Mitä mieltä Pete Latusta, joka jänisti intin

  • 8 014
  • 54

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahoittelen

...että ylipäänsä puutun koko keskusteluun.

Lähinnähän tässä on kuitenkin kyse yksilön omista valinnoista. Kummastuttaa tuo seksuaalisen suuntautumisen, joka sekin on jokaisen ikioma asia, mukaan vetäminen tässä yhteydessä. Henkilöä, josta tämä juttu lähti liikkeelle, en tunne, enkä hänen elämästään mitään tiedä. Tietääkö joku muu?

Vai onko tässäkin käynyt klassinen tapaus, että roolihenkilö ja oikea henkilö sekoittuvat ihmisten mielissä? Tiedättehän näitä mummoja, jotka luulevat, että Forresterit ovat oikeasti olemassa tai ihmisiä, jotka kysyvät lääkärisarjan lääkäriltä lähikaupassa lääketieteellisiä neuvoja.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: lisää pullamössöä Latulle.

Viestin lähetti domy


Tämä naurettavuudessaan kaikki punaniskaisuuden rajat ylittävä vuodatus menee kyllä aika pahasti henkilökohtaisuuksiin. Vaikka Lattu on julkisuudenhenkilö, ei se anna kenellekään oikeutta arvioida tämän tekemisiä näin suoraan. Puhumattakaan viimeisen lainaamani kappaleen naurettavista vihjailuista. Ja vieläpä nimimerkin usvan takaa. Voiko olla mitään raukkamaisempaa?

Vaikka nimimerkin takaa onkin helppo huudella mitä sattuu, se ei välttämättä aina kannata. Järkeäkin on syytä joskus käyttää, ja jos tuntuu siltä, ettei se oikein tunnu juoksevan, niin kannattaa syödä vaikka silakoita. Ne kuulemma virkistävät aivojen toimintaa. Lattu tuskin aktiivisesti seuraa Jatkoajan vireää intelligenssi-foorumia, mutta kukapa sen tietää, vaikka hänkin joskus paikalle eksyisi.

Miten kummassa jonkun oman elämän sisältö voi olla niin löyhää, että toisen ihmisen ratkaisuihin puuttuminen koetaan välttämättömäksi?

Spede.

Öh, voiko se mihinkään muuhun, kuin henkilökohtaisuuksiin mennä, kun tässä kyselyssä nimenomaan kysyttiin mielipidettä herra Latun tekemästä ratkaisusta? Jos sinua itse kyselyn aihe noin kovasti risoo, niin vittuako sä siitä minulle avaudut? Järki käteen.

Ja itse aiheesta, eikö tuollainen "10 päivää ja kotiin"-meininki kerro jo jotain herra Latun asenteesta, päättäväisyydestä ja kyvystä selviytyä esteistä ja vastoinkäymisistä elämässä? No, aitahan se matalinkin on.

Luuletko tosiaan, että Lattua itseään haittaa kovasti, mitä täällä hänestä kirjoitellaan? Tuollainen nobody-julkkis, joka tilittää lehdissä kuinka hirvittävän ihmisarvoa alentavaa oli olla kokonaista KYMMENEN PÄIVÄÄ armeijassa on vain tyytyväinen pienestäkin julkisuudenrippeestä. Ja nimimerkeistä sen verran, että kukapa meistä täällä omalla nimellään kirjoittelee..?

Pyydän anteeksi, jos vihjailuni loukkasivat sinua. Näinköhän se on, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa? Vai koetko Latun asian muuten vaan noin kiivaan puolustamisen arvoiseksi?

Muuten kovasti tylsää olisi sinunkin elämäsi, jos sinäkin puuttuisit vain sellaisiin asioihin, jotka sinulle kuuluvat.

Niskaani ei muuten punota yhtään, mutta samaa tuskin voi sanoa naamastasi..?

Pelle.

 
Viimeksi muokattu:

PJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
My 10 cents

Siis luulisi, että kymmenessä päivässä pääsee jo armeijan vauhtiin mukaan. Ei se alokas-aika kenellekkään helppoa ole, mutta ne (suurin osa) jotka sen pari ensimmäistä päivää kestää, huomaavat kohta, että ei se niin huono paikka ole.

Kymmenessä päivässä oppii helposti rynnäkkökiväärin (omille) turvallisen käytön ja huollon.

Suomen rapskene
Tällaset kirosanat pitäis sensuroida.:D
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Re: Re: Re: lisää pullamössöä Latulle.

Viestin lähetti BigRedBob

Pyydän anteeksi, jos vihjailuni loukkasivat sinua. Näinköhän se on, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa? Vai koetko Latun asian muuten vaan noin kiivaan puolustamisen arvoiseksi?
Hmm. Freud muiden muassa oli sitä mieltä, että pahimmat homo- ja muutkin foobikot aktiivisesti kieltävät sisällään vellovia seksuaalisia tunteita raivoamalla niitä vastaan. Mielenkiintoista...

Two hillbillies

wink wink: alkaiskohan tää threadi pikkuhiljaa olemaan tässä, mitä sanotte?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
alkaisi varmasti olemaan.

muuten varmaan melkosia naistenmiehiä nuo kaverukset :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Re: lisää pullamössöä Latulle.

Viestin lähetti rapster

Hmm. Freud muiden muassa oli sitä mieltä, että pahimmat homo- ja muutkin foobikot aktiivisesti kieltävät sisällään vellovia seksuaalisia tunteita raivoamalla niitä vastaan. Mielenkiintoista...

wink wink: alkaiskohan tää threadi pikkuhiljaa olemaan tässä, mitä sanotte?
Hmm... minustako nyt yrität tehdä homofobista ihmistä? Itse en katso moiseen syyllistyneeni missään vaiheessa. Totesin vain, että Suomen Puolustusvoimat ei välttämättä halua pitää tietyn suuntautumisen omaavia henkilöitä siellä väkisin, samoin sanoin domylle, että "pyydän anteeksi, jos vihjailuni loukkasivat sinua. Näinköhän se on, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa? Vai koetko Latun asian muuten vaan noin kiivaan puolustamisen arvoiseksi?", näin siksi, koska ihmisillä on tapana puolustaa sellaisia asioita, jotka he kokevat voimakkaasti omakseen.

Jos näillä perusteilla syytät minua homofobiasta, niin onpas kummallista. Ainoa edes sinnepäin viittaava kommentti liittyi siihen, että Suomen Puolustusvoimat saattaa olla homofobinen laitos.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Re: Re: Re: lisää pullamössöä Latulle.

Viestin lähetti BigRedBob

Öh, voiko se mihinkään muuhun, kuin henkilökohtaisuuksiin mennä, kun tässä kyselyssä nimenomaan kysyttiin mielipidettä herra Latun tekemästä ratkaisusta? Jos sinua itse kyselyn aihe noin kovasti risoo, niin vittuako sä siitä minulle avaudut? Järki käteen.

Nimenomaan. Kysyttiin mielipidettä Latun Peten tekemästä ratkaisusta armeijaa kohtaan. Ei tietääkseni kysytty eikä pyydetty kommentoimaan hänen seksuaalisia mieltymyksiään tai menemään henkilökohtaisuuksiin.

Tosin, ei voisi vähempää kiinnostaa.

Minulle on yksi lysti menevätkö ihmiset armeijaan vai eivät. Se on jokaisen oma asia päättää menevätkä armeijaan, siviilipalvelukseen tai vaikkapa vankilaan. (Varhais)Aikuisten leikkikoulu armeija joka tapauksessa mielestäni on.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No onpas täällä herkkänahkaista porukkaa. Hieman suvaitsevaisuutta.
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti BigRedBob
Öh, voiko se mihinkään muuhun, kuin henkilökohtaisuuksiin mennä, kun tässä kyselyssä nimenomaan kysyttiin mielipidettä herra Latun tekemästä ratkaisusta?

Myönnettäköön, että jo keskustelun aiheen kysymys on sinällään täysin älytön, mutta sinä onneton menit vielä vastaamaan siihen. Onko sinulla muutenkin aina tapana vastata orjallisesti kaikkiin kysymyksiin, joita sinulle esitetään? Ja mitä "mielipiteeseen" käsitteenä tulee, se sisältää pääpiirteissään kaksi elementtiä: 1.Näkemys, 2.Perustelut. Jos perustelu-osio sivuutetaan esittämällä "Näkemys II", ei kyseessä ole mielipide laisinkaan. Pikemminkin voidaan tässä yhteydessä "mielipiteen" asemesta puhua "huutelusta", joka ei johda mihinkään. Mutta tosiaan, tämä dilemma on jo itsessään niin epäolennainen, ettei sen tarvitsekaan johtaa mihinkään.

Viestin lähetti BigRedBob
Luuletko tosiaan, että Lattua itseään haittaa kovasti, mitä täällä hänestä kirjoitellaan? Ja nimimerkeistä sen verran, että kukapa meistä täällä omalla nimellään kirjoittelee..?

No enpä tosiaan luule, että Lattua haittaisikaan. Mutta usko tai älä, niin jotakuta voi joskus haitatakin, jos jatkat linjaasi. Lisäksi on syytä muistaa, että on olemassa myös muita tahoja kuin itse henkilö, joita erinäiset asiat voivat "haitata".

Tietenkään kukaan ei täällä kirjoita omalla nimellään. Siksi onkin helppo kirjoittaa helposti melkein mitä tahansa sheebaa. On kuitenkin syytä muistaa, että juridisesti jokainen kirjoittaa periaatteessa jatkuvasti julkista sanaa omalla nimellään.

Viestin lähetti BigRedBob Pyydän anteeksi, jos vihjailuni loukkasivat sinua. Näinköhän se on, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa?

En ole Lattu, joten täällä päässä ei kuulunut minkäänmoista kalahdusta. Ellet nyt sitten taas vihjaile jotain.

Viestin lähetti BigRedBob Muuten kovasti tylsää olisi sinunkin elämäsi, jos sinäkin puuttuisit vain sellaisiin asioihin, jotka sinulle kuuluvat.

Ei olisi, eikä ole.

No, joka tapauksessa. Asia lienee minun osaltani loppuunkäsitelty. Menin sitten tällaiseenkin vastaamaan. Naurattaa ihan. Nauretaan kaikki.

 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Habby33

Ikävää, jos pidät armeijaa leikkikouluna. Sinulla on asenteissasi korjaamisen varaa. Minusta aseiden käsittelyssä, tappamisen opettelussa, hengissä selviämisen opettelussa, haavoittuneiden hoivaamisen opettelussa, jne. sekä ylipäänsä maanpuolustuksessa ei ole mitään leikin aihetta. Mikähän sinulle on vakavaa, jos mainitut asiat ovat leikkiä? Jääkiekko kenties...

Mitä Lattuun tulee, en viitsi edes kommentoida. Poika, joka leikkii idealistia, vaikka on jotain aivan muuta...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Mitä tehdään Pete Latulle?

Pannaan sulka perseeseen ja potkaistaan se kuuhun!:D :D :D
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kirjoitampas mielipiteeni minäkin...

En ostanut kyseistä lehteä, mutta lööpin näin.
Reaktioni oli naurua...
Ajatukseni silloin kyseisestä heebosta: neiti... jäänyt rooli päälle...

Kun joku kestää armeijaa VAIN 10 päivää, on kyllä jotain outoa. Ei se nyt niin paha paikka ole, jotenkin vaikuttaa sluibaamiselta. En ymmärrä, mutta kaikkea pidäkkään kaikkien ymmärtää, mutta olisi sitä sitten voinut anoa vaikka siirron siviilipalvelukseen.
Tuntuu nämä nykynuoriso vähän liian tottuneelta siihen, että on saanut kaiken nenän eteen tarjottimella. Sukupolvi joka vain skeittaa ja tekee jotain muuta "coolia".
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Vaatimaton mielipiteeni on

Omalta kohdaltani voin sanoa tämän.Nykyisen vaimoni poika käväisi hänkin Intissä männä vuonna,lippuvalan jälkeen tämä elämää suurempi taistelija"First Blood"häippäsi koko lafkasta ja syynkin tämä Suomen kilpi mainitsi,oli kuulemma niin vitun tylsää kun pääsi niin harvoin kotiin.

Itse en viitsinyt rähistä hälle ollenkaan"itse asiassa en puhunut sille mitään kahteen kuukauteen",mutta kyllä oli temppu,jos lipulle vannotaan vala,niin pitäisi sen nyt SAATANA jotain merkitä,ei se ole mikään Sudenpentujen metsänuotio vala,jossa vannotaan suojeltavan pikku kurreja.

Vähän aikaa sitten nämä pirteät Smurffit pyyhälsivät meidän mökkille ja yöpyivät tämän lippufriikin autossa,siitähän sitten juttua piisasi naapureiden osalta,yötä päivää pillurallia pienillä metsäteillä,yksityisellä rannalla öykkäröintä kaikki roskat heitettiin rennosti mereen rannalle muistettiin kuitenkin yrjöillä.

Olimme silloin muijan ja molempien faijojen kanssa siellä mökillä ja aamulla olimme menossa fisuun kun havaitsimme veneen kadonneen,soitin tietenkin heti muijan faijapuolelle,jolla on mökki meidän naapurissa ja kysyin missä botski on,no eipä ukko sitä tiennyt,niimpä soitinkin näille mainioille maanpuolustus henkisille tenaville ja ystävällisesti tiedustelin botskin kohtalosta.

Sieltähän rupesikin tulemaan heti Vittua ja Perkelettä,no komensin heidät välittömästi rantaan ja vein koko revohkan sivummalle vaarien läheisyydestä,sanoin näille kolmelle pillipiiparille että saa tässä kimppuunkin tulla yhdessä tahi erikseen tänne vaan niin peuhataan,mutta eihän nämä pikku bailaajat mitään kimppuun tulleet,sanoin poikapuolelleni jotta tänne mökille sillä ja sen frendeillä ei ole enää mitään asiaa,johon nämä reagoivat miehekkäästi lähtemällä ajelemaan sillä jenkillä,kuskilla oli varmaan pari promaa päällä.

Siinä on ryhtiä nuorilla,vai mitä????
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
minäkin olen vielä suht nuori, onko minulla ryhtiä?

kreikassa paikalliset jorgokset juoksentelee nuorten tyttöjen perässä -> kreikkalaiset on pedofiilejä

olen tavannut pari somalia, jotka olivat sosiaalipummeja ja äärettömän laiskoja -> somalit ovat huono kansa

mustalainen murtautui meille kerran, keskellä päivää. lähes koko perheemme oli kotona äitiäni lukuunottamatta. -> mustalaiset on likaisia varkaita

isäni ei osaa käyttää vilkkua liikenteessä ja ajaa kaupungissa 70-80 kilometrin tuntinopeudella -> keski-ikäiset miehet eivät osaa ajaa turvallisesti

äitini saa krapulan suunnilleen yhdestä siideristä -> naisilla on huono viinapää

eräällä kaverillani, joka käyttää suht paljon tietokoneita päivittäin, on silmälasit -> nörteillä on silmälasit

adolf hitler oli saksalainen -> saksalaiset ovat natseja

olen nähnyt keski-ikäisen suomalaisen miehen joka näytti deekulta -> suomalaiset miehet eivät osaa käyttää alkoholia

microsoftin ohjelmistot eivät toimi -> niiden peliohjaimetkaan eivät voi olla hyviä

ekstrapoloidaanko vielä hieman lisää?

tässä threadissa on tullut pari järkevää viestiä -> tämä thread on järkevä

kauniiden ja rohkeiden näyttelijällä ei pää kestä armeijaa -> nuoriso on paskaa
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: minäkin olen vielä suht nuori, onko minulla ryhtiä?

Viestin lähetti vilpertti
kreikassa paikalliset jorgokset juoksentelee nuorten tyttöjen perässä -> kreikkalaiset on pedofiilejä

olen tavannut pari somalia, jotka olivat sosiaalipummeja ja äärettömän laiskoja -> somalit ovat huono kansa

mustalainen murtautui meille kerran, keskellä päivää. lähes koko perheemme oli kotona äitiäni lukuunottamatta. -> mustalaiset on likaisia varkaita

isäni ei osaa käyttää vilkkua liikenteessä ja ajaa kaupungissa 70-80 kilometrin tuntinopeudella -> keski-ikäiset miehet eivät osaa ajaa turvallisesti

äitini saa krapulan suunnilleen yhdestä siideristä -> naisilla on huono viinapää

eräällä kaverillani, joka käyttää suht paljon tietokoneita päivittäin, on silmälasit -> nörteillä on silmälasit

adolf hitler oli saksalainen -> saksalaiset ovat natseja

olen nähnyt keski-ikäisen suomalaisen miehen joka näytti deekulta -> suomalaiset miehet eivät osaa käyttää alkoholia

microsoftin ohjelmistot eivät toimi -> niiden peliohjaimetkaan eivät voi olla hyviä

ekstrapoloidaanko vielä hieman lisää?

tässä threadissa on tullut pari järkevää viestiä -> tämä thread on järkevä

kauniiden ja rohkeiden näyttelijällä ei pää kestä armeijaa -> nuoriso on paskaa
Noista yllä mainitsemistasi yleistyksistä ainakin pari pitää paikkansa, eivätkä kyseessä ole mitkään yksittäistapaukset, joiden pohjalta nämä käsitykset on muodostettu.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
no minä en kyllä keksi muuta kuin sen mustalaiset, ja somaleista en tiedä sen enempää, että viitsisin muodostaa oikean mielipiteen.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Niin ja se, että nörteillä on silmälasit.:cool:
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
kyllä mää tiiän nöröjä keillä ei oo simmulaseja :)
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Vilpertti:
Hyvin sanottu! Jälleen sorrun lainaukseen, tällä kertaa quottaan tommya, joka sanoi jotenkin näin:
"assarii!! Niin asiaa kun olla voi!"
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
ihanaa kun mua (tai siis mun lausahdusta) kehutaan tommyn lausahduksella :D
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ja asiaan

Niin, kannattaa aina muistaa kun puolustaa sivareita yms., että jos suomessa olisi ollut 30-40-luvulla yhtä veltto nuoriso kuin nykyään niin väitämpä että tällä hetkellä eläisimme samalla tasolla kuin eestissä.

Noutaja olisi siis tullut takuuvarmasti, toisaalta olisi se tullut varmasti muutenkin, mutta neukuilla oli sen verran kova kiire tuhota saksa että suomen valloitus jätettiin puolitiehen..

Täältä tähän
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
ja jos suomessa olisi nykyään yhtä teräksinen nuoriso kuin 30-50 luvuilla, eläisimme samoissa olosuhteissa kuin Virossa.

tämä johtuu siitä, että sen kaltaisen kunnon ylläpitäminen vaatii jotain muuta kuin korkealle automatisoidun yhteiskunnan jossa suurin osa väestöstä elää kaupungeissa. kausaalisuhde.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Naurettavaa...

...nämä yleistykset. Turha vertailla nykyajan nuorisio ja vaikkapa 30-luvun. Yhtä hyvin voisi sanoa "jos Putin olisikin Stalin Suomi olisi sodassa", jne.

Itse olen armeijassa, menin kesällä. Omat polveni olivat jo ennen menemistä ns. paskana, urheilusta. Jalkapallo ja kiekko olivat hajottaneet polveni. En kuitenkaan ole miettinyt vakavasti missään vaiheessa keskeyttämistä, koska armeija on hoidettava kuitenkin. En ole erityisistä syistä siellä, vaan ns. pakosta, mutta en valita vaan hoidan homman ja sitten se on ohi.

Turha yleistää muutaman nuoren tai edes 10% takia mitään "Suomen nuoriso on selkärangatonta paska sakkia". Yhtä hyvin voisin muistutella mikä sukupolvi sai aikaan valtaisan työttömyyden ja syyttää kaikkia "Esko Ahon ikäisiä" työttömyydestä.

Tyhmää Latun mennä lehdessä puhumaan, vaikka kuinka häneltä olisi tiedot ongittukin lehtien toimesta, mutta hän on yksilö. Ei yhden tai kahden yksilön perusteella voi yleistää.

Mitä taas tulee kuntoon, niin se on huolestuttavaa, mutta ei eniten armeijan kannalta vaan ihan yhteiskunnan. Näin huonokuntoista sukupolvea(nyt yleistetään hiukkasen reilusti sitten) ei ole ollut ja kunto on vain laskussa. Syynä on mm. koululiikunnan vähentyminen, autoistuminen, jne. En kuitenkaan näe fyysistä kuntoa suurimpana kompastuskivenä vaan kasvatusta. Itse olen armeijassa jo törmännyt niihin "E-paperimiehiin", joista paistaa selkeästi se ettei vanhemmat ole totuttaneet heitä ollenkaan auktoriteettien kunnioitukseen, eivätkä itsekuriin. Kyllä ongelmat lähtevät ihan kasvatuksesta, mutta ovat tietenkin aina yksilöllisiä ja turhat yleistykset voi jättää jatkossa pois... ainakin näin toivon.

7 viikkoa takana... 19 edessä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
ja vielä sivareista...

Jos vakaumus on armeijaa vastaan, niin aika turha itkeä siviilipalvelusta. Tietenkin eri asia, jos on asenne "en mä jaksa inttiä, kun siellä joutuu tekemään töitäkin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös