Missä raja kulkee?

  • 2 539
  • 36

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Snakster
Väitättekö te nyt ihan tosissanne, että 80 alueella 113 ajaminen on ihan jokapäiväistä huttua kaikille auton omistajille.
Tuskin jokapäiväistä kaikille, ehkä joillekin. Itselleni usein toistuvaa, paikasta ja olosuhteista riippuen, varsinkin ohittaessa.
Sitäpaitsi, on loogista että ohitus tapahtuu ripeästi. 113 sellaisessa tilanteessa ei kuulosta ollenkaan kummalliselta.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Julkinen sana

Iltapäivälehtiä luetaan ja usein erityisesti kansikuvan
perusteella. Jututhan on samahkoa tasoa kuin jatkoajassa
ja joskus jatkoajan jutut päätyvät noihin aviiseihin.

Jokainen (liki, 90%), joka ajaa päivässä esim. 300km maantietä,
joutuu ohittamaan rekan/karavaanarin ja sillä hetkellä vauhti
usein nousee 80-->113 km/h [siksi kai ne Turbot, V6t ja
20V koneet on ostettukin, jotta ohitus olisi turvallinen].

Sekin on totta, että siinä voi osua johonkin. Osumisen
jälkeen uutisoimissyytäkin olisi enemmän.

Kyse oli siitä, että miksi pitää ihmisten epäonnea julkistaa
lehdessä, kun voisi vaikka miettiä Suomen yhteiskuntapolitiikkaa
kokonaisuutena.

Espanjan lehdistö olisi loistava esikuva Suomeenkin.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti PeteX
"Mauri on nähty sikakatsomossa lippis väärinpäin!", read all about it!
Älä ota herneitä nenään, sillä voihan sitä Hymyä lukea parturissa ja kritisoida juttujen ja ihmisten typeryyttä. Sitten voi salaa vaikka jouluna vilkaista Seiskaa, toki käärittynä The Timesiin.

Ihan oikeasti ammuttaan taas yli.

Voihan sitä lehteä huomaamataa tilata tais ostaa kiskalta. Ihminen voi jopa sanoa lukevansa sitä oikean tiedon takia, ja vaikka morkata muita, jolleivat niin tee.

Minusta Hymyt, seiskat ja muut ovat vain ihmisten tirkistely halua tyydyttäviä tuotoksia, mutta hei se on vain minun mielipide, ei totuus.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Snakster
Väitättekö te nyt ihan tosissanne, että 80 alueella 113 ajaminen on ihan jokapäiväistä huttua kaikille auton omistajille. Itse en ainakaan muista moiseen sortuneeni, kun aina yritän pitää tolkun mukana ja säännöistä kiinni.

En halua nyt väitellä mikä on totuus.

Itse olen ohittanut ylinopeudella, koska se on jo itsessään turvallisinta. Tolkkua on mielestäni ohittaa kohde nopeasti, kuin ajaa hiljempaa ohi, tällöin on paljon pienempi riski, että kohtaan auton ohittaessani. En myöskään harrasta riskiohituksia, mutta parempi varoa kuin katua. Ohituksen jälkeen jatkan laillista nopeutta.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nopeuden hetkellinen nousu 80 km/h -> 113 km/h on todella yleistä ohitustilanteissa. Minunkin mielestäni on parempi mennä ripeästi ohi ja palata omalle kaistalle. Mitä vähemmän aikaa sitä joutuu viettämään vastakkaisen liikenteen kaistalla, niin sen parempi.

Kuulostaahan 33 km/h ylinopeus suurelta, mutta sen tapahtuessa ohitustilanteessa maantiellä, niin ei mielestäni täytä hurjastelun tunnusmerkkejä. Ylinopeuden keskiarvon pitäisi olla pidemmän aikaa tuota tasoa, jotta sitä voitaisiin mielestäni kutsua hurjasteluksi.

Edit : laskuvirhepaholainen.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti vision
Nopeuden hetkellinen nousu 80 km/h -> 113 km/h on todella yleistä ohitustilanteissa.

Kuulostaahan 23 km/h ylinopeus suurelta, mutta sen tapahtuessa ohitustilanteessa maantiellä, niin ei mielestäni täytä hurjastelun tunnusmerkkejä.

Pilkun nysväämistä:
113 km/h - 80 km/h = 33 km/h
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Luen IS:n ja IL:n lähes päivittäin, kuten myös 7 päivää/katso tyylisiä lehtiä mm. parturissa, pitsalla tai muussa vastaavassa paikassa. Kuka jaksaa lukea jostain ydinvoimatutkimuksesta ruokaillessa tai lähi-idän kriisin taustoja parturissa. En minä ainakaan. Itse pidän tuota hömppää hyvänä rentoutumisena työn vastapainona. Miksi kaiken tulisi olla aina niin järkevää ja fiksua?

Niin enkä myöskään pidä pahana sitä, että ohituksessa ylinopeutta on yli 30 km/h. Suuremman vaaran aiheuttaa ne ohittajat, jotka köröttävät puoli pitäjää siinä ohitettavan auton vieressä ajaessaan n. 3 km/h kovempaa kuin ohitettava. Erityisesti suoralla maantiellä hetkellinen (suurikin) ylinopeus ei mielestäni oli törkeää, vaan pikemminkin järkevää. Mitä nopeammin esim. rekan ohi pääsee, sen parempi, vaikka se tarkoittaisikin suurta hetkellistä ylinopeutta. Ohituksen jälkeen sen sijaan on suotavaa, että jatkaa kutakuinkin nopeusrajoituksen mukaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Itse ostan IS:ää

Ja sen teen ihan IS:n urheilusivujen takia, toki silloin tällöin lehden sivuilla on muutakin mielenkiintoista luettavaa mutta pääsääntöisesti urheilusivut on ne jotka allekirjoittanutta viehättää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti heki
Kuka jaksaa lukea jostain ydinvoimatutkimuksesta ruokaillessa tai lähi-idän kriisin taustoja parturissa. En minä ainakaan. Itse pidän tuota hömppää hyvänä rentoutumisena työn vastapainona. Miksi kaiken tulisi olla aina niin järkevää ja fiksua?

Miksi syödessä tai parturissa ollessa on luettava jotain? varsinkin parturissa ollessa? Minä annan ajatusteni lentää ja levätä, joskus kakarana sitä tuli parturituolissa istuessa luettua mutta ei enää. Syödessä (kotona siis) luen mielelläni jotain muuta kuin hömppää. Miksi käyttää aikansa "turhuuteen"? Et sinä, tai kukaan, varmaan tee mitään sellaista minkä kokee täysin turhana ja hyödyttömänä.

vlad#16.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti vlad
Miksi syödessä tai parturissa ollessa on luettava jotain? varsinkin parturissa ollessa? Minä annan ajatusteni lentää ja levätä, joskus kakarana sitä tuli parturituolissa istuessa luettua mutta ei enää. Syödessä (kotona siis) luen mielelläni jotain muuta kuin hömppää. Miksi käyttää aikansa "turhuuteen"? Et sinä, tai kukaan, varmaan tee mitään sellaista minkä kokee täysin turhana ja hyödyttömänä.

vlad#16.

Minä luen sen vuoksi esim parturissa, että saan aikani paremmin kulumaan. Ja koska en jaksa tuolloin keskittyä mihinkään ajatustoimintaa vaativaan tekstiin, valitsen lukemiseksi juuri noita juoru/iltapulu tyylisiä lehtiä. Myös esim. cosmopolitan tyyliset lehdet ovat hyvää tavaraa parturissa/pitsalla. Vaikka noiden lehtien tarjoama informaatioarvo on kutakuinkin hyödytöntä, ei niiden tarjoama rentouttavavaikutus olekaan enää hyödytöntä, ei ainakaan minun osaltani. Lisäksi mm. kavereiden kanssa on hausta jutella välillä myös täysin turhista asioista, kuten juuri turhista julkkiksista/ cosmon seksitutkimuksista etc. En minä ainakaan jaksa jutella koko ajan jostain vakavasta ja hienosta asiasta. Yleensä töissäolo täyttää tuon tarpeen, vapaa-ajalla on hauskaa jutella myös täysin merkityksettömistä asioista. Liian asiapitoiset ihmiset ovat minusta helvetin tylsää seuraa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Itse en ole muuten koskaan käynyt sellaisessa parturissa, josta löytyisi jotain järkevää luettavaa. Yleensä paikoista löytyy vain ämmien lehtiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti finnishninja
Itse en ole muuten koskaan käynyt sellaisessa parturissa, josta löytyisi jotain järkevää luettavaa. Yleensä paikoista löytyy vain ämmien lehtiä.
Vakioparturissani voi lukea Tekniikan Maailmaa ja Tieteen Kuvalehteä. Tietysti sieltä löytyy myös 7 päivää, Hymy ja pari naistenlehteä. Voi toki noista kahdesta ensimmäisestäkin olla mitä mieltä vaan, mutta mielummin niitä lukee ja selailee kuin noita jälkimmäisiä. Onpas minulla hyvä parturi =)

Oletteko muuten koskaan tavanneet ihmistä, joka ei ilmeisesti seuraa mitään muita tiedotusvälineitä kuin iltapäivälehtiä? On nimittäin aika jännä kokemus jutella sellaisen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös