässä jurrissa ja itse asiassa epäilen kaduilla näkyneiden vanhojen rouskujenkin kuskien olleen juubassa. Mitä muuta tekemistä noin pienellä saarella on kuin vetää jurrit.

Minä ainakin tunnen useammankin mannersuomalaisen, joka kesällä purjehtii Ahvenanmaalle ja satamaan tultua viikko ryypätään. Oletko siis varma, että näit paikallisia päissään? Eipä silti, mitä tuolla tosiaan muutakaan voisi tehdä ;).

scholl

Jäsen
Vakio kirjoitti:
Minä ainakin tunnen useammankin mannersuomalaisen, joka kesällä purjehtii Ahvenanmaalle ja satamaan tultua viikko ryypätään. Oletko siis varma, että näit paikallisia päissään?

Kyllä. Venesatama oli aivan tyhjä. Tiedän sen, koska kolmen metrin vasta-aallokossa jouduin sinne itse veneen ajamaan. Ruotsia puhuvaa paikallista nuorisoa kaduilla oli valtavasti. Tietysti osittain voi johtua siitä, että suht samaan aikaan koulut loppuivat, mutta rehellisesti sanottuna yhtään selvinpäin olevaa maarianhaminalaista emme nähneet ja täytyy lisätä se, että eivät olleet vähän maistissa, vaan koko nähty väestö oli sellaisessa jurrissa, että kadulla käveleminen näytti jo vaativalta puuhalta.

Tuamas

Jäsen
Näkkäri kirjoitti:
Itse ihmettelin ruokatunnilla listaa selatessani Porin puuttumista siltä. 10-15- vuotta sitten Pori oli vahvan muistikuvan mukaan top-3:ssa väkivaltarikosten määrässä väkilukuun suhteutettuna. Vaasa oli silloinkin edellä ja näyttäisi olevan edelleen hyvin edustettuna.

Onko Porissa todellakin tapahtunut edistystä asian suhteen?

Porissa vaikuttaa vielä jonkin aikaa jokunen vuosi sitten tapahtunut poliisin "joukkosiivous", jonka ansiosta pahimmat tapaukset joutuivat linnaan. Nyt kun heitä alkaa pikkuhiljaa vapautua, niin tuo tilasto tulee näyttämään tulevina vuosina rumemmalta. Ensimmäinen esimerkki tästä saatiin jo taannoisessa muilutus-tapauksessa, jossa asialla oli jo kertaalleen "siivottu" tyyppi.

Toki Pori on yleisestikin rauhoittunut todella paljon viimeisimmän viiden vuoden aikana, nuoriso on viksumpaa ja pääosa nuorisosta ei enää edusta "pilotti+karjalalippis"-linjaa. Johtunee varmaan siitä että kaupungissa ovat kuitenkin tulevaisuudennäkymät parantuneet melkoisesti pahimmista lamavuosista.

Osaltaan nostaisin myös syyksi sen, että Porissa on baarikulttuuri parantunut ja baarien määrä lisääntynyt tuntuvasti, jolloin jokaisella porukalla on käytännössä oma paikkansa. Tällöin ei tule niin paljoa niitä kulttuurien yhteentörmäyksiä, joista iso osa tappeluista johtuu.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaasan tilanteesta

Hyvin luotettavista lähteistä saatu tieto:
Narkkarit, juopot ym mättävät Vaasassa kaltaisiaan.. siitä kova piikki tilastoissa.
Vaasa on todellakin rauhoittunut viimeisen 10 vuoden aikana huomattavasti.. kuten Rocco jo sanoikin, en muista koska baarissa/kaupungilla olisin tappelun nähnyt ja minä sentään aika usein olen viihteellä. Pientä lisää tilastoihin tuovat myös Rock Perry, vesikarnevaalit ym missä teinit painivat ja järkkärien pitää soittaa poliisi paikalle.
Joka sunnuntai kun luen Pohjalaista, sivulla on seuraavia otsikoita:
"Vaasassa automurto, Vaasassa lisää automurtoja, Vaasassa murtauduttu.... " jne.. eli kertoo hankalasta huumausaine ongelmasta täällä.
"Seinäjoella nenä lyttyyn, Sjoelle kahakka, Kokkolassa nujakoitiin.." eli nuo "rakkaat naapurikaupungit" tääs kunnostautuvat tuolla saralla.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
SamSpade kirjoitti:
Hyvin luotettavista lähteistä saatu tieto:
Narkkarit, juopot ym mättävät Vaasassa kaltaisiaan.. siitä kova piikki tilastoissa.

Täysin samaa selitettiin tänään eräässä paikallislehdessä Järvenpään rumentuneiden tilastojen perusteluksi. Kuulemma "mäyräkoiran" ulkoiluttajat ravaavat kaupan ja rantapuiston väliä ja yöllä alkavat mättää toisiaan turpaan. Tätä tapahtuu aviisin mukaan lähes joka yö ja sillä selittyy kuulemma Järvenpään nousu listalle.

Edit.: Tiedä sitten, mistä juuri Järvenpäähän tuollaista ainesta on tullut. Hyvät säät ja kauniit rannat/puistot on monessa muussakin kunnassa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Keravan tippumisen voi selittää sillä että olen viimevuodet asustellut keravavalla ;)

Käsittääkseni ainakin täällä on satsattu poliisivoimissa katupartiointiin joten se taitaa näkyä, joku 5 vuotta sitten Kerava oli otsikoissa viikoittain jonkun väkivaltasession takia. Toki tilanne voi muuttua kun kakut on istuttu ja samat pulveripäät päästetään kadulle.

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vakio kirjoitti:
Täysin samaa selitettiin tänään eräässä paikallislehdessä Järvenpään rumentuneiden tilastojen perusteluksi. Kuulemma "mäyräkoiran" ulkoiluttajat ravaavat kaupan ja rantapuiston väliä ja yöllä alkavat mättää toisiaan turpaan. Tätä tapahtuu aviisin mukaan lähes joka yö ja sillä selittyy kuulemma Järvenpään nousu listalle.

Edit.: Tiedä sitten, mistä juuri Järvenpäähän tuollaista ainesta on tullut. Hyvät säät ja kauniit rannat/puistot on monessa muussakin kunnassa.

Järvenpää asunto- ja sosiaalipoliitiikallaan ei ole onnistunut valikoimaan asukkaitaan yhtä hyvin kuten esim. Tuusula...
Rantapuiston jengin ördäys on ollut tänä kesänä aika kamalaa.

Maarianhaminassa kävin kesäperjantaina heinäkuussa.Talousrikollisen näköisiä juppeja oli jonkin verran liikkeellä,eikä oikeastaan ketään muita.

Suosikkijoukkue
HIFK
Järvenpäässä on pari asiaa erona esim. tuusulaan ja nykyään kai sitten keravaan että jäkessä on ns. slummialue ja toinen on nimenomaan tuo sosiaalipolitiikka jossa sinne on haalittu ympäryskunnista nuorta vähätuloista porukkaa joilla ei ole ilmeisesti ainakaan tuusulaan mitään asiaa.
Tuusulahan on kuntana helvetin iso kellokoskineen ja jokeloineen jotka ovat siis ihan täynnä omakotitaloja ja hyvin vähän kerrostalo-alueita.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
fat of the land kirjoitti:
Järvenpäässä on pari asiaa erona esim. tuusulaan ja nykyään kai sitten keravaan että jäkessä on ns. slummialue ja toinen on nimenomaan tuo sosiaalipolitiikka jossa sinne on haalittu ympäryskunnista nuorta vähätuloista porukkaa joilla ei ole ilmeisesti ainakaan tuusulaan mitään asiaa.
Tuusulahan on kuntana helvetin iso kellokoskineen ja jokeloineen jotka ovat siis ihan täynnä omakotitaloja ja hyvin vähän kerrostalo-alueita.

Siltähän se Tuusulan osalta vaikuttaa. Viime aikoina on rakennettu Hyrylän keskustaan ja sen tuntumaan isohkoja kerrostaloja, joista kuitenkin vähintään joka toinen on ns. senioritalo. Niihin ei pääsääntöisesti ole edes asiaa alle 50-v. ihmisillä. Muutamia sosiaalitapauksia Hyrylässäkin näyttää olevan, mutta ei juurikaan nuoria ördääjiä, kuten Jäkessä ilmeisesti on. Lähinnä keski-ikäisiä pultsareita, joiden aiheuttama harmi on lähinnä esteettistä tasoa.

Etelä-Tuusulassa Riihikallion alueella on kerrostaloja, samoin Jokelassa, mutta ilmeisesti ns. sosiaalisin perustein jaettavia asuntoja kohtuullisen vähän.

tuukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Automurtoja Järvenpäässä

Osaisko joku paikallinen sanoa, että onko Järvenpään Myllytiellä viimeyönä hakattu autoista laseja ja yritetty murtautua? Mää vaan olin ostamassa sieltä autoa ja myyjä väitti, että oli ollu ilkivaltaa ja mää en oikeen tiedä, mitä uskoa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy