Mitä haluaisit tutkia?

  • 1 484
  • 35

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Osallistuva havainnointi on näin kauppatieteellisellä alalla suhteellisen yleistä...tosin aion itse tässä uusimmassa hankkeessani "Jääkiekkoilijoiden pukuhuonekäyttäytyminen laskentatoimen näkökulmasta" pureutua osallistuvaan havainnointiin aivan uudesta näkökulmasta. Täytin tuossa juuri viimeiset apurahahakemukset ja uskon, että tämänkaltaiselle tutkimukselle on tarvetta muuallakin kuin omassa päässäni.

Kenttäkokeita toivoisin pääseväni suorittamaan mahdollisimman monen joukkueen pukuhuoneissa ehkä jo ensi viikonloppuna, jotta ei vaan mitkään kokoonpanot jää näkemättä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen jo useita vuosia pohtinut tutkivani Hampurilais ravintoloiden nais puolisten työntekijöiden pepun kasvua, työskentely ajan ja takamuksen kasvun välillä on havaittavissa selkeää yhteneväisyyttä. Aluksi pitäisi mitata jokaisen työntekijän alkumitat, toki ravintoloiden välillä voisi myös tehdä vertailua. Hyväksyttäisiinköhän tämä graduni aiheeksi ;)

Toinen mitä olen jo tutkinut vapaa-ajallani ja omalla rahoituksellani on naisten logiikka ja toiminta-mallit. Tutkimusmateriaalia on paljon ja kerätty kokemusperäistä tietoa riittävästi. Vielä kun saisi rahoituksen vaikkapa yliopiston suunnalta niin voisin aloittaa laajamittaisemman päätoimisen tutkimisen.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Siitä vain apurahapaperit menemään. Jos tarvit jonkun luotettava, loogisen ihmisen suositusta, niin täältä niitä löytyy...

Itse olen unelmoinut monestakin tutkimushankkeesta, mutta vain yksi on toteutunut. Toivon nyt todella, että tämä uusi hankkeeni saa tuulta purjeiden alle, jotta voisin todella päästä kenttäkokeisiin mahd.pian. Toisaalta myös kesäharjoittelun psyykkiset vaikutukset pelaajan maalintekoon olisi hyvin mielenkiintoinen tutkimusalue, jossa voisin ottaa vaikka yhden pelaajan otoksen eli tutkimus olisi case-tutkimus, jossa pyrittäisiin syvällisesti ymmärtämään tutkimuskohdetta ja pääsemään tämän sisälle... Ois sopiva kohdekin jo mielessä...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Chip


Onko meillä muka joku logiikka?

Mikä on miesten logiikka? Lue tämä ja mieti:
Autokoulussa kun opetellaan parkkeeraamista ja mennään parkkipaikallem tytöt ajavat kaksi peräkkäistä tyhjää ruutua nähdessään etummaiseen, jotta pääsevät lähtemään peruuttamatta. Pojat jättävät auton takimmaiseen ruutuun. Kysyttäessä miksi he tekevät näin, vastaus kuuluu: "Naiset ajaa etummaiseen kun ne ei osaa peruuttaa. Mä osaan peruuttaa, joten mä jätän auton tähän." Siinä sitä on logiikkaa kerrakseen.



Todellakin logiikkaa parhaimmillaan :)

Vielä haluaisin tutkia seuraavia asioita:
-miksi ihminen vanhenee? (toki luin tästä joskus jo jostain lehdestä)
-mitä jos viinasta ei humaltuisikaan?
-jo legendaarinen mikä on elämän tarkoitus?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Siitä vain apurahapaperit menemään. Jos tarvit jonkun luotettava, loogisen ihmisen suositusta, niin täältä niitä löytyy...

Itse olen unelmoinut monestakin tutkimushankkeesta, mutta vain yksi on toteutunut. Toivon nyt todella, että tämä uusi hankkeeni saa tuulta purjeiden alle, jotta voisin todella päästä kenttäkokeisiin mahd.pian. Toisaalta myös kesäharjoittelun psyykkiset vaikutukset pelaajan maalintekoon olisi hyvin mielenkiintoinen tutkimusalue, jossa voisin ottaa vaikka yhden pelaajan otoksen eli tutkimus olisi case-tutkimus, jossa pyrittäisiin syvällisesti ymmärtämään tutkimuskohdetta ja pääsemään tämän sisälle... Ois sopiva kohdekin jo mielessä...
Siis haluaisitko sinä päästä pelaajan sisälle vai toisinpäin?
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Annuli
Siitä vain apurahapaperit menemään. Jos tarvit jonkun luotettava, loogisen ihmisen suositusta, niin täältä niitä löytyy...

Itse olen unelmoinut monestakin tutkimushankkeesta, mutta vain yksi on toteutunut. Toivon nyt todella, että tämä uusi hankkeeni saa tuulta purjeiden alle, jotta voisin todella päästä kenttäkokeisiin mahd.pian. Toisaalta myös kesäharjoittelun psyykkiset vaikutukset pelaajan maalintekoon olisi hyvin mielenkiintoinen tutkimusalue, jossa voisin ottaa vaikka yhden pelaajan otoksen eli tutkimus olisi case-tutkimus, jossa pyrittäisiin syvällisesti ymmärtämään tutkimuskohdetta ja pääsemään tämän sisälle... Ois sopiva kohdekin jo mielessä...

No toivottavasti tutkimus ottaa Paloa alleen. Pohjatyö on varmaan kunnossa ja uskoisin hankkeen onnistuvan.
 

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Viestin lähetti mauri

"Polkupyörän ilmanpaineen vaikutus...pyörällä ajettaessa!" Sinänsä hyvä, että on huomattu mainita, että nimenomaa ajettaessa...Voisiko kitkaa syntyä, kun pyörä seisoo pyörätelineessä? Siinä olisikin astetta vaikeampi aihe! Olisiko kyseinen tutkielma Turun suunnalta? Uutinen ei kerro. :p

Tuskinpa... jos se olisi Turusta olisi se otsikoitu näin
"Cykels gummis lufttrycken effekt i rullningfriktion köra med cykeln... iåbo" :)
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Re: Mitä haluaisit tutkia?

Viestin lähetti juntti


Oletko koskaan kuullut lepokitkasta? eli kyllä siinä renkaan ja maan/telineen välissä kitkaa on, muuten se ei pysyisi paikallaan. Se on astetta helpompi tutkia, mutta...

Kyllä minä lepokitkan tunnen; eikö se ole sitä, että vaimon kanssa lepoasennossa aikaansaadaan miellyttävää kitkaa? Pyörätelineen kanssa en viitsi - näyttäisi hassulta.
Ps. Tarkoitin kyllä, että aihe tuntui hieman koomiselta...mutta herjani oli epäonnistunut, ehkä jopa tarpeeton. Kyllähän se toisaalta on niinkin, että jos kukaan ei olisi tutkinut kitkaa, niin vaimonkin kanssa jäisi triljoonat upeat hetket kokematta, kun ei tietäisi, kuinka hauska ja olennainen asia kitka onkaan!:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös