Olen melko neutraali kansainvälisen jääkiekon seuraaja, ihme kyllä. Suomea en ole jaksanut kannattaa, kaikki hehkutus ja hypetys on tehnyt minusta erittäin kriittisen näitä mahtavia Leijonia kohtaan. Miksi minun pitäisi kannattaa joukkuetta sen perusteella, minkä passin omistan? Toki katson pelin jos ja kun sellainen televisiossa pyörii, mutta ei siellä ole koskaan mitään kokoonpanoa, mikä aiheuttaisi tunteita suuntaan ja toiseen.
Oikeastaan kannatuksen kohteeni vaihtuu joka kisoissa. Viime olympialaisissa Slovenia varasti sympatiani, MM-kisoissa toivoin Kanadaa heidän mielenkiintoisen nuoren koostumuksen takia, ja sitä edellisissä MM-kisoissa olin Sveitsin bandwagonissa. Ehkä joskus jonain päivänä, kun joku maajoukkue tekee jotain todella vaikuttavaa, niin alan kannattamaan jotain. Mutta nyt ketjun äänestykseen en mene koskemaan, koska vastaus kysymykseen on en mitään. Niin tylsältä kuin se jonkun korvaan kuulostaakin, en kannata yhtään mitään maajoukkuetta, tai edes NHL-joukkuetta. Liigassa tosin olen Tapparan puolella, en tiedä miksi sitten siinä olen näin "sitoutunut". Sukuvika varmaan. No, ehkä on hyvä että jossain olen jonkin puolella, eihän kaikessa voi olla neutraali. Mutta neutraali jääkiekon katsominen on hauskaa, suosittelen. Säästyy suuremmalta vitutukselta.