Mitä olet varastanut hotellihuoneesta?

  • 9 771
  • 36
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei hotellihuoneissa ole mielestäni mitään varastettavaa. Toisaalta en ole kiinnostunut minulle kuulumattoman omaisuuden viemisestä muutenkaan.

Schollin tapaan olen sosialisoinut omaan käyttöön pesulapussin, kun muutakaan muovikassia ei käsillä ole ollut ja sellaista on kiireesti tarvittu. Tuota ei tietysti voi kutsua varastamiseksi. Hotellihuoneesta jengi vie varmasti ainakin kyniä, mutta niitä hotellit jakavatkin mielellään mainostarkoituksissa. Itse olen napannut ihan laillisesti konferenssivuokrausten yhteydessä tiloihin jaetut kynät mukaan työpaikalle, mutta silloin edustamani yritys on jo maksanut kynistä koska ne kuuluvat kokouspakettiin. Ei siis tämäkään ole varastamista vaan maksettujen hyödykkeiden luvallista haltuun ottamista.

Hotellit ajattelevat pikkusaippuat ja annosshampoot tuotteiksi joita ihmiset saavat käyttää ja halutessaan viedä mukanaankin. Harvemmin ne ovat kuitenkaan laadultaan niin ihmeellisiä, että niitä kannattaa sen vuoksi napata jemmaan.

Pyyhkeiden ja tyynyjen nussiminen hotellihuoneesta on jo kohtalaista runkkaritoimintaa, ja selkeää varastamista. Kas kun kukaan ei ole ilmoittanut vieneensä televisiota tai taulua seinältä. Tai vuodetta. Tai repinyt mukavan tuntuista kokolattiamattoa mukaansa mattoveitsellä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Olen tosiaan joskus pyyhkeen ottanut matkaan kun on vähän kierrellyt eurooppaa ja oma pyyhe on jäänyt jonnekkin matkalle. Ja matka on jatkunut ilman hotelleja. Olisin tietysti voinut ostaa uudenkin jostain mutta en usko että hotelli jossa on 3 pyyhettä per hanuri, jotka vaihdetaan päivittäin menee konkkaan rikollisen toimintani takia. Ja uskon että rikos on jo kahdeksassa vuodessa vanhentunut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hotellihuoneista en ole vienyt mitään, ainakaan muistaakseni. Tosin en nyt ole erityisesti hotelleissa yöpynytkään. Sen sijaan Viking Linelta olen vienyt pyyhkeen. Taisin tarvita sitä pehmusteeksi olutlasille jonka vein jostain pubista (mahdollisesti Tukholmassa), että ei hajoaisi matkalla.

Tarkoitus oli vitsinä joskus "palauttaa" se pyyhe Silja Linelle, mutta viimeeksi kun Siljalla olin niin unohtui tietty ottaa se pyyhe mukaan.

Vielä jonain päivänä palautan sen jollekin botskille.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stuttgartissa tuli viime kesänä periaatteessa varastettua tai ainakin petkutettua muutama ylimääräinen omena.

Hotellinhuoneeseen tuotiin aina päivittäin pari uutta omenaa seinällä olevalle hyllylle jos ns. omenapaikat olivat tyhjiä, eli ne herkut kun aamulla otti siitä omaan jemmaan niin sai näppärästi huoneen siivouksen yhteydessä sitten täydennettyä nuo hyllypaikat ja taas oli pari uutta omenaa. Perkeleen ovelaa eikä tarvinut marketista hedelmiä hakea.

Oli kiva kun yöllä uniongelmien kanssa valvoessa ja nälän hiipiessä oli edes muutama omena jota mussuttaa ennen seuraavan päivän pyrähdyksiä.

Stadista hotelli Kämpin sviitistä tuli pari vuotta sitten otettua aamutohvelit mukaan, mutta ne sai varmaan viedä ettei mahdolliset jalkasienet siirry asiakaskunnassa eteenpäin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ei sitä aina kiireessä pakatessa muista katsoa, onko se takki juuri siinä samassa tai edes samanlaisessa henkarissa kuin tullessa. Ainakin silloin, jos kaikki ovat mustia muovisia niin menee helposti sekaisin.

Jätkä ramppaa selkeesti jossain kahdenkympin hostelleissa jos henkarit on mustia ja muovisia, ehkä jopa hotellin logolla.

Aiheesta; itse olen joskus epähuomiossa kääntänyt ison kylpypyyhkeen ja eräällä kerralla mukaan sattui on the rocks -lasi, tosin se jäi myöskin sille tielleen. Muutoin hotellin roinat on saaneet olla ihan rauhassa. Kyniä ei lasketa, nehän ovat hotellille ilmaista mainosta.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko hotellihuoneessa muka oikeasti edes jotain pöllittävää..?

Mitä olet varastanut hammaslääkärin vastaanotolta?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä olet varastanut hammaslääkärin vastaanotolta?
No ainakin lapsena siellä oli hammastahnaa, sen varastaminen toki kuuluu hintaan. Samoin odotustilan lehdet, naulakossa olevat takit, ja parkkipaikalla olevat autot.
 

scholl

Jäsen
Kerran tai kaksi kertaa olen ottanut niitä pieniä shampoopulloja. Ne kun ovat käteviä reissatessa. Mutta esimerkiksi mitään pyyhettä mä en oikein kehtaisi ottaa. Ne shampoopullothan mä olisin voinut käyttää siellä hotellissakin, joten ihan varastamiseksi mä en sitä laske.

Sama juttu meikäläisellä, noita käteviä shampoopulloja on tarttunut mukaan, ei muuta. Minäkin lasken ne kyllä hotellihuoneen hintaan kuuluvaksi, joten varkaana en itseäni edelleenkään pidä.

Niin shampoot ovat hyvä olemassa hotellissa, jos ei halua ottaa omia mukaan esim. sen vuoksi, että reissu on niin lyhyt, ettei halua laittaa laukkua ruumaan. Olen samaa mieltä kuin Gags eli ne kuuluvat hotellin hintaan, mutta pyyhe sen sijaan ei kuulu. Hotellit laittavat kylpyhuoneen seinään sen tarran, jossa kehotetaan säästämään luontoa käyttämällä pyyhe uudelleen seuraavana päivänä, jotta säästäisivät pesulakuluissa. Nyt jos kävisi niin, että moni ottaisikin mukaansa pyyhkeitä kotiin lähtiessään niin heidän kustannuksensa nousisivat merkittävästi. Kyse ei olisi pelkistä pesulakuluista, vaan pyyhkeiden korvausinvestoinneista ja hotellihuoneen hinta nousisi helposti kympillä, koska asiakashan sen lopulta maksaa. Silloin herää kysymys, kannattaisiko ostaa kaupasta pyyhe, jos sellaisen tarvitsee. Viimeksi maaliskuun puolivälissä ajoin Välimeren rannikolla hypermarkettiin pyyheostoksille, kun tuli yksi yöpyminen, joka ei ollut hotellissa.

Pyyhkeet yms. eivät kuulu peruskulutustavaroihin. On niitäkin kuulemma joku jossain ottanut matkaansa. Vaikkei tuo moraalisia perusteitani kaataisi, niin kumma kyllä en ole ikinä pyyhettä matkaani ottanut. Kerran on yksi muovituoppi jäänyt matkaan joltain reissulta, en yhtään muista minkä takia ja missä yhteydessä.

Suomalaiset ovat kyllä harvinaisen epärehellistä porukkaa. Baareissa ei ole juomiin sopivia olutlaseja sen takia, koska ne mukamas varastettaisiin kaikki. Missään muissa maissa en näe ihmisten varastavan tuoppeja, koska ne eivät ole mitään ihmeellistä ja jokaisen panimon sivuilta niitä voi tilata kotiin tai ostaa kaupoista. Suomessa eletään kuin pula-aikaa ja ihmiset ovat epärehellisiä. Sama on hotellien kylpytakit. Niitä ei ole kuin jossain premium-huoneissa sen takia, koska tavallisten huoneiden asukkaat varastaisivat ne. Niinpä herra joutuu kävelemään puolipukeissaan huoneestaan saunaosastolle esimerkiksi lenkin jälkeen, jos ei ole varta vasten varannut premium-huonetta.

Jätkä ramppaa selkeesti jossain kahdenkympin hostelleissa jos henkarit on mustia ja muovisia, ehkä jopa hotellin logolla.

Voivat ne olla toki puisiakin, mutta kyllä kalliissakin huoneissa on ollut lähes samanoloinen muovinen henkari kuin mitä jostain Bossin kaupasta saa takin mukana. Esim. yhdessä Jolly Hotelissa, joka maksoi kerran 395 euroa per yö koko visiitin ajan, jolloin siellä olin. Sen verran paljon olen ollut hotelleissa, että henkareita on ollut jos jonkinlaisia. Veemäisimpiä ovat ne, joita ei saa irti. Varsinkin jurrissa on kiva yrittää laittaa takkia sinne.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Shampoota, baarikaapin sisällön ja itseasiassa ei ole tullut 4 vuoteen laskuakaan siitä, tyynyn kerran pöllin kun oli niin hyvä ja mitäs vielä..no ehkä jotain muuta pientä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran paljon olen ollut hotelleissa, että henkareita on ollut jos jonkinlaisia. Veemäisimpiä ovat ne, joita ei saa irti. Varsinkin jurrissa on kiva yrittää laittaa takkia sinne.
Tukholmassa vuosi sitten tuli painimatsi tällaisen henkarin kanssa. Oli pimeä, en ollut jaksanut vielä laittaa korttiani lukijaan saadakseni valoja päälle ja siihen jekkuhenkariin kun aloin rotsia naulaamaan niin meinasi äkkiä loppua eteisestä ja naulakosta tila kesken.

Eli joo, harmi että noita henkareitakin ilmeisesti sen verran huoneista häviää että joutuvat saatana ansoittamaan ne kiinni sinne tankoihin.

Ja hei, samalla reissulla huomasin että minibaarin Marabou-suklaalevyllä oli joku edellinen asiakas käynyt, tyylikkäästi avannut ja ottanut pari riviä ja asettanut levyn sinne niin ettei sitä takuulla oltu henkilökunnan toimesta huomattu. Minäpä huomasin ja jatkoin ottamalla pari riviä lisää, levy taas siististi jemmaan takanurkkaan iskemättömän näköisenä.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo itsekään en tajua, miksi joku veisi pyyhkeen. Hotellipyyhkeethän ovat kammottavanoloisia noin keskimäärin.
Tarpeeseen. Joskus junnuna olin jollain pelireissulla, enkä tietenkään pakannut pyyhettä mukaan, kun hotellista sellaisia kuitenkin löytyy. Sitten sunnuntaina piti palauttaa huone klo 12, mutta vielä oli yksi peli pelaamatta. Huoneesta mukaani lähti sitten pyyhe, jotta pelin oli jälkeen mukavampi käydä suihkussa.
 

scholl

Jäsen
Ja hei, samalla reissulla huomasin että minibaarin Marabou-suklaalevyllä oli joku edellinen asiakas käynyt, tyylikkäästi avannut ja ottanut pari riviä ja asettanut levyn sinne niin ettei sitä takuulla oltu henkilökunnan toimesta huomattu. Minäpä huomasin ja jatkoin ottamalla pari riviä lisää, levy taas siististi jemmaan takanurkkaan iskemättömän näköisenä.

Ne ovat muuten hauskoja sellaiset minibaarit, jotka rekisteröivät sen ostoksi, jos poistat juoman hyllystä. Oli huvittavaa Brysselin Sheratonin respassa joskus 90 lopussa, kun ruotsalainen 60 vuotias kollega sai ison minibaarilaskun sen takia, kun hän oli vertaillut niitä eri juomia ja lukenut etiketit kunnes oli ottanut yhden ja juonut sen. Selitti toki, ettei ollut juonut, mutta hauska tilanne silti. Itse olen joskus tehnyt noissa tahalteen niin että olen painanut esimerkiksi satoja kertoja sitä sensoria, jotta heille tulisi ihmettelemisen aihetta.

Muutenkin minibaarit ovat vihollisiani. Matkustan toki useimmiten yksin, mutta jos olen esim. broidin kanssa reissussa ja meillä on kahden hengen huone niin miten on mahdollista, että minibaarissa on vain yksi olut. Sitten jos soittaa huonepalveluun niin sieltä tulee max 2 olutta kerrallaan. Paljon parempi systeemi on oikeasti kunnon kylmä tyhjä baarikaappi, johon voi joko ostaa alakerran baarista juomia, tilata huonepalvelusta tai sitten hakea jostain kadunkulman kioskista. Tai jos on liikkeellä autolla niin silloinhan voi ajaa kaupan kautta, jolloin juomia on riittävästi. Ei pelkästään bisseä, vaan cokista ja aamuihin Red Bullia ennen duuniin lähtöä.

Tarpeeseen. Joskus junnuna olin jollain pelireissulla, enkä tietenkään pakannut pyyhettä mukaan, kun hotellista sellaisia kuitenkin löytyy. Sitten sunnuntaina piti palauttaa huone klo 12, mutta vielä oli yksi peli pelaamatta. Huoneesta mukaani lähti sitten pyyhe, jotta pelin oli jälkeen mukavampi käydä suihkussa.

Ymmärrettävää, mutta voit palauttaa sen myöhemmin samaan hotelliin esimerkiksi seuraavalla reissulla tai jos ei muu auta niin saman ketjun toiseen hotelliin. Mulla on esim. joskus unohtunut taskuun Siljan hyttiavain, silloin kun ne olivat vielä niitä muovikortteja. Palautin sen sitten myöhemmin seuraavalla reissulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös