Mitä lahjaksi? - Ketju mielikuvituksittomille

  • 80 985
  • 319

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miehille kun antaa viinapullon ja tyttökalenterin niin siinä on parempi lahja kuin mitä on uskaltanut toivoa.

Eipä yleistetä! Ei nimittäin pidä paikkaansa, ei kelpaa viinapullo ja vielä vähemmän tyttökalenteri, jossa muoviset naikkoset esittelevät itseään. Tänne mielummin pullo viiniä ja hyvä kirja.

vlad.
 

scholl

Jäsen
Pitää muuten sellaisella tyttökalenterilla tehdään? Muutenkin seinäkalenterit ovat niin 1800-luvun juttua, ettei mitään rajaa. Kai nyt sen päivämäärän tietää muutenkin. Pahimmat kalenterit ovat niitä, missä se päivämäärä kaiken lisäksi pitää muuttaa.

Tosin jo se, että sivu pitää kääntää kerran kuukaudessa, on liian ylivoimainen tehtävä. Se on todennäköisesti sitten ainakin joku pari kk vanha sivu siinä auki. BMW esim. lähetti minulle moottoripyöräkalenterin kerran loppuvuodesta, kun olin saman vuoden keväällä hankkinut prätkän. En tosiaan muistanut niitä sivuja käännellä ja lopulta se oli seinällä vielä varmaan viisi vuotta myöhemminkin. Unohtui vain koko juttu.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Ehdottomasti jotain, mikä lopettaa tietokone- ja sählyhommat. Eli Keke Rosbergin elämänkerta.

edit. JustInCaselle sanoisin, että toivottavasti avain ei käy oveesi. Muuten olet todellisissa vaikeuksissa melko pian.

Rupesin jo kelaamaan, että mihin tämä nyt liittyy. Sitten huomasin, että olit lainannut kirjoittamaan vuoden vanhaa textiä. Anyways, nyt kyseisellä neidillä on jo minun ostamani sormuskin sormessa, joten asiat etenevät ihan kivasti.

Lahjaa en kyllä vielä täksi jouluksi ole ostanut.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Eikö napostele miettiä mitä ostaa syntymäpäivä-/joulu-/isäinpäivä-/ätienpäivä-/kihlajais-/voitelulahjaksi? - Antaa muiden tehdä se puolestasi!

Mä alotan! Faija, mutsi ja pienempi veli kuuluu lahkoon ja kaikille pitäis ostaa jotain joululahjaksi, mutta ei vaan kykene enää.

Faija - Harrastaa hiihtoa ja pyöräilyä. Huumorintajuton.
Mutsi - Harrastaa ristisanatehtäviä ja kutomista.
Broidi - Pelaa salibandy, käy lenkillä, omistaa X-Boxin.

Broidille olen viimeiset joulut ostanut NHL-saagan tuotteen. Se ei ole enää mahdollista, koska NHL11 löytyy jo, eli lähtötaso on nolla. Hjälp?
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Spammaan Sekalaisten kysymysten ketjuun hetki sitten näpyttäneeni viestin:


Auttakaa avutonta kummia. Olen muutenkin susihuono ostamaan lahjoja ja siksi kummitytön joululahja painaa jo päälle. Rahaa ei haluaisi antaa, vaikka tuollainen 12- kesäinen sitäkin varmaan arvostaisi.

Olen huomannut, että tuon ikäiset lapset pukeutuvat jo kuin aikuiset, mielipiteelläni tästä ei ole tässtä kohtaa merkitystä. Mietin vain, että jos ostaa vaatekauppaan lahjakortin, niin onko se yhtä epäomaperäinen lahja kuin kylmä käteinen? Ja missä nuo soppailevat?

Ja jos ei anna rahaa tai lahjakorttia, niin mitä tässä muka keksii? Ei yhtään mitään. Rippikoulun jälkeen homma varmaan helpottuu, kun pieni rahallinen avustus saattaa merkitä hyvinkin päljon.

Muuten eivät lahjat ressaa, eivät ole meillä pääasia. Broidille näitä ja mutsille pullo hyvää punkkua. Tyttöystävälle sitten tyttöystäväjuttuja, mutta nekin ovat jo hallussa. No stress.
 
Viimeksi muokattu:

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
- Pikkuveljille/siskoille hyvä laha on yleensä esim. joku levy.


Itse olen köyhä opiskelija, niin isälle ja äidille taitaa mennä puokkiin pasilan kakkoskauden DVD.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Faija - Harrastaa hiihtoa ja pyöräilyä. Huumorintajuton.
Mutsi - Harrastaa ristisanatehtäviä ja kutomista.
Broidi - Pelaa salibandy, käy lenkillä, omistaa X-Boxin.

Faijalle lahjakortti erätukkuun/partioaittaan/urheilukauppaan tms. Tai joku kirja tms. Jos on huumorintajuton niin vaikka se viime vuoden Finlandia-voittaja, jossa kerrotaan uuniin rakentamisesta.

Mutsille vaikka tuo Koon ehdottama kirja.

Pikkubroidille lahjakortti pelikauppaan.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Viime vuonna mä ostin kaikille fakiirimaton ja kaikki on kehunut sitä vielä vuoden jälkeenkin. Eli jos tollasia ei löydy, niin äkkiä ostamaan. Ei oo ehkä yhtä trendikäs kuin viime vuonna, mutta saattaa olla halvempi.

kaikki = mutsi, faija, sisko, veli, broidipuoli.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Broidille olen viimeiset joulut ostanut NHL-saagan tuotteen. Se ei ole enää mahdollista, koska NHL11 löytyy jo, eli lähtötaso on nolla. Hjälp?
Onko futismiehiä? FIFA11? Jos ei niin pullo viunaa. Vanhemmille kirjat.

Oikeastaan kirja on aina hyvä lahja. Lukuihminen ilahtuu, lukemista harrastamaton saattaa pitää vittuiluna mutta ansaitseekin sen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Oikeastaan kirja on aina hyvä lahja. Lukuihminen ilahtuu, lukemista harrastamaton saattaa pitää vittuiluna mutta ansaitseekin sen.

Kirja on yleensä luotettava lahja (ainakin minä niistä pidän), mutta ostajana pyrkisin ottamaan huomioon sen millaisista kirjoista lahjan saaja yleisestiottaen pitää, esim. runokirjaa ei aivan kaikille kannata ostaa - Taberman ei välttämättä yllytä tutustumaan runouteen. Eli kirja ja pientä havainnointia siitä millaisia kirjoja yleensä lukee, mutta toisinaan kannattaa olla hiukan kokeilunhaluinenkin - Hal Duncanin Vellum tai Muste voi kuitenkin olla liian haastava tällaisessa tapauksessa.

vlad.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä alotan! Faija, mutsi ja pienempi veli kuuluu lahkoon ja kaikille pitäis ostaa jotain joululahjaksi, mutta ei vaan kykene enää.

Faija - Harrastaa hiihtoa ja pyöräilyä. Huumorintajuton.
Mutsi - Harrastaa ristisanatehtäviä ja kutomista.
Broidi - Pelaa salibandy, käy lenkillä, omistaa X-Boxin.

Harmi ettette ole Ultraseja. Olisit voinut ostaa sämpylän, jonka olisitte joulusoihtujen valossa voineet jakaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Surkeana lahjanostajana on pakko kiittää tästä linkistä! Tuo lahja sopii velipojalle mainiosti.

Tästä lisää. Noita muita en ole maistanut, mutta ainakin tuo Jack Daniels on taivaallisen hyvää. Tuo Gardiners -hunajatoffee on myöskin erittäin hyvää. Annan noita jouluisin ainaisten Vihreiden Kuulien ja Pandakonvehtien sijaan.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kahdeksankymppinen vaarini sairastaa altzheimeria ja parkinsonia, eikä niin ollen esimerkiksi kirja tule kyseeseen, kun ei kuitenkaan pysy jyvällä. Syötävät lahjat ovat vähän tylsiä samoin kuin vaatteet, ja viinaa ei liiemmin saisi juoda lääkityksen ja mekastavan vaimon - eli mummini - takia. Harrastaa enää kävelylenkkejä, mutta kaikki siihen liittyvät kuteet ja härpättimet on jo; paitsi joku musiikkia toistava vehje, josta tosin ei liene suurempaa riemua kuulokojetta käyttävälle ja seurassa kävelevälle.

Alustava sotasuunnitelma on ostaa konsertti- tai teatteriliput molemmille. Ei vaadi suurta kapasiteetin käyttöä, sen kun paikallaan osaa istua, mutta pakottaa poistumaan kotiovesta muuallekin kuin kauppaan tai lekuriin.

Hyväksyykö palstan armoton raati, vai onko parempia ideoita?
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Broidi - Pelaa salibandy, käy lenkillä, omistaa X-Boxin.

Broidille olen viimeiset joulut ostanut NHL-saagan tuotteen. Se ei ole enää mahdollista, koska NHL11 löytyy jo, eli lähtötaso on nolla. Hjälp?

Öö. Niinkin yksinkertainen juttu kuin mailapussi saattaa puuttua, osta sellainen. Todennäköisesti se on suht. turha, jos sitä ei valmiiksi löydy, mutta hifistelyä hifistelyä.

Ja mitä tulee X-boxiin, niin kaipa tuo peli nimeltään Call of Duty: Black Ops on sen verran suosittu tällä hetkellä, että peliostoksena käy vallan mainiosti. Siis jos broidillasi sitä ei ole ja tykkää edes kohtuullisesti räiskintäpeleistä.
 
Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Osta tälle broidille Vulva-"hajuvettä", jos on jo jossain iässä. Arvostaa varmasti.

Etsikää ite googlella, mitä se on.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Hautakivi tai -arkku...

No nyt on kyllä mustan huumorin ystävälle vähän liian mustaa "huumoria" tämä. Toivottavasti ymmärrät hävetä. Tuo lainaamani pätkä on suurin näkemäni rimanalitus tällä keskustelupalstalla.

Itse aiheeseen: 8-vuotiaalle kummitytölle, 74-vuotiaalle isoäidille ja 79-vuotiaalle isoisälle pitäis keksiä jotain kivaa. Budjetti on n. 20€ per henkilö. Mitään lahjakortteja en viitsisi hankkia, ne ovat jotenkin persoonattomia. Kummityttö on saanut viime jouluna ja syntymäpäivänä Risto Räppääjä -kirjat minulta lahjaksi, sellainen voisi tulla tänäkin vuonna kysymykseen, ellei sitten joku keksi jotain todella mullistavaa. Mutta mitä noille virkeille vanhuksille, joilla "on jo kaikkea"?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No nyt on kyllä mustan huumorin ystävälle vähän liian mustaa "huumoria" tämä. Toivottavasti ymmärrät hävetä. Tuo lainaamani pätkä on suurin näkemäni rimanalitus tällä keskustelupalstalla.

Itse aiheeseen: 8-vuotiaalle kummitytölle, 74-vuotiaalle isoäidille ja 79-vuotiaalle isoisälle pitäis keksiä jotain kivaa. Budjetti on n. 20€ per henkilö. Mitään lahjakortteja en viitsisi hankkia, ne ovat jotenkin persoonattomia. Kummityttö on saanut viime jouluna ja syntymäpäivänä Risto Räppääjä -kirjat minulta lahjaksi, sellainen voisi tulla tänäkin vuonna kysymykseen, ellei sitten joku keksi jotain todella mullistavaa. Mutta mitä noille virkeille vanhuksille, joilla "on jo kaikkea"?

Digitaalinen valokuvakehys täytettynä kuvilla.

Pixmania.com - Digitaalinen kuvakehys
http://www.pixmania.com/fi/fi/889570/art/sigmatek/digitaalinen-valokuvakehy.html

-Tinke-80
 

ardou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1988
Itse ajattelin vaimolleni ostaa OBH:n lämmitettävän viltin. Vaimo valittaa, että kämpässä on liian kylmä ja näin ollen tykkää raahata peiton aina makuuhuoneesta olohuoneeseen. Jospa tämä lopettaisi myös tuon touhun.
 

Tuamas

Jäsen
Öö. Niinkin yksinkertainen juttu kuin mailapussi saattaa puuttua, osta sellainen. Todennäköisesti se on suht. turha, jos sitä ei valmiiksi löydy, mutta hifistelyä hifistelyä.

Niin, tai vielä mieluummin ns. "Toolbag", eli iso mailakassi jonne saat kengät, vaihtovermeet, mailat ja nuuskat mukaan.
Mailapussit alkaa olemaan melko out nykyään, vähän kuten puuhelmetkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös