Missä leffassa sanottu?

  • 286 549
  • 2 451

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Nostetaas rimaa.

"We are little more than a sum of memories. From them we reference who we are, where we're going. Without a past we are nothing. This is why you are so interesting."

Kuulostaa pahasti Dark Cityltä, ei kyllä hajuakaa mistä kohdasta. Katsoin sen tässä joskus syksyllä, mutta olen melko huono muistamaan noita reploja ja muitakin leffoihin liittyviä asioita. Ihan hyvä leffa, jossa mielenkiintoinen idea.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kuulostaa pahasti Dark Cityltä, ei kyllä hajuakaa mistä kohdasta. Katsoin sen tässä joskus syksyllä, mutta olen melko huono muistamaan noita reploja ja muitakin leffoihin liittyviä asioita. Ihan hyvä leffa, jossa mielenkiintoinen idea.
Bingo. Tohtori Schreberhän se siinä selittää herra Whitelle, mikä ihmisaivoista tekee niin mielenkiintoisen elimen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Bingo. Tohtori Schreberhän se siinä selittää herra Whitelle, mikä ihmisaivoista tekee niin mielenkiintoisen elimen.

Olikos tuo tohtori Kiefer itse? Mulla on leffa hyllyssä VHS-originaalina ja kerran olen tuon katsonut. Ei iskenyt meikäläiseen jostain syystä aikoinaan. Pitää katsoa uudelleen josko olisi mieli kokenut evoluution.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Olikos tuo tohtori Kiefer itse? Mulla on leffa hyllyssä VHS-originaalina ja kerran olen tuon katsonut. Ei iskenyt meikäläiseen jostain syystä aikoinaan. Pitää katsoa uudelleen josko olisi mieli kokenut evoluution.

Jep, Sutherland oli tuossa roolissa. Kyllä tossa leffassa jotain aika isojakin heikkouksia oli, mutta varsinkin tunnelmansa ja ideansa puolestaa nousee selvästi plussalle omissa papereissa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jahas, seuraava pähkinä purtavaksi:

-You'll be out in a year and a half. I'll get cozy with your parole officer. You touch her again, I'll have you violated on a kiddie raper beef. You know what they do to kiddie rapers in Quentin, don't ya?

Leffa, roolihahmo, näyttelijä ja kohtaus?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jahas, seuraava pähkinä purtavaksi:

-You'll be out in a year and a half. I'll get cozy with your parole officer. You touch her again, I'll have you violated on a kiddie raper beef. You know what they do to kiddie rapers in Quentin, don't ya?

Leffa, roolihahmo, näyttelijä ja kohtaus?

No L.A. Confidentialin Bud White vähän kurmottaa kaveria, joka taisi vetäistä akkaansa turpaan. Whitea näytteli Russel Crowe.

EDIT: Samassa elokuvassa huoralle tehtiin ruumiinavaus. Mitä oli ollut tytön viimeinen ateria?
 
Viimeksi muokattu:

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
EDIT: Samassa elokuvassa huoralle tehtiin ruumiinavaus. Mitä oli ollut tytön viimeinen ateria?

Night Owl -kahvilassahan tuo oli Dick "Stens" Stenslandin kanssa treffeillä.

- I got a hot date.
- Yeah? Who is she and what did you arrest her for?

...mutta en muista mitä oli syönyt.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No L.A. Confidentialin Bud White vähän kurmottaa kaveria, joka taisi vetäistä akkaansa turpaan. Whitea näytteli Russel Crowe.

EDIT: Samassa elokuvassa huoralle tehtiin ruumiinavaus. Mitä oli ollut tytön viimeinen ateria?

Oikeinhan se meni kohtauksineen päivineen. Tuon huoran viimeistä ateriaa en kyllä muista minäkään.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tästä lähtee taas:" Beat it Brucey! Go home and play with your wooden dolly! "
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Nyt on haussa kaksi elokuvaa. Kaksi sen vuoksi, että likimain sama repliikki toistuu molemmissa. Aloimme itse asiassa kerran kinastella aiheesta kaverini kanssa, kaveri väitti että se sanottiin elokuvassa A, minä tiesin sen olleen elokuvassa B. Osoittautui että molemmat olivat oikeassa. Todettakoon vielä, että kyse ei liene plagioinnista, vaan lause on käsittääkseni elokuvien kuvaaman ammattiryhmän ajan patinoimaa jargonia.

"Only steers and queers come out of XX. Which one are you?"

Sitaatti ei ole sanatarkka, ja taisi olla vielä hieman eri muodoissa eri leffoissa. Paikkoja XX, joista "steers and queers" tulevat, mainittiin kaikkiaan kolme, elokuvassa A yksi ja elokuvassa B kaksi.

Uskoisin aika monen tietävän/arvaavan elokuvan A, saa nähdä onko elokuva B yhtä helppo. Niin ja noista kolmesta paikannimestä tietenkin ylimääräinen papukaijamerkki.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ja toinen on Upseeri ja herrasmies. Louis Gosett Jr loistavana kouluttajana.

EDIT: Oklahoma (en muista toista, joka mainitaan aivan leffan lopussa, kun Gere kuuntelee hymyssäsuin prätkän satulassa samaa litanjaa, jonka itse sai aikanaan.)
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Leffat oikein. Arvasinkin että Sinnerin kaltainen leffatietäjä pudottaa sen vaikeammankin(?) kuin apteekin hyllyltä.

Tämä on jo vähän off-topikkia, mutta vielä olisi se papukaijamerkki jaossa. Mistä paikoista härät ja hinttarit tulevat? FMJ:ssä mainittiin yksi ja U&H:ssa kaksi.

EDIT. Oklahoma oikein. Se siis oli se toinen U&H:ssa mainituista.
EDIT2. Kah, mainitsihan Rinksukin jo Teksasin. Oikein sekin. Vain U&H:n toinen uupuu enää.
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
EDIT. Oklahoma oikein. Se siis oli se toinen U&H:ssa mainituista.

Nyt mennään ihan mutulla, mutta oliko toinen Boston?

"I can't believe my eyes! Where have you been all your life? Smoking weed and badmouthing your country?"

"Don't you eyeball me boy"

:D Mahtava elokuva. Geren paras. Gerellähän ei ole kuin kaksi ilmettä: Silmät auki ja silmät kiinni.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ei ollut Boston. Vinkataan sen verran että tämä kolmaskin on paikka, josta niitä härkiä oikeasti tulee. Hinttareista en tiedä.

Arizona.


(katsoin itse leffasta, kun jäi häiritsemään :D En olisi muuten muistanut.)

edit: toisaalta olisin kyllä voinut antaa muidenkin vastata, jos joku olisi tiennyt. Sorit :(
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tästä lähtee taas:" Beat it Brucey! Go home and play with your wooden dolly! "

Tätäkö ei löydy? Ok, elokuva on vanha ja harvinainenkin. Annetaan vihje. Tämä on käsittääkseni ensimmäinen jenkkielokuva, jossa Jean Claude Van Damme esiintyy. Ei ole pääosassa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tätäkö ei löydy? Ok, elokuva on vanha ja harvinainenkin. Annetaan vihje. Tämä on käsittääkseni ensimmäinen jenkkielokuva, jossa Jean Claude Van Damme esiintyy. Ei ole pääosassa.

On kyllä aikaa siitä, kun olen jonkun Van Dammen leffan katsellut. Ei tule muita tähän väliin mieleen kuin Bloodsport. Osuuko edes lähelle?
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
On kyllä aikaa siitä, kun olen jonkun Van Dammen leffan katsellut. Ei tule muita tähän väliin mieleen kuin Bloodsport. Osuuko edes lähelle?

On vanhempi. Minähän en edes pysty katsomaan elokuvia, joissa Damme on pääosassa, niin huonoja ne poikkeuksetta ovat :D

Tämä haettukin on ihan häpeilemätön B-luokan leffa, mutta on niin täynnä camppia ja tahatonta komiikkaa nyt muutoinkin, että voin suositella sitä kaikille jos sen vain sattuu jostain löytämään. On klassinen "hyvä huono" elokuva, josta tulee itse asiassa hyvälle mielelle ja ainakin itse nauran aina, kun tämä joskus kavereiden kanssa katsotaan.

Sen löytymisen vaikeus voi johtua siitä, etten ole varma onko tätä koskaan edes tekstitetty suomeksi. Itsekin tiedän vain alkuperäisen nimen. Paljastan elokuvan kello 11, koska eiköhän se olisi löydetty jo muutoinkin siihen mennessä jos olisi löytyäkseen.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On vanhempi. Minähän en edes pysty katsomaan elokuvia, joissa Damme on pääosassa, niin huonoja ne poikkeuksetta ovat :D

Van Damme on aikamme suuria luonnenäyttelijöitä yhdessä Steven Seagalin kanssa. Se tunneskaalan laajuus ja ilmeikkyys molemmilla...

Seuraava pähkinä:
Holy hell son, you're about as useful as a cock-flavored lollipop!


Mistäs komediasta on kyse?

Edit. Pistetääs toinenkin "loukkaus". Eri komediasta:

-Your mother's deaf...
-My mother's dead, you little twerp.
-I guess that's why she didn't move around a lot.


Eli mitkä kaksi komediaa on kyseessä ja lisäpojoa tulee vielä jos muistaa kohtauksen ynnä muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Repliikki on elokuvasta No retreat No surender (1986).

Annan näytteen näyttelijäsuorituksista. Tässä kohtauksessa pahikset ovat tulleet vaatimaan hyviksen Dojoa itselleen. He usuttavat kovan karatemiehen hyviksen kimppuun. Hyviksen todettua ensin (tottakai) kaikki klisheet karatesta hän voittaa, mutta sitten peliin puuttuu MEGA-pahis... Katsokaa näyttelijäsuoritusta, kun Damme rusauttaa hyviksen jalan. Nauran tälle joka kerta (voi tosin olla, että olen vain sen verran tyhmä :D)

http://www.youtube.com/watch?v=eCzOZ8tAreY&feature=more_related
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei jumalauta, toihan on pakko etsiä ja katsoa joskus kännipäissään.

"Karate is not to be used aggressively, but if I have no other choice..."

Helmi:)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös