Mitä haluaisit NHL 2003:seen?

  • 4 354
  • 73

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Niin avaanpa ketjun tästä.NHL 2002 on kaikkien aikojen paras EA-lätkä (minun mielestä),joten ainakaan tapa tehdä maaleja ei tarvitsisi radikaalia muutosta.Mutta jotain uutta ja mullistavaa 2003 kaipaisi.Itse haluaisin nähdä pelin,joka olisi vaikka World Hockey 2003,jossa olisi monen maan liigoja.
Myös eri hallit pitäisi tehdä aidon näköisiksi.Globen ja Hartwall Areena ovat pelissä lähes samanlaisia.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Nämä olisi ainakin mukava nähdä seuraavassa versiossa:

- Tietokoneen AI uusiksi että se viimeinkin pärjäisi muutenkin kuin huijausmaaleja tekemällä ja yliluonnollisen maalivahdin avulla
- Tappelut uusiksi! (Tai takaisin siihen mitä ne olivat esim. 98:ssa ja 99:ssä)
- Pellekommentaattori pois
- Enemmän valmennus- ja taktiikkapuolta kausipeleihin
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kehitysideat enimmäkseen pelin fyysiseen puoleen:
* Maalivahtien taklaaminen ja maalivahtien jäähyt.
* Line-Brawlit + maalivahtien tappelut.
* Enemmän jäähyskaaloja:attempt to injure, leaving the crease..
* Mahdollisuus "pistää rähinäksi" esim. maalivahdin ajon jälkeen.
* Tappeluissa mahdollisuus repiä pelipaidasta ja painia.

Myös selostusta voisi kehittää.
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Selostus oli NHL 2002:sen ehdottomasti heikoin lenkki.Tai siis apuselostaja.En pistäisi pahakseni vaikka 2003:sessa selostaja olisi JP-Jalo.
 

Tritiac

Jäsen
Itse toivoisin näkeväni joskus Championship Manager tyylisen lätkämanageripelin. Siinä kyllä olisi hommaa kerätä samanlainen tietopankki kuin CM:ssä on.
 

The Rock

Jäsen
NHL 2003

Uudistuksia joita minä haluaisin,

* Joukkotappelut + Maalivahtien tappelut

* Oikean näköiset valmentajat

* Oikea määrä tuomareita(4) ja tappelun loputtua linjurit rähinöitsijöiden väliin

* Farmijoukkueet
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelissä on niin paljon puutteita, että työtä riittää. Arcade pelityyli on aivan perseestä, mutta sitähän tunnetusti EA ei korjaa. Eli laitaväännöt jäävät edelleen puuttumaan, valitettavasti. Suurin ongelma nykyään onkin se että nopealla pelaajalla pystyy luisteleen koko kentän läpi ilman suurempia ongelmia. Ja vielä kun se sama maalintekokikka (läheltä ranteella yläpesään) toimii melkein joka kerta varsinkin hyvällä pelaajalla, niin koko pelistä menee mielenkiinto.

Pellekommentaattori ja kuuluttaja ehdottomasti pois. Vai onko hauskaa kun kuuluttaja kuuluttaa pelikatkolla "Jos saat kiekosta osuman, pidä huoli että nouset pystyyn ja huudat kovaa, että muut voivat nauraa sinulle." Varsinkin sen kuoleman jälkeen mikä oli tällä kaudella.

Tappelut nykymuodossa on aivan turhat, joten ne pois tai sitten EA saa kehittää niitä rajusti.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: NHL 2003

Viestin lähetti The Rock
Uudistuksia joita minä haluaisin,

* Joukkotappelut + Maalivahtien tappelut

* Oikean näköiset valmentajat

* Oikea määrä tuomareita(4) ja tappelun loputtua linjurit rähinöitsijöiden väliin

* Farmijoukkueet

Neljä tuomaria on käytännössä mahdottomuus, kun se yksikin on liian usein edessä, joten tekoäly tuskin riittää ohjaamaan neljää tuomaria pois kiekon edestä.

Valmentajat on noin tärkeysjärjestyksessä noin 500:s asia jota pitää kehittää.

Joukkotappeluita ja maalivahtien tappeluita ei tule, koska ne on liian vaikeita toteuttaa, näin on EA maininnut.

Farmijoukkueisiin EA joutuisi ostamaan omat lisenssit, että saisi käyttää joukkueiden ja pelaajien nimiä ja se tulee liian kalliiksi.
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Säätöä kaipaisin ainakin one timer-hommaan. 2002:ssa on, siis ainakin minun mielestä, tämä yksi hienoimmista maalintekotavoista lähes kokonaan suljettu pois. En haluaisi enää liian usein nähdä, kun pelaaja sohii hienosti pelatun kuvion päätteeksi takatolpalta ohi ja vielä maalivahdin längistä.

Säätää voisi myös taklausta. V.......taa suuresti kun huippupommin jälkeen, joka kyllä osuu ja äänet sekä hidastus vielä tämän vahvistavat, kaveri meneekin äijän läpi ja pistää kiekon ylämummoon.

Pelaajan kehityskin voisi olla realistisempaa, ettei kehittyisi vaan tietyt arvot eli nopeus, kiihtyvyys jne.
 

Rocco

Jäsen
- Enemmän taktiikkapuolta mukaan. Ehdottomasti. Joka ketjulle voisi määritellä oman roolin ja joka pelaajalle tarvittaessa tietyn roolin esim. vastustajan sentterin varjostus menee tässä ketjussa pelaaja x.x:lle, kärkikarvaus menee pelaaja x.x:lle yms.

- Paremmat off-ice toiminnot kausien välissä. Realistisempi draftaus ja vapaiden agenttien hankinta. Vilkaiskaa miten homma on hoidettu Madden 2002:ssa. Todella mallikasta. Siellä on palkkariidat, 7 kierroksen draftaus ja draftivuoroja voi kaupata, dratin jälkeen on sopimusneuvottelut. Vapaiden agenttien kohdalla on selkeät tarjouskilpailut yms.

- "Totinen" NHL-peli ei tunnu menevät kaupaksi joten selostus tehtiin hauskaksi. Iso moka. Realistisuutta mukaan.

- Tappeluilla ei niin väliä mutta onhan nykyiset päähänlyöntikisat aika naurettavaa Tekken-mäiskintää. Vielä kun kipinöitä ja tähtiä sinkoilisi kun osuu kunnolla niin ohhoh vaan...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Miksi en ole yllättynyt että lähes jokainen haluaa muutoksia tappeluihin? :D

Maalivahdit voisivat pelissä itse töniä pelaajia pois jos ovat liikaa tiellä tai veskarin alueella.

Ajatelkaa, mitä kaikkea EA:n raukat joutuisivat ottamaan huomioon jos alkaisivat vääntää kunnon tappeluita:

ulottuvuus = esim. tappelu Domin ja Cairnsin välillä....Cairnsilla ulottuvuutta useita senttejä enemmän, miten tälläisen toteuttaisi?

square off = "do u wanna go?" tyylinen systeemi, mutta miten?

kädet = harva nykytappelija pärjää enää vain pelkästään yhdellä kädellä, lähes jokainen pystyy vaihtamaan lyöntikättä tilanteen niin vaatiessa.

tappeluparit = useasti on käynyt niin että olen vaikka Burella tai Kariyalla (joilla on alhainen aggressiivisuus tuossa pelissä) taklannut vaikka Brashearia, Probertia jne. ja hädin tuskin edes ovat liikahtaneet, niin tappelijat ovat heittäneet hanskat tiskiin ja alkaneet murjoa. Kuinka monta kertaa olemme nähneet Stu Grimsonin hakkaamassa Saku Koivua? No minä olen, NHL 2002:ssa...

paidat = paidat pysyvät turhan hyvin päällä, vaikka vastustaja olisi hyvässä otteessa vasurilla ja oikealla löisi niitä moukareita. paidat silmille tms., ei ne mitään haarniskoja ole.

Huh... innostuin taas liikaa :D
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse odotan enemmän Sega Sportsin NHL2K3:sta, jonka pitäisi myös ilmestyä syksyllä tai talvella kaikille uusille konsoleille. Siinä on panostettu realismiin arcaden sijasta. Yksi hyvä arcade-lätkä minulla jo on (NHL Hitz) ja se riittää. Nyt haluan viimeinkin jotain jääkiekolta näyttävää ja tuntuvaa. NHL2K2 ilmestyi Dreamcastille tämän vuoden alkupuolella ja on arvosteluissa kerännyt kehuja realistisuutensa takia. Pelkkä realismi ei tietenkään hyvää peliä tee mutta ilmeisesti pelattavuuskin on kunnossa arvosteluista päätellen.

Ikävää kuitenkin ettei PC-pelaajille todennäköisesti vieläkään tarjota EA:lle vaihtoehtoja.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ei tuosta hyvää aivan helposti saa.

* Pelin pitäisi näyttää jääkiekolta. Kuvioilla ei ole mitään virkaa, koska maalit tulevat kuitenkin ennalta määrätyistä paikoista, joten kannattaa vain hakeutua niihin tuttuihin paikkoihin ja antaa palaa. Olisi myös kivaa, jos pakit voisivat välillä tehdä maaleja.

* Tekoäly pitäisi pistää uusiksi. Nykyään kone huijaa aivan törkeästi ja se ikäänkuin vie maun pelistä. Ei huijausmaaleja, ei huijauspeliä (kone pystyy reagoimaan tilanteisiin noin nanosekunnissa. On jossain määrin tympeää, että esimerkiksi selkä maaliin päin metrin päässä seisova pakki ehtii napata irtokiekon ennen kuin sitä varten maalin edessä seisova hyökkääjä ehtii räpäyttää silmiään.

* Olisi kiva, jos pelaajat tekisivät virheitä samaan tyyliin kuin International Superstar Soccerissa. Pelaajat voisivat joskus harvoin liukastua jäällä, pudottaa mailansa tai maalivahdit voisivat välillä sijoittua väärin. ISS:ssä tämä tasapaino on saavutettu, koska pelaamani parin sadan matsin aikana en ole nähnyt erilaisia virheitä kuin pari tusinaa, mutta silti ne ovat aina hauskoja kun niitä tulee.

* Hallit täytyy saada oikean näköisiksi ja lisäksi mukaan pitää tehtailla pari kunnon latoa SM-liigaa ja muita rahastuslisäosia varten. Uskokaa nyt jo, että Jyp, Lukko, Kärpät ja muut perusseurat eivät pelaa kymmenen tuhannen ihmisen jäähalleissa...

* Vauhtia vähemmän. Vaikka jääkiekko on maailman nopein joukkuepeli, ei se silti ole tuollaista koohottamista. Erityisesti pelaajien animaatioiden vauhtia pitäisi hiljentää ja maalivahtien animaatioihin saada vihdoin jotain järkeä.

Toivotaan mielummin, että joku herättää NHL Championship-sarjan taas henkiin. Se oli hyvä peli, kuten edeltäjänsäkin.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Eikö kukaan huomannut mikä (mielestäni) tärkeä juttu on poistettu pelistä??!!

- Ns. käyttäjä-tilasto, eli silloin ku pelaat kauden tai turnauksen kaverin kanssa samassa (tai eri joukkueissa) niin enää ei tule niitä pisteitä mitä ennen sai (NHL2K). Eli ku mä pelasin frendin kanssa niin meillä oli aina kisa kuka on parempi pisteissä, tai kuka on parempi maalintekijä kauden aikana. Minusta se oli loistava juttu, ihmetyttää miksi se on poistettu 2002-versiosta!!
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
mielestäni uudistettavaa olisi todella paljon ainakin niissä tehtävissä ovat aivan liian helppoja. esim. tee 500 maalia itsetekemällä pelaajalla uran aikana mitä vaikeaa siinä on itse teen sen vaikeimmalla tasolla 1-2 kaudessa ja 1000 pistettä tekee 1 kauden aikana. noihin voisi hieman jotain haastetta laittaa ja samalla voisi maalintekoa hieman vaikeuttaa. Itse tekemistä pelaajista saa tehtyä täydellisiä ja se on mielestäni ihan tyhmää. Mielestäni pelaajan pitäisi voida kehittyä sen mukaan mitä enemmän tekee maaleja tai pisteitä tai ottaa jäähyjä/tappelee.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jäähyistä

-Joukkotappelut todellakin olisivat hienoja, mutta niiden valmistaminen itse peliin todellakin on tekijöille erittäin vaikeaa. Puhumattakaan maalivahtien hanskauksesta. Tämä olisi erittäin mukava lisä kaikesta huolimatta peliin.

-Maalivahtien jäähyt. Helpommin penalttya molareille, ja maalivahtiin kohdistuvat taklaukset takaisin.

-Tuomarin ajelu + käytösrangaistus siitä.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mikäli oikein muistan niin NHL:län tahosta kiellettiin peliin lisäämästä maalivahtien väliset tappelut ja maalivahtien loukkaantuminen (miksi?). Todennäköisesti sama pätee myös joukkotappeluihin ja moken päälle ajeluihin. :mad:
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Viestin lähetti Tritiac
Itse toivoisin näkeväni joskus Championship Manager tyylisen lätkämanageripelin. Siinä kyllä olisi hommaa kerätä samanlainen tietopankki kuin CM:ssä on.

Etkö ole kuullut Eastside Hockeymanagerista? Löytyy osoitteesta eastside.peliplaneetta.net ja huom ei www:tä eteen.

Muistaakseni käyttää samaa moottoria kuin CM.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eräs mieltäni askarruttanut asia...

Saako PC-versiossa maalivahdin päälle ajelemisesta jäähyn? PS2-versiossa ei ainakaan saa... miksi? Aiemmissa versioissa siitä tuli jäähy, en nyt muista tuliko edellisessä, mutta kuitenkin.

Noihin tappeluihin tuskin on tulossa mitään "parannuksia" tai lisäyksiä, kun tietää NHL:n virallisen kannan asioihin... Erään vuoden versiossahan ei ollut ollenkaan tappeluita. Oliko nyt sitten 95 tai 96.
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
- Puolustus pelaamista, eli pystyisi roikkumaan muullakin, kuin koukulla. Tosin jäähyjä saisi helpommin kuin nyky koukulla.

- Pelaajien nopeus erot eivät olisi niin suuret vaan erot olisivat kiekon hallussa pysymisessä, suojaamisessa ja kestävyydessä.

- Maalivahti pitää pystyä torppaamaan ja tappeluun pitäisi pystyä haastamaan, sekä kieltäytymään!

- Maski pelaamisen pitäisi vaikuttaa. Vedot viivalta voisivat upota.

- Vanha vetojen ohjaus toiminto takasin, eli näpäyttämällä veto nappia vedon jälkeen pelaajat yrittävät huitaista kiekkoa mailalla ja ohjata. Nykyinen perseen kautta ohjaus on ihan p*rs**st*!

- Suoraan syötöstä vedot uppoaisivat hieman helpommin, mutta samalla syötön katkon pitäisi olla helpompaa, jotta suoraan syötöstä vetoja ei tulisi liikaa!

- Läpiajoihin jotain rotia, ei se veskari voi aina perkele otta yläpesistä.

Tässä oli jotain...
 

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Mulla ainakin maski ja ohjaukset toimii omassa NHL:ssäni ja pakit tekee maaleja viivalta ja muutenkin.
 

Vaicci#63

Jäsen
Managerointia tahtoisin siihen sekä rahamäärät esim.pelaajakauppoihin
Managerointiin kuuluisi esim Draftaus vaikka SM-liigasta sun muualta sekä sopimusten teot
jne
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
-tuomareille mussuttamisen mahdollisuus
-nykyäänkin jos pelaan ja lauon 70 kertaa ottelun aikana ja teen 3 maalia...vastustaja laukoo 7 kertaa ja tekee 4 maalia ja mitä oudoimmilla tavoilla...itse pääsen läpiajoon ja lauon hirveän mällin päin maalia metrin päästä...ei mene...vastustaja vetää vanhan paskan puolesta kentästä ja oma maalivahti imee sen...taso on vaikein...muutenkin läpiajoja tulee noin 15 per ottelu
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
-Eristysnauhan värin saisi päättää
-Todellisemmat valmentajat ja tuomarit
-Maalit siistimmiksi
-Pelaajakauppoihin rahamäärät ja sopimusten teko, kuten manageripeleissä
-Oikeat maajoukkueet
-Euroopan joukkueita, vaikkapa Jokerit, Djurgården ja muutama muu.;)
-Hallit hienommiksi

Olen muuten todellinen haka NHL 2002:ssa. Ykkösketjuni Washington Capitalsissa on:
Tomas Vlasak-Roman Simicek-Jaromir Jagr,
Washington on suurinpiirtein paras joukkue koko pelissä, mutta olen myynyt kaikki parhaat ja ostanut paskoja tilalle, esimerkkinä juuri Vlasak, koska haluan itse kehittää pelaajista tähtiä, Vlasakin taidot tällä hetkellä 79, kun olen pelannut kaksi kautta Vlasak ykkösketjussani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös