Mitä harrastatte/olette harrastaneet, siis ihan "tosissaan"?

  • 1 313
  • 18

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Elikkä minkäslaisia pelimiehiä meillä on täällä joukoissa? En tarkoita, että tulisi olla jokin SM-kultamitalisti, mutta jonkinlainen kilpailujen/sarjojen koluaminen on se mitän ajan takaa. Melkein kaikkihan harrastavat sählyä, luistelua, futista, yms. mutta että jossain joukkueessa/seurassa, siinä on sitä jotain...

Itse olen harrastanut golfia, ja kun tuossa lueskelin noita suosikkiurheilijoita, niin siitä sai sellaisen kuvan, että on täällä muitakin lajin edessä polvistuneita.

Itse olen pelannut ainakin vuoden esim. korista, jääkiekkoa ja futista, mutta golf sitten oli se laji johon meikäläinen jäi koukkuun. Onhan tuota tullutkin nyt sitten n. 10 vuotta pelattua... Tasoitus on jotain kolmosen pintaan. Joskaan en ole nyt pariin vuoteen harjoitellut enää talvisin, kunhan nyt täällä omassa seurassa(KarG) ainakin pärjää. Junioriaikana tuli treenattua talvetkin, ja junnujen-SM:t yms. kisat tuli koluttua läpi.

Mitenkäs te muut? Mitä seuroja löytyy historiasta?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ai että TOSISSAAN....

Meikäläisen urheiluhistoriassa löytyy sitä "tosissaan pelaamista" vuosilta 1977-1987. Pelasin jääkiekkoa divisioonatasolla HJK:ssa ja Helsingin Karhu-Kissoissa. Pelipaikkani oli oikea pakki. Tosissaan pelailu loppui vuonna 1987 kun kummatkin polveni päättivät lopettaa yhteistyön muun kropan kanssa. Lääkäreiden mukaan eräänlainen "syntymävika", polveni eivät enää kestäneet kovaa rasitusta. Noh, onneksi ei liikuntakyky mennyt, mutta ura kiekkoilijana tyssäsi siihen. Samoihin aikoihin pelasin futista Helsingin Ponnistuksessa, siinäkin lajissa tuli tahkottua muistaakseni yli 60 virallista sarjapeliä II-divisioonassa. Voi niitä aikoja, silloin ehti kiekkoilija ryntäillä kesällä nurmella pallon perässä oikein tosissaan.
Niin, että 1980-luvun lopusta on kiekkoa seurattu lähinnä katsomon puolelta...
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Futista olen pelannut nyt 15 vuotta. KontU:n junnuissa aloitin, B-juniorivuodet 94-95 pelasin HJK:ssa ja sen jälkeen paluu Itä-Helsinkiin ja Viikinkeihin, missä aloitetaan ensimmäinen kausi Kakkosessa sitten vuoden 1996, jolloin tosin vain haistelin ilmapiiriä edustusjoukkueessa.

Korista pelasin vuosina 86-92 Panttereissa, kunnes koutsi sanoi, että valitse futis tai koris ja niinpä koris sai jäädä. Vuosina 95-98 pelailin salibandya 5. ja 6. divisioonassa, mutta sitten ei aika riittänyt enää.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jep..

Jääkiekko, kaukalopallo ja Megazone.

Megazonessa muutama vuosi sitten SM-kilpailuissa.
Kaukalopallossa melkein joka kausi mukana junioreiden SM-kisoissa, paras sijoitus viides.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Oma lajini on sellainen suuri yleisölaji kuin uppopallo. Aloitin sen reilut 10 vuotta sitten pienenä rääpäleenä, nykyään pelaan puolitosissani. Joukkue on alusta asti ollut Ahveniston Vesipetojen kakkosjoukkue, sarjatasot sekä kakkos- että ykkösdivaria. Uran huipennus taisi olla nuorten SM-kulta vuodelta -94, sen jälkeen on menestyspuoli ollut hieman hiljaisempi.

Nyt muuten on sellainen tilanne, että jos joku tuttuni tämän lukee, niin taatusti hoksaa henkilöllisyyteni. Ihan vapaasti, kunhan ei kirjoita sitä tänne palstalle.

Credo: jos/kun tämän luet, niin kerro, missä joukkueessa itse olet pelannut. Tiedä vaikka oltaisiin moukaroitu joskus toisiamme altaassa ;)
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
keilalu,

seurat:

Lahden Keilaajat (LK, Lahti) 91-96
Best Team, Raisio 96-97
Team Torpedos, Lahti 98-99

nyttemmin innostut on lopahtanut.
valitettavasti ;(

lahden b-mestaruus joukkuekisassa v 93 tms, (luokat c-d)
seuran mestaruus vuonna 1995. paras saavutus!+++

koska keilailu on niin suosittu laji niin tavallisella rivimiehellä on vaikeuksia päästä huipulle,
ketuttaa kun tuhat miestä keilaa päälle 185 keskiarvolla ja itse saa hädintuskin 200 sarjaa
175 ka:lla parhaimmillaan. tosin ennätykset ovat eriluku sinänsä.

jos olet suomessa huipulla niin olet maailmanluokan keilaaja.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kaikkea kivaa on tullu tehtyä...

...eli jalkapalloo,jääkiekkoa,salibandya,pesäpalloa ja kaukalopalloa.

Jalkapallon peluu loppu kun pesäpallo vei liikaa aikaa.Sitä tuli sitten Suomi-sarjaan asti pelattua.Kiekon peluu loppu yhteen rumaan selkääntaklaukseen,joten siirryttiin kaukalopalloon jota pelailen vieläkin (kuitenkin vaan puulaakia). Salibandya 3-divarissa mutta sekin on nykyään ihan puulaakipohjalla.Kaikkee on tullu kokeiltua.

Niin ja semmonen sata junnujen kiekkopeliä on tullu vihellettyä.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Nyt hupimielessä futista, sählyy ja muuta palloilua. Mm. viime kesänä kaveriporukalla suofutiksen "joissain"-kisoissa
...tosin siitä reissusta ei paljoa mieleen jäänyt :)
Tänä vuonna olisi takoitus mennä taistelemaan vähän ammattimaisemmalla otteella... :rolleyes:

Lätkää tuli pelattua tosissaan suunnilleen 10v. näissä Vantaan seuroissa B-junnu ikään asti. Ei meriittejä...
 

Credo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jääkiekkoa pelasin 8 vuoden ajan Pieksämäen PiPS:ssä. Korkein sarjataso oli II-divisioonaa Savo-Karjalan lohkossa. Harrastus loppui kavereiden lopettamisiin ja koska ei tullut A-nuorten joukkuetta.

Nykyään tulee pelailtua melkein kaikissa täkäläisissä puulaakiturnauksissa (salibandy, kaukis, jalkapallo).

Designer: uppopalloa olen pelannut vain omaksi huvikseni seuran sisällä. Joskus kuitenkin ollut haasteotteluita alueen muita seuroja vastaan (Mikkeli, Varkaus, Savonlinna, Leppävirta). Nykyään intohimona on urheilusukellus, joka on mahtava harrastus. Suosittelen kaikille..
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
"tosissaan"

joo hei mä olen hengaillut ikävuodet 9-16 semmosessa pienen kylän fudisjoukkueessa, ensin junnuissa ja sitten vuoden aikuisten mukana. mutta mä olin vähän sellanen väliinputoaja. se oli niin pieni kylä, etten voinut pelata enää muiden junnujen kanssa kun olin niitä sen verran vanhempi ja sitten taas tosi nuori pelatakseni aikuisten kanssa. perkele.
 

Flazor

Jäsen
Joo

Eli kaukalopalloa on tullu pelattu ja B-junnuihin asti tuli koluttua kaikki SM-kisat, päällimäisenä mielessä Haaparanta -97, jolloin maalaispojat tulivat ja löivät jauhot suuhun mm. Oulun Lips2:lle, joka ei ollut hävinnyt sillä kaudella ottelun ottelua. Niin vain kuitenkin kaatui suuri ja mahtava Oulu lukemin 4-2 amatöörien käsittelyssä (vrt. Lake Placid 1980 :D). Puolivälierä sitten hävittiin vantaalaisille 3-4 kahden hylätyn maalin siivittämänä :mad:

Nykyään ei sitten oikein ole aikaa harrastella paljon mitään muuta kuin lenkkeilyä ja salibandya. Talvisin puulaakijääkiekkoa on tullut käytyä pelailemassa lähinnä kuntoilumielessä. Pelit kun tosin sattuvat aina olemaan perjantaisin tai lauantaisin, jolloin allekirjoittanut kaveriporukoineen ei ole oikein missään parhaimmassa pelikunnossa.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Junnuna futista muutama vuosi. Tais olla C-junnut kun lopetin.

Erävaellustakin tuli kohtuullisella menestyksellä kilpailtua muutama kerta SM-kisoissa, mutta se jäi kun joutui vaihtamaan nuorista yleiseen sarjaan.

Viimeksi "tosissani" olen pelannut salibandyä alemmissa divareissa, mutta loukkaantumisten ja työn takia jouduin jättämään sen.

Nyt taas on tehty comeback futikseen, siis puulaakitasolle ja sitä ei tosissaan pelata :)


Cheers,

St. Pat
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tennistä on tullu pelattua toistakytä vuotta ja tasotus tällä hetkellä tukevasti A-luokassa. Lisäksi 6 kautta salibandyä, tällä hetkellä A-jun. 1. divarissa. Kesäisin tottakai futista on tullu ipan :eek: joukkueessa pelattua.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Fudista junnuna reippaat 10 vuotta. Lopetin B-ikäisenä ja siihen asti kävin kaikki ikäluokat pikkunaperosta asti.
Parhaana saavutuksena piirin leireille pääsy, D-poikien SM 5:s, sekä pari Helsinki Cup välieräpaikkaa.

Nykyisin on jäänyt vähemmälle. Pariin vuoteen lopettamisen jälkeen en tehnyt mitään. Sen jälkeen harrastusmielessä kaveriporukalla salibandya, ja joka kesä fudista jossain mielessä. Muutamia matseja 3, 4 ja 6 -divisoonassa, mutta etupäässä puulaakia ja firmaliigaa. Sekä normaali, että kaukalofudiksessa.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Salibandya on tullut pelailtua neljä viimeistä kautta. Pari kautta C-junnuissa, pari kautta B:ssä, muutama peli A:ssa ja edustuksen kanssa muutamat treenit. Lopetin, koska minulla meni hermot valmentajaan.
 

tsei_tsei

Jäsen
Tosissaan ja tosissaan, mutta kumminkin

Eli urheilu-urani menee jotenkin seuraavasti:

Jossakin nelivuotiaan tienoilla aloitin jalkapallon kaupunginosissa ja pelasinkin tuonne 13-vuotiaaksi. Lopettamisen syytä en oikein tiedä, taisi kiinnostaa nörtteily enemmän ja talvisin koripallo. Pelipaikkana oli pääasiassa toppari tai libero ehkä sen takia, että tajusinkin jotain esim. mikä paitsio on (okei, en nelivuotiaana, mutta siinä ala-asteikäisenä).

Pari vuotta sitten heräsin uudelleen jalkapalloon ja potkimassa tulee kesäisin käytyä useita kertoja viikossa. Välillä tulee pelattua häkkifutista tai kaukalofutista jossain satunnaisessa puulaakiporukassa.

Koripallon aloitin sitten 8-vuotiaana, kun piti saada talveksikin vähän urheilua. Alussa vähän heikommin, mutta "uran" kohokohta oli siinä mikro- ja minipoikaikäisenä. Lähinnä vuoden 1990 suurkisat, jolloin hävisimme muistaakseni välierässä ikäluokkaani suvereenisti hallinneille NKL-Panttereille. Ero oli murskaavat 3 pistettä.

Tuosta muutama vuosi eteenpäin, niin tipahdin kakkosjoukkueeseen. En jaksanut harjoitella niin paljoa. Olin tuolloin juuri jotain 13 ja tietokone oli mukamas paljon mielenkiintoisempi. (vitun rakkineet) Koripalloura taisi loppua aikoinaan 1997, kun peliaika 4. divisioonajoukkueessa jäi vähäiseksi.

Tuolloin porukassa pelasi aika paljon vanhempaa porukkaa, ja A-juniorina en oikein päässyt kentälle, vaikka mielestäni ihan hyvin välillä pärjäsinkin. Joukkueella ei myöskään ollut yhteisiä harjoituksia mikä laski motivaatiota. A-junnuilla ei kakkosjoukkueella ollut enää mitään sarjaakaan kierrettävänä, kun SM-sarja jäi haaveeksi.

Nyttemmin aloitin tällä kaudella pelaamisen uudelleen 5-divarissa, ja ihan hyvinhän pelit on mennyt. Pelata saa lähes aina niin paljon kun jaksaa. Vastustajien surkea taso välillä häiritsee. Ainoastaan neljä joukkuetta tarjosivat vastusta, muut neljä olivat sitten surkeita. Nousu jäi kuitenkin haaveeksi, mutta ensi kaudella uudestaan.

Näiden lajien lisäksi olen pelannut salibandya kolme tai neljä kautta puulaakissa ja lentopalloa pelailen joskus vanhojen äijien kanssa kuntoilumielessä.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Minä taasen en ole ikinä harrastanut mitään joukkuelajia, johtuen hieman syrjäisestä asuinpaikastani. Kaiken näköistä on tullut kokeiltua, eli jalkapalloa, kaukalopalloa, mutta ei jääkiekkoa! En ole ikinä pelannut sekuntiakaan jääkiekkoa, itse asiassa ensimmäisen kerran olin kiekon kanssa jäällä viime talvena kun kaukalopallot hävisivät penkkojen uumeniin...

Karatea on tullut harrastettua kuutisen vuotta, nyttemmin vähemmän aktiivisesti, johtuen siitä että edelleen asun vähän syrjässä. Paras saavutus on 3-4 vuoden takaa SM-pronssiin verrattava kolmas sija junioreiden joukkuekatassa, mikä siis tarkoittaa sitä että kolme tyyppiä tekee yhtä aikaa ennaltasovittua liikesarjaa.

Kesällä tulee karateseuran porukan kanssa potkittua palloa ja sitten syksymmällä puulaakin kaukkisporukan kanssa, jos sitä ensi talvena pääsisi ihan kaukkistakin pelaamaan:)
 
Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salibandya

Voiko tätä nyt niin tosissaan pelaamiseksi laskea, mutta salibandya olen vääntänyt alasarjoissa jo muutaman vuoden. Lähinnä V- ja VI-divisioona ovat tulleet tutuiksi.

Olen siinä sivussa toiminut joukkueen vastuuhenkilönä ja nyt tällä kaudella seurassamme oli kaksi joukkuetta, joista hoidin toisen joukkueen asiat sekä seuran yhteiset asiat. Kävi hieman naurattamaan, että ei meikäläisestä kyllä budjetoijaksi ole. Rahaa on kulkenut kauden aikana seuran läpi hieman vajaat 30000 markkaa. Tai olisi pitänyt kulkea. Kun saan jostain taiottua 5000 mk ylimääräistä rahaa, on kauden menot hoidettu. Toivottavasti velkojilla riittää ymmärrystä. ;)
 

Tuamas

Jäsen
Salibandya

Meikäläisen urheilu-ura on rajoittunut viimeiseen kuuteen vuoteen, kun junnumpana tuli kiereltyä niin paljon ettei kerennyt oikein mitään aloitta. Paitsi "lupaava" futis uran alku englannissa. Futista pelailin muutaman vuoden surkealla menestyksellä, sitten perustettiin kavereitten kanssa sählytiimi puulaakisarjaa ja siitä lähtien (n.5vuotta) olen juossut reikäpallon perässä.
Muutettuani tänne aloitin kaupungin tunnetummassa joukkueessa C- ja B-junnuissa ja tämän kauden olen vetänyt vähemmän maineikkaan seuran B-junnuissa ja A-junnujen sm-liigaa. Loistelias laji tämä salibandy, helppo oppia mutta vaikea olla hyvä/mestari.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös