Mitä nettiselainta käytät?

  • 6 892
  • 63

Mitä nettiselainta käytät?

  • Internet Explorer

    Ääniä: 13 6,0%
  • Mozilla Firefox

    Ääniä: 97 44,9%
  • Opera

    Ääniä: 19 8,8%
  • Safari

    Ääniä: 8 3,7%
  • Google Chrome

    Ääniä: 77 35,6%
  • jokin muu

    Ääniä: 2 0,9%

  • Äänestäjiä
    216

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Chromea olen jatkoaikalaisten neuvosta käyttänyt noin kaksi vuotta, kun sitä ennen käytin Firefoxia. Luulin silloin Firefoxin aikana, että internet (ainakin mokkulayhteydellä) nyt vaan on sellainen, että sivut jumittavat ja kaatuvat vähintäänkin viikottain. No eipä se asia noin olekaan. Chrome on toimivuudeltaan satavarmasti parempi kuin Firefox. Jos joku on niin jääräpää, että antaa elämänsä jumittaa siinä Firefoxissa, niin se on kyllä sellaiselle jäärälle ihan oikein!
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jep, kyllä saa.

Jep, nyt sain sen pois. Kiitos ohjeista.

Olen kieltämättä todella tyytyväinen Chromeen kaiken tuon IE:n sähläilyn jälkeen. Yksinkertainen ja siisti ulkoasu ja muutenkin varsin toimiva selain.
Hyvä päätös.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Chrome on toimivuudeltaan satavarmasti parempi kuin Firefox. Jos joku on niin jääräpää, että antaa elämänsä jumittaa siinä Firefoxissa, niin se on kyllä sellaiselle jäärälle ihan oikein!
Minulla on ainakn ollut nettivideoiden kanssa ongelmia chromella, firefoxilla noita ongelmia ei ole ollut.

Molempia selaimia tulee käytettyä, molemmissa vahvuutensa ja heikkoutensa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Jep, nyt sain sen pois. Kiitos ohjeista.

Olen kieltämättä todella tyytyväinen Chromeen kaiken tuon IE:n sähläilyn jälkeen. Yksinkertainen ja siisti ulkoasu ja muutenkin varsin toimiva selain.
Hyvä päätös.

Kannattaa sekä Firefoxissa että Chromessa tutustua noihin lisäpalikoihin. (Jakoavain + työkalut + laajennukset). Vaikka niissä on suurin osa höpöä, niin olen löytänyt niistä lähinnä kielten opiskeluun liittyen myös erittäin paljon hyödyllistä.

Ja tietenkin siellä on Adblock+ ja muut mainokset piilottavat jutut.

Tuosta voi niihin kurkata:

Chrome Web Store
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Joskus 90-luvulla siirryin ensin Netscapesta IE Exploreriin, sittemmin Firefoxiin. Muutama vuosi sitten vaihdoin Chromeen ja olin tyytyväinen, Firefoxissa ärsytti sen raskaus.

Nyt viime syksynä sain uuden duuniläppärin ja olen käyttänyt Ubuntussa valmiina ollutta Firefoxia. On minulla Chromekin asennettuna, mutta toistaiseksi olen jämähtänyt Firefoxiin. Kaipa se jämähtäminen kielii siitä, että tämä nykyinen Firefox toimii hyvin.

Moni on maininnut Chromen url-palkin toimivan samalla Googlen hakukoneena. Se on näppärä ominaisuus, mutta toimii de factona ainakin myös Firefoxissa. Jos osoiteriville kirjoittaa jotain jota selain ei tunnista urliksi, se laittaa sen automaattisesti (tämä lienee asetuksista kiinni) hakuun selaimen oletushakukoneella.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Moni on maininnut Chromen url-palkin toimivan samalla Googlen hakukoneena. Se on näppärä ominaisuus, mutta toimii de factona ainakin myös Firefoxissa. Jos osoiteriville kirjoittaa jotain jota selain ei tunnista urliksi, se laittaa sen automaattisesti (tämä lienee asetuksista kiinni) hakuun selaimen oletushakukoneella.

En tiedä muista selaimista mutta operassa on yksi tuohon osoiteriviin liittyvä näppärä ominaisuus. Siitä voi säätää pikanäppäimillä mitä hakukonetta ym osoiterivillä käyttää

esim mulla jos kirjoittaa
"g ice hockey", niin selain hakee googlesta "ice hockey"
samoin mm:
y = youtube, w=wikipedia, p=piratebay, b=beamlab, gm=googlemaps jne

toimii kaikissa hakukentissä mitä olen kokeillut.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ymmärrä Chromen suosiota. Kuka haluaa noin kiihkeästi naimisiin Googlen kanssa? Se riisuttu versio kiinnostaisi, mutten ole saanut vielä riittävästi referenssejä vaihtoa vauhdittaakseni.

Enkä ymmärrä IE:n käyttäjiäkään. Kaiken pahan alku ja juuri, jos haluaa kutsumattomia vieraita. Tosin viime aikoina kehitys on edennyt oikeaan suuntaan. Joskus sitä on vaan pakko käyttää, kun esim. firman työkalut on räätälöity sille. Surffaamiseen en sitä käytä kuin äärimmäisessä hädässä.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Firefoxin käyttäjä olen ollut, mutta tämän perusteella siirryin nyt Chromen puolelle, kun tuntui varsin nopealta selaimelta. Mutta miten esim. täällä Jatkiksessa tai Facebookissa viestejä kirjoittaessa saa tuon tekstin alle tulevan punaisen viivan pois?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En ymmärrä Chromen suosiota. Kuka haluaa noin kiihkeästi naimisiin Googlen kanssa? Se riisuttu versio kiinnostaisi, mutten ole saanut vielä riittävästi referenssejä vaihtoa vauhdittaakseni.

Enkä ymmärrä IE:n käyttäjiäkään. Kaiken pahan alku ja juuri, jos haluaa kutsumattomia vieraita. Tosin viime aikoina kehitys on edennyt oikeaan suuntaan. Joskus sitä on vaan pakko käyttää, kun esim. firman työkalut on räätälöity sille. Surffaamiseen en sitä käytä kuin äärimmäisessä hädässä.

Ainakaan minulla ei ole mitään väliä, onko Chrome Googlen vehje. Siinä nyt on se yksinkertainen seikka takana, että ensinnäkin Chrome on helvetin helppokäyttöinen, äärimmäisen selkeä, kevyt ja yhteistyöhaluinen. Chrome on selaimissa sama kuin mitä Google on hakukoneissa, vaikka tässä onkin absurdia ajatusta. Että minä hiljaa kärsin, kun eräs ystäväni painaa jurnuttaa netissä Firefoxilla, jossa on oletushakukoneena vieläpä Yahoo! Eikä kelpaa edes kokeilla Chromea. Vika on aina koneessa, ei selaimessa, kun Firefox lyö koneen juntturaan. Asensin sille koneelle viime kesänä Chromen omaa käyttöä varten. Kyllä se kone eli internet sillä toimii, vaikka onkin tikun varassa netti siinä.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mutta miten esim. täällä Jatkiksessa tai Facebookissa viestejä kirjoittaessa saa tuon tekstin alle tulevan punaisen viivan pois?

Kysyin itse samaa aivan hetki sitten.
Stairox tuon minulle selvittikin:

Itsellä englanninkielinen chrome, mutta jakoavaimen kohdasta valitse neljänneksi viimeinen vaihtoehto (asetukset? tjsp), sieltä valikosta kolmas vaihtoehto ja sieltä näet missä pystyt muokkaamaan omat asetukset tämän suhteen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ainakaan minulla ei ole mitään väliä, onko Chrome Googlen vehje. Siinä nyt on se yksinkertainen seikka takana, että ensinnäkin Chrome on helvetin helppokäyttöinen, äärimmäisen selkeä, kevyt ja yhteistyöhaluinen. Chrome on selaimissa sama kuin mitä Google on hakukoneissa, vaikka tässä onkin absurdia ajatusta.
Mua häiritsee ihan semisti, kun teen google-haun ja ylänurkassa näkyy gmail-kirjaustiedot, jos olen gmailissa kirjautuneena. Chrome ei varmaan edes kysele mitään. Lähettelee vain iloisesti Googlelle kaikki surffaustiedot. Vai?
Että minä hiljaa kärsin, kun eräs ystäväni painaa jurnuttaa netissä Firefoxilla, jossa on oletushakukoneena vieläpä Yahoo! Eikä kelpaa edes kokeilla Chromea. Vika on aina koneessa, ei selaimessa, kun Firefox lyö koneen juntturaan. Asensin sille koneelle viime kesänä Chromen omaa käyttöä varten. Kyllä se kone eli internet sillä toimii, vaikka onkin tikun varassa netti siinä.
Mulla FF ei lyö mitään konetta juntturaan (Win7/XP). Välilehtiä on auki tyypillisesti 6-10. Mulla on niissä oletushakukoneena google.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mua häiritsee ihan semisti, kun teen google-haun ja ylänurkassa näkyy gmail-kirjaustiedot, jos olen gmailissa kirjautuneena. Chrome ei varmaan edes kysele mitään. Lähettelee vain iloisesti Googlelle kaikki surffaustiedot. Vai?

En minä tiedä, mutta selailuani helpottaa aina vähäsen, kun poistan ympäriltäni käärimäni folion pois?

Mulla FF ei lyö mitään konetta juntturaan (Win7/XP). Välilehtiä on auki tyypillisesti 6-10. Mulla on niissä oletushakukoneena google.

Sun FF onkin sitten varmasti parempi kuin kaverini FF. Niin ja sullahan on Googlekin vielä oletushakukoneena, ja kaverillani se Yahoo!
 

passenger

Jäsen
Yleensä Firefoxia käytän Windowsin kanssa, useita välilehtiä on auki yleensä, enkä nyt muista edes koska viimeksi selain olisi kaatunut eikä kyllä mitään muutakaan ongelmaa ole havainnut. Chrome on myös koneella, mutta jotenkin en ole vain totuttanut itseäni siihen tai havainnut sitä sen nopeammaksi.. Macbookissa käytössä Safari, jostain syystä piti Firefox joskus tähänkin ladata, mutta eipä sitä tule oikeastaan käytettyä
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Safaria, Chromea ja Operaa vähän tilanteesta riippuen. Kaikissa omat puolensa, ja yllätyin suuresti kun tajusin että hei, Firefox todellakin on hidas selain. Siihen kun olin aikaisemmin luottanut monta vuotta, ja ihmetellyt että koneessako vika kun välillä tökkii hyvinkin rankasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös