Yksilöllistähän tuo on, miten muistaa illasta ja siihen vaikuttanee myös osittain se, mitä alkoholijuomaa on tullut nautittua. Ainakin teoriassa.
Itse veikkaisin, että itselläni promillemäärä on lähellä kolmea silloin, kun:
Näin pitkästä illasta:
Muistaa näin vähän:
Näin pienissä osissa:
*
Sinällään tuosta rekkakuskin tempauksesta, että totaalinen idiotti on kyllä kyseessä. Se, joka ajaa kännissä on kyllä niin täysi hölmö, ettei mitään rajaa. Rattijuoppoja kohdellaan vieläkin silkkihansikkain ja Suomen kansa suhtautuu liian kevytmielisesti asiaan.
Näkikö kukaan juhannuksena Karpon ohjelmaa, jossa esitettiin vuonna 1984 kuvattu pätkä, missä suomalainen mies kierteli ympäri Suomea esittäen rattijuoppoa? Ja tuon kolmen päivän aikana vain yhden kerran joku soitti poliisit paikalle. Näin 4-vuotiaana tuon pätkän, kun se tuli ensimmäistä kertaa ja silloin se jo jäi mieleeni jotenkin jännittävänä jaksona - erityisesti siitä syystä, että vanhempani ja sukulaisiani ihmetteli järkyttyneenä tuota touhua. Nyt kun näin tuon uusintana, niin täytyy kyllä sanoa, että ei hyvää päivää.
Huolestuttavaa on myös aamupromilleissa ajaminen. Ainakin meikäläisen kaveriporukassa lähes jokainen luulee olevansa reippaan ravintolaillan jälkeen ajokuntoinen jo seuraavana aamuna kymmenen aikaan. Itse pidän aina poikkeuksetta perskännien jälkeen yhden vuorokauden taukoa ajamisen suhteen. Ja arvatkaapa, kuinka paljon olen saanut kuulla vittuilua ylivarovaisuudesta. Vaikka puhtaan matematiikankin mukaan 72-kiloinen mies ei ole ajokunnossa iltakuudelta, jos on edellisenä yönä ryypännyt neljään asti ja ottanut 12-15 ravintola-annosta.
Niin, ja tuohon kysymykseen, missä olisin 6,7 promillen humalassa...
Todennäköisesti en olisi päässyt noihin lukemiin, vaan makaisin sammuneena jossain lattialla tms. tai sitten olisin sairaalassa kylmiössä.