Mitä liigaseuraa kadehdit eniten?

  • 3 750
  • 40

Mitä liigaseuraa kadehdit eniten?


  • Äänestäjiä
    200

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Lyhyestä virsi kaunis, eli mitä liigaseuraa kadehdit eniten ja miksi?
Suomalaisethan ovat tunnetusti helvetin kateellista kansaa, joten nyt on mahdollisuus osoittaa se jälleen. Kadehditko esim. toisen seuran menestystä, varakkuuttaa, kauniita cheerleadereita, hienoja puitteita, osaamisen tasoa yms.
HUOM! omaa seuraa EI SAA valita, vaan täytyy valita joku muu (tiedoksi vain kaikille kärppäfaneille ;) )

Itse kadehdin Kärppiä. Mestaruudet, loistavat omat kasvatit sekä rahaa tuottava seura, jota ei vain voi olla kadehtimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
En mitään. Legendaarinen Tampereen Ilves, kaikkine vikoineen, nyt jo yli 20 vuoden korpivaelluksineen, surkuhupaisine koomailuineen, on minulle juurikin täydellinen urheiluseura kannatettavaksi.

Tottakai sitä joka kevät, kun katselee jälleen kerran jonkun toisen joukkueen juhlintaa, on kateellinen, ettei Ilves ole tuolla nyt. Mutta ei ole koskaan tullut mielenkään toivoa, että olisinpa syntynyt kannattamaan ketään muuta. Mä haluan olla Ilves. Muut vievät vuosi toisensa jälkeen mestaruudet, mutta vuosi toisensa jälkeen sinne hallille kuitenkin saavutaan siinä samassa #41 paidassa. Ja ylpeästihän mä sitä kannan. Itseasiassa on aika vaikea käsittää, miksi kukaan kannattaa jotain muuta kuin Tampereen Ilvestä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi sana kadehtia kuulostaa mun korvaan aika hassulta tässä yhteydessä. Tai kateus muutenkin.

Mutta molemmissa Tampereen joukkueissa tehdään hyvää työtä. Niillä on pitkät perinteet jne. Esimerkkinä kun kuuntelee Ville Niemisen puheita Tapparan joukkueesta ja hallista. Samoten Porin Ässät omalla tyylillään ja historiallaan on yksi tälläinen joukkue, jota mä arvostan. Ja on monissa muissakin joukkueissa hyviä puolia, mutta nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen. Saipassa on myöskin perinteitä, ja esimerkiksi Lahdessa ja Raumalla on viime vuosina tehty hyvää työtä. Äänestin nyt kuitenkin Ilvestä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Äänestin Kärppiä. Likimain suoraan divarista huipulle, käsittämätöntä. Oulun alue on muutenkin seutu jota "kadehdin". Sitaatit tuossa siksi, että olen yksinomaan iloinen Oulun menestyksestä. On ihan tervettä, että menestyviä (talous)alueita syntyy maahamme myös salpausselkien pohjoispuolelle. Se, että Kärpät tuli divarista voittamaan pari mestaruutta, korpesi Kerhon miestä jo ihan siksikin, että sehän oli vittu meidän vuoro! Mehän se sympaattinen pronssijengi oltiin. No, viime kevät umpeutti nuo haavat.

Saku #11. Ei nyt olla tosikoita, eihän. Mäkään en voisi koskaan kuvitella kannattavani jotain vitun kärppiä. Mokoma "peto" mahtuu aikuisen miehen anukseen. Peesaan nimimerkki ervatsaloa, joka on joskus tokaissut jotensakin niin, että hän kannattaa Kerhoa, koska kaikissa muissa joukkueissa vain on jotain vikaa.
 

scholl

Jäsen
Mikäli joku organisaatio hoitaa asiansa hyvin niin tottakai se saa arvostusta ja siitä voi antaa heille tunnustuksen, mutta kyllä jossain on vikaa, jos muita seuroja kadehtii. Silloin ihmisen kannattaisi hieman pohdiskella asioita siltä kantilta, että kannattaako oikeaa joukkuetta, jos sen ylpeyden on korvannut kateus.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
No täällähän ollaan varsinaisia pyhimyksiä, mutta minä olenkin huono ihminen ja pystyn ihan rehellisesti myöntämään tuntevani aina silloin tällöin kateutta muita liigaseuroja kohtaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Yksi syy miksi Suomi oli "kiva" jattaa taakseen oli juuri se kateus, joka siella kukoistaa niin individuaali- kuin yhteisotasolla.

En siis tunne kateutta mihinkaan suuntaan. En edes jaakiekkojoukkuetta kohtaan.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
1Timer kirjoitti:
Yksi syy miksi Suomi oli "kiva" jattaa taakseen oli juuri se kateus, joka siella kukoistaa niin individuaali- kuin yhteisotasolla.
Musta taas tuntuu, että täällä jengi ottaa nyt tämän sanan "kateus" vähän liian tunteikkaasti. Kai nyt helvetti jokainen joskus miettii, että miten ne tuossa seurassa tuonkin tekivät, miksei meillä. Kyllä kateus (poistakaa siitä sanasta nyt ne kaikki ugrilaisperäiset ennakkoluulonne) voi olla myös eteenpäin vievä voima.

Jazerman19 kirjoitti:
No täällähän ollaan varsinaisia pyhimyksiä
Sano muuta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
morningstar kirjoitti:
Kai nyt helvetti jokainen joskus miettii, että miten ne tuossa seurassa tuonkin tekivät, miksei meillä.
Totta puhuen mun on vaikea käsittää tätä ajatusta. Itseasiassa tämä taisi nyt olla ensimmäinen jatkoaikaan kirjoittamani yhden lauseen viesti. Tai oikeastaan toi edellinen lause taisi olla jo tämän viestin toinen lause, ja tää nykyinen on sitten jo kolmas, äh.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
On kyllä pakko sanoa, että kadehdin Kärppiä. Ja yksinkertainen selitys asialle löytyy sarjataulukoista ja peliesityksistä. Toisaalta taas säälin kärppiä, koska he menettivät kovan luokan pelaajan pitkäksi aikaa Karjala-turnauksessa...

No mutta, kyllähän Tepsi kuitenkin se paras seura on!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös se kateus naapuria kohtaan ole aina kaikkein isointa? Itse ainakin olen enemmän tai vähemmän kateellinen Lukon menestyksestä, sikäli jos sellaista sattuu joskus olemaan. Jos itsellä menee päin helvettiä kuten tällä kaudella, niin seuraavaksi tärkein asia on se, että naapurilla menisi myös mahdollisimman huonosti. Uskon, että moni muukin ajattelee paikallisvastustajastaan samalla tavalla.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Miksi pitäisi kadehtia jotain?

Kuten jo aiemmin mainittua, omassa seurassa pitää olla paljon vikaa, jos pitää jotain muuta kadehtia. Totta kai Kärppien ja Jokereiden rahavuoret kelpaisivat Turkuun, mutta enpä minä noita seuroja kadehdi. Halveksin vain.

Ainoa asia mitä TPS:lla ei ole, on juurikin nuo rahakasat. Kaikki muu löytyy jostain historian hämäristä tai NHL:sta.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jazerman19 kirjoitti:
HUOM! omaa seuraa EI SAA valita, vaan täytyy valita joku muu (tiedoksi vain kaikille kärppäfaneille ;) )

Olisi kannattanut mainita, että tämä sääntö koskee myös muitakin kuin kärppäfaneja. Nyt näyttää nimittäin jo pudonneen pohja pois tästäkin äänestyksestä kun omille on annettu useita ääniä.

Tuohon tietokantaan pitäisi pystyä ohjelmoimaan jotenkin, että suosikkijoukkue ja äänestettävä kohde eivät voi täsmätä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
morningstar kirjoitti:
Musta taas tuntuu, että täällä jengi ottaa nyt tämän sanan "kateus" vähän liian tunteikkaasti. Kai nyt helvetti jokainen joskus miettii, että miten ne tuossa seurassa tuonkin tekivät, miksei meillä. Kyllä kateus (poistakaa siitä sanasta nyt ne kaikki ugrilaisperäiset ennakkoluulonne) voi olla myös eteenpäin vievä voima.
Juuri näin. Ehkä suomen kieli on hiukan köyhä tässä kohden, kun sanalla "kateus" on yleensä vain negatiivinen sävy. Itse koen kateuden usein niin, että haluaisin osata jonkun asian yhtä hyvin kuin toinen, en niinkään siten, että toivoisin toisen epäonnistuvan. Siis olen kateellinen toisen kyvyistä, mutta tämä "kateus" toimii yleensä minulle kannustimena, ei katkeroittajana. Samoin on lätkäjengienkin kohdalla; koen lievää kateutta Kärppiä ja Hpk:ta kohtaan, koska kannattami Ilves ja symppaamani Jyp rämpivät periaatteessa samoilla potentiaaleilla. Jääkiekon ystävien vuoksi on loistavaa, että menestyviä organisaatioita on, mutta kannattajana haluaisin omankin seurani saavan resurssinsa hyödynnettyä samalla tavoin.

Minä olen mielelläni kannustavasti kateellinen!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Grainger kirjoitti:
Miksi pitäisi kadehtia jotain?

Kuten jo aiemmin mainittua, omassa seurassa pitää olla paljon vikaa, jos pitää jotain muuta kadehtia. Totta kai Kärppien ja Jokereiden rahavuoret kelpaisivat Turkuun, mutta enpä minä noita seuroja kadehdi. Halveksin vain.

Ainoa asia mitä TPS:lla ei ole, on juurikin nuo rahakasat. Kaikki muu löytyy jostain historian hämäristä tai NHL:sta.
Mutta juuri tästä kuvastuu kateellisuus oikein loistavasti! Tps istui samanlaisen rahavuoren päällä aikanaan, mutta mokaili juttunsa, eikä istu enää. Nyt sitten halveksitaan niitä, jotka säilyttivät asemansa tai nousivat Tps:n paikalle. Sorry Graigner, ei mitään henkilökohtaista, mutta annoit vain niin maukkaan esimerkin.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kadehdin Bluesia. Ne perinteet ja se menestys, jotain jota rahalla ei saa. Pitkäjänteistä duunia hyvän asian eteen.

Lisäksi kadehdin Jokereita, heillä on sentään sellaisia seuraikoneja kuten Ville Peltonen, Esa Tikkanen, Kim Hirschovits ja Tuomo Ruutu. Tuollaisten seurauskollisten pelaajien kasvattaminen ei ole helppoa, hienoa duunia siis jengiltä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
En ymmärrä....

Kaikki jotka ovat vastanneet kadehtivansa Jokereita, ovat Jokeri-kannattajia?!? Voisiko joku selittää mistä tässä on kyse??? Miksi kadehtia omaa suosikkijoukkuetta?
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Laitoin Jypin. On periaatteessa samankaltainen seura kuin KalPa, mutta kuitenkin kaikessa sopivasti hieman parempi.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lukkoa, tuota länsi-rannikon bluussia. Syy: konserniavustus.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tiedän, että tähän voisi argumentoida helposti takaisinkin joidenkin muiden joukkueiden taustavoimista, mutta siltikin on vain yksi vaihtoehto. Rauman Lukko. Syy: Konserni"vitun"avustus.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Enpä ole kyllä koskaan mietinyt mitä kadehtisin. Nyt kun pikkasen mietin niin kadehdin vain ja ainoastaan Espoon Bluesia niiden hallinsa puolesta. Tosi hyvä halli vaikka tunnelmaa ei ole niinkään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Wagner kirjoitti:
Lukkoa, tuota länsi-rannikon bluussia. Syy: konserniavustus.

Toiset myy nakkeja, toiset siivouspalveluja.


Itse en kadehdi mitään seuraa, mutta toivoisin että oma seura onnistuisi jatkossa käyttämään rahansa yhtä tehokkaasti kuin HPK.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös