Koko New York sekosi mestaruudesta viikoksi. "Vastaavia mestaruusjuhlia ei ole pidetty koskaan missään. Yksi nainen oli odottanut sitä hetkeä lähes 40 vuotta. Hän sanoi minulle, että nyt voi kuolla rauhassa. Kolme päivää myöhemmin hän nukkui pois", Tikkanen kertoo. "Olen ainoa suomalainen, jolla on avain New Yorkiin, siellä ei unohdeta koskaan mestareita".
Ja näin Tiki kuvaili muita NHL-seuroja Pro Hockey lehdessä 9/1997...
Anaheim Mighty Ducks - "Vihaan niitä hemmetin äänitorvia jotka kuulostavat ankoilta. On uskomattoman hermostuttavaa kuulla ankanääntä joka kerta kun saamme kiekon. Nykyään jos televisiosta tulee Aku Ankan piirrettyjä, minun on vaihdettava kanavaa. Vihaan ankkoja!" /
Boston Bruins - "Muutama vuosi sitten he kuvasivat tv-sarja Cheersin yhtä osaa ottelumme aikana ja minä olen mukana taustalla. Se oli suuri hetki!" /
Calgary Flames - "Tylsä joukkue ja tylsä matka. Calgary on aivan liian kaukana, yhtä hyvin voisimme pelata Alaskassa" /
Detroit Red Wings - "Täällä ottelun jälkeen on viivyttävä suihkussa hieman kauemmin jotta pääsisi eroon siitä mustekalan hajusta joka haisee kaikkialla Joe Louis Arenalla. Se ei todellakaan ole mikään hauska haju, jos on epäonnea, saattaa haista mustekalalle koko seuraavan viikon" /
Los Angeles Kings - "Kun pelasin Rangersissa emme koskaan miettineet miten voittaisimme Kingsit, koska voitimme heidät muutenkin. Sen sijaan puhuimme siitä, minne menisimme ottelun jälkeen. L.A on party!" /
New Jersey Devils - "Vanhana Rangerina tämä on joukkue, jota vihaan kaikkein eniten. Seura voisi muuttaa Havaijille!" /
New York Rangers - "Madonna käy katsomassa joukkueen otteluita, joten seura ei voi olla ihan huono" /
Ottawa Senators - "Viimeiset kolme kautta olen vilustunut joka kerta kun olen käynyt Ottawassa. Siihen ei kai tarvitse lisätä mitään?" /
Phoenix Coyotes - "Rangers pelaajien mielestä Phoenix oli yksi hauskimmista paikoista matkustaa, ei niinkään otteluiden vaan golfkenttien vuoksi. Siellä on loistavat greenit" /
San Jose Sharks - "Hieno logo!"