Mistä ostat levysi?

  • 9 718
  • 118

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti girlzilla15
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- LED ZEPPELIN (alkuvuosien tuotanto)
- JEFFERSON AIRPLANE

Nää on ainakin aivan tuttuja nimiä, ja näidenkin musiikki miellyttää kyllä.

No hyvä... mutta älä sitä virhettä tee, että rupeat minulle valittamaan että jalat on kipeenä, kun olet elämäsi ensimmäisen kerran kuunnellut Plastic Bertrandia. Kyseessä on nimittäin ranskankielistä suoraviivaista sekamelskaa... jotakin Sex Pistolsin, Status Quon ja Mireille Mathieun välimaastosta kumpuavaa sekoilua. Elikä suosittelen lämpimästi... ota kuitenkin huomioon seinänaapurit... heillä voi olla jotakin poikkipuolista sanomista jos huudatat reteoista Bertrandia nupit kaakossa... Sitten kun kaverisi kysyvät, että mistä helvetistä olet bongannut näin mahtavan bändin, niin ethän kerro että vihjeen antoi 45-vuotias nettipalstan puolituttavuus... tai noh, siinähän kerrot! Täytyyhän teitä nuoria jonkun valistaa!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Jet Ace


Listaan voisi lisätä:

- CREAM
- JETHRO TULL
- BAD COMPANY / FREE
- NAZARETH
- URIAH HEEP VANHA TUOTANTO
- DEEP PURPLE VANHA TUOTANTO

Edit: Itse tulee ostettua levyt divareista joko Hesassa tai Turussa. On se niin orgastista löytää jotain sellaista, jonka oli jo unohtanut julkaistunkaan. Divarin sotkuisuus ja epäjärjestys tekee etsimisestä steriiliä kauppaa suuremman viehetyksen. Persio se on tämäkin.

>>> Olet oikeassa veli Jet Ace! Divareissa on aivan oma viehätyksensä. Samasta syystä viihdyn myös divareissa etsimässä kirjoja, mutta se onkin jo sitten ihan oma tarinansa, joten ei siitä enempää tässä viestiketjussa.
Viime vuoden marraskuussa löysin eräästä Helsingin Kalliossa sijaitsevasta divarista Nazarethin Razamanath-älpyn! En ymmärrä miten joku oli siitä voinut luopua! Levyn rahina oli tietenkin kohtalainen, mutta ne vanhat upeat biisit kolahtivat edelleen... sellaiset kuin Bad Bad Boy, Alcatraz ja Broken Down Angel. Samaisesta putiikista sain myös käsiini pari vuotta sitten Uriah Heepin Demons and Wizards LP:n. Tuolta platalta löytyy esim. mahtipontisesti jyräävä Easy Livin´... voi voi niitä mahtavia aikoja. Heepin David Byron on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita heavyn tulkitsijoita Led Zeppelinin Plantin ohella. NO joo, olihan Black Sabbathin Ozzyllä myös omintakeinen tyyli laulaa... siis silloin nuorena miehenä kun Paranoid, War Pigs ja Children of the Grave jyräsivät.

Mitäs muuten tykkäsit Canned Heatin tuotannosta? Tai Mungo Jerryn letkeästä menosta?
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Predator

Mitäs muuten tykkäsit Canned Heatin tuotannosta? Tai Mungo Jerryn letkeästä menosta?

Canned Heat:in solistin lauluääni on mahtava. Ääni vailla vertaa. "On the road again", "Amphetamine Annie", "Rollin' and tumblin'" ja ennen kaikkea "Going up the country" ovat kovia piisejä.

Mungo Jerry on ok. "In the summertime".
 

artok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jungle Rercords

Viestin lähetti Shammy Agitator
JUNGLE RECORDSIN nettikaupasta www.junglerecords.fi. Tarjolla on Suomen laadukkain rock`n roll valikoima!

Näin, on. Jungle Recordsin Hakki on muuten jääkiekkomiehiä, nettisivuilta löytyy linkki Porin Ässien kotisivuille.

Hävettää tunnustaa, mutta Lahdessa paras ei-käytettyjen levyjen kauppa on Anttila. Eli kunnon levykauppoja ei ole.

Hyvä valikoima 50's rock 'n' rollia löytyy myös osoitteesta
http://www.goofinrecords.com/
Tosin tällä hetkellä sivut ovat remontissa.
Kauppa sijaitsee Helsingissä osoitteessa Hämeentie 46.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Itse ostan levyni nykyään Moe's Musicista taikka Green Riveristä. Kuitenkin varmaankin puolet levykokoelmastani on hankittu edesmenneestä TNT recordsista.
Kun olen ostanut Hesasta levyjä niin aina on paikka ollut Keltainen Jäänsärkijä...

PS. Jungle records taitaa olla Porilainen firma, siksi siellä oli linkki Ässien sivuille :)
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lappeenrannan Levymusiikista tulee yleensä ostettua, joskus myös Anttilasta tai CDON:ista
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Mä olen aiemminkin jo sanonut, että ette pysty mulle sellasta musiikkia mainitsemaan mistä en tykkäisi. Tykkään oikeasti ihan kaikesta. Klassisesta, Marilyn Mansonista, Backstreet Boysista, kaikesta 70-luvun musasta, Anssi Kelasta (:D), Britneystä, Trio Niskalaukauksesta jne. Levyjä tulee hankittua tästä lähistöltä olevista kaupoista, eli Popparienkelistä, Stupidosta, ja sitten tää mun "massapuoli" kaipaa väliä levyjä esim. Free Record Shopista...:)
Mitenkäs Nykäsen Matti?:D
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jumaleissön!!!
Mä oon imutellu tässä nyt tunnin verran Matti Nykästä audiogalaxysta, siis jumankauta, miks kukaan ei ole kertonu mulle minkälaista laatumusaa tää on?:D
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Jumaleissön!!!
Mä oon imutellu tässä nyt tunnin verran Matti Nykästä audiogalaxysta, siis jumankauta, miks kukaan ei ole kertonu mulle minkälaista laatumusaa tää on?:D
Ootko tullu hulluks?:D

"Vain mäkimies voi tietää seeeeen...." :D
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Lapa

Ootko tullu hulluks?:D

"Vain mäkimies voi tietää seeeeen...." :D

Jumankauta! Tästä musasta saa ihan käsittämättömiä kicksejä!!!

"Yy kaa koo nee kissa kävelee, tikapuita pitkin kissojen taivaaseen..." *laulaa*
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Älkää nyt edes viitsikö! Mattia ja (edes-)Halmetta nyt ei voi edes verrata keskenään! molemmat ovat typeriä, mutta Matti vetää tässä taistelussa pidemmän korren...

"Juon, tai en, so not" - Matti Nykänen.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Viestin lähetti Euro71
Älkää nyt edes viitsikö! Mattia ja (edes-)Halmetta nyt ei voi edes verrata keskenään! molemmat ovat typeriä, mutta Matti vetää tässä taistelussa pidemmän korren...

"Juon, tai en, so not" - Matti Nykänen.
Matti on oikea guru alallaan.:D
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Viestin lähetti Euro71
Älkää nyt edes viitsikö! Mattia ja (edes-)Halmetta nyt ei voi edes verrata keskenään! molemmat ovat typeriä, mutta Matti vetää tässä taistelussa pidemmän korren...

"Juon, tai en, so not" - Matti Nykänen.

Toinen Nykäsen legendaarinen kommentointi lehteen: "ELÄMÄ ON KATO LIFEE!"
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muthei, elämähän on laiffii!

Mikäs on Nykäs-suosikkinne? Minä olen viime aikoina ihastunut Rakkauden lauluun. Itken joka kerta sitä kuunnellessani... Varsinkin kohta "se aidon helmen kaltainen" on liikuttava.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Matti Zwäng Nykänen - Vain mäkimies voi tietää sen

Siinä on suorastaan koskettava laulu! Yhtykäämme sen loistaviin sanoihin!:D
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Girlzilla, lisää listallesi vielä nämä niin näemme oletko tosiaan kaikkiruokainen.

Dimmu Borgir
Slayer
Ensiferum
Finntroll
Helloween

Muut noista on Rautiaista raskaampaa ja nopeampaa paitsi Helloween.

edit: kele, unohdin vastata kokonaan aiheeseen. Ostan levyni lähinnä Levystä ja kasetista sekä HML:n kahdesta ainoasta divarista Don Kingistä ja Poppa Joesta.
 
Viimeksi muokattu:

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei kai tämä taas mene...

Tähän piraattikeskusteluun. Alkaa jo naurattaa koko juttu.

Tosiaan, eli kysymykseen mistä ostan levyni, vastaan minäkin:

From Russia with love. Tai miksei Tallinnastakin...samoja myyjiä tuntuu kyllä olevan tai ainakin samaa alkuperää. Tosin levyt ovat kalliimpia Tallinnassa. Miksi ostaa Suomesta 20 erkillä, kun siellä saa samaan hintaan 10 täysin toimivaa samanlaista. Ainoastaan lyriikat puuttuu, ja ne saa netistä. Tiedän, rahat menevät mafialle, mutta pidän heitäkin parempina ihmisinä, kuin näitä naurettavia valittajia joita täälläkin esiintyy. Aika kovaa puhetta tosiaan, mutta pointtina on se, että jokainen pitääköön huolen omista asioistaan. Moralisointi on todella tekopyhää...lähes asiasta kuin asiasta.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Ilman moralisointia ei ole keskustelua moraalista. Ilman keskustelua moraalista ei ole moraalia lainkaan tai on vain vahvimpien sanelema moraali. Ilman moraalia ihmisiä säätelevät vain lait ja pakkovalta.

Moralisointi on tekopyhää vain, jos omat sanat ja teot juuri moralisoitavassa asiassa ovat ristiriidassa. Moraalinen "heikkous" yhdessä asiassa ei saa estää arvostelmien tekemistä jostakin muusta asiasta. Jos tätä periaatetta noudatettaisiin, se halvaannuttaisi koko yhteisistä arvoista keskustelun.

Moraali on olemassa, jotta maailma olisi parempi. Maailmaa voi parantaa myös keskustelemalla asioista, muuttamalla ympäristöään. Omien tapojen muuttaminen ei aina ole ensimmäinen tai edes tehokkain keino, vaikka se toki omien sanojen uskottavuutta dramaattisesti lisääkin.

Ainakin minä otan naapurikseni mieluummin sellaisen ihmisen, jolla on kyky tehdä moraaliarvostelmia, kuin Venäjän mafian.

Kaikkiruokaisen girlzilla15:n kannattaisi tutustua power electronics -musiikkiin, esim. englantilaisen Sütcliffe Jugend -yhtyeen tuotantoon. Minä en kestä kuunnella tuollaista kuin tilapäisenä aggressionpoistolääkkeenä, mutta joku noitakin levyjä ostaa.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Lapa
Ostan levyni Citymarketista 1€:lla, jonka jälkeen marssin tietokoneeni ääreen, ja täytän levyn mieluisilla netistä hommatuilla kappaleilla.

Näinhän se homma toimii... Kyllä minä silloin tällöin ostan ihan alkuperäisiä levyjäkin mutta tuo Lapan mainitsema tapa sopii paremmin opiskelijan budjettiin.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Jälleen tätä opiskelijan budjetti-huuhaataa käytetään rikollista toimintaa puolustettaessa!

Antaako se fakta, että opiskelee, oikeuden ohittaa yhteiskunnan lait?

Jollei levyjä pysty ostamaan, on sitten ostamatta ja painuu vaikka kirjastoon.

Jos opiskelijan budjettiin ei sovi henkilöauto, niin tämän saman periaatteen mukaan hän voisi mennä kadulle yleisavaimen kanssa ja luvatta haltuunottaa näppärimmän näköisen kaaran kadulta...

Opiskelija voisi vaikka ryypätä hiukan vähemmän, ja tukea yhteikunnan toimintaa hieman enemmän.

Opintotuella tulee toimeen, pystyy hankkimaan taivaskanavia ja levyjä jos osaa hoitaa asiansa.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Levyt ostan parilta distrolta, Legacystä tai sitten tilaan ne suoraan levy-yhtiöiltä ameriikasta. Tulee postikuluineen silti halvemmaksi kun jos ostaisi saman levyn kotoisesta kaupasta, mikäli moinen levy nyt sattuisi edes kaupasta löytymään...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti metanol man
Girlzilla, lisää listallesi vielä nämä niin näemme oletko tosiaan kaikkiruokainen.

Dimmu Borgir
Slayer
Ensiferum
Finntroll
Helloween

Muut noista on Rautiaista raskaampaa ja nopeampaa paitsi Helloween.

edit: kele, unohdin vastata kokonaan aiheeseen. Ostan levyni lähinnä Levystä ja kasetista sekä HML:n kahdesta ainoasta divarista Don Kingistä ja Poppa Joesta.

Näistä taas ihan tuttuja ovat Dimmu Borgir ja Helloween. Täytyykin kunnella noita muita...:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös