Mitä ohjelmaa käytät musiikin hakuun?

  • 8 433
  • 51

Paras musiikin hakuohjelma?

  • WinMX

    Ääniä: 27 16,0%
  • Kazaa

    Ääniä: 18 10,7%
  • Morpheus

    Ääniä: 0 0,0%
  • DC++

    Ääniä: 68 40,2%
  • Kazaalite

    Ääniä: 28 16,6%
  • Käytän useita

    Ääniä: 11 6,5%
  • Joku muu

    Ääniä: 37 21,9%

  • Äänestäjiä
    169

Cucamonga

Jäsen
Mikä on mielestäsi paras musiikin hakuun? Ja jos vain viitsiitte niin voisi laittaa hyviä ja huonoja puolija.

Itse käytän WinMX ohjelmaa.

(kohtuulisen) Hyvät puolet:
-suhteellisen vähän spywarea
-Helppokäyttöinen, selkeät valikot

(Erittäin) Huonoa:
-Joskus hyvinkin pitkät jonot

Kazaakin oli hetken koneella, mutta mainokset alkoivat ärsyttää hetken päästä. Ja kun tein spyware scannin, lähemmäs kaksikymmentä spywarea. Ei niistä kai ole sen suuremmin haittaa, joku vaan tarkkaile mitä teet.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Yleensä käytän hakuun Ford-merkkistä henkilöautoa, jolla ajan läheiseen tai vähän kaukaisempaan levykauppaan, jossa käytän €-merkkistä joko kortti- tai käteistä rahaa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti "UHLBÄCK"
Itse käytin Imeshiä siihen asti kuin kone meni sekaisin!
Kun latasin ohjelman niin tuli satoja viruksia yhtä aikaa koneelle.
Koneeseen tuli ns. "takaportti" ja joku muu pystyi tekemään mun koneella mitä halusi.
Kone ei ole ollut ikinä niin sekaisin.
Piti asentaa Windows kokonaan uudelleen.
Lähetä lasku artistille. Artisti maksaa.
 
Viestin lähetti BigRedBob
Yleensä käytän hakuun Ford-merkkistä henkilöautoa, jolla ajan läheiseen tai vähän kaukaisempaan levykauppaan, jossa käytän €-merkkistä joko kortti- tai käteistä rahaa.

Sama täällä. Paitsi että alla on italialaisvalmisteinen urheiluauto. Musiikkia kuunnellaan levyltä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä käytän perinteistä "Kulta, otappas levykaapista Bad Religionin plättä ja pane soimaan" -ohjelmaa.

+ Yksinkertainen käyttää, sopii laiskallekin. Lyhyt hakuaika, ilmainen.

- Pitää varautua virheellisiin hakuihin. Ohjelma saattaakin päättää hakevansa toivoman levyn sijasta vaikkapa HIM:iä tai jotain muuta huttua. Ohjelma ei tunnista elektromusiikkia tai Manu Chaota.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Aikaisemmin käytin WinMX:ää, mutta kyllästyin siihen iän ikuiseen jonottamiseen. Toisena vaihtoehtona oli Kazaa, mutta sieltä ei saa kuin pelkkää sitä itseään. Joskus peräti 10 biisiä piti hakea, ennen kuin sai sen oikean. Tällä hetkellä käytössä on DC++, jolla haen pari kolme biisiä joltain levyltä, kuuntelen ne läpi ja jos se minua miellyttää, lähden etsimään sitä levyä divarista. Jos ei divarista löydy, ostetaan se sitten kaupasta.
Se on kaikista helpoin tapa loppujen lopuksi. Kyllähän netistä löytää vaikka mitä levyjä, eri asia on jaksaako ja onko se ennen kaikkea sen vaivan arvoista.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold, Blackhawks, WHUFC
Nykyään käytän DC++:aa musiikin hekemiseen, vaikka ostan myös rahoillani paljon levyjä. Ei vain tahdo rahat riittää jokaisen hyvän levyn ostamiseen, niin täytyy hakea osa koneelle. Vielä vähän aikaa sitten käytin pelkästään Kazaan hakua, mutta huomattuani DC:n paremmat valikoimat aloin käyttää sitä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Nännimäinen
Niinhän sinulle uskotellaan...

Itse asiassa tällä hetkellä olen melkoisesti voiton puolella. Tietty kyseessä voi olla harvinaisen pitkä maksuaika, joka tarkoittaa sitten vielä vaikeuksia minulle sitten joskus.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kaksi jalkaa, kaksi kättä ja riihikuiva lompakossa. Näillä haen musiikkini.

Kotikoneella on ollut jotain hakukoneita joskus, mutta oma rakkine on niin sekoileva ja kaatuileva, että ne pienetkin imutukset on jäänyt taakse. En omista yhtään laitonta musiikinhakuohjelmaa tällä hetkellä.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Niin harvoin tulee jotain oikeasti hyviä levyjä että rahalla ne on haettava, jos vaikka suostuisivat julkaisemaan sitten tulevaisuudessakin hyvän levyn. Hakuvälineenä toimii saksalais-valmisteinen henkilöauto tahi saattaapa ne postissakin tulla. Pioneer sitten muuntaa levyjen sisällön ymmärrettävään muotoon.

Joskus satunnaisesti tulee etittyä netistä pari biisiä joltain levyltä, että kuulee mistä on kysymys, varsinkin jos ei jaksa/ehdi viettää aikaa levykaupassa levyjä kuunnellen ennen ostopäätöstä. Monestihan orkestereiden kotisivuiltakin löytyy maistiaisia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minäkään en omista yhtään laitonta musiikinhakuohjelmaa, enkä omista yhtään laittomasti kopioitua kappaletta. Käytän yleiseen tiedostonhakuun ohjelmaa oDC joka on käytettävyydeltään huomattavasti parempi kuin DC++.

Tekijänoikeuslakien mukaan on laillista kopioida netistä kappaleita. Niiden edelleenjakaminen on laitonta. Myöskään vertaisverkko-ohjelmistot eivät ole laittomia - ne ovat freewarea tai adwarea tai vastaavaa.

Enemmän kuin musiikkia, tulee DC:llä haettua esim. ajurit ym kaikki sälä, koska en jaksa nylkyttää millään 300kt/s vauhdilla netistä jos ne saa 10Mt/s vauhdillakin. Eikä tarvitse edes surffata, laittaa vain hakusanaksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Itse käytin aikanaan Kazaa:ta ,mutta nyt kun ei nettiyhteyttä kotona ole ,en käytä mitään ohjelmaa.Sitten katsellaan uudestaan ,kun yhteyden saan saamattomuuttani hankituksi.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Vielä kesällä käytin "Tyttöystävä 1.X" hakuohjelmaa, mutta sitten päivitin sen Vaimo 1.0:llaan. Vaimo 1.0:ssa olen huomannut pienen bugin. Hennes ja Mauritz spyware on ilmestynyt lähes jokaisella käyttökerralla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Viestin lähetti vilpertti
Minäkään en omista yhtään laitonta musiikinhakuohjelmaa, enkä omista yhtään laittomasti kopioitua kappaletta. Käytän yleiseen tiedostonhakuun ohjelmaa oDC joka on käytettävyydeltään huomattavasti parempi kuin DC++.

Tekijänoikeuslakien mukaan on laillista kopioida netistä kappaleita. Niiden edelleenjakaminen on laitonta. Myöskään vertaisverkko-ohjelmistot eivät ole laittomia - ne ovat freewarea tai adwarea tai vastaavaa.

Enemmän kuin musiikkia, tulee DC:llä haettua esim. ajurit ym kaikki sälä, koska en jaksa nylkyttää millään 300kt/s vauhdilla netistä jos ne saa 10Mt/s vauhdillakin. Eikä tarvitse edes surffata, laittaa vain hakusanaksi.

Totta...ja kaikille näsäviisaille jotka täällä käyttävät autoaan musiikinhakemiseen viittaisin tuohon meidän bootleg-keskusteluumme: Sieltä kaupastahan ei saa haettua bootlegejä tai minkäänlaisia esim. bändeiltä jotka eivät ole koskaan livelevyä julkaisseet.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä käytän musiikin hakuun ainoastaan ICQ:ta.

Kazaat sun muut... ei kiitos.
 

Vagabond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors Idrottsförening Kamraterna, Penguins
DC++ on ehdoton ykkönen jos kone vaan on tarpeeksi hyvä!
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Ohjelmat ja satunnaisen musiikin kantaa kotiin eemuuli.
Poikkeuksena Kent ja muutama fin. bändi jotka ostan!
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse käytän Bittorrenttia, ennen olen käyttänyt Kazaata ja Emulea. Bittorrentin hyvä puoli on, että käyttäjä jakaa vain ja ainoastaan parhaillaan imuroitavaa fileä. Ja vielä toiseksi sitä Upload-nopeutta ei saa säädeltyä mistään ainakaan minun ohjelmassani. Ulkomaista elokuvaa ja musaa tulee joskus napattua talteen. Viruksia,troijalaisia jne. ei ole löytynyt.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Kazaa Litella olen ne runsaat 40 biisiäni imuttanut. Joitakin (Metallican) biisejä löytyy kasetilta mutta halusin koneellekin. Raha ei riitä kokonaisen albumin hankkimiseen yhden tai kahden biisin vuoksi, enkä tiedä mistä albumin välttämättä löytäisi edes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös