Mitä miettii Matti Virmanen

  • 2 906
  • 38

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Yes, Peltosen jättämä aukko oli paikattava, mutta että se paikattiin myymällä Kommando pois johti vain toiseen aukkoon ja nyt puolustuksessa. Toisaalta taas ei Jokereille hirveästi veskojakaan ole tehty, kiitos myös hyvän maalivahtipelin. Koska hyökkäykseen hankittiin ulkomainen vaihtoehto, meni pakka mielestäni hieman sekaisin. Jokerithan on tuntunut viime matseissa harjoitelleen lähinnä puolustamista ja ehkä Summanen katsoo, että se toimii niin hyvin että ketään ei tarvita.
Väite, että Jokerit välttelisi Ifk:ta vastustajaksi pleikkareissa, ei voi pitää paikkansa. Tämähän johtaisi siihen, että Jokereitten pitäisi voittaa ja hävitä loput matsinsa runkosarjassa sen mukaan miten naapuri pelaa. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta esim. tahallaan häviäminen tällä perusteella. Itselleni Ifk olisi juuri sopiva vastustaja juuri sen takia, että kaverit eivät varmasti tällöin aliarvioisi vastustajaa tyyliin Saipa ja Kärpät.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Pete 62
Väite, että Jokerit välttelisi Ifk:ta vastustajaksi pleikkareissa, ei voi pitää paikkansa. Tämähän johtaisi siihen, että Jokereitten pitäisi voittaa ja hävitä loput matsinsa runkosarjassa sen mukaan miten naapuri pelaa. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta esim. tahallaan häviäminen tällä perusteella.

No mutta hei, en kai MINÄ ainakaan tuollaista ole kirjoittanut? Totesinpa vain, että jatkopelit palvelkoot seuran valmistautumista playareihin, se on numero uno. Ja sitten siinä sivussa on hyvä vähän katsella, että HIFK ei tule vastaan playareiden ensimmäisellä kierroksella. Eihän se tarkoita tahallaan häviämistä - vaikkapa marras-, joulu- tammi- tai helmikuusta lähten -;) Kyllä homma menee niin, että jos asiaan voi vaikuttaa 3-4 viimeisen kierroksen aikana, sitä harkitaan. Siinä kaikki. Ja allekirjoitan tämän ajatuksen edelleen täysin. Viisas idea. Eikä ole tullut valmennusjohdolta. Muistatte varmaan erään herrasmiehen, joka Apen aikoinaan Jokereihin palkkasi...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pakki on tulossa

Näyttäisi siltä, että uusi pakki pelaa Jokereiden kokoonpanossa jo HIFK:ta vastaan perjantaina. Näin kertovat kontaktini. Asia ei ole ihan varma, mutta neuvottelut ovat loppusuoralla. Kaikissa tapauksissa uusi pakki ilmestyy Jokereiden kokoonpanoon viimeistään Olympiatauon jälkeen eli sopimus tehdään siirtoajan puitteissa. Valitettavasti nimeä ei kontaktini suostunut kertomaan "koska liian aikainen Machulda uutisointisi meinasi pistää koko hankkeen kiville..."

Mä kyllä arvaan kenestä on kyse, melkein.
 

Archon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike


Paskan marjat. Peli tökkii ja onpa joiltakin tahoilta kuulunut, että syyt olisivat paljonkin muut kuin treeni tai välttää joku vitun HIFK.

Jokerit voi herkistellä pudotuspeleihin. Tapparakin herkistelee pudotuspeleihin. Oho.. HPK:kin herkistelee pudotuspeleihin! Kenties Tepsikin? Kaikilla on varmaankin myös käsky välttää HIFK ja ennenkaikkea myös SaiPa, Ässät ja Ilves.


No helkutti tuo selittää miksi HIFK ei ole nyt Plaoff viivan yläpuolella. Kun kaikki herkistelee sitä. :D

En usko että kukaan jengeistä säätää useita pelejään vain saadakseen jonkun tietyn mieleisensä vastustajan. Mestarinhan on periaatteessa kaikki voitettava.
 

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokerit – HIFK

Hauska nähdä, että edes naapurileirissä uskotaan HIFK:n välierämahdollisuuksiin. Itse en vieläkään usko punapaitojen selviytyvän edes playoffeihin. Ja jos sinne saakka päästään, pelkään pahoin että takki on tyhjä, kun omia pudotuspelejä on pelattu jo joulusta saakka samalla kun vastustaja on saanut jo pitkään valmistautua tosimittelöihin.

Hieman oudolta tuntuvat Cobolin väitteet siitä, että Jokerit tekee kaikkensa välttääkseen saamasta HIFK:ta puolivälierävastustajaksi. Sillä jos väitteen kerii auki, kysehän ei ole muusta kuin otteluiden tahallaan häviämisestä. HIFK:n maksimisuoritus on seitsemäs sija ja kun Tappara todennäköisesti on jo karkumatkalla, varmin tapa Jokereille on karttaa runkosarjan toista sijaa. Ja tämähän onnistuu vain varomalla sitä, että sijoittuu HPK:ta paremmin sarjataulukossa. Kolmas sija taas johtaa siihen, että vastustajaksi tulee todennäköisimmin Kärpät, TPS tai Pelicans. Kärpistä Jokereilla on karvaita kokemuksia aika lähihistoriasta, TPS on tuskin haluttavampi skenaario kuin HIFK:kaan eikä Pelicanskaan mikään helppo ihannevastustaja. Lisäksi parin viimeisen ottelun tahallinen velttoilu on tuskin ainakaan paras tapa valmistautua koviin pudotuspeleihin.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Pakki on tulossa

Viestin lähetti cobol
Näyttäisi siltä, että uusi pakki pelaa Jokereiden kokoonpanossa jo HIFK:ta vastaan perjantaina. Näin kertovat kontaktini. Asia ei ole ihan varma, mutta neuvottelut ovat loppusuoralla. Kaikissa tapauksissa uusi pakki ilmestyy Jokereiden kokoonpanoon viimeistään Olympiatauon jälkeen eli sopimus tehdään siirtoajan puitteissa. Valitettavasti nimeä ei kontaktini suostunut kertomaan "koska liian aikainen Machulda uutisointisi meinasi pistää koko hankkeen kiville..."

Mä kyllä arvaan kenestä on kyse, melkein.

Kerrassaan ihanaa tekstiä, kuhan nyt ei ois kipru...:D :D :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Archon
En usko että kukaan jengeistä säätää useita pelejään vain saadakseen jonkun tietyn mieleisensä vastustajan. Mestarinhan on periaatteessa kaikki voitettava.

Niin. Jos tuo on kommentti mun kirjoitukseen, niin noinhan mä EN ole kirjoittanut. Ongelma tuossa mun kommentissa tästä asiasta oli varmasti se, että ihan en suoraan kehdannut kirjoittaa. Mutta väännetään nyt -;)

Jokerit kohtaa runkosarjan viimeisillä kierroksilla Jypin, Bluesin ja HIFK:n. Saattaa hyvin olla, etä näissä peleissä kyse on Jypin, Bluesin ja HIFK:n osalta erittäin tärkeistä pisteistä.

Käsi sydämellä, joka voi väittää ihan pokkana sitä, että Jokerit taistelee kynsin hampain loppuun asti voitosta Jyväskylässä Jypiä vastaan saadakseen tiputettua Jypin ulos playareista - ja HIFK:n sisään.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Itse en ymmärrä, mikä motiivi Jokereilla olisi välttää HIFKiä. Pikemminkin pitäisi pyrkiä siihen, että saadaan jullit vastaan puolivälierässä, mikäli HIFK vaan itsensä sinne hoitaa.

Jokereilla on tällä kaudella selkeästi parempi joukkue kuin HIFKillä, vaikka HIFK peliään onkin parantanut. Se ei kuitenkaan minun käsitykseni mukaan löydä enää enempiä vaihteita, vaan pudotuspeleihin pääsy on sille jo maksimisuoritus. Keskinäiset pelit ovat tällä hetkellä 4-2-0. Ihme olisi jos nuo voimasuhteet jotain syystä kellahtaisivat pudotuspeleissä päälaelleen. Ja jos tuosta ei jatkoon mentäisi, niin ei olla sitten mitään ansaittukaan eikä oltaisi todennäköisesti pudotettu ketään muutakaan.

HIFKin saaminen vastaan tietäisi myös täydempiä halleja ja siten enemmän rahaa pudotuspelikassaan. Lisäksi joskushan se kevään 83 nöyryytys on kostettava. Ihmeen hyvin joukkueet ovat toisiaan jo vältelleetkin.

Kyllä minä ainakin mieluummin katselen Jokerit-HIFK peliä kuin jotain peruuttelevaa Pelicansia (sori vaan Kaani-fanit).
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Archon
En usko että kukaan jengeistä säätää useita pelejään vain saadakseen jonkun tietyn mieleisensä vastustajan. Mestarinhan on periaatteessa kaikki voitettava.

Niin. Jos tuo on kommentti mun kirjoitukseen, niin noinhan mä EN ole kirjoittanut. Ongelma tuossa mun kommentissa tästä asiasta oli varmasti se, että ihan en suoraan kehdannut kirjoittaa. Mutta väännetään nyt -;)

Jokerit kohtaa runkosarjan viimeisillä kierroksilla Jypin, Bluesin ja HIFK:n. Saattaa hyvin olla, etä näissä peleissä kyse on Jypin, Bluesin ja HIFK:n osalta erittäin tärkeistä pisteistä.

Käsi sydämellä, joka voi väittää ihan pokkana sitä, että Jokerit taistelee kynsin hampain loppuun asti voitosta Jyväskylässä Jypiä vastaan saadakseen tiputettua Jypin ulos playareista - ja HIFK:n sisään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Itse en ymmärrä, mikä motiivi Jokereilla olisi välttää HIFKiä. Pikemminkin pitäisi pyrkiä siihen, että saadaan jullit vastaan puolivälierässä, mikäli HIFK vaan itsensä sinne hoitaa.

No tästähän tässä on kyse. Kuten eilen/yöllä kirjoitin, ei oteta (mielellään) vastaan IFKta ensimm. kierroksella. Mutta jatkossa totta kai!
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol


No tästähän tässä on kyse. Kuten eilen/yöllä kirjoitin, ei oteta (mielellään) vastaan IFKta ensimm. kierroksella. Mutta jatkossa totta kai!

Nyt meni yli hilseen. Eikös ensimmäinen kierros oli juuri se puolivälierä, josta puhuin? Eli julleja vastaan vaan heti, jos mahdollista.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio


Nyt meni yli hilseen. Eikös ensimmäinen kierros oli juuri se puolivälierä, josta puhuin? Eli julleja vastaan vaan heti, jos mahdollista.

Pitää paikkansa. SM-liigassahan päästään heti asiaan, puolivälieriin. Sorry. Mutta voitko silti uskoa, että jos vaikka 7 sija ratkaistaan Jypin ja HIFK:n välillä, runkosarjan mahdollinen 2 Jokerit vääntää 110 lasissa runkosarjan viimeisillä kierroksilla vierasottelussa Jypiä vastaan - vaihtaakseen puolivälierävastustaja Jypin puolivälierävastustaja IFK:hon? Älä unta edes näe -;)
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Pakki on tulossa

Viestin lähetti cobol
Näyttäisi siltä, että uusi pakki pelaa Jokereiden kokoonpanossa jo HIFK:ta vastaan perjantaina. Näin kertovat kontaktini. Asia ei ole ihan varma, mutta neuvottelut ovat loppusuoralla. Kaikissa tapauksissa uusi pakki ilmestyy Jokereiden kokoonpanoon viimeistään Olympiatauon jälkeen eli sopimus tehdään siirtoajan puitteissa. Valitettavasti nimeä ei kontaktini suostunut kertomaan "koska liian aikainen Machulda uutisointisi meinasi pistää koko hankkeen kiville..."

Mä kyllä arvaan kenestä on kyse, melkein.

No jos pitää paikkaansa, niin täytyy rukoilla että kyseessä ei ole ainakaan Pauli Levokari.. Ei vaan, vakavasti ja nimenomaan _vahvistuksesta_ puhuen tulee tasan yksi nimi mieleen ja hänen peräänhän täällä on huudeltukin. Se nimi on Mika Strömberg.
Itse en tuohon vaihtoehtoon usko, vaikka sitä kovasti toivonkin.

Todennäköisemmin sieltä tulee kuitenkin joku I.Kuoppala, tai Heiskasen Santtu, jonka jälkimmäisen kyllä kelpuutan joukkueeseen, mutta ei hän puolustusta vahvista. Viihdearvoa ja joukkueen vittumaisuusastetta nostaa kylläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös