Mitä on olla IFK-fani ????

  • 1 385
  • 19

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
Pieniä kommentteja asiaan liittyen:

Kysymys, koska alkaa jo epäilyttämään oma fanius. Mä huudan IFK:ta Tampereen keskustorilla, päissään kuin Ankka, mut kellään ei ole mitään sanottavaa siihen. n. 3 vuotta sit en ois ikinä uskaltanu tollasta tehdä, turpasauna ois ollu liian kova. Mitä nyt? Mut mitä meidän IFK oikeesti nykyään on????

Omia kokemuksia:

A) "meitä ei arvosteta!". Se että oot ifk-fani on nykyään noin pissiksen tasoon verrattava.

B) Toi paska mitä nykyään kentällä esitetään, EI ole lähelläkään sitä mitä MINÄ alussa junnuna aloin kannattamaan.

C) Nykytuomarilinja: Tarviiko meidän sitä orjallisesti noudattaa, vai onko meil jotain muuta annettavaa? Jos tulee penkkiä ni tulkoon penkkiä !!!

Kännis ku ankka olen, kirjotuskielto varmaan tulee...

Mut meidän pelaajista:

esim. se periksiantamaton kovaa pelaava kusipää, jos sil ei pärjää NI SIT EI PÄRJÄÄ ,mut sitä mä haluun kannattamaltani joukkueelta. Vaik harvoin pääsen mukaan kattoon, mut ei toi mitä ne ny esittää, ole sitä mihin mä aikanaan rakastuin. SIGNING OUT.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Veli Senior sanoi aiasta aikoinaan kaiken oleellisen: IFK on SM-liigan JÄTKÄ... tai siis on ollut, nykyinen Alpon ohjastama (?) joukkue ei sitä ole.
Eniten IFK oli JÄTKÄ Carl Brewerin aikoina, mutta myös Summanen-Westerlund saivat hyvin tämän JÄTKÄN joukkueesta esiin.

Minäkin aikoinaan rakastuin juuri tuohon JÄTKÄÄN IFK:ssa. On nimittäin siedettävää nähdä JÄTKÄN välillä häviävän ja saavan turpaansa, kun taas tämän nykyisen NEIDIN turpaansaamista on kamala katsella...

Mistä löytyisi jätkä?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Veli Senior sanoi aiasta aikoinaan kaiken oleellisen: IFK on SM-liigan JÄTKÄ... tai siis on ollut, nykyinen Alpon ohjastama (?) joukkue ei sitä ole.
Eniten IFK oli JÄTKÄ Carl Brewerin aikoina, mutta myös Summanen-Westerlund saivat hyvin tämän JÄTKÄN joukkueesta esiin.

'Jätkä' -nimitys sopii minusta hyvin IFKiin (tai ainakin sopi aiemmin). Millainen on jääkiekkoseurana 'jätkä'.

Vähintään omasta mielestään kova kundi, käytöstavat vähän niin ja näin, kulkee omin säännöin, pitää yhtä jengin kanssa, on ylpeä jengistään ja kaveireistaan. Jätkä on kova, vaikka peli hävitään. Jätkä ei paljoa anteeksi pyytele (se lausutaan 'oho'), eikä kiittele. Jätkää pelätään, kunnioitetaan, vihataan ja ihastellaan. Jätkä ei pidä muita juuri minään, mutta on omilleen lojaali viimeiseen asti. Kaikki oikeasti haluaisivat kuulua jätkiin. Jätkien 'puoli suoritusta' tulee viiltävästä yhteishengestä ja -tekemisestä. Jätkä tekee, mitä jätkän pitää. Ja tekee sen edessä, heti ja ylpeänä. Jätkät rules. I miss 'em.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Senior


Jätkä on kova, vaikka peli hävitään. Jätkät rules. I miss 'em.

Juuri näin!

Kaiholla muistelen niitä aikoja kun maakunnissa jo alkusyksystä immeiset syynäsivät juuri ilmestynyttä sarjaohjelmaa ja samalla rupesivat järjestämään itselleen vapaa-aikaa sille päivälle kun iso, paha IFK tulee kaupunkiin... porukan piti hyvissä ajoin varmistaa ettei samalle päivälle buukata mitään kissanristiäisiä, häitä tms. Kyseisenä päivänä myös hautajaiset olivat kiellettyjen asioiden listalla, joten sukulaisilla oli kuolemiskielto pari viikkoa ennen tuota kauan odotettua peliä...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Kyseisenä päivänä myös hautajaiset olivat kiellettyjen asioiden listalla, joten sukulaisilla oli kuolemiskielto pari viikkoa ennen tuota kauan odotettua peliä...

Nykyisin se on juuri päinvastoin. Jos ei muuta syytä keksitä olla menemättä matsiin, niin kovimmat jätkät lyö vaikka kirveellä itseään jalkaan, että pääsee terkkariin matsin ajaksi paikattavaksi ja välttyy neppailu- ja halailunäytökseltä. Anopin kyläilykin on syy jäädä himaan. On aikoihin eletty.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Rubinho!!! Ei siinä ole muuta kuin että Tamperelaiset ovat niin vitun mukavaa porukkaa.Itse karjuin ja huusin keväällä 98 keskellä yötä IIIIEEEEFFFKOOOO yksin hämeenkadulla.Ai mitä tästä seurasi?Hymyilyä ja pyyntöä lähtemään bisselle.Kertakai8kkiaan hienoja tyyppejä.

PS Kertoisitko myös mittasi:)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Olla IFK-fani, en tiedä en ole. Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.

Silkka fakta tuo.

Olet heti aito "stadilainen" kun olet IFK-fani, vaikka olet 25 vuotta elämästäsi asunut Kuopiossa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Tommy
Olla IFK-fani, en tiedä en ole. Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.

Silkka fakta tuo.

Olet heti aito "stadilainen" kun olet IFK-fani, vaikka olet 25 vuotta elämästäsi asunut Kuopiossa.

Jaa, ovat nämä nurmivasarat sentään löytäneet Helsingin? Espoota onkin sitten jo vaikeempaa löytää, koska siitä yleensä ajetaan läpi n. 120 km/tunnissa, kun on kiire Stadiin tsiigaamaan Hifkin peliä, tai sitten on kiire safarille tsiigaamaan Hifkin vieraspeliä jonnekin maakuntiin...
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Viestin lähetti Tommy
Olla IFK-fani, en tiedä en ole. Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.

Minulla se ainakin on toisinpäin, Helsingistä Kuopioon muuttanut IFK-fani ( tosin en enää Kuopiossakaan asu). Koko pienen nuoruuteni olen saanut kuulla kuittailua faniudestani, mutta ylpeänä olen kantanut IFK paitaa päälläni.
Pitkästä aikaa laitoin paidan päälleni tuossa muutama viikko takaperin kun olin paikalliseen baariin lappeen Rannassa menossa. Palaute oli pääosin positiivista "hei makee paita sulla" ja pientä ystävällistä kuittailua. Toki muutama täys humalainen tuli uhomaan, mutta onneksi on pitkä pinna.
Koskaan ei ole tarvinnut hävetä kertoa mitä joukkuetta kannattaa, vaikka yleisin kommentti on "miks vitussa sä sitä sikajoukkuetta kannatat?". Vastaus on aina ollut helppo, kerran ifk, aina ifk. Lähinnä tänä syksynä on saanut lisätä vastaukseen että nykyistä tyyliä en hyväksy, vaikken otteluita pääse usein seuraamaan.
Oikeastaan ainoa mikä on säilynyt lapsuudesta varhaisaikuisuuteen on rakkaus IFK:ta kohtaan. Pientä paatosta, mutta kuitenkin.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällä hetkellä se on toiveikkuutta. Ehkä taas Pelicans
menee nurin ja sitten Hadankassa on mukava käydä
matsitapahtumia läpi.

Välillä on hyvä peilailla naapurijoukkueidenkin fanien kanssa.
Eilen juttelin pitkään Blues -kannattajan kanssa. Njuurdiksen
voittokaan ei siinä keskustelussa aiheuttanut isompaa
hässäkkää. Kyllä ihan pääasiallinen kommentti oli: " Aika
hiljastahan teillä on ollut viime vuodet...siis 1983 jälkeen.
Tosin olihan siinä Summanen-Westerlund välillä".
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Tommy
Olla IFK-fani, en tiedä en ole. Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.

Silkka fakta tuo.

Olet heti aito "stadilainen" kun olet IFK-fani, vaikka olet 25 vuotta elämästäsi asunut Kuopiossa.

No niin "Tommy", laitapa nämä faktat pöytään.
Taitaapa olla kateellisten panettelua. Meillä on jotakin mitä teillä ei ole eikä KOSKAAN tule olemaan.

Yks mikä on ja pysyy (monien asioiden lisäksi) on se, että aito IFK-fani ei tule hallille rumpujen kera!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Olla IFK-fani, en tiedä en ole. Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.

Silkka fakta tuo.

Vai on sulla oikein faktatietoa. Oletko kenties tehnyt jonku gallupin Helsingin Jäähallissa vai millä tavalla olet faktasi saanut? Minä kun en ole Jäähallin käytävillä kovin paljon mitään savon murretta kuullut toisin kuin joissain muissa halleissa hyvin lähellä. Minä väitän (en sano faktana), että pääosa IFK:n faneista on syntyperäisiä stadilaisia. Ne jotka ovat muualta muuttaneet ovat valinneet ihan toiset joukkueet.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Punainen kolmonen
Minä väitän (en sano faktana), että pääosa IFK:n faneista on syntyperäisiä stadilaisia. Ne jotka ovat muualta muuttaneet ovat valinneet ihan toiset joukkueet.
Kolmonen saa väittää mitä haluaa, mutta niin saan minäkin. IFK:n kannattajista HUOMATTAVA osa on muualta suomesta muuttaneita, pääosin savolaisia.
Perustelut? Pystyn luettelemaan suoralta kädeltä viisi muualta muuttanutta, muutaman vuoden helsingissä asunutta ifk-fania työpaikaltani. Kuitenkaan ei tule mieleen yhtäkään Jokerifania joka olisi muuttanut +100km kauempaa stadia, puhutaan siis edelleen työpaikastani. Ifk-fanien on turha pullikoida kyllä tuossa asiassa vastaan. Joukkueenne kannattajista on hyvin suuri osa ihan muualta tulleita maalaisia.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Re: Faktoja

No hitto. Pistetään osittaista faktaa eli nykyinen asuinkunta. Fanirekisteri ei toistaiseksi sisällä syntymäpaikkakuntaa tai narrihairahduksia.

Muu Suomi 12000-99990 : 25 fania
Uusimaa 03000-11990 : 52 fania
PK-Seutu 01000-02990 : 152 fania
Helsinki 00100-00990 : 225 fania

Eli aika täsmälleen Helsingistä yhtä monta fania kuin Helsingin ulkopuolelta. Keskiarvo-postitoimipaikka oli viime kaudella jotain Helsinki 71 luokkaa, keski-ikä 30 vuotta.

Ja korostan ettei faktat tästä päivästä voi aukottomasti todistaa mitään eilisestä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Vänrikki Naapero
Kolmonen saa väittää mitä haluaa, mutta niin saan minäkin. IFK:n kannattajista HUOMATTAVA osa on muualta suomesta muuttaneita, pääosin savolaisia.
Perustelut? Pystyn luettelemaan suoralta kädeltä viisi muualta muuttanutta, muutaman vuoden helsingissä asunutta ifk-fania työpaikaltani. Kuitenkaan ei tule mieleen yhtäkään Jokerifania joka olisi muuttanut +100km kauempaa stadia, puhutaan siis edelleen työpaikastani. Ifk-fanien on turha pullikoida kyllä tuossa asiassa vastaan. Joukkueenne kannattajista on hyvin suuri osa ihan muualta tulleita maalaisia.
Vai on meidän ifk-kannattajat pääosin savolaisia jo. Voi sitä savon määrää mitä jäähallin käytävillä väännetään! Viestistäsi saa myös sen kuvan, että Jokerifanit (oikein isolla J:llä) ne vasta stadilaisia ovat. No, niin se maailma muuttuu ja itä-Helsingin lähiötkin täyttyi aikoinaan vissiin pelkästään keskustasta muuttaneista.

Todella hyvät perustelut sulla kyllä oli, ei tohon oikein vastaan voi pistää. ;-)
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä on saatanan naurettavaa alkaa vittuilemaan siitä, jos joku kannattaa toisen paikkakunnan jengiä. Itse olen kasvanut 200km sivusuun lähimmästä liigapaikkakunnasta.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että minulla ei olisi oikeutta kannattaa mitään liigajengiä?
Vai pitääkö valita Tapparan tai Ilveksen väliltä, ihan vaan sen vuoksi kun joudun olosuhteiden pakosta asumaan vuoden täällä Tampereella?

Itse näkisin niin, ettei minulla ole rasitetta kotikaupungin takia. Voin valita kaikista jengeistä sen yhden.

Minua ei kiinnosta vittuakaan, oonko stadilainen vai en. Ihminen tekee itse oman elämänsä, ei synnyinpaikka.
Ei se kenestäkään sen parempaa tee, että mutsi synnytti Helsingin sisällä. Vai tekeekö?
Vastaus: Näköjään.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vänrikki Naapero:
''IFK:n kannattajista HUOMATTAVA osa on muualta suomesta muuttaneita, pääosin savolaisia.
Perustelut? Pystyn luettelemaan suoralta kädeltä viisi muualta muuttanutta, muutaman vuoden helsingissä asunutta ifk-fania työpaikaltani.''

Panit Jokerikannattajana veret seisauttavan. Tunnet 5 (viisi)!

Tommy:''Mutta.. pääosa IFK:n faneista on Kuopiosta / muualta maasta Helsinkiin muuttaneita tai espoolaisia.
Silkka fakta tuo.''

Höpöhöpö taas. Sinäkin juuri hallissa käyneenä pystyit varmaan luomaan yleiskatsauksen jengistä. On ne pääosin karun näköistä jengiä, varmaan ihan stadilaisia.

VN: ''Kuitenkaan ei tule mieleen yhtäkään Jokerifania joka olisi muuttanut +100km kauempaa stadia...''

Sen verran minäkin käyn matseissanne, että ympäri katselemalla ja elämänkokemuksella: älä hei viitti.

Ja mitä ihmeen väliä sillä on, mistä kukin on tullut? Ongelman stadilaisuudesta tekee ne, jotka sitä eivät ole. Stadilaisille itselleen se ei ole niin big deal. Pääasia, että seuraavat kaikki kiekkoa omiensa puolesta. ttu mitä höpinää 'muka'aikuisilta hemmoilta.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama mistä ifk-fanit ovat muuttaneet stadiin. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Kommentoin sitä lähinnä vain punaiselle kolmoselle joka heitti tuon täysin vailla totuuspohjaa olevan väitteen, että ifk-fanit olisivat jotenkin stadilaisempia kun esim. Jokereiden. Ei sillä ole mulle kummemmin väliä mistä kukakin on muuttanut, mutta ei kannata yrittää tehdä ifk:sta sellaista mitä se ei ole...
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, vai HIFK:n kannattajat stadilaisempia... Tottahan se on, Jokerifanithan on hesalaisia, ei stadilaisia. =)

Itse en pahemmin voi sanoa tuohon mitään, Helsingissä en ole asunut koskaan. Pääkaupunkiseudulla kyllä. Syntynytkin olen kaupungissa jossa ei pelata lätkää kuin vasta kolmanneksi korkeimmassa sarjassa pääsarjatasosta laskettuna.

Sepä oli vielä hauskaa, kun yläasteikäisenä pk-seudulle muutettuani minulle auottiin jatkuvasti päätä HIFK-faniudestani, ollessani ainoa lajiaan luokassa Jokerifanien keskuudessa... "Huomaa että oot böndeltä" sain kuulla, vaikka olin perusstadilaisen jengin fani! Kaikki tytöt koreissa "keijosäilynoja"-paidoissaan vaan nauroi mulle. =)

IFK-fanina saa kyllä kuittailua kuulla keskimääräistä enemmän. Mutta sehän vaan kasvattaa luonnetta (tai syö miestä rotan lailla).

Anyway, takkia ei käännetä!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös