Mistä syntyy kannattaminen seuraa kohti?

  • 517
  • 3

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse rakastan SaiPaa. Olen lähestulkoon syntynyt siihen Lappeenrantalaisena. Pelasin juniorina junioriputkessa ja tuon lisäksi kävin kaudesta 87 katsomassa edustusjoukkueen ja muiden junioreiden pelejä todella paljon. Asuinhan lähellä kisapuistoa.
Helppoa ei ole tämä ollut. Kuitenkin SaiPa on sydämmein valittu. Tapahtui mitä tahansa. Vasemmassa pohkeessa iso Sputnik tatuointi kertokoot tarpeeksi. Ennen kuolemaani kun näkisin SaiPan voittavan mitalin tätä tahtoisin.

Ässät on toinen joukkue, jota liigasta symppaan. Ala aste aikoina SaiPa pelasi Fazer liigaa, ja kaikilla piti olla liiga joukkue, joista tykkää pihapeleissä. Itse olin ainoa, joka tykkäsi Ässistä. Kari Takko, Jari Korpisalo, Rauli Raitanen... Ässien kannattajista olen löytänyt todella monta hyvää ystävääkin. Pori ollut muutenkin lähellä sydäntäni. Fc Jazz ja Narukerä.


Malagaa jalkapallossa olen alkanut kannattaa siintä syystä, kun olen monesti käynyt siellä seuduilla matkustamassa. Monasti olen käynyt katsomassa pelejä la Rosaledalla.

Nyt viime kuussa kävin Wembleyllä katsomassa Jacksonville Jaguarsin kotiottelua ja sen jälkeen olen huomannut seuraavani tuon joukkueen otteluita suuremmalla innostuksella.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Itsellä ei suoranaisesti ole mitään suosikkiseuroja. Kärpät ehkä se lemppari johtuen siitä että asun Oulussa. Ja ennen Kärppien nousua liigaan pidin eniten Tapparasta ja Ilveksestä lähinnä sen vuoksi että äiti on kotoisin Valkeakoskelta ja pappa seurasi urheilun ystävänä noita joukkueita. Kävin joskus jossakin Ilveksen matsissakin ja se on edelleen ainoa Liiga-peli jossa olen käynyt. Vieläkin näkemättä siis Kärppien peli vaikka Oulussa asunkin.

Ehkä entisenä kajaanilaisena symppaan Mestiksessä Hokkia. Sympaattinen pikkuseura.

Futista tuli nuorempana seurattua enemmänkin ja käytyä Valkeakoskella vieraillessa useassakin Hakan pelissä - silloin kun Haka oli parhaita joukkuetta ja siellä pelasi muuan Popovits. Pappa oli todella kova jalkapallo-fani ja piti jostakin syystä Valioliigasta Liverpoolista joten siihen aikaan kannatin myöskin Liverpoolia. Varmasti Hyypiän ja Litmasen pelaaminen kyseisessä seurassa edesauttoi myös tuota kannattamista. Nykyään en juuri seuraa futista.

Änärissä ei ole varsinaista suosikkijoukkuetta vaan lempijoukkue vaihtuu pelaajien mukaan. Yleisellä tasolla joukkueet joissa on suomalaisia saa kannatukseni - etenkin jos ne suomalaiset on maalivahteja. Tästä syystä Predators on pitkään ollut jonkunmoinen lemppari. Patrik Laine -fanina olen seurannut paljon myös Jetsien ja Sinitakkien pelejä.

Summa summarum: en kannata niinkään seuroja vaan yksilöitä. Ja nimenomaan suomalaisia yksilöitä. Kai minussa elää pieni nationalisti joka ilmenee lähinnä urheilun kautta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jääkiekossa Kärppien kannattaminen alkoi siitä kun 2000-luvun alussa Kärpät nousi liigaan, niin pienemmällä paikkakunnalla käytännössä kaikki kannattivat tuohon aikaan TPS:ää, Jokereita tai IFK:ta. Itse sitten vähän hankasin vastakarvaan ja aloin kannattamaan Kärppiä. Huom. tämä jo ennen dynastiavuosia, tokihan sitten jostain syystä joitain vuosia myöhemmin Kärppien faneja alkoi tulla enemmän. Tosin mainittakoon sen verran, että en muista yhdenkään kyllä kääntäneen takkiaan vaikka vähän myöhemmin se fanitus alkoikin. Toki hyvä muistaa myös se, että vaikka Kärpillä tässä on taas paskempia aikoja käsillä niin onhan tämä viimeisen 20 vuoden menestys ollut sellaista että tuskin ne seuraajat tuosta vaan kaikkoaa.

Mitä nyt sitten jalkapalloon tulee, niin Veikkausliigaa aloin seuraamaan vasta paljon myöhemmällä iällä aikuisena kun olin Kuopioon muuttanut, joten KuPS oli aika selvä vaihtoehto siinä mielessä. Ja mitä nyt kuopiolaisiin joukkueisiin tulee muuten, niin kyllähän minä KalPallekin siinä mielessä menestyksen suon että se on sellainen kakkossuosikki, mutta toki kun Kärpät ja KalPa pelailee vastakkain niin Kärppien kelkassa sitä ollaan. Toki myönnetään että tästä syystä en kovin mielellään käy esim. paikan päällä pelejä katsomassa kun nämä pelaa keskinäisiä, muuten kyllä tulee Niiralan montussa KalPan peleissä käytyä kauden mittaan.

Ulkomaisista seuroista nyt ei nykyisellään enää ihan niin väliä ole, tosin Manchester United varmaan on sellainen ulkomainen seurajoukkuesuosikki jos nyt joku pitää sanoa. NHL:ssä ei varsinaista suosikkia ole, suomalaisten otteet kiinnostaa. Toki myös Torontoa jostain syystä symppaan, ehkä sen takia että siellä on pitkä historia ja nykyisellään tähtikulttiakin, mutta ne ei vaan pärjää koskaan. Toronton Stanley Cupin voitto olisi hieno nähdä vielä joskus.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Toronto oli lapsena jotenkin mystinen paikka jossain jumalattoman kaukana, mutta kaikkihan me silloin Edmontonia ja Kurria & Gretzkyä fanitettiin.

Vuosia vuosia myöhemmin ystäväpariskunta muutti Torontoon, ja muistaakseni oli vuosi 2009, kun vietettiin viikko kaupungissa. Pidin ilmapiiristä, ja Toronto on edelleen ainoa kaupunki, jossa olen ollut paikan päällä matsissa tuolla mantereella. Siitä se Leafsin kanssa lähti, ihan siis tukevasti yli kolmekymppisenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös