bozik kirjoitti:
All right, enkä lähde tästä sen kummempaan taistoon, mutta minun mielestäni Laatikainen ei ole liigatasolla mikään huippupakki. Mielipidekysymyksiähän nämä ovat ja näen tosiaan (vain) noin 10-15 Bluesin peliä kaudessa. Jostakin syystä minulle ei ole auennut, mikä ominaisuus tekisi Laatikaisesta keskitasoa paremman liigapakin.
Katsoin myös juuri ennen edellistä viestiäni Bluesin pakistoa. Minusta ongelma/puute on edelleen sillä sektorilla. Bluesin puolustus ei edes nimien perusteella ole erityisen hyvä ja mikä tärkeintä, kaukana huippujengien mm. Kärpät tasosta.
Kuten vielä tuohon aikaisempaan viestiini lisäsin, niin on Laatikaisessa omat miinuksensakin. Suuressa osassa pelejä Laatikainen tyytyy vain perussuorittamiseen, mikä on sääli, sillä henkilökohtaista taitoa mieheltä löytyy.
Hyviä ominaisuuksia Laatikaisessa on miehen hyvä luistelu sekä kiekkovarmuus. Ei hänen peliälynsäkään huono ole. Laukaus on myös kunnossa tosin tähtäintä pitäisi säätää pari pykälää.
Huonoja ominaisuuksia juuri nuo aikaisemmin mainitsemani lisättynä pienellä pehmeydellä oman pään pelissä.
Ei siis mikään huippupakki, mutta vähintäänkin sitä hyvää liigatasoa. :) Ainakin minun mielestäni, perspektiiviäkin löytyy, sillä olen miehen koko liigauraa seurannut varsin aktiivisesti.
Mitä tulee pakiston nimettömyyteen, niin ei se Kärppienkään puolustus vielä ensimmäisellä menestyskaudella mikään nimekäs ollut. Potentiaalisia omia kavereita pakisto täynnä, joka menestystä saatuaan sai myös vankkaa nimeä itselleen. Bluesissa pitäisi myös olla varsin potentiaalinen porukka, otetaan vertailuun nämä kaikki hieman nimettömämmät kaverit kuten Määttä, Gustafsson ja Laatikainen. Näistä jokaisella on suht. korkea NHL-varaus, junnumaajoukkueiden vakiokalustoa sekä myös miesten maajoukkueessa on jokainen visiteerannut. Kyllähän noissa sitä potentiaalia löytyy, Laatikainen ja Määttä on mielestäni jo osoittaneet olevansa sitä parempaa liigatasoa.
Mutta nämähän ovat vain omia mielipiteitäni, joissa pyrin kyllä puolueettomaan kantaan.