Mistä ostat levysi?

  • 9 718
  • 118

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Minä tietenkin haluaisin kovasti tietää Tampereen tarjonnasta, mutta annettakoon muillekkin lupa saman otsikon alla jakaa vinkkejä.

Mutta mistä niitä levyjä Tampereelta saa? Hyviä divareita? Meikä ravaa kummassakin Swampissa ja Epesissä, mutta kun en oikein hyvin kaupunkia tunne, niin en varmaan ole löytänyt Siihen Sumuiseen Luolaan Josta Jumalat Ostavat Levynsä Pilkkahintaan. Missä se on, tahtoo tietää!
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Helsingistä Fennicasta, koska sieltä löytyy paras kantrivalikoima, ja tilaamalla saa mitä vain. Täältä maalta ei saa kuin "Best of Johnny Cash" -osaston levyjä...Myös levymessuilta tulee bongattua kaikenlaista mielenkiintoista. Joskus olen tainnut ostaa Tunnelin Levystäkin jotakin.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostakaa ihmeessä niitä levyjä suomen puolelta, varsinkin suomalaiset artistit kärsivät piratismista ja paljon.



http://www.antipiracy.fi/fakenomore/
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti The Rock
Rajan takaa ostan levyni! ;)

Häpeä.


Minä ostan uudet levyt useimmiten Musiikkinurkasta, käytetyt Iki-popista. Muut kaupat, joissa käyn, ovat Alfa Antikva, Hämeenkatu, Kane, Plastic Idols sekä Cult Fiction. Ja kyse on siis Turusta.

Helsingistä suosikkini on Stupido Shop (Suomen paras levykauppa) ja Tampereelta Swampit.
 

Tuamas

Jäsen
Kaksi on ylitse muiden, porissa Moe´s Music sekä helsingissä Keltainen Jäänsärkijä.

Molemmissa loistavat valikoimat loistavaa musiikkia.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helsingissä Keltainen jäänsärkijä, Spinecenter ja Popparienkeli ovat hyviä kohteita. Koti-Porvoossa tulee hyvien kunnon levykauppojen puutteen takia lähinnä tuettua isompia tavarataloja, kuten Sokos, aina tarjouslevyjen aikoihin. Netissä hyviä ovat CDon (www.cdon.com) ja Swamp Music (www.swampmusic.com).
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Stupidosta ostan suurimman osan levyistä. Välillä, jos eksyn viiskulman tienoille, saatan poiketa Popparienkelissä, Digeliuksessa tai Lifesaverissa. Stockmannin hulluilla päiviltä saatan myös joskus tehdä heräteostoksia.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
selvästikin

Epe's on nostanut meidän perheessä arvoaan isoveljen ajoista lähtien ja jatkan sitä hyvillä mielin!!

siitä lähetään, että jos ei Epe'sistä löy'y nii sitten ei löy'y mistää!!!!
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mista milloinkin

Itsellani ei ole vakiopaikkaa mista ne levyt kavisin hakemassa. Jos joku kaveri lahtee rajan taakse, sielta yleensa tuliaisina on se kymmenkunta levya. Ei hameenlinnassa oikeen ole kunnon levykauppaa. Levy ja kasetti on ainoa pelkastaan sille alalle suuntautunut liike (en ainakaan tieda muita).
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Ostan levyni Citymarketista 1€:lla, jonka jälkeen marssin tietokoneeni ääreen, ja täytän levyn mieluisilla netistä hommatuilla kappaleilla.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kyllä minäkin haluan levyni halvalla, mutta en mitään itäkopioita. Tosin kirjastosta tulee nauhoitettua levyjä, onko se sitten moraalisesti sen kummempaa...
Niin, Epe´sin valikoima on tuttua, mutta mistä Tampereella voi tehdä euron löytöjä? Kirjastosta olen osatnut kaksi kasettia tuohon hintaan. Hyviä olivatkin sitten:

Kate Bushin parhaat ja Pet Shop Boysin Behaviour...
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Levyliike

Vieläkös Tampereella on se Daddycool? Oli ainakin ennen erinomainen ostopaikka ja samoilla nurkilla oli useita muitakin pikkuliikeitä. Rautatieasemaa vastapäätä, Kukunorista hiukan mäelle päin. Mutta eipä taida Kukunoriakaan siellä enää olla.

Itse ostan levyni lähes tyystin osoitteesta cdnow.com. Toimii erinomaisen hyvin. Mutta ostan vanhempaa tavaraa, en juurikaan uutuuslevyjä. Niitä näistä ei muita huokeammalla varmaankaan saa.
 

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Käytettynä ostan melkein kaiken, parhaita vastaan tulleita liikkeitä ovat:

Oskun Divari (Hki), Fennica (Hki), Black&White (Hki), Jukeboss (Tre), Novgorod (Kouvola).

Paljon ostan nykyään netin kautta esimerkiksi sellaisista paikoista kuin Cold Meat Industry, Prophecy Productions, Projekt, World Serpent...

Noiden lisäksi tarkkailen yksityisten ihmisten myyntilistoja netissä ja sähköpostilistoilla. Sieltä löytää halvalla hyvää.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Porin Anttilasta on yllättävän moni levy löytänyt paikkansa levyhyllyssäni. Toinen kantapaikka on paikallinen Belisa. Ja tuamaksen mainitsema Moe's Musickin tulee silloin tällöin katsottua läpi.

Viime keväänä Tampereella vieraillessa tuli käytyä sen kaupungin jokainen mahdollinen levyliike, minkä löysin. Pari kertaa on Free Record Shopista jäänyt levyjä käteen, kuin myös Epe'sistä. Olisiko se ollut Swamp Music vai mikä ihme, mutta olisi saanut koittaa levaria ihan ilmaiseksi. Vieläkin harmittaa, kun en koittanut ;)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kirppikset

Parhaat löytöni olen tehnyt kirppiksiltä. Hintojen kanssa kannattaa olla tarkkana. Toisinaan löytää aarteita jopa alle eurolla, toiset taas kuvittelevat rikastuvansa kun myyvät vuoden 1993 dance-kokoelmia 15:llä eurolla, samoja levyjä saa uutenakin puoli-ilmaiseksi. Levyjen kunto kannattaa kuitenkin aina tarkastaa. Joskus on raavittu aika hyvin nimittäin.

Anttilan tarjonta on myös hyvää ja edullista.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos jonkun helposti saatavan, uudehkon levyn haluan, tulee se hankittua useimmiten Anttilasta.

Tunnelin levy on takuupaikka vähän vanhemmille levyille ja singleille, joita ei välttämättä "massalevykaupoista" löydä.

Nettikauppoja tulee jonkin verran käytettyä, esim cdonista saa joskus levyt postituskuluineenkin halvemmalla kuin normaaliliikkeistä. Ulkomailta olen silloin tällöin tilannut myös.

Piraattilevyihin en koske ja niiden ostajista voisi tehdä vaikkapa saippuaa...
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sieltä mistä löytyy. Pääosin Tunnelin Levystä tai "viereisestä" Anttilasta. Tosin kun noita levykauppoja tulee aika paljon kierrettyä ei sitä yleensä tule kauheasti pohdittua jos jotain kivaa löytyy. Netistä olen tilannut kaiken CDNow:sta. Lisäksi myös divarit on hyviä.

Musiikkimaku minulla on "aika" kirjava, joten monenlaiset erikoislevyt saattaa löytyä mistä tahansa. :rolleyes:
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen aiemminkin jo sanonut, että ette pysty mulle sellasta musiikkia mainitsemaan mistä en tykkäisi. Tykkään oikeasti ihan kaikesta. Klassisesta, Marilyn Mansonista, Backstreet Boysista, kaikesta 70-luvun musasta, Anssi Kelasta (:D), Britneystä, Trio Niskalaukauksesta jne. Levyjä tulee hankittua tästä lähistöltä olevista kaupoista, eli Popparienkelistä, Stupidosta, ja sitten tää mun "massapuoli" kaipaa väliä levyjä esim. Free Record Shopista...:)
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Toi Popparienkeli on kyllä hyvä, vaikka pidänkin Viiskulmaa Stadin rankimpana ja v-mäisimpänä paikkana (pohjautuen omakohtaisiin kokemuksiin :D ). Ko. putiikissa itse Janoksenkin musiikkia on kaupattu. Anttila ja Stockmann on sitten näitä tusinahittejä varten.

Aivan, ja ei saa unohtaa huuto.netiä!
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Janos
Toi Popparienkeli on kyllä hyvä, vaikka pidänkin Viiskulmaa Stadin rankimpana ja v-mäisimpänä paikkana (pohjautuen omakohtaisiin kokemuksiin :D ). Ko. putiikissa itse Janoksenkin musiikkia on kaupattu. Anttila ja Stockmann on sitten näitä tusinahittejä varten.

Aivan, ja ei saa unohtaa huuto.netiä!
Popparienkelissä tuli vierailtua silloin kun majailin systerin nurkissa Pursimiehenkadulla.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti girlzilla15
Mä olen aiemminkin jo sanonut, että ette pysty mulle sellasta musiikkia mainitsemaan mistä en tykkäisi. Tykkään oikeasti ihan kaikesta. Klassisesta, Marilyn Mansonista, Backstreet Boysista, kaikesta 70-luvun musasta, Anssi Kelasta (:D), Britneystä, Trio Niskalaukauksesta jne. Levyjä tulee hankittua tästä lähistöltä olevista kaupoista, eli Popparienkelistä, Stupidosta, ja sitten tää mun "massapuoli" kaipaa väliä levyjä esim. Free Record Shopista...:)

>>> Vai niin. Jos kerran olet kaikkiruokainen, niin laitapas ostoslistalle seuraavia nimiä:

- EMERSON, LAKE & PALMER
- PROCOL HARUM
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- LED ZEPPELIN (alkuvuosien tuotanto)
- MUNGO JERRY
- PLASTIC BERTRAND
- JEFFERSON AIRPLANE
- CANNED HEAT

... siinäpä artisteja joiden avulla 15-vuotias laajentaa kummasti tajuntaansa...
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- LED ZEPPELIN (alkuvuosien tuotanto)
- JEFFERSON AIRPLANE

Nää on ainakin aivan tuttuja nimiä, ja näidenkin musiikki miellyttää kyllä.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
- FRANK ZAPPA
- TASAVALLAN PRESIDENTTI
- LED ZEPPELIN (alkuvuosien tuotanto)
- JEFFERSON AIRPLANE

Nää on ainakin aivan tuttuja nimiä, ja näidenkin musiikki miellyttää kyllä.

Listaan voisi lisätä:

- CREAM
- JETHRO TULL
- BAD COMPANY / FREE
- NAZARETH
- URIAH HEEP VANHA TUOTANTO
- DEEP PURPLE VANHA TUOTANTO

Edit: Itse tulee ostettua levyt divareista joko Hesassa tai Turussa. On se niin orgastista löytää jotain sellaista, jonka oli jo unohtanut julkaistunkaan. Divarin sotkuisuus ja epäjärjestys tekee etsimisestä steriiliä kauppaa suuremman viehetyksen. Persio se on tämäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös