Ollaanpas täällä rasisteja. Kas kun et ehdottanut juutalaisia uuniin tai Jani Toivolaa banaani kädessä poseeraamaan H&M:lle.Olisin jättänyt pandat Kiinaan, ja laittanut Ähtärin lasikoppiin keskustan kansanedustaja Antti Kurvisen, joka näyttää ihan yhtä hassulta kuin pandakarhu. Ja kun kepunalle ei enää turisteja kiinnosta, voi sen dumpata jollekin pohjalaiselle turkistarhalle jatkokäsittelyä varten.
Parahin El Gordo, korjauksena tuohon on, että isopandojen ruokavalio koostuu 99 prosenttisesti bambuista.Sikäli mikäli itse haluavat lapsia.
Ollaanpas täällä rasisteja. Kas kun et ehdottanut juutalaisia uuniin tai Jani Toivolaa banaani kädessä poseeraamaan H&M:lle.
Olis kyllä hauska veto, Kiinan jehut luulevat saaneensa taas yhden oravannahan kainaloonsa vaientamaan ihmisoikeuskeskustelua, mutta ne perkeleet pistävätkin karvaläjät lihoiksi ja myyvät jauhelihana kenelle nyt sattuisi maistumaan. Tai voisihan ne syöttää vaikka Kiinan suurlähettiläälle aikojen saatossa, sanois että tää on toisinajattelija-naali-jauhelihapihvi, tosi hyvää!Myydään ne Erkin liha & Leikkeleelle. Niistä voisi sen viisi tonnia saadakin.
Olis kyllä hauska veto, Kiinan jehut luulevat saaneensa taas yhden oravannahan kainaloonsa vaientamaan ihmisoikeuskeskustelua, mutta ne perkeleet pistävätkin karvaläjät lihoiksi ja myyvät jauhelihana kenelle nyt sattuisi maistumaan.
Seuraaviin itsenäisyyspäivän bileisiin Salella ja Jennillä pandannahkaturkit päällä, kyllä kelpaisi patsastella ja kiinalaisvieraitakin kätellä.Mitähän muuten mahtaisi tapahtua, jos panda sattuisi kuolemaan Suomessa lomaillessaan. Jotenkin Kiina ei tunnu valtiolta mikä varsinaisesti riemastuisi asiasta.
Pandoja näin joskus Berliinin eläintarhassa, eikä ole ihan heti tarvetta käydä katselemassa muualla.
Saat tämän kuulostamaan miehekkäältä "kerran pienenä" -tarinalta, vaikka oikeasti pandat saapuivat sinne vasta viime kesänä.
--
Kieli kehittyy ja muuttuu, nyt meillä on uudissana pandaton.
Esimerkiksi "pandaton Korkeasaari".
EDIT:
Sanoja onkin kaksi. "Pandallinen eurooppalainen eläintarha."
Aika monella tavallisella kansalaisella on myös henkilöauto. Sillä luulisi pääsevän. En ihan varmaksi sano, mutta joskus +15 vuotta sitten olin vanhempien kanssa kesällä matkailuautoreissulla ja ainakin matkailuautolla pääsi Ähtäriin, joten luulisi tuon henkilöautollakin onnistuvan.Ja jos piti lennättää, niin miksi ihmeessä Ähtäriin? Eihän sinne tavallinen kansalainenkaan pääse kuin pandojen tapaan eli yksityiskoneella lentämällä. Onnettomat bussi- ja junayhteydet kaiken kaikkiaan, ja kova oli lippujenkin hinta pandataloon.
Aika monella tavallisella kansalaisella on myös henkilöauto. Sillä luulisi pääsevän. En ihan varmaksi sano, mutta joskus +15 vuotta sitten olin vanhempien kanssa kesällä matkailuautoreissulla ja ainakin matkailuautolla pääsi Ähtäriin, joten luulisi tuon henkilöautollakin onnistuvan.
Minäkin olen työtä tekevä köyhä, mutta auto löytyy silti. Sen sijaan bussi- ja junayhteyksien hyödyntäminen johonkin matkustamiseen on hankalaa, juna-asemalle on matkaa kymmenkunta kilometriä joten joutuisin sitä ennen turvautumaan julkiseen bussiliikenteeseen ja tämä tarkoittaisi että tuolla liikenteellä menisi melkein puoli tuntia ensin siihen että pääsen junalla sinne suuntaan mihin on tarve mennä. Helpompaa ja aikaa säästävämpää on mennä omalla autolla, vaikka se nyt ehkä hieman kalliimmaksi tulisikin.Ei minulla vain ole, mutta taidankin olla epätavallinen kansalainen. Tai sitten olen työtätekevä köyhä.
Tämäkin on varmasti totta ja ehdottomasti mielenkiintoisempi vaihtoehto matkusteluun tämä varmasti olisikin. Lähinnä siihen otin kantaa, että vaikka Ähtäri sijaitseekin mörönperseessä niin silti "tavallisen kansalaisen" on ihan mahdollista mennä sinne, riippumatta siitä kulkeeko sinne juna tai bussi kovin säännöllisesti tai epäsäännöllisesti.Auton vuokraamiseen, bensa-, majoitus- ja ruokailukuluihin sekä pääsylippuihin menisi sen verran rahaa, että tosiaan taitaa olla halvempaa lentää vaikka airBalticilla Turusta Riian kautta Wieniin. Siellä olisi jotain muutakin nähtävää.
Minäkin olen työtä tekevä köyhä, mutta auto löytyy silti. Sen sijaan bussi- ja junayhteyksien hyödyntäminen johonkin matkustamiseen on hankalaa, juna-asemalle on matkaa kymmenkunta kilometriä joten joutuisin sitä ennen turvautumaan julkiseen bussiliikenteeseen ja tämä tarkoittaisi että tuolla liikenteellä menisi melkein puoli tuntia ensin siihen että pääsen junalla sinne suuntaan mihin on tarve mennä. Helpompaa ja aikaa säästävämpää on mennä omalla autolla, vaikka se nyt ehkä hieman kalliimmaksi tulisikin.
Tämäkin on varmasti totta ja ehdottomasti mielenkiintoisempi vaihtoehto matkusteluun tämä varmasti olisikin. Lähinnä siihen otin kantaa, että vaikka Ähtäri sijaitseekin mörönperseessä niin silti "tavallisen kansalaisen" on ihan mahdollista mennä sinne, riippumatta siitä kulkeeko sinne juna tai bussi kovin säännöllisesti tai epäsäännöllisesti.
Ähtärissä käy vuosittain n. 170-180 000 vierailijaa. En osaa sanoa onko se paljon vai vähän, mutta en usko että lukema tuosta ainakaan kovin paljon laskee. Sitäkään en tiedä miten paljon pandojen hoitaminen maksaa, mutta uskoisin että ei eläinpuisto kovin pahaa persnettoa tässä tee.Toki autoilevat kansalaiset voivat ajaa kesälomallaan Ähtäriin ja jotkut lähialueilla asuvat muinakin vuodenaikoina, mutta mistä Ähtäri aikoo repiä ne valtavat lisäyleisömassat joita se tarvitsee, jotta pandat tulevat eläinpuistolle kannattavaksi? Isot ihmismassat asuvat isommissa (eteläisissä) kaupungeissa ja niissä monella ei enää ole autoa tai ei ole varaa autoon.
Ei millään riitä niin paljon kävijöitä, että toiminta kannattaisi. Siksikin Ähtärin kaupungin kannattaisi edes vähän satsata joukkoliikenteeseen jos se ei halua maksaa kovia tappioita tai katsella kuinka eläinpuisto menee konkurssiin.
Sitäkään en tiedä miten paljon pandojen hoitaminen maksaa, mutta uskoisin että ei eläinpuisto kovin pahaa persnettoa tässä tee.
Karhuja ei ole lahjoitettu vaan ne on vuokralla. Ja se vuokra ei ole halpa.
Sinne menee ne ihmiset jotka käy sillä samalla reissulla Tuurissa, Palsanmäellä ja Sampon kyläkaupassa. Joku tietty kummallinen mielenlaatu kyllä vaaditaan noissa paikoissa käymiseen. Itselläkin on auto, mutta ei tulis mieleenkään lähteä mihinkään noista. Mielummin lautalla Tallinnaan ja siitä via baltikaa pitkin keski-eurooppaan. Tai sitten jonnekkin päin suomea missä on oikeesti jotain mielenkiintosta nähtävääOn toki mahdollista, mutta kuten bussi- ja junayhteysesimerkissäsi todistit niin autottomana meno Ähtäriin on todella paljon hankalampaa kuin autolla. Siksi monet tavalliset autottomat perheet jättävät Ähtärin väliin, vaikka siellä olisi mikä yksisarvinen esillä.
Toki autoilevat kansalaiset voivat ajaa kesälomallaan Ähtäriin ja jotkut lähialueilla asuvat muinakin vuodenaikoina, mutta mistä Ähtäri aikoo repiä ne valtavat lisäyleisömassat joita se tarvitsee, jotta pandat tulevat eläinpuistolle kannattavaksi? Isot ihmismassat asuvat isommissa (eteläisissä) kaupungeissa ja niissä monella ei enää ole autoa tai ei ole varaa autoon.
Ei millään riitä niin paljon kävijöitä, että toiminta kannattaisi. Siksikin Ähtärin kaupungin kannattaisi edes vähän satsata joukkoliikenteeseen jos se ei halua maksaa kovia tappioita tai katsella kuinka eläinpuisto menee konkurssiin.