Mitä maksat netistä ja minkä nopeuksinen nettisi todella on?

  • 17 343
  • 97

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Nopeus DNA mokkulalla ton testin mukaan tällä hetkellä 3,87. Hintana on 11,90 € kk.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselläkin Elisa Viihde (39,90€/kk) ja kuparilinjat. Lupaavat 24 megaa, mutta tuo testin kun jälleen kerran tein antoi parhaimmillaan 5,29 megaa (tein testin 3 kertaa). Yleensä nopeus on jotain 10 megaa. Asiasta olen jo Elisaan päin ollut yhteydessä, että jotain häikkää on kun noin paljon jää luvatusta nopeudesta. Saa nähdä mikä on vastaus ja saavatko ongelman korjattua. Kyrsii maksaa jostain sellaisesta mitä se ei ole!

Ps. Mikä tuo Ping-lukema on?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Soneran 10M taloyhtiöliittymä, josta maksan 10€/kk. Speedtest näyttää aika säännöllista 11-12 Megaa. Tuon yli ei tässä talossa edes pääse, joten aika hyvä hinta/nopeus -suhde.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Welho (eli nykyisin kai DNA:n) 40 mb/s ja 35,90€ tuo taitaa kuussa maksaa. Olen joskus aikaisemminkin testaillut liittymän nopeutta, koska se ei tunnu vastaavan luvattua. Tuo Tinke-80:n Speedtest, jolla olen siis lähinnä testannut, antoi taaskin latausnopeudeksi muhevat 12.32 mb/s läppärillä. Iponella taas 21.95 mb/s. Welhon oma nopeusmittari päätyi "yllättäen" lukemaan 38.56 mb/s latausnopeuden osalta. Joskus tästä soitinkin Welhon asiakaspalveluun, mutta totesivat nimenomaan hyväksyvän vain tuon oman nopeusmittarinsa lukeman.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyrsii maksaa jostain sellaisesta mitä se ei ole!

Tämä se on muuten mielenkiintoista tässä liittymäkaupassa, että myydään jotain tuotetta joka on kuitenkin luvatun kaltainen vain teoriassa. Esimerkiksi jos minä menen kauppaan ja ostan 500 gramman kahvipaketin niin minä voin olla aika varma siitä että siinä paketissa on 500 grammaa tai ainakin hyvin lähellä sitä. Mutta jos minä ostan 24-megaisen liittymän niin on hyvä jos se todellinen lukema on edes puolet siitä. Minä siis maksan käytännössä puolet siitä hyvästä että on teoriassa mahdollista että joskus täydellisissä olosuhteissa nopeus saattaa olla suurempikin.

Minulla tällä hetkellä Soneran 24-megainen ja todellinen latausnopeus on jotain 9-12 megan luokkaa mitä nyt olen seuraillut. Muita vaihtoehtoja langallisissa liittymissä ei ole joten on vaan tyydyttävä siihen mitä Sonera tarjoaa, langattomiinkaan en aio siirtyä ennen kuin tilanne on se ettei mitään muita vaihtoehtoja ole.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
On DNA Welhon 8/1 meganen ADSL. Maksaa sen 24,90 €/kk. Nopeustesti näytti 7.25 / 0,71 Mbps joten ihan hyvät. Ei tänne metsään halvemmalla saa parempaa, ei siitä ole kauaa aikaa kun maksoin 2 megasesta sen 35,90 €/kk. Olen kokeillut myös noita kaapeli yhteyksiä ja ne on halpoja, mutta ei toiminut hyvin täällä ja yhteys pätki ainakin kerran päivässä. Tämä ADSL on ollut poikki viimeksi 5 vuotta sitten.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla on Saunalahden MobiliLaajakaista Plus tjsp. Mokkulalla ja kännykällä saa molemmilla käyttää nettiä niin paljon kuin huvittaa. Hintaa yhteensä 13,90€/kk. Läppärillä max. nopeudet ovat olleet 14,93/3,30 MBit/s. Tavanomainen tulos on kuitekin ~ 6/2 MBit/s. Kännykällä surffatessa nopeus on riitttävä esim. Youtube-videoiden katsomiseen.

Niin, ja mokkulan (Huawei E1820) sain kaupan päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

passenger

Jäsen
DNA kaapelinetti 10M/2M + mokkula 2M, pakettihinta 28,90kk lähes luvattua nopeutta antaa yleensä aina kun mittailee tai lataa jotain, mokkula jää tuosta luvatusta, yleensä antaa 1,3Mbps-1,6Mbps. On myös toiminut loistavasti. Aiemmin oli Soneran 24M laajakaista, jolla nopeus vaihteli n. 7M-15m välissä ja oli liikaa katkoja. Meni hermot.
 

Nick Neim

Jäsen
6.90/0.85 ja hinnaksi muodostuu 29,90e/kk. Tosin pakettiin kuuluu myös mokkula mukaan, joten en varsinaisesti maksa kaikkea tästä liittymästä. Ja 8/1 on teoreettinen nopeus.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla oli aiemmin Saunalahden (Elisa) 24-megainen n.50e/kk, mutta speedtest antoi lukemiksi kaiken näköistä 6-10 väliltä. Saunalahti vaihtoi sen 10-megaiseksi 29,90/kk +mokkula vaikka sopimuskautta oli jäljellä. Sopii mulle
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itse testailin nettini todellista nopeutta lataamalla Funetin FTP-palvelimelta dev/null tiedostoja. Mutta kun huomasin että Speedtest.netti antaa aikalailla saman tuloksen mitä NetMeter / Dumeter ja Funetin dev/null tiedosto niin siirryin speedtestin pariin.

ftp://ftp.funet.fi/dev/
NetMeter Ohjelmat | ilmaisohjelmat.fi

-Tinke-80

Ensimmäisellä testauksella antoi täysin vääriä lukemia. Noita vaan täytyy tehdä monta ja laskea keskiarvo.

Speedtest.netistä testattaessa Joensuuhun (lähin täällä) 10.50. Espoo heilui n. 11.00 ja antoi tuloksen 10.99. Tampereelta meni yli 11.

Linkittämästäsi funetista 100M tiedostoa lukema rauhoittui 1250kB/s kohtaan, hieman päälle.

Yhteys on Saunalahden Tupla-laajakaista, 10M ADSL ja rajoittamaton mobiililaajakaista, jota käytän Samsung Galaxy Tabissa. Hintaa tällä 28,90e/kk.

Vinkkinä vaan,

Jos naista tekee mieli, niin tilatkaa laajakaistan sijaan Laajakaisa.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
0€/kk tavallaan, koska netti kuuluu vuokraan. Ping 7ms, Latausnopeus 94,71mb/s & jakamisnopeus 68.22mb/s.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DNA/Welhon taloyhtiöliittymä, jonka nopeudeksi on ilmoitettu 10/10 megaa. Sisääpäin on yleensä jotain 9,5-10,5 megaa, ulos parhaimmillaan jopa 15. Hintaa 9,90 kuussa (ja lisäksi vastikkeeseen on leivottu jokunen euro).

Joku päivä sitten puhelinmyyjä koitti kaupitella nopeampaa yhteyttä ja kun en ollut kiinnostunut, kaveri veti hihasta ässän, että "kannattaa nopeuttaa, kun taloyhtiöliittymät voi mennä tukkoon, kun on paljon käyttäjiä". Olisi siihen voinut kuitata, että "eikös se ole teidän eikä minun ongelma", koska käsittääkseni maksan nimenomaan 10 megaisesta liittymästä. Mutta hyvin on toiminut ja 10 megaa on omiin tarpeisiin ihan riittävästi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaihdoin juuri, nyt Saunalahden 20M/1M, hinta 29,90/kk. Ekat puoli vuotta puoleen hintaan.

Speed.net kertoi äsken nopeudeksi 15.78/0.78. Katellaan, toistaiseksi näyttää ihan OK:lta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
68,71/2,63

Elisa Viihde löytyy, eli 100mb netti ns.
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yhteytenä Soneran 10/10, Speedtestin lukemat ovat 9.77/7.81. Ovat olleet joskus ilmoitettuja korkeampiakin, tosin tällä hetkellä verkossa idlaa muutama muukin kone. Hintaa on 19 €/kk, mistä olen hyvin iloinen edelliseen DNA:n hintaan 34 €/kk verrattuna.

Ps. Mikä tuo Ping-lukema on?

Ping kertoo sen, miten kauan kestää vastapuolen koneella vastata sinun koneesi esittämään ping-kyselyyn. Eräänlainen "nopeusmittari" siis sekin.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ping 171, download 1,02 ja upload 0,34.

Soneran mokkula, 3,6 pitäisi olla se joku lukema. Maksan tästä 11,90 e/kk.

On tämä semmoinen buustivehje, että riittää minulle.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Soneran laajakaista 8mb, 6.98 lataus ja 0,78 upload. Hintaa täällä maalla 29,90, kun hiukan siitä Soneralle älähdetiin. Tätä ennen mentiin muutama kuukausi hinnalla 79,90.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
PING: 12m/s
Download: 94,33
Upload: 9,09

Elisa Viihteen 100meganen löytyy täältäkin, hintaan 39,90/kk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös