Missä olit, kun Sport nostettiin Liigaan?

  • 12 721
  • 46

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kotona? Töissä? Kakkalla? Lentopallo-ottelussa?

Olin (ja olen edelleen) itse duunissa. Koko aiempi päivä oli mennyt erinäisissä palavereissa, mutta nousun aikana istuin huoneessani koneen ääressä Areena katsellen. Jännitys oli käsin kosketeltava. Rypistelin post-it-lappuja ja katoin toimiston ikkunasta miten joku ajotaidoton yritti tällätä Asconaansa parkkiruutuun.

Sportin nousu divariin tuli todistettua livenä. Olin muuten tuossa pelissä todella kovassa kuumeessa, mutta en olisi silti missannut matsia mistään hinnasta. Ässät- ja Ilves-sarjojenkin ratkaisut oon nähnyt livenä. Pelicans-sarja meni vähän vähäisemmällä seuraamisella.

Olihan tää kokemus... Aika helvetin paljon mielummin olisi kattonut sen ratkaisevan jatkoaikamaalin karsinnoissa. Vittu. On tää perseestä.

Mutta jos vaihtoehdot on kabinettinousu tai jääminen kuolemaan tuomittuun Mestikseen, kai tuo eka vaihtoehto pitää valita.

EDIT: En pysty muuttamaan kuin tämän viestin otsikkoa. Modet auttakaa! Muuttakaa otsikko oikeaan muotoon.
 
Viimeksi muokattu:

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Kotona? Töissä? Kakkalla? Lentopallo-ottelussa?

...Olihan tää kokemus... Aika helvetin paljon mielummin olisi kattonut sen ratkaisevan jatkoaikamaalin karsinnoissa. Vittu. On tää perseestä.

Mutta jos vaihtoehdot on kabinettinousu tai jääminen kuolemaan tuomittuun Mestikseen, kai tuo eka vaihtoehto pitää valita.
Paha sanoa missä, koska tuo nousuhan on luultavasti tapahtunut oikeasti jo aiemmin kuin tänään. Ei ne huhut talvella turhia olleet. Tai jos se tosiaan tänään on tapahtunut niin sitten minäkin töissä.

Perseilyähän tämä teatteri on ollut, mutta lopputulemana ainut oikea joukkue tällä hetkellä liigaan mestiksestä nostettiin, joten sikäli kaikki on varmasti suht hyvin.
 

Klinga

Jäsen
Istuin kotona koneella, refreshasin selaimen ja hups! Oltiin Liigassa.

Lätkä, kuten muukin urheilu, on nykyään businestä ja sille ei fanit voi mitään.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olin paskalla. Onhan tämä farssi ja kaikkea muuta, mutta ei se Sportin vika ole. Kasitien herruudesta taistelee yksi joukkue lisää. Kyllähän Sport mieluisin vaihtoehto TUTOn jälkeen henkilökohtaisesti oli. Onnea Vaasa!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kiirehdin kotiin lounaalta katsomaan jumalten kokouksen. Tiedon varmistuttua korkkasin vuodesta 2009 asti muhineen sampanjan, jonka hommasin kun Sport pelasi liigakarsintoja Ässiä vastaan. Surrealistisen tunteen kera, lievästi Arhinmäki-syndroomasta kärsivänä otin vastaan vuosikymmenten unelman toteutumisen.

Fiilis on mukava ja häpeällinen.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kotona, padi sylissä ja kuset housuissa. Jäätävän ristiriitaiset fiilikset kyllä, ei voi muuta sanoa. No, mielummin näin kuin että oltaisiin taas kerran jouduttu jossittelemaan.

Mulle rakas Sport on nyt eliittikamaa. Sitä olen tukenut, tulen tänä keväänä loppuun sakka tukemaan sekä ensi kaudellakin sen rinnalla seisomaan. Onhan tää oikeasti ilon päivä, koska tätä on odotettu niin helevetin kauan. Tyylillä tää ei tullut, mutta nyt lopetan jeesustelut. Pelin henki oli jokaiselle selvä ja jokaselle organisaatiolle paikka olisi kelvannut. Nyt pulinat pois ja matka jatkuu!
Toivon sydämestäni, ettei näiltä kuulapää Ikoilta nyt tule niitä myötähäpeä avautumisia. Jos he olisivat nousseet, olisi ilo ollut ylimmillään. Turvat tukkoon, päätös on tämä ja se kyllä meille kuuluukin. Niin paljon työtä on tämän päätöksen taakse tehty!

Kiitos Sport!
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olin kotona.

Nyt ollaan Liigassa ja pysytään koska eihän sieltä putoa ellei aivan täydellisesti ryssi asioitaan!

Samoin A-junnutkin pelaa tästedes merkityksettömiä pelejä. Joten Sportkin voi alkaa tuoda jo nuorempana pelaajia kehittymään A:n liigaan kun ei tarvitse pelätä karsintoihin joutumista.

Kiva juttu kuitenkin vaikka tapa jolla nousu tuli ei miellytäkään.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kotona itkemässä ilosta. Vaikka tapa jolla me nousimme on väärä niin tuntuu upealta että 26 vuoden odotukseni on ohi.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Onnea Sportille liigaan!
Tämä kabinetti pelleily oli kyllä ihan anaalista, mutta Sportin syyhän tämä ei missään nimessä ole.

Ja kysymykseen vastaten, töissähän minä, asiakkaan kanssa puhelimessa niitä näitä juttelin ja bongasin nousu uutisen.
 

Steus

Jäsen
Nousu tapahtui lähteeni mukaan marras-joulukuun vaihteessa 2013. Enempää en kerro, tai minut kuulemma tapetaan. Tarkka sijaintini siis tuntematon.

Oli miten oli, oikeaan osoitteeseen tuo paikka meni, vaikka tapa onkin "vähän harmillinen".

Minun puolestani vilpittömät onnittelut Sportin faneille. Toimiston väki on varmasti painanut hommia hiki hatussa (ja ehkäpä vähän pyyhkeessäkin? *hymiö*), eikä muualla pystytty HH:n ja kumppaneiden tekoihin riittävällä voimalla vastaamaan. Viime kausilla kerätyt mestaruudet kertovat myös selkeää kieltään seuran urheilullisesta tasosta. Tsemppiä jatkoon.

Loppuun vielä toive siitä, ettei vääristynyt kilpailuasetelma ei syö muiden joukkueiden nousumahdollisuutta välikauden jälkeen, vaan voittaja löytyy Mikkelistä, Turusta tai Kouvolasta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Milloin Sport on noussut liigaan? Keväällä 2009 oltiin toki lähellä. Nythän Spåra nostettiin ja samoin olisi ollut toki KooKoon, Nikerien tai TuTonkin osalta.

Niin ja kotona olin. Onneksi olkoon joka tapauksessa, tulee ikävä. Teitä ja KooKoota myös. Näillä mennään.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Halkopinolla Isossakyrössä. Kuulosuojaimista kuuntelin jännityksellä YLE Radio Suomi pohjanmaata. Jätin puuhommat siihen paikkaan ja kiirehdin anopin luokse katsomaan YLE Areenan infotilaisuutta. En ehtinyt. Onneksi on Jatkoaika ja täältä sain jälleen kerran riittävän tiedon tilanteesta. Sportin toiminnanjohtaja Jyrki Niemi ja urheilujohtaja Markus Jämsä olivat radiohaastattelun mukaan jännittäneet lopputulosta infotilaisuuteen saakka. Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Keskipohjanmaa kiittävät!
 

HyperX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kotonahan mäkin.
Mertarannan sanoin: nyt se on vihdoin totta jälleen! Ollaan Liigassa melkein 40 vuoden tauon jälkeen! Tosin tämä tapa millä sinne noustiin ei tunnu läheskään siltä jos oltaisiin karsinnat voitettu.
Ai että kun olis jo syyskuu... ja paikallis vääntö Ässiä vastaan täydessä hallissa. Ja päästään jälleen Raksilaan Kärppiä vastaan--- huhuh.
Ei muuta kuin bussi-invaasiota joka vieraspeliin.

Kiitos rakkaat "viholliset" KooKoo, TuTo, SaPKo, Jokipojat ja Jukurit. Mahtavia vääntöjä ollut. Ehkä vielä kohdataan Liigassa.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Sportin toiminnanjohtaja Jyrki Niemi ja urheilujohtaja Markus Jämsä olivat radiohaastattelun mukaan jännittäneet lopputulosta infotilaisuuteen saakka. Pohjanmaa, Etelä-Pohjanmaa ja Keskipohjanmaa kiittävät!

Täällä on lytätty jo Sport ja liiga niin monen henkilön toimesta tänään että eiköhän Keskipohjanmaan voi jättää huoletta laskuista kun kiittäjiä kysellään.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Täällä on lytätty jo Sport ja liiga niin monen henkilön toimesta tänään että eiköhän Keskipohjanmaan voi jättää huoletta laskuista kun kiittäjiä kysellään.

Hetkinen, eikös Kokkolan R-kioskilla jonotettu jonoksi asti lippuja Sportin liigakarsintaotteluihin?-)
 
Suosikkijoukkue
Sporttiuutiset
Sportin toiminnanjohtaja Jyrki Niemi ja urheilujohtaja Markus Jämsä olivat radiohaastattelun mukaan jännittäneet lopputulosta infotilaisuuteen saakka.

Hassua! Rannisto suorassa lähetyksessä sanoi, että auditoitavat joukkueet ovat saaneet tiedon hyvissä ajoin (tänään) ennen infotilaisuutta.

Olin töissä, katsomassa Ylen suoraa lähetystä...
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Olin -kakkalla- läppäri sylissä ja spämmäilin s24 palstalle provoja kunnes reidet muuttuivat nihkeäksi.

Kusinen Mestis nähty nyt ainakin hetkeksi. Liigassa ollaan, ei suurempia riemunkiljahduksia. Söin kuitenkin muutaman hakomäen munkin ja pari mukia kahvia, perjantai kun on.

Eiköhän tuo liigapaikka päätetty jo reilu vuosi sitten ku Jokerit neuvotteli siirtymisestään KHL:ään ja Sportin pomot sattuivat olemaan asiasta ns. hajulla...
 

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
saunasta juoksin vauhdilla koneelle, päivittelin twitteriä, facebookkia ja jatkoaikaa. Twitteristähän se ensimmäisenä silmille pomppasi, ensin en uskonut, mutta heti perään muistakin lähteistä uutinen putkahti.
Mestiksen suurin asia on nyt ohitettu, jatketaan pelailua -.-

"Olenkin varma, että juhlat käynnistyvät lauantaisen pelin jälkeen." niemi kertoo iltalehdessä. Taas elämän vaikeita valintoja, kun pitäisi ratketa 2 eri paikkaan samalla kellonlyömällä. Uskon vastuksesta huolimatta, että huomenna 2500 katsojaa on kevyttä kauraa.
 
Viimeksi muokattu:

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Olin töissä! Iltavuoroa pukkasi, joten klo 15.00 seurasin tiettaria Yle Areenasta päätteen ääreltä.

Huikea nousu, huikea juhla!

Tänään torille? Arhinmäet nyt ainakin!

http://www.iltalehti.fi/smliiga/2014022818083353_sm.shtml

Linkki vie iltalehden sivuille.

Kyllä silmänurkka kostui. Tämä on valtavan suuri asia koko seuralle. Osa väestä on tehnyt tätä varten töitä vuosikausia.

Tässä vielä kuva havainnollistamaan tätä tunnetta. Linkki vie kuvaan, joka kuvaa tätä nykyistä tunteiden sekamelskaa ja nousun riemujuhlaa!

Tänä päivänä liiga ampui itseään jalkaan, tuleeko enää nousemaan tämä suomalaisen liigan puuhastelun taso? Enpä usko, kun siellä on Ranniston kaltaisia m*lkeroita.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Olin töissä! Iltavuoroa pukkasi, joten klo 15.00 seurasin tiettaria Yle Areenasta päätteen ääreltä.

Huikea nousu, huikea juhla!

Tänään torille? Arhinmäet nyt ainakin!

http://www.iltalehti.fi/smliiga/2014022818083353_sm.shtml

Linkki vie iltalehden sivuille.



Tässä vielä kuva havainnollistamaan tätä tunnetta. Linkki vie kuvaan, joka kuvaa tätä nykyistä tunteiden sekamelskaa ja nousun riemujuhlaa!

Tänä päivänä liiga ampui itseään jalkaan, tuleeko enää nousemaan tämä suomalaisen liigan puuhastelun taso? Enpä usko, kun siellä on Ranniston kaltaisia m*lkeroita.

Ketjun otsikko kannattais "ehkä" muuttaa? Siis, NOSTETTIIN liigaan, ei NOUSI LIIGAAN!
 

kende

Jäsen
Suosikkijoukkue
sport
Olin parturissa Kampissa. Mitä eroa sillä nyt vaikka siihen Ässä-seriesin game kutoseen Kuparisaaressa? Enpä olisi kyllä uskonut tällaista. Nyt ihan sairaan outo fiilis kyllä.

Kiitos silti Hiltunen, toimisto ja kaikki puljun pyörittämiseen osallistuneet tahot. Vihdoin unelmasta totta. Teillä oli tahtotila oikea. Sporttikin on tavallaan jo joutunut "auditoinnin" uhriksi esim. Silloin kun kalvasta "yhtäkkiä" tuli hyvä. Niin yhtäkkiä aavikosta nousi liigan ovi auki työsulkukaudella... Katkeraa kalkkia. Mehän jo kärppäaikoina olimme taistelleet, ilman palkintoa.

Nyt seuraavat joukkueet odottelevat tuota aladdintyyppistä leijonansuuta nousevaksi. Toivon KooKoolle ja TuTolle kaikkea hyvää. Miksei liiga voi jo avoimesti tiedottaa, jos tähtäimenä OIKEASTI on 16 joukkueen liiga. Aivan kun liigan organisointi ja jaksotus on vain kiinni siitä v***n sopimuksesta. Joku välikausi on karmiva ja kuollut urheilun epäsikiö.

Minusta hieno olisi kyllä 16 joukkueen ja kahden lohkon liiga, jonka lohkojen 2 huonointa pelaisi karsinnan jonka häviäjä tippuu suoraan... Tylsää ajatella, että siitä ei ole käytännössä mitään erityistä mielihyvää luvassa, kun Sport kampeaa sarjassa taakseen Kalavan ja Ässät sijoittuen sijalle 12, koska ei myynytkään(eli vaihtanut junnuun) 15 maalia sarjassa tehnyttä Samppaa pois...
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Olin muistaakseni mökillä sillon lokakuussa kun kuulin ensimmäisen kerran että Sportilla menee aika vahvasti kabinetissa.

Tänään lähdin duunista sen verran ajoissa että ehdin himaan katsomaan Liigan tiedotustilaisuuden.

Ei ollut oikea tapa mutta minkäs teet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös