Missä menet Esa Tikkanen?

  • 58 009
  • 177

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Rocco kirjoitti:
Maalineduskahakassa tottakai kaikki alkoivat pikkuisen niistämään toisten neniä, mutta Tiki otti ja antoi pusun Keith Jonesille (?). Tällaisen videon olen nähnyt netissä, ehkä joku löytää sen?

Vähän samaa, vastustajan raivostuttavaa pusuelettä Tiki tarjosi NYR-Vancouver finaalissa Sergio Momessoa(?) vastaan 1994.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Rocco kirjoitti:
Joskus vanhoina hyvinä päivinä Tikkanen ja Oilers pelasi Washingtonia vastaan. Maalineduskahakassa tottakai kaikki alkoivat pikkuisen niistämään toisten neniä, mutta Tiki otti ja antoi pusun Keith Jonesille (?). Tällaisen videon olen nähnyt netissä, ehkä joku löytää sen?

Tästä olen kuullut minäkin. Uhrina ollut pelaaja oli huutanut naama punaisena Tikille, joka oli hetken virnuillen kuunnellut ja sitten antanut pusun nenään. On se vekkuli.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Kyösti kirjoitti:
"0+0+0 Raipella jääty kädet, mulla oli vaan 3+2"

On se ollut äijä jo 9-vuotiaana..

Joo tästä mä repesin. Pikku jätkänä aloittanut vittuilun Raipelle ja jatkaa kolmekymmentä vuotta myöhemmin MM-studiossa.
 

Troll Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-Finland-Perkele
Hmm, totesi Tiki äsken Tuomo Ruutun pelanneen loistavat olumppialaiset. Kumman muisti pätkii, mielestäni Ruutu Jr ei Torinon jäillä kurvaillut?
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kyösti kirjoitti:
"0+0+0 Raipella jääty kädet, mulla oli vaan 3+2"

On se ollut äijä jo 9-vuotiaana..

Eikö tuohon tullut vielä päälle: pelattiin ulkona, niin oli varmaan kylmä? Tai jotain sinnepäin... No, tuskin Raipe tuosta nyt suuttui, enkä kyllä nähnyt sitä minään muuna kuin Tiki-talkina, puhetta ilman sisältöä.

Tiki on legenda, joka pelasi aika unelmaketjussa ja härväsi niin paljon kuin kerkesi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Tikin muisti pätkii. T. Ruutu ei ollut Torinon kisoissa. Tikkanen on ollut mainio piristysruiske kisastudiossa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Master Chief kirjoitti:
Tossa on kyllä vastustajajoukkue väärin. Ottawa kun pelaa eri konferenssissä kuin Vancouver ja tietääkseni he eivät ole kohdanneet SC-finaaleissa.

Muisti saattaa pätkiä, luin artikkelin 10 vuotta sitten. Olen tosin aika varma, että jutussa mainittiin juuri Ottawa. Ehkä kysymys oli sitten tästä (tosin Ottawa hotellissa kotonaan on myös aika epätodennäköistä): http://www.databasehockey.com/boxscores/dailyscores.htm?dy=19960315
Joten taisi olla kysymyksessä Colorado.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Nurmijärven Peto kirjoitti:
Tikin muisti pätkii. T. Ruutu ei ollut Torinon kisoissa. Tikkanen on ollut mainio piristysruiske kisastudiossa.

Näitä on tullut Tikkaselle jo aika paljonkin, mutta ilmeisen valveilla Suominen kuitenkin on, kun ei ole lähtenyt niitä oikomaan. Ei siinä muuten mitään, mutta kun saisi olla joka väliin jotain tarkentamassa, siitä menisi vähän maku. Pelaaja isolla I:llä oli kyllä ehdoton helmi (vai oliko se pelaaja?).

Toinen asia, mistä maajoukkueosiossa on puhuttu, on muistot Tikkasesta. Onneksi Tapsan tarkoitus ei ole tehdä studio-osuudesta mitään lööppikokoelmaa vuosien varrelta, kyllähän Tikistä saisi oman irtonumeron päivän puluunkin. Sen näkee kaikki, että tuolla tyylillä on täytynyt joskus mennä överiksikin.

Näkisin, että Tikkanen on tuonut hyvää lisäväriä studioon, aika hyvähenkinen porukka niillä taitaa olla kasassa.
 

Anzi23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Oulun Kärpät
Onhan se Tiki tokaissut Gretzkylle jossain matsissa tuon minun allekirjoituksena olevan lausahduksenkin. Taisi sekin juttu kokonaisuudessaan olla Jääkiekon tai Urheilun värityskirjassa. On se vaan hauska veikko. Tuollaisia persoonia kaipaisi nykykiekkoiluunkin..
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Hetki sitten kun Tikiltä kysyttiin Suomen onnistujia pronssipelissä niin jos en täysin väärin kuullut, niin Tiki totesi että neloskentän Brent Hull (Hahl) ja Ruuttu (Ruutu) olivat parhaimmistoa...

Mieleen muistuu myös muinainen NHL All-Star-matsi, joka tuli joltain kanavalta X ja kommentaattorina oli Tiki. Nimien lausuminen tuotti silloinkin hankaluuksia. Yhdessä maalissa "Tukkeri rupes pelleileen" (maalissa Roman Turek) ja Vladimir Konstantinov oli lyhentynyt helpompaan muotoon Vladimir Kostov.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei varsinaisesti kuulu ketjuun, mutta kenen kanssa Tiki pelasi Rangerseissa samassa ketjussa? Kenties Messierin?
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
VH87 kirjoitti:
Ei varsinaisesti kuulu ketjuun, mutta kenen kanssa Tiki pelasi Rangerseissa samassa ketjussa? Kenties Messierin?

Miten mulla on sellainen muistikuva, että -94 pelasi ainakin Nemchinovin kanssa? Pitää tarkistaa videoilta jos ei joku muu muista paremmin. Asiasta kuudenteen, ei sitten YLE kysynyt Tikiltä näiden kisojen aikana studio-osuuksissa koska ilmestyy Tikin mahtavasta urasta kirja, ei vaikka "häiritsin" kisastudiota lähes 15 viestillä...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Romppanen kirjoitti:
Hetki sitten kun Tikiltä kysyttiin Suomen onnistujia pronssipelissä niin jos en täysin väärin kuullut, niin Tiki totesi että neloskentän Brent Hull (Hahl) ja Ruuttu (Ruutu) olivat parhaimmistoa...

Mieleen muistuu myös muinainen NHL All-Star-matsi, joka tuli joltain kanavalta X ja kommentaattorina oli Tiki. Nimien lausuminen tuotti silloinkin hankaluuksia. Yhdessä maalissa "Tukkeri rupes pelleileen" (maalissa Roman Turek) ja Vladimir Konstantinov oli lyhentynyt helpompaan muotoon Vladimir Kostov.

Mikäs ihme sana Tikillä olikaan tuossa oliko toisella erätauolla, kun selitti "Siellon kaksi oikeasti kovaa jätkää, sitten nää loput on niitä että ne tulee Eurooppaan ja rupeaa ---", "tapottaa", tms. aika lailla täysin uusi sana? Mah~tawaa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Romppanen kirjoitti:
Mieleen muistuu myös muinainen NHL All-Star-matsi, joka tuli joltain kanavalta X ja kommentaattorina oli Tiki. Nimien lausuminen tuotti silloinkin hankaluuksia. Yhdessä maalissa "Tukkeri rupes pelleileen" (maalissa Roman Turek) ja Vladimir Konstantinov oli lyhentynyt helpompaan muotoon Vladimir Kostov.

Tää oli varmaan sama peli, missä Tiki muutaman kerran kutsui venäläisiä pelaajia ryssiksi ja Mikko Innanen hädissään puolusteli Tikiä tyyliin "arvoisat katsojat, ymmärtäkää Tikiä, englanninkielellähän venäläinen pelaaja on russian player ja Tikihän puhuu englantia paljon..." tjs : )
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Hans Niskatuki kirjoitti:
Niin, taisi olla vuoden -93 MM-kisat, kun Tiki tuli kesken kisojen mukaan joukkueeseen. Lämäsi ensimmäisissä harjoituksissa kiekon omalta alueelta vastapuolen maalin ylämummoon. Siinä sitten kertoi Sakulle (Koivu) ja kumppaneille kuinka ne maalit tehdään.

Tuosta vuodesta en ole ihan varma, mutta noin minä sen muistan.

Toinen, Jääkiekon värityskirjasta luettu ja Esa Tikkasen kertoma juttu, ilmeisesti samasta turnauksesta. YLE:n kisastudiohan näytti 2006 MM-kisojen aikana myös pienen videopätkän vuodelta 93, kun Tiki laitettiin lukiolaispoika Saku Koivun huonekaveriksi.

Jääkiekon värityskirja kirjoitti:
Ara sanoi minulle, että huonekaverinani on uusi nuori pelaaja ja käski pitää hänestä huolen. Lupasin tämän, ja minulle kerrottiin pelaajan nimikin.

Menin huoneeseen, ja se uusi pelaaja makasi sängyllä. Olin ihan puhki pitkästä lentomatkasta. Laitoin ison nipun dollareita siihen pöydälle ja sanoin: "Tos on. Jos haluut mennä ostamaan jotain, niin mee ostamaan ja pärjäile Riku."

Poika ei sanonut mitään, katseli vain hämmästyneenä. Nuori lupaava pelaaja Riku paljastui myöhemmin Saku Koivuksi.

Saku tai Riku, samapa tuo... Tarvittaisiin ehdottomasti Tiki Kakkonen, joka pelaisi SM-liigassa ja suoltaisi samanlaista juttua!
 

scholl

Jäsen
smasa kirjoitti:
Saku tai Riku, samapa tuo...

Tikihän on todella nerokas. Riku on Sakun broidi. Kun Koivu seniorit menivät lapsiaan rekisteröimään maistraattiin niin heille sanottiin: halutut lasten nimet kiitos
- koivu seniorit: tiku ja taku
- maistraatti: kuulkaas nyt, meillä tämä homma ei mene oravakalenterin mukaan. Nimet ovat Riku ja Saku ja sillä sipuli
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Koko New York sekosi mestaruudesta viikoksi. "Vastaavia mestaruusjuhlia ei ole pidetty koskaan missään. Yksi nainen oli odottanut sitä hetkeä lähes 40 vuotta. Hän sanoi minulle, että nyt voi kuolla rauhassa. Kolme päivää myöhemmin hän nukkui pois", Tikkanen kertoo. "Olen ainoa suomalainen, jolla on avain New Yorkiin, siellä ei unohdeta koskaan mestareita".

Ja näin Tiki kuvaili muita NHL-seuroja Pro Hockey lehdessä 9/1997...

Anaheim Mighty Ducks - "Vihaan niitä hemmetin äänitorvia jotka kuulostavat ankoilta. On uskomattoman hermostuttavaa kuulla ankanääntä joka kerta kun saamme kiekon. Nykyään jos televisiosta tulee Aku Ankan piirrettyjä, minun on vaihdettava kanavaa. Vihaan ankkoja!" / Boston Bruins - "Muutama vuosi sitten he kuvasivat tv-sarja Cheersin yhtä osaa ottelumme aikana ja minä olen mukana taustalla. Se oli suuri hetki!" / Calgary Flames - "Tylsä joukkue ja tylsä matka. Calgary on aivan liian kaukana, yhtä hyvin voisimme pelata Alaskassa" / Detroit Red Wings - "Täällä ottelun jälkeen on viivyttävä suihkussa hieman kauemmin jotta pääsisi eroon siitä mustekalan hajusta joka haisee kaikkialla Joe Louis Arenalla. Se ei todellakaan ole mikään hauska haju, jos on epäonnea, saattaa haista mustekalalle koko seuraavan viikon" / Los Angeles Kings - "Kun pelasin Rangersissa emme koskaan miettineet miten voittaisimme Kingsit, koska voitimme heidät muutenkin. Sen sijaan puhuimme siitä, minne menisimme ottelun jälkeen. L.A on party!" / New Jersey Devils - "Vanhana Rangerina tämä on joukkue, jota vihaan kaikkein eniten. Seura voisi muuttaa Havaijille!" / New York Rangers - "Madonna käy katsomassa joukkueen otteluita, joten seura ei voi olla ihan huono" / Ottawa Senators - "Viimeiset kolme kautta olen vilustunut joka kerta kun olen käynyt Ottawassa. Siihen ei kai tarvitse lisätä mitään?" / Phoenix Coyotes - "Rangers pelaajien mielestä Phoenix oli yksi hauskimmista paikoista matkustaa, ei niinkään otteluiden vaan golfkenttien vuoksi. Siellä on loistavat greenit" / San Jose Sharks - "Hieno logo!"
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tikin ketju takaisin ylös sillä... Hyviä uutisia! Tikistä on tulossa vihdoin ja viimein kirja! Syksyllä ilmestyy. Kirjailija tosin on ainakin minulle paha pettymys, Sari Sirkkiä-Jarva, joka ainakin YLE:n urheilussa vaikutti aikoinaan. Pettymys ei johdu siitä, että kirjoittaja on nainen, vaan siitä, että olisi kuvitellut tuohon tehtävään valittavan henkilön, joka olisi toiminut urallaan pitkään nimenomaan jääkiekon parissa. Nyt pelkona on, että kirjassa selitetään kaikki pienimmätkin yksityiskohdat aasta ööhön, ikään kuin että ihmiset jotka eivät jääkiekosta ymmärrä niin paljon, pystyisivät Tikin tarinan lukemaan. Vesa Rantanen, nuorempi Mennander, Lehto brothers sarjasta se lahjakkain - kuka tahansa muu, mutta ei...

Odotellaan...
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tikistä sen verran, että MM-kisoissa Helsingissä Tiki oli Veikkauksen VIP-tiloissa jonain seremoniamestarina ja samoissa kisoissa Veikkaus kokeili jotain livetekstiviestiveikkaus-juttuja kesken pelin. Tikiltä kun kyselin sitten neuvoa, että miten tuossa Suomi-Ukraina pelissä pitäisi toimia ja muita vinkkejä niin vastauksena tuli, että "lähetä se msg ennen kun kiekko putoo...". Siellähän Tiki oli tietenkin helkkarin hienossa puvussa kuin kukkona tunkiolla virnistys naamalla, kuten asiaan kuuluu.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
"lähetä se msg ennen kun kiekko putoo..."

Vanha legendaarinen kotiareena aina mielessä Tikillä, tilanteessa kuin tilanteessa... : )

(Madison Square Garden)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun ketju on nostettu ylös, niin pakko kirjoittaa viime Moskovan kisoista. Ennen ruotsi ottelua Tiki teki pitkän haastattelun B-O Gustafssonista, jutteli ainakin 5 minsaa niitä näitä kiekosta ja varmaankin B-O veikkaili Suomi-Ruotsi ottelun tulostakin. Haastattelun lopuksi tikkanen yksin kuvassa kaukalon laidalla:
"No niin sitten suomennos, Bengt-Åke puhu ihan paskaa ja suomi voittaa illalla" päälle irvistys ja studio repes, kuten itsekin himasoffalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös