No eipä kukaan muu tietämäni entinen koulukiusaaja ole ajatusmaailmaltaan kanssani kovin samankaltainen nykyään. Ennemminkin siellä "teidän" leirissä he tuntuvat viihtyvän, mutta anekdotaalista todistusaineistoa tämäkin toki vain. Ennemmin olisin tosin vaikka entinen koulukiusaaja, joka paikkailee aiempia virheitään puolustamalla pakolaisia kuin entinen koulukiusattu, joka purkaa nuoruusvuosiensa katkeruuttaan heihin. En kuitenkaan ole kumpaakaan, koska minulla on ollut sama suhtautuminen tähän pakolaisasiaan koko elämän läpi, eikä mielipidettä ole tarvinnut mistään syystä alkaa muuttamaan (toki hienosäätöä on vuosien varrella tapahtunut suuntaan jos toiseen).Olen puolileikilläni sanonut, että te mamukritiikittömät olette varmaankin entisiä koulukiusaajia ja "ostatte" sittemmin aikuisena omaatuntoa pakolaisasialla. No, eipä yksi pääsky kesää tee ja tilastosta kvalidia mutta osuva sattuma sinänsä.
Luulin jo kertoneeni ja perustelleeni.Kerro ihmeessä asiasi, kera hyvien perustelujen. Minua vituttaa olla väärässä missä tahansa maailman seikassa.
Miten tämä kritiikittömyyteni mielestäsi ilmenee? En ole muuten sanonut tässä ketjussa ketään rasistiksi. Ajatuksianikaan tuskin osaat lukea.Asia on kyllä niin, että mamukritiikittömät ovat, josta syystä teidän kanssa keskustelu on pääsääntöisesti turhaa. Toki mamukriittisissäkin on mukana täysin rasisteja mutta pöljäkkeitä on mukana kaikissa asioissa, teissä ja meissä. Ongelma on siinä, että te (käytännössä) mamukritiikittömät ette osaa nähdä rasismin ja kritiikin eroa, vaan kritiikin kohdallakin natsikortti on heti mielessänne. Pahimmillaan jopa tekstissä. Joskus harvoin se on jopa aiheellista mutta pääosin ette erota noita kahta asiaa. Kovasti sitä aina ihmettelen ja se leima tappaa hedelmällisen keskustelun mahdollisuuden.
Legendaarisesti Fox Newsin tyyliin "some people say".. Eli ketkä sanovat? Minulle ovat nimenomaan maahanmuuttovastustajat sanoneet, että muslimi ei ikimaailmassa raiskaisi musliminaista, vaan he raiskaavat vain valkoisia länsimaisia. Minä puolestaan sanon, että suomalaisnaiset ilmoittavat ulkomaalaisten tekevät raiskaukset herkemmin, koska aihe on ollut mediassa niin paljon viime aikoina esillä, minkä seurauksena ilmoituskynnys on madaltunut. Tässä julkisessa keskustelussa nainen mielletään myös poikkeuksetta uhriksi, toisin kuin suomalaisten raiskatessa. Ymmärtääkseni (=saa korjata) tämä on ollut tuttu mekanismi ainakin joidenkin muiden rikostyyppien kohdalla.Ei tässä ole kyse halla-ahomaisesta demografisten syiden unohtamisesta. Sanovat kyllä jopa, että mamu(naiset) eivät niin helpolla ilmoita mamumiestensä raiskauksista, joten siinä mielessä tilasto valehtelee. Kerro toki, jos olet valmis uskomaan tilastoja, vaikka se kaamea tilasto mielestäni hieman kaunistaakin jopa asioita.
Valitettavasti en itse voi tätä aihetta opinnoissani tutkia (melko vaikeaa se varmasti olisikin), mutta olen ajatuksen tasolla suunnitellut pienimuotoista perehtymistä raiskausuutisointiin Suomessa. Jos ovat ulkomaalaiset tilastoissa yliedustettuina, niin vielä enemmän he ovat sitä mediassa. Ulkomaalaisten raiskauksia koskeva julkinen keskustelu ei tunnu enää olevan oikein missään linjassa muun (melko olemattoman) raiskauskeskustelun kanssa.
Vikaa löytyy varmasti kaikista osapuolista. En ymmärrä miksi tästä asiasta pitää väkisin yrittää vääntää jotenkin mustavalkoinen ja yksinkertainen, kun se ei sitä todellakaan ole.Minusta useat mamut ovat mukavia lisiä populaatioon, tähän sisäsiittoiseen kansaan, mutta eivät he, joiden rikostilastot ovat synkkiä. Heidän vaihtotaseensa on erittäin synkkä ja se ei johdu pääosin suomalaisista. Romanit tietänet, pitkä otosaikaperiodi. Ihan vain esimerkkinä. Onko se meidän vika?
Romaneiden rikostilastoista en tarkemmin tiedä, mutta toisaalta vaikea heistä olisi eroonkaan päästä, kun täällä ovat kerran vuosisatoja olleet.
Kyse ei edes ole siitä, että keitä minä haluan tänne, vaan siitä, että jo maassa olevien vihaaminen ja muu ihmisten huono kohtelu ei mielestäni ole toivottavaa tai sopivaa. En ole muistaakseni kertaakaan Jatkoajassa edes ottanut kantaa siihen keitä minä haluaisin tänne. Sanon vain, että täällä jo olevia pitäisi lähtökohtaisesti mielestäni kohdella samalla tavoin kuin muitakin. Muukalaisviha ei ole mielestäni kovin terve asia, kun "muukalaisista" kuitenkin vähemmistö minkäänlaisiin vakaviin rikoksiin syyllistyy.Jos ja kun tietty väestöryhmä ei näytä sopeutuneen Suomen lainsäädännön ja moraalin mukaisiin asetuksiin, niin miksi ihmeessä haluat heitä tänne. Ei minulla ole mitään yksittäistä työtätekevää, opiskelevaa, eläkeläistä, lasta, vammaista tai vastaavaa Suomessa asuvaa ja elävää somalia vastaan. Ei edes työtöntä somalia vastaan, jos hän on vain selkeästi vähemmistöä. Vaan kun ei ole. Eikä se ole meidän vika. Vain se seikka, että somalit ilman rasismin häivääkään näyttävät olevan raiskaus- ja väkivaltarikoksissa selkeästi yliedustettuja (siis todella selkeästi, tilastoja lukemalla asia on täysin selvä), saa minut päättämään sen, että en heitä tänne halua. Suojelen näin "koulukiusausten" tulevia uhreja.
Jos halu auttaa ihmisiä on mielestäsi pelkkää huonon omantunnon paikkailua, niin mitä sinä paikkailet tällä urhealla suojelullasi?
Olen puhunut tällä palstalla näistä tilastoista melkeinpä enemmän kuin kukaan muu, joten en sanoisi unohtaneeni niitä. Tilastot on kuitenkin tehty tulkittavaksi ja vain idiootti luulee totuuden löytyvän pelkistä luvuista. Näen tilastoja katsomalla, että ulkomaalaiset ovat yliedustetuimpina niissä kategorioissa, jotka on perinteisesti todettu tilastoinnin kannalta kaikkein epäluotettavimmiksi ja se on mielestäni kummaa. Eikö sinustakin?On täydellisen epä-älyllistä unohtaa tilastot ja käytännössä hyväksyä ja jopa edistää nykyisenlaista pakolaispolitiikkaamme.
Ja loppuun vielä kolmannen kerran kysymys, johon jostain syystä et vastaa: Voiko "miesvihan" perustellusti sanoa johtuvan naisten "huonoista kokemuksista" tai yksinkertaisesti "miehistä"?