Mainos

Missä kaikki JA:set opiskelee?

• 3 090
  • 51

Missä JA:set opiskelee?

• Lukio

Ääniä: 29 27,6%
  • Kauppaoppilaitos

Ääniä: 12 11,4%
  • Ammattikoulu

Ääniä: 7 6,7%
  • Joku muu

Ääniä: 57 54,3%

• Äänestäjiä
    105

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lukiossa (på svenska) toinen vuosi. Kursseja on rästissä muutama :). Eiköhän sitä YO:ksi silti päästä, vaikka väkisin....

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lukiossa opiskelen, ja abivuosi on meneillään. Kurssit ovat todella hyvin koossa, tämän jakson jälkeen vaaditusta 75:stä uupuu vain kuusi kurssia, tosin kokonaissaldoni on keväällä jotain 78-80.

Ensi maanantaina kirjoituksetkin alkavat, saa nähdä, miten käy. Jos nyt syksyllä kaikki menee nappiin, niin kevään suunnitelma on jo valmis, mutta jos onnistun pahasti mokaamaan, niin... Noh, vitutusketjusta löytynee. En kuitenkaan nyt enempää maalaa piruja seinille, maanantai kertoo vielä paljon.

Lukiossa kolmatta vuotta, tosin opiskeluni kyseisessä oppilaitoksessa näyttäisivät menevän täysin vituiksi, mutta eiköhän se valkolakki vielä joskus löydä tiensä tähänkin päähän.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Lakaisija
Lukiossa kolmatta vuotta, tosin opiskeluni kyseisessä oppilaitoksessa näyttäisivät menevän täysin vituiksi, mutta eiköhän se valkolakki vielä joskus löydä tiensä tähänkin päähän.

On tää nyt kummallista.... Ensin luulin Gellneriä mieheksi, ja sua olen aina luullut 15 vuotta vanhemmaksi :D.

Opiskelen yliopistossa maantiedettä. Sivuaineena on mm. biologia. Tänä vuonna luen pääasiassa kasvatustiedettä. Tänään tuli kyllä luennolla juttuja kuunnellessa sellainen olo, etten todellakaan halua aineenopettajaksi. Toivottavasti löytyy valmistuessa muita töitä, ettei täydy turvautua varasuunnitelmaan...

Viestin lähetti VH87
On tää nyt kummallista.... Ensin luulin Gellneriä mieheksi, ja sua olen aina luullut 15 vuotta vanhemmaksi :D.

No niinno, johtuu varmaan siitä, että aluksi en pitänyt tuota syntymävuotta tuolla profiilissa, mutta onhan se nyt jonkun aikaa siellä ollut.
Aika karmea virhe jokatapauksessa luulla meikäläistä kolmekymppiseksi! :-)

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Lakaisija
Aika karmea virhe jokatapauksessa luulla meikäläistä kolmekymppiseksi! :-)

Meinaan tosi paha :). Eihän siinä sinänsä mitään, mutta jos näkisin sut livenä ja luulisin, niin se olisi vielä pahempi... Tosin jos naiset näkisivät mut livenä ja luulis, niin en laittas pahakseni ollenkaan ;).

Viestin lähetti VH87
Meinaan tosi paha :). Eihän siinä sinänsä mitään, mutta jos näkisin sut livenä ja luulisin, niin se olisi vielä pahempi... Tosin jos naiset näkisivät mut livenä ja luulis, niin en laittas pahakseni ollenkaan ;).

En laittais pahaksi minäkään, mutta kyllä sen verran kakaralta näytän, että oikeassa elämässä ei voisi erehtyä.
Joskus tosin ovat haukkuneet, että olen samannäköinen kun 5 v. vanhempi isoveljeni, mutta sehän on tietenkin paskapuhetta. :P

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti VH87
Heheh... ihme juttu. Näin myös minä, jälleen! Minulla taitaa olla pelottavan samanlaiset (ennakko)käsitykset jatkoaikalaisista kuin VH87:lla. Mihin tämä kaikki vielä johtaakaan? Mitä hirmuisuuksia meille vielä valkeneekaan, mikä muille on jo päivänselvää? Predator on 16-vuotias teini ja varjo on perheellinen nainen???

Eihän tässä kohta enää uskalla olettaa yhtään mitään!

Noh. Itselläni on ikää se neljännesvuosisata edelleen, mutta aina vaan kysellään papereita alkossa ja baarin ovella. Yleensä se humaltunut ihminenkin naapuripöydässä joka alkaa puhumaan minulle, kyselee: "Ootkosh jhust kahekshantoisth täythänny?!" Eipä myöskään ihme että naiset eivät ota minua kovin vakavasti, tosin sille nyt voi olla ihan muitakin syitä.

No se siitä aiheenvierestä puhumisesta.

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti Nännimäinen
Juuri näin.

1. Akateemiseksi ruvetaan jos huvittaa.
2. Akateemiset eivät tee oikeita töitä.
3. Akateemiset ovat työkavereinakin itseään täynnä olevia juntteja, eivätkä yhtään mukavia.
4. Akateemisten tekemät "työt" eivät ole mukavia.

Juuri näin.

Akateemiseksi ruvetaan jos huvittaa. Harva akateeminen tekee oikeita töitä. Tai no tietenkin, siivoojan ja kaupan kassat ovat poikkeuksia. Akateemiset ovat työkavereina ja varsinkin opiskeluaikana itseään täynnä olevia juntteja. Akateemisten tekemät työt harvoin ovat mukavia.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Sitten nämä samat akateemiset, jotka ensin opiskelevat meidän verovaroillamme viisitoista vuotta, alkavat vaatia veronalennuksia ja opiskeluaikojen lyhentämistä, jotta kalliit veromarkat eivät mene hukkaan.
Tai toinen puolisko, joka tulee neuvomaan työläistä, kuinka työläisen täytyy ajatella.

Hirveää antipatiaa (hieno sana, mitäköhän tarkoittaa) "sivistyneistöämme" kohtaan.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanohan Luiro, mikä on mielestäsi oikea työ?

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Luiro
Akateemiseksi ruvetaan jos huvittaa. Harva akateeminen tekee oikeita töitä. Tai no tietenkin, siivoojan ja kaupan kassat ovat poikkeuksia. Akateemiset ovat työkavereina ja varsinkin opiskeluaikana itseään täynnä olevia juntteja. Akateemisten tekemät työt harvoin ovat mukavia.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Sitten nämä samat akateemiset, jotka ensin opiskelevat meidän verovaroillamme viisitoista vuotta, alkavat vaatia veronalennuksia ja opiskeluaikojen lyhentämistä, jotta kalliit veromarkat eivät mene hukkaan.
Tai toinen puolisko, joka tulee neuvomaan työläistä, kuinka työläisen täytyy ajatella.

Hirveää antipatiaa (hieno sana, mitäköhän tarkoittaa) "sivistyneistöämme" kohtaan.

Esko-Juhani Tennilä kirjoittaa jatkoaikaan! Julkimoita täällä näyttää olevan kait melko paljon....

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Jyväskylän Yliopistossa Tietojärjestelmätiedettä. Kauppatieteen maisterin paperit siintävät kaukana tulevaisuudessa. Täytyy myöntää, että opintoviikkoja enemmän kertyy kokemusta opiskelijabileistä.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Hetken aikaa jouduin miettimään, kehtaanko vastata koko gallupiin, mutta vastaanpa kuitenkin. Vielä puoli vuotta sitten olisin raksinut lukion, mutta en enää.

Nykyään aamut, aamupäivät ja iltapäivän alku kuluvat leppoisasti Jkl:n Ammattiopiston aikuispuolen siivessä. Enpä olisi uskonut tuohonkaan laitokseen hakupapereita koskaan laittavani (saatika mihinkään logistiikkaan), mutta odottamattomia juonenkäänteitä näköjään tapahtuu, kun elää elämänsä paljolti fiiliksen mukaan. Ensimmäinen viikko kohta takana ja joka päivä tuntuu aina vaan kiinnostavammalta. Kohta alkaa jo pelottaa, että tässä on vihdoin tehty edes jotain oikein...

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mikkelin Ammattikorkeakoulussa liiketaloutta, opintosuuntana markkinointi (kunhan nyt talven tullen suuntautumisopinnot alkavat). Toinen vuosi tätä savottaa on alkanut ja kolmen opiskeluviikon jälkeen touhuun alkaa jo hieman tottuakin, kyllä tämä tästä! Omien opiskelujen ja parin muun toimen ohessa vielä tutor-opiskelijana, joten tehtävää riittää.

Luiro

Jäsen
Esmes sellainen ammatti on oikeaa työtä, josta on todellisuudessa hyötyä yhteiskunnalle. En vain millään pysty uskomaan, että siitä on hyötyä minulle tai kellekään jos joku tutkii Saimaan kanavan liikennettä 1800-luvulta toisen maailmansodan alkuun. Ja tällaisen miehen olen nähnyt. Ja se nauroi eräälle biologian väitöskirjaa väsäävälle tyypille tämän väitöskirjan aiheesta. Hmm...

Jos minut joku sekoittaa Esko-Juhani Tennilään, niin onneksi olkoon. Minä en ole toimittaja, en stalinisti ja veikkaisin että aika kaukana Tennilän ajatusmaailmasta. Ja jos sanon, että akateemiset tulevat neuvomaan työläisiä kuinka näiden tulee ajatella, niin ei minua voi ainakaan Tenniläksi epäillä. Minähän olen joku kolmikosta Esko Seppänen, Tony Halme tai Jaakko Laakso.

Parahin VH87 lienee sitten Liisa Jaakonsaari... Ja tuo 87 lienee syntymävuotesi kaikesta päätellen.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Luiro
Parahin VH87 lienee sitten Liisa Jaakonsaari... Ja tuo 87 lienee syntymävuotesi kaikesta päätellen.

En ole, on. EJT nyt oli ensimmäinen pöljä joka tuli mieleen koska tuo sinun tekstisi vaikutti aika, no, pöljältä. Miten sitten annat tällaisen kuvan itsestäsi? "Kaikki akateemiset tulevat neuvomaan työläistä miten tämän pitäisi ajatella" kertoo jo jonkun verran. Ensinnäkin minun mielestäni tämä "työläinen" termi taitaa olla aikansa elänyt, koska mun mielestä enää ei ole olemassa samanlaisia työläisiä kun oli ehkä 1930-70-luvuilla. Eli käsittääkseni enää ei luokkayhteiskuntaakaan ole olemassa. Kerro sitten muutama esimerkki akateemikosta joka on tullut neuvomaan työläistä miten tämän pitäisi ajatella.

Ehkä kyse on vaan asenteesta, ei tarvitse kokea jokaista keskustelua tärkeän kapitalistisian kanssa miksikään elämän konsultointipalaveriksi, vai?

Ja tämä oikea työ. Tämän ajattelutavan mukaan siis yrittäminen esimerkiksi ei ole oikeaa työtä, koska siitä ei ole suoranaista hyötyä yhteiskunnalle (muuta kuin verotuksen ym, muodossa)? Sano muutama ammattityyppi mikä on oikeaa työtä. Ellei Nokian DI tee työtä mistä ei olisi hyötyä yhteiskunnalle, niin kuka sitten?

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Tällä hetkellä "opiskelen" armeijassa inttijuttuja, mutta ensi syksynä olisi tarkoitus aloittaa kauppatieteiden opinnot LTY:llä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mielenkiintoista Luiro, että juuri äskettäin väitit näin...

Viestin lähetti Luiro
Harva akateeminen tekee oikeita töitä. Tai no tietenkin, siivoojan ja kaupan kassat ovat poikkeuksia. Akateemiset ovat työkavereina ja varsinkin opiskeluaikana itseään täynnä olevia juntteja. Akateemisten tekemät työt harvoin ovat mukavia.

Nimittäin näitä Saimaan kanavan vesiliikennettä tutkineita ihmisiä lienee hyvin minimaalinen osa akateemisista. Lääkäri, peruskoulun opettaja, lastentarhan opettaja tai kadettikoulun käynyt upseeri lienevät esimerkkeinä huomattavasti yleisimmistä akateemisista viroista. Nämäkään eivät ilmeisesti tee yhteiskunnalle hyödyllistä työtä?

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Luiro
Esmes sellainen ammatti on oikeaa työtä, josta on todellisuudessa hyötyä yhteiskunnalle. En vain millään pysty uskomaan, että siitä on hyötyä minulle tai kellekään jos joku tutkii Saimaan kanavan liikennettä 1800-luvulta toisen maailmansodan alkuun. Ja tällaisen miehen olen nähnyt. Ja se nauroi eräälle biologian väitöskirjaa väsäävälle tyypille tämän väitöskirjan aiheesta. Hmm...

Noh meitä filosofian maistereita toimii esimerkiksi aika paljon toimittajina. Toki joku viisas on sanonut: "Urheilu on maailman tärkein sivuseikka" , mutta kyllä aika moni esimerkiksi näppäilee 2-3-5 tv:nsä kaukosäätimellä aamuisin tai selaa päivän lehden, ainakin urheilusivut. Ei ne oo kuulkaa mitään tonttuja (paitsi ehkä kuvainnollisesti), jotka ne uutiset sinne laittaa. Se on sitten eri asia, onko siitä sinulle tai kenellekään mitään hyötyä.

Ja sitten vähän filosofista pohdintaa yleisön pyynnöstä. (en muuten oo päivääkään kyseistä ainetta lukenut, vaikka sen maisteri paperin mukaan olenkin). Mitä on ylipäätään "hyöty"? Mitä "hyötyä" on mistään? Onko millään mitään väliä? Noh, enpä taida jaksaa alkaa kyynikokskikaan, joten vaikenen ja sori, että vähän eksyi aiheesta. :)

Ps. Esimerkkisi kyllä oli hauska, tommoistahan se välillä on.. nuo tutkimusaiheet. Eivätpä tutkijatkaan taida kuitenkaan koko elämäänsä moiselle asialle perustaa tai olettaakaan tekevänsä jotain "suurta". Omasta mielestäni on kuitenkin hyvä, että lähes asian kuin asian historiaa tutkitaan, vaikka se ei käytännön "keksintöihin" suoranaisesti johtaisikaan.

Luiro

Jäsen
Viestin lähetti VH87
"Kaikki akateemiset tulevat neuvomaan työläistä miten tämän pitäisi ajatella" kertoo jo jonkun verran.

Taitaa lapsen lukutaidossa olla hieman vikaa.

Kylläpä sitä saa ihmisen helposti suuttumaan. Myönnetään. Hieman yleistin, hieman kärjistin. Ehkäpä se lite bättre -asenne voidaan joskus ottaa katseltavaksi sieltä toiselta puolelta. Olen törmännyt näihin ihaniin ihmisiin, jotka luulevat olevansa niin erinomaisia, eivätkä ymmärrä, että kuinka joku voi tehdä esimerkiksi autonasentajan tai rekkakuskin työtä. Paitsi sitten kun oma auto hajoaa tai kaupassa ei ole ruokaa tai huoltsikalla polttoainetta.

Mitään asiaa ei voi tietenkään tarkastella objektiivisesti jos ei ole nähnyt molempia puolia.

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Luiro
Taitaa lapsen lukutaidossa olla hieman vikaa.

Kylläpä sitä saa ihmisen helposti suuttumaan. Myönnetään. Hieman yleistin, hieman kärjistin. Ehkäpä se lite bättre -asenne voidaan joskus ottaa katseltavaksi sieltä toiselta puolelta. Olen törmännyt näihin ihaniin ihmisiin, jotka luulevat olevansa niin erinomaisia, eivätkä ymmärrä, että kuinka joku voi tehdä esimerkiksi autonasentajan tai rekkakuskin työtä. Paitsi sitten kun oma auto hajoaa tai kaupassa ei ole ruokaa tai huoltsikalla polttoainetta.

Kuinka niin? Kun nyt sitten täytän puolen vuoden sisään tuon 18, alat varmasti käyttää minusta nimitystä pojankloppi? Ei, en minä suutu. Sattumoisin lähipiiriini lukeutuu myös näitä tyhjäntoimittajia, jotka eivät ole yhtään mitään, ja neuvovat akateemisia (ja muitakin) miten näiden tulisi ajatella, en väitä että sinä tekisit niin. Ovatko nämä neuvojat aina akateemisia, vaiko kenties esimerkiksi kauppaopiston käyneitä merkonomeja, vaiko entisiä autonasentajia jotka kyrpiintyivät vanhaan ammattiinsa?

Kerro nyt kuitenkin joku esimerkki missä joku akateeminen neuvoo työläistä, ja mikä on oikea työ.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy