Itse en talvea, pakkasta ja lunta kovinkaan odota. Hyvin voisin elää sen kanssa, että lunta sataa jouluaattoaamuna, ja seuraavana päivänä sulaa pois.Itse asiassa pakkasia...
Asumme täällä periferiassa parin yksityistien takana, sorateitä siis, joten auton saa jo yhdellä kauppareissulla niin paskaiseksi, ettei mitään rajaa. Lisäksi, aamulenkit koirien kanssa pitää aloittaa autoajelulla, kun niiden kanssa ei vain voi lähteä noille teille - autolla ruohottuneen metsäautotien päähän ja siitä sitten vasta jalan...
Nuo mainitut tiet kerkisivät jäätyä tuossa pakkasjaksolla ja nyt lauha keli on sulattanut pinnan ihan velliksi, josta ei vesi pääse mihinkään - kuravelli on infernaalinen!
Meille nää syksyt ja keväät ovat hankalia ainakin sen suhteen, että isot pitkäkarvaiset koirat sotkevat väkisinkin itsensä kuraisilla teillä ja kantavat turkissaan hillittömästi kuraa sisään joka lenkiltä, joka sitten kuivuessaan varisee turkista joka paikkaan.Itse en talvea, pakkasta ja lunta kovinkaan odota. Hyvin voisin elää sen kanssa, että lunta sataa jouluaattoaamuna, ja seuraavana päivänä sulaa pois.
Pilkki harrastuksen kautta sellaiset pakkaset riittäisivät, että jäälle pääsisi reikiä tekemään. Mieluiten lumettomalle!
Otat vaan rauhallisesti etkä stressaa kaahailevista taksikuskeista tai autoilijoista, niin hyvin se menee. Liikennettä ei pitäisi olla kovinkaan paljoa, koska keli on sen verran karmea.Suht tuoreena bussikuskina odotan jännityksellä tämänpäiväistä työvuoroa kun tuo keli näyttäisi olevan pahimmillaan juuri vuoroni aikana.
Jep, nuo on valideja neuvoja ihan yleisestikkin bussia ajettaessa, mutta tänään erityisesti. Tämän päivän linja ei onneksi ole ihan pahin mahdollinen, mutta lähinnä jännittää bussin käyttäytyminen liukkaalla kun en ole sitä vielä päässyt kokemaan.Otat vaan rauhallisesti etkä stressaa kaahailevista taksikuskeista tai autoilijoista, niin hyvin se menee. Liikennettä ei pitäisi olla kovinkaan paljoa, koska keli on sen verran karmea.
Aikamoinen antikliimaksi oli eilinen lumimyrsky, koska Helsingin kantakaupungin alueella sade tuli vetenä. Liukkaudesta ei siis tarvinnut huolehtia, mutta muuten oli kyllä stressaava työvuoro pimeyden ja sateen takia. Miksi ihmeessä ihmiset eivät käytä heijastimia ja miksi ihmeessä käyttäytyvät liikenteessä samalla tavalla kuin hyvällä säällä kirkkaalla päivän paisteella?Busseissa ei käsittääkseni ole talvirenkaita ollenkaan, vaan talviolosuhteissa luotetaan suuren massan auttavan pidon saamisessa, tai ainakin sellaisen kuvan olen saanut vuosikymmenien aikana. Se jos mikä aiheuttaa ongelmia erityisesti jyrkissä mäissä eikä pidä myöskään väheksyä voimakkaan sivuttaistuulen vaikutusta ajoon, koska busseissa sitä tuulipintaa riittää.
Tsemppiä tulevaan koitokseen ja muista sitten kertoa illemmalla, kuinka ensimmäinen päivä meni. :)