Mitä olet varastanut hotellihuoneesta?

  • 9 771
  • 36

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Uutisen mukaan joka kolmas on varastanut hotellista.

Itse olen "lainannut" pyyhkeitä sekä kertakäyttöisiä aamutossuja. Nuo aamutossut on käteviä, mutta voikohan sitä sanoa varastamiseksi jos en käytä niitä hotellissa vaan kotona? Mullehan ne olikin tarkoitettu.

Myös ne pienet saippua- ja shampoopullot "kuuluvat hintaan" ja nekin on kätevä ottaa mukaan esim johonkin reissuun.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No en saatana mitään! Kyrpivät roistot. Siperiaan kaikki rosvot!

Paitsi la 12.2.2011 aloitin aamiaisen syömisen hotellissa noin klo 8.30, 9.30 ja 10.30. Joka kerta iso läjä ruokaa. Aamiaisaika hotellissa oli klo 8-11. Ja joka aamiaisillani luin siitä samasta sanomalehdestä, että nyt se vanha homo, Bo Carpelan, on kuollut. Edellisenä päivänä olin matkannut, enkä syönyt juuri mitään. Paitsi ryyppäsin. Oli nälkä ja känninälkä. Lasketaankohan tämä varastamiseksi, onko säännöissä, että saa syödä vain yhden kerran?
 

Ralph

Jäsen
Lasketaanko tämä varastamiseksi, onko säännöissä, että saa syödä vain yhden kerran?

Tämähän on selvästi pahempaa kuin varastaminen! Kaikki varastelijat linnaan, mutta teikäläinen joutuu kymmeneksi vuodeksi kidutushuoneeseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Pyyhkeitä ja shampoita ainoastaan. Harmittavan tylsiä hotellihuoneita on eteeni sattunut.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kerran pyyhkeen vein kun oli kahden viikon rundi Lapissa ja oltiin välillä hieman ääriolosuhteissakin. Odotin laskua mutta sitä ei koskaan tullut. Hotelliöitä takana ehkäpä noin 400 kotimaassa.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
En ole varastanut. Miksi juuri hotellihuoneesta? Suosittelen Jatkoajan rosvoille keskittymistä kauppoihin. Niissä on parempi valikoima.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Pyyhkeitä olen ottanut mutta en varastanu. Ne kuuluu mulle.
 

scholl

Jäsen
Joo itsekään en tajua, miksi joku veisi pyyhkeen. Hotellipyyhkeethän ovat kammottavanoloisia noin keskimäärin.

Kynän olen kyllä joskus joutunut ottamaan, mutta nehän ovat yleensä mainoskyniä, joten heille vain mainosta, jos niitä ihmiset käyttävät. Siis tilanteet ovat saattaneet olla sellaisia, jossa olen joko unohtanut ottaa kynän matkalle mukaan tai joku kollega tai ystävä on laittanut minun kynäni taskuunsa tms., jolloin olen huomannut, että olen ilman kynää.

Pesulapusseja olen myöskin ajoittain ottanut. Jos ei ole ollut muuta muovikassia niin siihen pesulamuovikassiin (tai paperikassiin Scandicissa) voi laittaa likaiset vaatteet, joten eivät mene puhtaiden kanssa sekaisin. Samoin muistiinpanolehtiöstä olen käyttänyt muutamia sivuja, joskus messuille ottanut aamulla mukaan ehkä koko lehtiönkin. Samoin aika usein olen ottanut sieltä kansion välistä yhden kirjekuoren, johon olen laittanut kaikki reissun kuitit, jotta matkalasku on sitten helpompi tehdä, kun kaikki ei ole hukassa.

Saippuaa ei tulisi mieleenkään ottaa. Kuka tänä päivänä käyttää muutenkaan palasaippuoita. Samoin niitä pieniä pulloja en edes käytä, vaan otan mielummin mukaan kotoa sellaista shampoota, mitä käytän.

Henkareita on joskus vaihtunut. Jos minulla on ollut laukussa puku, blazer tai jotain muuta vastaavaa niin saatan huomata myöhemmin kotona, että minulla on hotellin henkari eli ts. omani (yleensä vaatemerkin, jonka olen saanut ostaessani) on jäänyt sinne ja tilalle on tullut hotellin logolla varustettu. Ei sitä aina kiireessä pakatessa muista katsoa, onko se takki juuri siinä samassa tai edes samanlaisessa henkarissa kuin tullessa. Ainakin silloin, jos kaikki ovat mustia muovisia niin menee helposti sekaisin.
 

scholl

Jäsen
Pyyhkeitä olen ottanut mutta en varastanu. Ne kuuluu mulle.

Eivät kuulu, jos et ole niitä ostanut. Aivan samalla tavalla ravintolassa tai baarissa ruokailuvälineet, lasit tai lautaset eivät kuulu sinulle, jos et niitä vartavasten halua ostaa. Silloinkaan ei ole varmaa, haluavatko myydä.
 

scholl

Jäsen
onko säännöissä, että saa syödä vain yhden kerran?

on. Kaikissa paikoissahan aamiainen ei kuulu hintaan, mutta myös silloin kun kuuluu niin merkkaavat tavallisesti ylös sen huoneesi numeron, jotta voivat katsoa, että olet käynyt. Toinen syy sille kysymiselle on myös se, että ainakin keskeisillä paikoilla tulisi helposti kadulta aamiaiselle sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole edes hotellin asiakkaita, jos sitä ei millään tavalla kontrolloitaisi. Sinulla on siis käynyt onni.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
mikä logiikka tuossa on? Jos olet hotellissa niin silloin olet reissussa eli miksi otat mukaan toisen hotellin saippuoita?

Niitä on usein ainakin 3 putelia, yhden käyttää ja pari ottaa mukaan. Niitä voi sitten napata kaapista mukaan lähtee sukuloimaan tai vaikka kaverin luokse yöksi. Todella käteviä! Nuo aamutossut on loistavia mökillä tai vaikka kun menee parvekkeelle tupakalle.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Kaikki mukaan mikä irti lähtee :D Ei vaan, itse en ole koskaan hotellista tai muualtakaan näpistänyt. Matkassa mukana olleet ovat joskus juuri jotain pyyhkeitä ynnä muuta vieneet mukanaan. En ole koskaan edes miettinyt mitä noista mahtais seurata jos kaveri kiinni olisi jäänyt mutta olen miettinyt kuinka helvetisti voisi hävettää jos henkilökunta kutsuis poliisin paikalle jonkun helkkarin pyyhkeen takia. :D
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Joo, 10 vuotta kidutushuonetta tänne vaan. Tunnen itseni nyt niin syylliseksi, että saako olla saman tien sen 20 vuotta. Onko lieventävä vai pahentava asianhaara, että en ollut varma, että onko tämä säädösten vastaista. No ok, ei siis ole.

Tuttuja hotellin omistajia, olen ollut aikoinaan niiden firmassa huonolla palkalla töissäkin (pubivisahommia) että ehkä se lieventää. Ai, ei sekään.

Huomenna lähetän niille kirjeen, jossa tunnustan kaiken. Nimettömästi
 
Suosikkijoukkue
VAR
Hotellista olen varastanut ruokaa. Nimittäin käynyt aamiaisella vaikka se ei kuulunut varaukseeni.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran tai kaksi kertaa olen ottanut niitä pieniä shampoopulloja. Ne kun ovat käteviä reissatessa. Mutta esimerkiksi mitään pyyhettä mä en oikein kehtaisi ottaa. Ne shampoopullothan mä olisin voinut käyttää siellä hotellissakin, joten ihan varastamiseksi mä en sitä laske.

Joo suomalaisissa hotelleissa on monesti raamattu, mutta Tallinnassa saattaa löytyä kortsu sieltä lipaston laatikosta. Ok. Ja kerran oli sängyn alla vaihtobokseritkin. Noin käsituntumalta arvioiden sanoisin, että vain kertaalleen oli niihin kustu ennen hylkäämistä, ihan vähän vaan kosteat kun enää olivat, mitä nyt hieman niitä siinä kädessäni puristelin. Mutta en varastanut, ne kun olivat miesten alushousut...

Ei muuten yhden käden sormet riitä niiden Tallinnan hotellien/hostellien laskemiseen, joissa en enää kehtaa naamaani näyttää. Voi voi.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kerran tai kaksi kertaa olen ottanut niitä pieniä shampoopulloja. Ne kun ovat käteviä reissatessa. Mutta esimerkiksi mitään pyyhettä mä en oikein kehtaisi ottaa. Ne shampoopullothan mä olisin voinut käyttää siellä hotellissakin, joten ihan varastamiseksi mä en sitä laske.
Sama juttu meikäläisellä, noita käteviä shampoopulloja on tarttunut mukaan, ei muuta. Minäkin lasken ne kyllä hotellihuoneen hintaan kuuluvaksi, joten varkaana en itseäni edelleenkään pidä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Eivät kuulu, jos et ole niitä ostanut. Aivan samalla tavalla ravintolassa tai baarissa ruokailuvälineet, lasit tai lautaset eivät kuulu sinulle, jos et niitä vartavasten halua ostaa. Silloinkaan ei ole varmaa, haluavatko myydä.

Olinkin tosissani.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mainoskynät, pikkusaippuat yms. kuuluvat täydennettävään peruskulutuskamaan, niitä voikin ottaa ihan samalla tavalla kuin voi syödä sen tyynyn päälle jätetyn pikku suklaakonvehdin, jota joissain hotelleissa vielä asiakkaille annetaan. Ei tule laskua konvehdista, ei mainoskynistä, ei pikkusaippuoista. Siivooja tuo kumminkin uuden pikkusaippuan ja täydentää nämä.

Pyyhkeet yms. eivät kuulu peruskulutustavaroihin. On niitäkin kuulemma joku jossain ottanut matkaansa. Vaikkei tuo moraalisia perusteitani kaataisi, niin kumma kyllä en ole ikinä pyyhettä matkaani ottanut. Kerran on yksi muovituoppi jäänyt matkaan joltain reissulta, en yhtään muista minkä takia ja missä yhteydessä.

Sen verran olen kuitenkin vilunkia tehnyt ns. pakkoraossa, että olen kaksi kertaa varannut ns. itsepalveluhotellista (ei Omena-hotelli, mutta vähän samanlainen) yhden hengen huoneen ja majoittanut huoneeseen kaverini ja kerran veljeni. Kyse on ollut festarireissuista, joissa ei ole yksinkertaisesti ollut koko kaupungissa vapaana kahden hengen huonetta ja jonnekin on kuitenkin majoituttava ja päästävä nukkumaan. Eli sitten vain tasajako, eli kaverille lattialle petauspatja ja itse sitten runkopatjan päälle nukkumaan. Aamulla vuode kasaan ja aamiaiselle, jonne kaveri on sitten tullut ekstrana samalla ovenavauksella.

Tätä metodia en suosittele kenellekään, koska
a) nukkuminen joko runkopatjalla tai lattialla petauspatjalla on helvetin epämukavaa
b) happi loppuu pienestä kopperohuoneesta, joka on mitoitettu yhdelle ja jossa kaksi raavasta miestä päästelevät unissaan festaripieruja samalla kun ilmanvaihto on nollissa ja sisällä on nihkeä hellelukema.
c) kyse on ollut tosiaan ns. pakkoraosta: aina kun on ollut kahden hengen huone saatavilla, niin kahden hengen huone on myös varattu. Niin rehelliseksi ei kuitenkaan kannata heittäytyä, että jos tarjolla on vain yhden hengen huone niin oma veli päätyisi nukkumaan ulos puiston penkille samalla kun itse vetäisi sikeitä hotellissa.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tyynyjä. Viime talvena yövyttiin kavereiden kanssa Kuopiossa, kun oltiin menossa Rukalle laskettelee ja matka oli niin pitkä, että niska meni autossa koko ajan ihan jumiin.

No me otettiin sitten huoneen tyynyt mukaan, niin pysty autossa paljon paremmin nukkumaan loppu menomatkalla ja paluumatkalla. Pari banaania otin myös aamupalalta matkaevääksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös