Mainos

Mistä vanhoja lätkätuloksia

• 1 139
  • 13

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen yrittänyt viritellä pientä omaa tietokantaa lähinnä harjoittelumielessä. Kantaan olen tunkenut tietenkin jääkiekko-otteluiden tuloksia.

Nyt minua ihmetyttää, että eikö missään tosiaan ole saatavilla esim. koko SM-liigan historian kaikkien otteluiden tuloksia sähköisessä muodossa?

Kysymys kuuluukin, mikä on paras nettisivu mistä voi imaista näitä menneiden otteluden tuloksia jossain sähköisessä muodossa?

Omassa kannassani tällä hetkellä olevat ottelut olen imuttanut veikkauksen sivuilta vuosi kerrallaan.

http://www.veikkaus.fi/script/peli/tulosveto_IW141072_STUK.jsp?p_vsi=2001

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sm-liigan sivuilla oli ennen kyseinen palvelu jossa sai fiilistellä. Muistaakseni olikohan finaaleista vieläpä joku tarina (?). Asiaa tiedustelin sm-liigalta pari vuotta sitten kun sivut uudistettiin. Vastausta en asialle muista. Kannattaa antaa palutetta sinne suuntaan niin ehkä asia korjaantuu. Olisi kyllä hieno tuollainen palvelu.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos loistavasta linkistä

Tuollahan on kaikki mitä olen toivonut löytäväni. Paitsi vaihdot ja kertoimet, mutta nehän mulla jo on [hymynaama].

Oletko ihan itse nuo saanut näpyttää kantaan, vaiko netistä kerännyt?

Vesku

Jäsen
Viestin lähetti kapa76
Sm-liigan sivuilla oli ennen kyseinen palvelu jossa sai fiilistellä. Muistaakseni olikohan finaaleista vieläpä joku tarina (?). Asiaa tiedustelin sm-liigalta pari vuotta sitten kun sivut uudistettiin. Vastausta en asialle muista. Kannattaa antaa palutetta sinne suuntaan niin ehkä asia korjaantuu. Olisi kyllä hieno tuollainen palvelu.

Itsekin kyselin asiaa, ja tilastoitsija Erkki Loikkanen totesi, että historiatilastot poistettiin ihan yhtäkkiä sivuilta sivujen suunnittelijoiden taholta pelkällä silloin SM-liigan leivissä olleen Jukka Hirsimäen luvalla.

Loikkaselle vain kerrottiin, että tilastot eivät sopineet sivujen ilmeeseen! Minulle on SM-liigan sivujen ilme ihan sama, kunhan siellä on mielenkiintoista materiaalia. Kaikki SM-sarjan/-liigan tulokset olivat nimenomaan tärkeintä niillä sivuilla.

Loikkasella ei ollut vissiin mitään varaversiota tilastoista kovalevyllään eikä hän jaksanut väsätä niitä uudestaankaan. Sitä paitsi kaiken uuden materiaalin julkaisemiseen tarvitaan sivujen suunnittelijoilta tms. lupa, jonka saaminen ei ole itsestäänselvyys.

Hämäläisjoukkuiden sivuilla on kuitenkin oman joukkueen tuloksia:

HPK: http://www.hpk.fi/historia.php/kaudet
Ilves: http://ilves.info/kausitilastot.php
Tappara: http://www.tappara.fi/historia/kaudet.htm

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Olisi tosiaan kiva, jos olisi tilastoja

Nyt, kun HIFK nousi Tapparaa vastaan 0-6 tilanteesta tasoihin, kirjoitettiin lehdissä, että SM-liigassa ei ole vastaavaa nousua aikaisemmin nähty.

Muistaakseni TPS teki kuitenkin Helsingissä 80-luvulla vastaavan nousun Jokereita vastaan. Jokerit johti ottelua 6-0 ja se päättyi TPS:n mahtavan nousun jälkeen 6-6. Tuo siis tapahtui muistini mukaan ennen Jokereiden divarikautta. Muistaako kukaan muu tuota ottelua?

theref

Jäsen
Jokos tämä loistokas Miksanet.com on täällä mainittu? Varmaankin kannattaa kysyä lupa noiden tulosten käyttämiseen (en tiedä tarvitaanko, mutta olisi varmaan korrektia koska kyseinen henkilö/henkilöt on/ovat tehneet itse hemmetinmoisen työn aikanaan) ja ainakin kauniisti kiittää.

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tuolla miksanetissä on harmittavana puutteena se, että missään ei ole entisten SM-liigajoukkueiden KESKINÄISTEN otteluiden tuloksia ko.aikaväliltä.

Eli KalPa-TuTo ja TuTo-KalPa mm.puuttuvat samoin KalPan kohtaamiset JoKPin ja KooKoon kanssa ja tietenkin näiden kahden keskinäiset välien selvittelyt. Myös viime kauden lopusta puuttuu muutama peli ja pudotuspeleistä ei ole lainkaan tilastoa. (tosin pudotuspelien ottelutulokset on kenen tahansa vähällä vaivalla hankittavissa)

Ennenkin olen maininnut, että on suunnattoman häpeällistä, ettei SM-liigan sivuilta löydy historian kaikkien pääsarjatason otteluiden tuloksia ja sarjataulukoita. Itse asiassa ottelukohtaiset tilastotkin pitäisi olla saatavilla mahdollisimman monesta ottelusta.

Sieltä löytyy lista mestareista, sekä viime kauden ja tämän kauden ottelutulokset, tilastot ja sarjataulukko ja vielä päälle toissa kauden sarjataulukko ja tilastot.

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Oma apu, paras apu.

Olen keräillyt Hesarin lehtileikkeitä jokaisen pelipäivän jälkeen kaudesta 89-90 saakka. Niitä on muutama mapillinen kirjahyllyssä, mutta eipä noita hirveästi tule selailtua. Tavan vuoksi pitää tietenkin kerätä kaikki vieläkin. Kolmentoista vuoden aikana on muutama Hesari kaudessa jäänyt bongaamatta. On niitä paperiroskiksestakin hätätilanteessa haettu, jos tilanne on niin kriittiseksi äitynyt.

Kiekkolehdissä on ollut myös jokaisen kierroksen ottelutilastot 90-luvun puolesta välistä lähtien. Nekin ovat kyllä tallella.

Jääkiekkokirjoistahan löytää ottelutulokset, mutta koko sm-liigan/sarjan aikaiset ottelukohtaiset tilastot netissä olisi päiväuni, mistä haaveilla.

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Ei auta miksanetkään

Viestin lähetti theref
Jokos tämä loistokas Miksanet.com on täällä mainittu? Varmaankin kannattaa kysyä lupa noiden tulosten käyttämiseen (en tiedä tarvitaanko, mutta olisi varmaan korrektia koska kyseinen henkilö/henkilöt on/ovat tehneet itse hemmetinmoisen työn aikanaan) ja ainakin kauniisti kiittää.

Miksanetkin aloittaa seurannan liian myöhään. Luulisi, että kaikki ottelutiedot SM-liigan alusta alkaen löytyvät jostakin. Pidetäänhän kaikenlaisia maratontaulukoita, tilastoja pelaajien koko uran kattavista pisteistä jne. edelleenkin koko ajan yllä.

Eikö kukaan TPS- tai Jokeri-kannattaja muista tuota aiemmin kysymääni, Helsingissä pelattua 6-6 päättynyttä ottelua, jossa TPS muistini mukaan nousi 6-0:sta 6-6:een? Se on tavallaan vielä kovempi saavutus kuin HIFK:n nousu Tapparaa vastaan, koska TPS teki nousunsa "sillasta" vieraskentällä.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Mevatron
Olen keräillyt Hesarin lehtileikkeitä jokaisen pelipäivän jälkeen kaudesta 89-90 saakka. Niitä on muutama mapillinen kirjahyllyssä, mutta eipä noita hirveästi tule selailtua. Tavan vuoksi pitää tietenkin kerätä kaikki vieläkin. Kolmentoista vuoden aikana on muutama Hesari kaudessa jäänyt bongaamatta. On niitä paperiroskiksestakin hätätilanteessa haettu, jos tilanne on niin kriittiseksi äitynyt.

Hieno harrastus sinulla! Mä aloin keräämään mm. Satakunnan Kansasta kiekkosivuja kaudella 1983-84. Erään muuton yhteydessä suuri osa joutui paperikeräykseen ja äiti sai kuulla kunniansa.. Suurin piirtein samoilta ajoilta lähtien kuin sinullakin on mullakin MELKEIN kaikki Ässä-pelien lehtileikkeet, sekä joitakin vanhempia. Ja haaveenaani olisi jostain saada Ässien menestyksen ajan 1970-luvun lopun Satakunnan Kansoja. Lukaisepa joskus niitä vanhoja arkistojasi, niin huomaat kuinka niiden parissa äkkiä menee muutama tunti! Niin, oma apu paras apu!

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Vuosilta 1992-95 oli ainakin paljon ottelutuloksia ihan tilastoineen jossain Googlen uutisryhmälinkissä. Linkki löytyy SM-liigan keskustelusta, yritän editoida sen tähän piakkoin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy