Mitä maksat netistä ja minkä nopeuksinen nettisi todella on?

  • 17 343
  • 97

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
"Pappa" betalar, nopeutta riittävästi. Alalla työskentelevänä mulle on yks hailee, mikä on nopeus talosta ulos. Tää on vähän kuin auton nopeusmittari. Kakarana oli helkkarin hienoa, kun faijan Volvon mittari meni kahteensataan. Ei muistaakseni ajettu koskaan niin lujaa. Ei ainakaan kovin monta sekuntia.
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mokkula

Saunalahden mokkula. Pitäs olla joku Nopsa. Tarjouksen takia aluksi vähän halvempaa, mutta olisko kk-maksu sitten loppuvuodesta alkaen jotain 15,90 ja siihen mahdollinen turvapalvelu (???) päälle 2-3 euroa.

Download: 11.79
Upload: 3.07
Ping: 66 ms

Aika hyvät lukemat kai tämmöselle. Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta onhan mokkula nyt jotenkin "hutera". Osaisko joku sanoo, että kannattaako totsta turvapalvelusta/vitustorjunnusta/ mikä-lie on. Softapalomuuri/virustorjunta on Nortonilta itsellä.

Mun IT-alan tietäjäkaverit eivät suunnilleen voi sietää ajatusta, että jollekkin riittää mokkula. Suunnilleen kihisevät raivosta kun sanoin olevani suhteellisen tyytyväinen. "Paskakin kiintee netti kukistaa minkä tahansa mokkulan". Perusteluissa alkaa sellainen epistola, että en ole jaksanut kuunnella.

Hei, jos mä oon tyytyväinen ladaan enkä edes tiedä BMW:stä, niin miksi en saa olla tyytyväinen ?
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Maastomaston kanssa saman puljun käyttäjä, 14.90/kk, puhelimessa toinen sim ja mokkulassa toinen, rajoittamaton käyttö. Muuton jälkeen talon puolesta olisi tarjolla jotain, varmasti vauhdikkaampaa ja parempaa, hinnoista ei mitään tietoa. Ei tämän palstan jutut parane vaikka vauhtia olisikin enemmän.

Ping 72
Download 2.33
Upload 1.24
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hei, jos mä oon tyytyväinen ladaan enkä edes tiedä BMW:stä, niin miksi en saa olla tyytyväinen ?
Sinunkaltaiselle kuluttajalle mokkula varmaan onkin hyvä. IT-kaverisi todennäköisesti tietävät, että jotkut kuluttajat ovat kovia reklamoimaan, jos yhteyksissä on pienikin katkos. Tai eihän siihen edes tarvita sitä katkosta. Riittää, kun speedtest antaa karvan alle teoreettisen maksiminopeuden. Nykyään yhteyksien luotettavuudessa ei sentään taida olla enää yhtä toivoton tilanne kuin noiden alkuaikoina.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Omistan Saunalahden tuplalaajakaistan, jolle hintaa kertyy 28,90€ kuukaudessa. Läppärillä tällä hetkellä olen ja testi antoi "hurjat" lukemat: Ping 149, Download 1,00 ja Upload 0,29. Ihan paska siis. Pöytäkone onneksi on huomattavasti nopeampi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Elisa Viide 13/0,85 ja pinki 30. 39,90€ kuussahan tämä kustantaa.

Matkan päällä WLANia tarjoavana mokkulana Huawei E585, liittymänä Saunalahden joku rajoittamaton 3G, 6€/kk.

Mokkula: 4,19/0,48 ja pinki 57.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oli Sonera 10/2, vaihtui tänään 24/2:ksi. Parikymmentä senttiä kuukausihinnasta pois ja 14 Mb nopeutta lisää. Vanhaa hintaa olisi varmaankin maksettu hamaan tappiin asti ilman soittoa aspaan.

Suoritusarvot tuolla 10/2:lla testatessa olivat luokkaa 10,0-10,5 sisään, 2,0 ulos. Valokuitu auttaa asiaa. Pitää kokeilla illalla, kuinka lähelle 24 megaa päästään.

Nyt hinta siis 32,90 €/kk, ja nopeus 24/2. Aiemmin 33,17 €/kk ja 10/2. Tämä siis Helsingissä, talossa, johon tulee Soneran valokaapeli.

Kännykän nopeus Elisan datayhteydellä töissä nyt n. 2,5/2 ja kotona yleensä n. 3-5/2. Kyllä silläkin pärjää.
 

Ameno

Jäsen
Netti kuuluu kämpän vuokraan, elikkä ei maksa mittään.

Download: 82,71 Mbps
Upload: 52,42 Mbps
Ping: 27ms

Halpaa on ja riittävää vaatimattomalle ihmiselle.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä löytyy Sonera Koti TV 100 megasella letkulla. Hintaa 48,90€ sisältäen Sonera Sport, Canal+ Sport, UrhoTV Total, Discovery. Netin osuus tuosta hinnasta taitaa olla jotain 15 euroa.

Ping 5ms
Download 97,13 Mbps
Upload 37,35 Mbps
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Prahassa testattu, kaapeliverkon kautta on yhteys, luvattu 25M sisään ja 1.5M ulos, hintaan n. 30€/kk. Testi kertoi ping 34ms, sisään 25.67M ja ulos 1.61M, joten näin yhdellä testauksella olen kaiketi tyytyväinen.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Täältä löytyy Sonera Koti TV 100 megasella letkulla. Hintaa 48,90€ sisältäen Sonera Sport, Canal+ Sport, UrhoTV Total, Discovery. Netin osuus tuosta hinnasta taitaa olla jotain 15 euroa.

Ping 5ms
Download 97,13 Mbps
Upload 37,35 Mbps

Itselläni samaa on ainoastaan hinta. 50 eurolla saan Kokkolan keskustaan 10/2 -laajakaistan.

e. Operaattorina monopoli-Anvia.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Download: 10,58 Mbps
Upload: 0,95 Mbps
Ping: 17 ms

Paikallisen operaattorin DNA ADSL ja hintaa "vaivaiset" 55,45 €/kk. Tulos lienee vähän alakanttiin, koska tällä testihetkellä oli kaksi konetta käyttämässä verkkoa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Saako nauraa, jos joku käyttää termejä latausnopeus ja jakamisnopeus?

Naura ihan vapaasti, mutta ainakin itse olen aina elänyt siinä käsityksessä, että parhaillaan voin ladata tiedostoja 9,6Mt/s, mikäli joku voi jakaa tiedostoja niin nopealla nopeudella, ja jos jollakin on 100megan netti, niin sit se voi ladata multa tiedostoja maksimissaan 6,8Mt/s.

Jos olen väärässä niin sitten olen, mutta kerro edes oikea vastaus ennenku kuolet omahyväisyyteesi.

Ja jos tuo mun selitys oli oikein niin jos noi termit ei miellyttänyt herraa tietokonenörttiä niin olen hyvin pahoillani ja pyydän anteeksi myös sitä, kun et tajunnut selityksiäni. Download ja upload.
 

ipaz

Jäsen
Hinta on neljä euroa kuussa ja taloyhtiön yhteinen yhteysnopeus 10 megaa. Testi näytti downloadin 2,25 Mbps ja Upload 0,24 Mbps. Mulla ei ole hajuakaan mikä noiden ero on ja kun en juurikaan mitään koneelle lataile enkä streamejä katsele, niin ihan hyvin olen pärjännyt. Ei tulis edes mieleen alkaa maksamaan 30 euroa kuussa netin käytöstä.

Edit. Se tässä yhteydessä on "vikana" että on jäänyt pleikkarin nettipelaaminen vähiin, kun se tuppaa pätkimään melkoisesti. Mutta enpä toisaalta siinäkään mitään häviä, kun pelaan mieluummin itsekseni.
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Ja jos tuo mun selitys oli oikein niin jos noi termit ei miellyttänyt herraa tietokonenörttiä niin olen hyvin pahoillani ja pyydän anteeksi myös sitä, kun et tajunnut selityksiäni. Download ja upload.

Kyse oli ennemminkin hyväntahtoisesta nauramisesta, mutta taidat olla pohojalaisia? Siellä kun ollaan kovin huumorintajuisia ennen kuin huumori kohdistuu heihin itseensä. Esimerkkisi ovat myös vastaavia naurun aiheita. Vai kuinka usein sinulta ladataan tiedostoja tai tulee puhe jakamisnopeudesta ennen kuin koneella on jonkin näköinen P2P-ohjelma?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Naura ihan vapaasti, mutta ainakin itse olen aina elänyt siinä käsityksessä, että parhaillaan voin ladata tiedostoja 9,6Mt/s, mikäli joku voi jakaa tiedostoja niin nopealla nopeudella, ja jos jollakin on 100megan netti, niin sit se voi ladata multa tiedostoja maksimissaan 6,8Mt/s.

Jos aiemmin ilmoittamasi nopeudet pitävät paikkansa, niin joku laskuvirhe on nyt tullut mukaan. Oikeat Mt/s arvot ovat 11,84 / 8,53. Bitit siis käännetään tavuiksi jakamalla kahdeksalla.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kyse oli ennemminkin hyväntahtoisesta nauramisesta, mutta taidat olla pohojalaisia? Siellä kun ollaan kovin huumorintajuisia ennen kuin huumori kohdistuu heihin itseensä. Esimerkkisi ovat myös vastaavia naurun aiheita. Vai kuinka usein sinulta ladataan tiedostoja tai tulee puhe jakamisnopeudesta ennen kuin koneella on jonkin näköinen P2P-ohjelma?

Mulle saa kyllä nauraa, ei siinä mitään ongelmaa. Enkä ole pohojalainen. minä en vain ymmärtänyt vieläkään vitsiä, aina ei voi voittaa.
 

Rocco

Jäsen
Saunalahden tuplalaajakaista, eli 10/2 netti ja täysnopeusmokkula yhteishintaan 28,90. Ihan hyvä diili. Jotakin 7-8 megaa se kiinteä antaa, mutta nopeampaa ei saa. Vanhassa talossa kun on yli 50v vanhat johdot. Kellariin tulisi 100 megaa, mutta mulle vain tuo 7-8. Mokkulassa pyörii nopeudet jossakin 3-8 välissä.
 

ditrim

Jäsen
10M/2M 30 €/kk

Kaapelimodeemi AINA
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saunalahti huoneistokaista 100/10 19,90/kk

Todellinen n.60/9, joten riittää tuohon rahaan itselleni.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
0 €/kk, 0,00 Mb/s / 0,00 Mb/s.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös