Mitä jäi käteen kesästä ja kännikäytös?

  • 3 111
  • 39

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun elokuu alkaa kesä on jo ohi. Suhtautumalla ei positiivisesti asioihin ei joudu pettymään, kun elokuu tänäkin vuonna on jo täyttä syksyä.
Jaa mitä

Menikö kesä kuten suunnittelitte?
Nimittäin voin sanoa, että mulla yleensä on suuret määrät suunnitelmia kesän varalle, ja lopulta jää lähes yhtä suuri määrä toteuttamatta.

Vielä yhteen vakio aiheista.
Toivottavasti ei pienen jatkoaika kesälomani aikana tätäkin aihetta ole jo ehditty puhki kuluttaa. Mihin joukkoon katsoisit kuuluvasi? Siihen jossa kohtuullisen määrän alkomahoolia kulutettuaan muuttuu aggressiiviseksi, siihen johon iskee valtava väsymys vai siihen missä muuttuu äärimmäisen sosiaaliseksi? Ja kuten tiedätte, näitähän riittää...
Tiettyjen tarinoiden yhteydessä tästäkin aiheesta on jotain hajua saanut eri ihmisten osalta, mutta kertaus on aina paikallaan. Tietääpähän ketä tulevaisuudessa on ehkä syytä välttää
:)
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Omalta kohdaltani

Voin sanoa sen verran että kun alkoholia tulee tarpeeksi nautittua niin käytös muuttuu yleensä melko paljon sosiaalisemmaksi kuin muuten. Juttujen taso päinvastoin laskee sitten jonkun verran. Tavallisesti minulta tulee huumoria jota ei ymmärrä muut kuin minä itse ja läheisimmät kaverit..
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitäpä tästä kesästä olisi käteen jäänyt, kun kesälomakin on vielä edessäpäin? Tänään oli viimeinen työpäivä, eli maanantainahan se riemu repeää.

Alkukesä meni oikeastaan sairastellessa, rouhaisin tuossa sormeni irtipoikki kotihommia nikkaroidessani. Joskus on hyvä olla nopea, ja silloin ainakin se tiesi sitä, että vasemman käden keskisormesta vielä tuli toimiva, kiitos vaan tohtoreille.

Luulin että siitä tulee suurikin prosessi, mutta vielä mitä. Jo juhannuksen jälkeen palasin takaisin töihin, ja keskisormi heiluu entistä ehompana. Sairaslomaa kylläkin vietin melko pitkään, mutta paljon vähemmän kuin luulin.

Minulle kesä siis vasta alkaa loman myötä maanantaina, ja sopivastihan tuossa säätiedotuksessa luvattiin että ilma viilenee. Ihan kiva, en ole mikään auringonpalvoja koskaan ollut. Toivottavasti ilman viileneminen ei tuo sadetta mukanaan. Mitään suuria suunnitelmia kesälomalle ei ole. Minä nautin siitä että ei tarvitse työasioita murehtia. Joskus nuorena ja nättinä tein kovasti kesälomasuunnitelmia, jotka sitten joka vuosi säännöllisesti jäivät toteutumatta. Nyt kun en enää ole nuori (nätti pelkästään) olen semmoiset suunnitelmat heittänyt hevon helvettiin. Lukon tekemisiä aion elokuun ajan seurata aika tarkkaan sekä olla perheen kanssa. Muusta en vielä tiedä.

Kännikäytökseni on sitä, että ensin olen kovasti sosiaalinen, sitten muutun agressiiviseksi ja sen jälkeen iskee valtava väsymys, jota jatkuu vähintään vuorokauden humalan jälkeen. Tämä koko vuosi on mennyt ihan ilman alkoholintippaa, ja jatkuu tästä eteenkinpäin samoissa merkeissä, joten eipä tarvitse tämän ongelman kanssa päätään vaivata.
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Linda: "Menikö kesä kuten suunnittelitte?"

Kun en suunnitellut mitään, niin kaikki meni ihan suunnitelmien mukaan. Tosin loma on vielä pitämättä :-) Eikä sekään ole suunniteltu, paitsi päivän 29.8 suhteen: <mainos>www.45special.com</mainos> EDIT: Maija on taas pitkästä aikaa esiintymässä kotikaupungissaan.

Linda: "Mihin joukkoon katsoisit kuuluvasi? Siihen jossa kohtuullisen määrän alkomahoolia kulutettuaan muuttuu aggressiiviseksi, siihen johon iskee valtava väsymys vai siihen missä muuttuu äärimmäisen sosiaaliseksi?"

Hahhaa, oikeastaan kaikkiin, riippuu tilanteesta. Itse asiassa, alkoholi muuttaa aika vähän normaalia käytöstäni. Paitsi silloin, kun sitä kuluttaa liikaa, niin saattaa mennä konttauksen puolelle ja normaalisti konttaan aika vähän.

Linda: "Tietääpähän ketä tulevaisuudessa on ehkä syytä välttää"

Ja saat tähän varmasti rehellisiä vastauksia :-)

EDIT2: Stonnarille: ja nelivitonenhan on oikeasti hyvä illanviettopaikka ;-)
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kesä meni poskelleen; tuli suunniteltua vaikka mitä (muun muassa Tukholman reissua kaverin luokse). Mutta vielä on kesää (ja lomaa) jäljellä kuukausi, tässähän ehtii siis tapahtua vielä vaikka mitä!:) Niin joo..viinaa ei sitten tipantippaa koko kesänä..Että sellaista..
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kesä ja alkoholi

Kesä

No, töissä koko kesä meni. Intin jälkeen oli tarpeeksi pitkä tauko (4 kk), jolloin en tehnyt yhtään mitään, olin vain ja ihmettelin. Sitten oli kahta eri työtä, joista jälkimmäinen oli paljon parempaa palkankin takia. Ensi kesänä sinne taas näillä näkymin. Eilen loppui hommat ja kerkeää viettämään kolme viikkoa lomaa, ennen kuin koulu alkaa kuun lopulla. Ilmatkin sopivasti taas lämpenivät, joten ehtii nauttimaan kesästäkin vielä :)


Alkoholi

Sitä menee kesäaikaan enemmän. Sellainen aine se on. Tämä viikonloppu pitkästä aikaa raitis. Ensi viikolla laivalle, joten siellä tulee otettua taas ihan tarpeeksi ja koulussa riittää bileitä sitten syksymmällä. Oma alkoholin juomiseni menee välillä överiksi. Turhan usein viime aikoina. Mutta en silti rupea riitaa haastamaan, enkä maata pitkin konttaamaan. Omalla tavalla se menee överiksi. Silti järki säilyy ja muistan mitä olen häslännyt.
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Juu, kyllä tuo kesä tuli aikalailla hyvin hyödynnettyä näin loman puolesta. Välillä hieman töitä ja välillä vähän koulua, nämä saumat meni hieman rauhallisemmin, kuin taas näiden väliin jäävät viikonloput. Aika hyvin tuli käytettyä jokainen liikenevä vapaa-aika kavereiden kanssa juhlimiseen ja muuhun, alkoholin vaikutuksella myös aika monta kertaa. Eli aivot pilalla - ja NYT on hyvä palata koulun penkille.
Alkoholin vaikutuksen alaisena musta tulee eniten tämä sosiaalinen tyyppi. Entistä avoimempi ja hieman ehkä puheliaampi ja sitä rataa - mutta tämähän joissain tapauksissa saattaa johtaa hyvin aggressiiviseenkin käytökseen - ja monta kertaa sitten illan myötä myös äkilliseen väsymystilaan. Mutta luulisin yleensä olevan hyvin kiltti ja mukava tapaus tuossa iltamyöhällä - ei minua kannata pelätä.:D
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Linda
Vielä yhteen vakio aiheista.
Toivottavasti ei pienen jatkoaika kesälomani aikana tätäkin aihetta ole jo ehditty puhki kuluttaa. Mihin joukkoon katsoisit kuuluvasi? Siihen jossa kohtuullisen määrän alkomahoolia kulutettuaan muuttuu aggressiiviseksi, siihen johon iskee valtava väsymys vai siihen missä muuttuu äärimmäisen sosiaaliseksi? Ja kuten tiedätte, näitähän riittää...
Tiettyjen tarinoiden yhteydessä tästäkin aiheesta on jotain hajua saanut eri ihmisten osalta, mutta kertaus on aina paikallaan. Tietääpähän ketä tulevaisuudessa on ehkä syytä välttää
:)

Kalenterini on talvisin niin täynnä, että en halua kesällä ennakkosuunnitelmia. Ex tempore kaikki, mitä tehdään. Tänä kesänä matkailu olisi ollut pahinta, mitä minulle olisi voinut tapahtua. Niin paljon olin matkoilla viime talvella.

1) Minua on hyvin vaikea saada suuttumaan, edes kännissä. Jos joku siinä onnistuu, niin kovasti on töitä tehnyt. Aikuisiällä en kuitenkaan ole koskaan tapellut.
2) Mökillä kun olutta nauttii 1. pullon aamukahvin tippumista odotellessa, niin sosiaalista vaihetta seuraa väkisinkin väsymys.
3) Normaalisti kuperkeikkaöljy tekee minut hyvin, hyvin sosiaaliseksi.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Mukava kesä

Kesästä jäi käteen paljon mukavia muistoja sekä ystävien että perheen kera. Myös epälukuinen määrä tyhjiä grillihiilipusseja ja saman sisältöisiä olutkoreja löytyi nurkista ennen siivousta. Tietenkään Brasilian mestaruutta ei saa unohtaa!

Mitä kännikäytökseen tulee, ovat muut sanoneet, että en muutu miksikään riippumatta illan kosteudesta. En tosin tiedä onko kyseessä kohteliaisuus, vai väittävätkö kaverit minun olevan syntymähumalassa. Kuitenkin käytökseni on yhtä surkeaa niin selvänä kuin korkin päälle astuneenakin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minun on ainakin ikäväkseni myönnettävä, että muutun kännipäissäni YLITSEVUOTAVAN SOSIAALISEKSI. Usein olen ravintolassa saanut kuulla kommentteja tyylin:
- painu sinne omaan pöytääsi horisemaan
- sulla näyttää pöydässä naisia jo olevan, mitä vittua tulet tänne vonkaamaan... yms...

Ja kesästä jäi muuten käteen laiha pankkitili, ruskea kroppa (ensimmäisen kerran elämässäni onnistuin auringossa polttamaan nännini... ei muuten tuntunut mitenkään kiihottavalta) ja lievä masennus sen takia, että Stephen Kingin "runosuoni" alkaa ilmeisesti hiipua... tuli lomalla luettua miehen viimeiisn romaani "Unensieppaaja"... voi, voi, mikä pettymys tuo tarina olikaan...
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kesä:

Hmmm... onhan saitä tullut vietettyä sen minkä töiltä ehtinyt. Paljon on jäänyt pois, mutta osa on ehditty tehdäkin suunnitelmien mukaan. Sinällään en mitään must listaa ollut tehnyt, vain miettinyt missä olisi ehkä kiva käydä. Loma on vasta syyskuun ekalla viikolla (eka palkallinen, ou jee :) ) ja koulun eka viikko menee ohi (so what), mutta silloin tämä poika rantautuu Nizzan rannoille. Sinne tietenkin on erinäisiä suunnitelmia. Saa nähdä miten ne onnistuu.

Alkoholi:

Vielä mennään ihan ok rajoilla. Ei mitään erikoista Juhannus, Tammerfest tuli ihan railakkaasti mentyä plus erinäinen määrä viikonloopuja eri määrillä. Alkoholissa muutun sosiaalisemmaksi. Ehkä ärsyynnyn helpommin, vaikka kännissä en olekaan koskaan tappellut. Yleisesti olen iloista seuraa :) Hiukan juttujen taso heittelee kuitenkin, eli ei kannata ottaa kauhean tosissaan puheitani. No lomamatka ja sen huuruprosentti on vielä mittaamatta, joten se määrittelee tämän kohdan lopullisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä muutun kännissä humalaiseksi. Muutun myös äärettömän komeaksi naistenmieheksi, joka on, jos ei nyt maailman, niin ainakin Suomen vahvin mies. Humalassa olen myös äärettömän rikas, säkenöivän älykäs ja supersosiaalinen.

Selvänä olet symppis, humalassa huippujätkä!
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
No eipä tuosta kesästä paljon käteen jäänyt, lähes tyhjä lompakko ja hilpeitä muistoja. Kyllä nuo menomestat on petollisia paikkoja. Jossain kohtaa se mopo karkasi käsistä ja Visa vinkui. Ja tässä sitä nyt ollaan, loppuvuosi mennäänkin sitten säästöliekillä prkl.
 

Herra47

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kesä meni ihan mukavasti reissatessa ympäri Suomenmaan, niin ja rahaakin meni ihan mukavasti... Sukulaisten mökeillä tuli vierailtua ja siinä sivussa Muumimaailmassakin, tosin tyttäreni toivomuksesta, ei omasta.
Alkoholi tekee minut sosiaalisemmaksi, kuin yleensä olen.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Joko se kesä loppui?

Heh, no kai se alkaa pikkuhiljaa vääjäämättäkin olemaan taka-alalla. Oikeastaan ihan mukavaa, että kohta on taas talvi:D ...syitähän on monia: esimerkiksi jääkiekko, Valioliiga, lumilautailu jne.

Mitenkö minun kesäni meni? Töitä paiskien ja juhlien. Suunitelmat pitivät varsin hyvin, koska liikaa en keväällä suunnitellut. Pakolliset Provinssi ja viikon lomamatka etelän aurinkoon suoritettiin ohjelman mukaan luonnollisesti.

Ei siinä, mukava kesä kaikinpuolin takana. Hyvät muistot jäi valokuvien merkeissä talven pakkasille:). Niin, ja maksani huutaa hoosiannaa liiallisen juopottelun vuoksi:p
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kesä on mennyt työtä tehdessä ja kerätessä rahaa syksyn ja talven ja kevään varalle opintoja silmällä pitäen.

Kesän ajaksi ei ollut mitään erityisiä suunnitelmia. Juhannuksen vietin kaupungissa ryypiskellen kavereiden kanssa ja keän festaritarpeen tyydytti heinäkuun Tammerfest. Kesällä olen kuluttanut vapaa-aikaa lukien ja kavereiden kanssa hengaten. Lukemisesta sen verran, että on varmaan kulunut aika monta vuotta siitä, kun olen viimeksi lukenut jonkun muun kuin koulukirjan. Tänä kesänä olenkin jo saanut luettua Taru Sormusten Herrasta - osa 1.n, A. Paasilinnan Hurmaavan joukkoitsemurhan ja Adamsin Linnunradan käsikijan liftareille vol. 1. Nyt on työn alla Paul McCartneyn omaelämänkerta.

Jaa, että millainen olen kännissä? Muutun seuralliseksi ja oikein iloiseksi ihmiseksi. Uskon aina humalassa, että jokainen ihminen, jonka numero löytyy SIM-korttini muistista haluaa keskellä yötä kuulla sen, että olen jossain baarissa vetämässä päätäni täyteen. Jos juon vielä lisää, niin luulen, että ihmiset haluavat kuulla, kuinka huono olen laulamaan, joten saatan eksyä karaokeen. Jos vielä juon lisää, saatan alkaa murjottamaan laskuhumalan iskiessä ja valitella sitä, kuinka paska jätkä olen. Onneksi tuota viimeksi mainittua käy hyvin harvoin.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Kesä

Suunnitelmien mukaanhan tuo meni, eli mentiin sinne mihin nenä näytti. Ei siis suuria suunnitelmia. Alkoholia olen käyttänyt poikkeuksellisen vähän tänä kesänä. Tupaantuliaiset ja juhannuksen pois lukien mitään suurempia mukitusreissuja ei edes tullut tehtyä. Metropolissakin kävin ensimmäisen kerran vasta viime viikonloppuna muuttoni jälkeen (1.5.), mikä ei ole lainkaan huono asia rahatilanteen kannalta. Tosin tilannetta korjasin jälleen eilen ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä torstaina, koska rahatilanne ei näytä korjaantuvan riippumatta siitä, ottaako mukia vai ei ;)

Alkoholi

Niin, jos noista pitää valita niin kieltämättä väsymys iskee välillä liiankin kanssa. Ainakin omalta kohdaltani alkoholinkestävyys vaihtelee suunnattomasti. Välillä tuntuu, että voi juoda mitä tahansa humaltumatta, ja välillä taasen kuukahtaa jo muutamasta oluesta. Yleensä asiaa edesauttavina tekijöinä toimivat syömättömyys ja nukkumattomuus.

Aggressiiviseksi en missään tapauksessa muutu. Käsikähmää en ole ala-asteen jälkeen saanut aikaiseksi sen enempää selvin päin kuin veren alkoholipitoisuuden kohotessakaan. Juttua tulee ajoittain noin 15 kertaa enemmän kuin selvin päin yleisön pyynnöstä huolimatta, mutta muuten en omasta mielestäni muutu juurikaan humaltuessani. Kanssaihmiseni saattavat esittää eriävän mielipiteensä, mutta oma näkemykseni on tämä. Niin, sillä tavalla muutun, että raha on välillä aika halpaa humalassa. Sen arvo lähentelee jopa maailmansodan jälkeisen Unkarin tilannetta - valitettavasti ;)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Hei, miks muuten pitää olla kännissä? Onko siinä jotain hienoa? Kai sitten, kun suurin osa suomalaisista itsensä laittaa tiedottomaan olotilaan.

Itse olen muutenkin sen verran puhelias, että silloin harvoin kun olen todella juovuksissa, niin muutun ympäröivän massan mukaan paljon hiljaisemmaksi. Siksi minulle varmaankin usein tarjotaan viinaa, olutta ei kannata tulla edes tarjoamaan.

Kesä on mennyt hyvin pitkälti työn merkeissä ja vapaa-aikaa on ollut niukasti, joten juomiset on jäänyt vähille. Eikä jälkeenpäin oikeastaan harmita yhtään....
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tili tuli tili meni ja sitä rataa. Masentaa kun kavereilla on salkut täynnä euroopan rahaa, mutta minulla onkin pää täynnä mukavia muistoja. Viikot meni töissä ja viikonloput meni terasseilla/mökillä/humalassa.

Alkoholi: Kun minä otan hieman tulilientä, niin juttelen/nauran/vittuilen kavereille ystävällisesti. Baarissa en pysy hetkeäkään paikoillani vaan olen kokoajan liikenteessä. Keskustelen kaikkien kanssa, mutta en juurikaan muista seuraavana päivänä, että mistä olen keskustellut ja kenen kanssa. Heti kun toiminta rauhoittuu niin minä nukahdan eli en kertakaikkiaan jaksa heilua jatkoilla. Yleensä noin klo 4.30 luovutan ja 4.31 nukun jo täyttä päätä. Baariin en sen sijaan ole juuri koskaan sammunut. Agressiivinen en ole ikinä. Oikeastaan juuri kukaan kavereistanikaan ei ole agressiivinen. En jaksa liikkua ihmisten kanssa jotka vetävät pään täyteen ja lähtevät sitten hakemalla hakemaan tappeluseuraa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kesä
Ajoittain jopa liian kuuma minun makuuni. Viikon ja muutamia irtopäiviä pidin lomaa. Provinssirock (tietysti!) ja Ruisrock tuli tsekattua musiikkipuolen tapahtumista. Tukholmassa tuli käytyä alkukesästä hiukan ostoksilla ja viime viikonloppuna tiirailin takatukkia Tampereella. Särkäniemi, sukulaiset ja Tampereen yöelämä olivat ohjelmanumeroina. Kokonaisuutena ihan ok-tason kesä. Sain ehkä eniten tehtyä, mitä vuosiin. Tällä tarkoitan lähinnä matkustamista ja kavereiden tapaamista. Voi sanoa, että on ollut monipuolinen kesä.

Yliopisto-opiskelut alkavat viikolla 36 ja sitä edellisen viikon 35 pidän vielä lomaa, jonka ajattelin viettää lähinnä lepäillen. Tämän viikon torstaina eli huomenna on Vaasassa Taiteiden yö, jonka jälkeisen perjantain hommasin taktisesti vapaaksi, voi meinaan olla tukka hiukan kipeä.

Alkoholi
Nuorempana tuli aina jonkinsortin morkkista alkoholin käytöstä. Varmaan enimmäkseen siksi, koska rahaa oli taas mennyt paljon ja tavallaan turhaan. Tämä kesä on ollut kosteampi kuin muutamat edelliset. Selvän viikonlopun olen viettänyt uskoakseni viime vuoden puolella. Koska lomaa pidin vain tuon yhden viikon, ei sen kummempia putkia ole päässyt syntymään. Onneksi. Ja muutenkin viikolla olen käynyt kisaa "perkeleen" kanssa tosi harvoin eli homma on pysynyt hallussa 90 prosenttisesti. Alkoholinkin kannalta kesä ok.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kesa jatkuu!

Eihan se viela ole ohi! En ole edes paassut viela kotiin:D

Ja alkoholia... joka paiva, yksi tai kaksi. Joskus menee pullo viinia ihan vaan jutellessa. Myos minun sosiaalisuuteni nousee, vaikka olen ihan sosiaalinen myos ilman alkoholia.

Mutta, mutta, homma jatkuu!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kesä loppuu kun syyskuu alkaa, näin sanotaan ja nyt myös kelien puolesta asia pitää paikkaansa.

Käteen ei jäänyt tänä vuonna oikein mitään. Mutta toisaalta mikään asia ei myöskään mennyt aivan käteen! Selkänahka paloi kerran ja reissattuakin tuli jonkun verran.

Kännikäytös oli ihan ok. 3 viikon loma pikkukaljoissa aamusta iltaan ja saunatouhua. Sain putken poikki 60 tuntia ennen töihin palaamista.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Linda
Mihin joukkoon katsoisit kuuluvasi? Siihen jossa kohtuullisen määrän alkomahoolia kulutettuaan muuttuu aggressiiviseksi, siihen johon iskee valtava väsymys vai siihen missä muuttuu äärimmäisen sosiaaliseksi?
Nämä kaikki, mutta päinvastaisessa järjestyksessä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Känsät ja tyhjä tili.
Kännikäytös ok, kaikkien naisten unelmamies, tottakai
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös