Poikkihuilu - - - Saksofoni
Tässä iässä kait mahdottomuus.
Et sinä niin vanha ole, että olisi mahdottomuus opetella soittamaan saksofonia. Se vain vaatii ankaraa treenaamista, kuten mikä tahansa soitin; jopa tamburiini eli rock-slangilla kompinkääntäjä.
Haluaisin itse oppia soittamaan tuota poikkihuilua. Siinä on ihanan väräjävä ja romanttinen ääni kun sitä soittaa virtuoosi. Mikäs sen biisin nimi nyt olikaan, jossa poikkihuilu pääsee hienosti oikeuksiinsa - Aamuhetki tms.?
Kehaisen itseäni sen verran, että olen hyvä laulaja ja tulkitsija. Olen laulanut bändissä 12 vuotta (18-vuotiaasta). Äitini kanssa laulettiin jo kun olin pikkukersa ja sieltä kai ovat laulutaitojen pohja saatu.
Olen peräti kahden bändin laulaja. Näissä bändeissä laulan kummassakin, soitan toisessa (progebändi) tamburiinia ja syntikkaa (mellotron-sampleilla), LEHMÄNKELLOA, JÄNISRÄIKKÄÄ ja toisessa heavy-yhtye laulan ja soitan koskettimia ja akustista kitaraa.
Pianonsoitto onnistuu kohtuullisesti, soinnut ovat hallussa ja bravuurini on Myrskyluodon Maija.
Kitara menee miten kuten, lähinnä soinnut. Basso on sen verran yksinkertainen soitin, että jos kitarasoinnut ovat hallussa tai edes kitarankielten sävelkorkeudet (E, A, D, G, H, E), niin basson soitto ruohonjuuritasolla on suhteellisen helppo opetella.
Cliffburtonmaiseen virtuositeettiin ei toki hevillä pysty. Siinä vaaditaan erittäin poikkeuksellista lahjakkuutta.
Rummuilla osaan vetää 4/4 -kompin.
Sellaisen neuvon antaisin heille, jotka opettelevat soittamaan kitaraa tai pianoa tai vaikka haitaria: opettele ensin soinnut ja sitä kautta säestys. Opettele vasta sen jälkeen nuoteista soittaminen, kitaran bassojuoksutukset ja tabulatuurit.