Missä kaikissa asioissa Suomi on Ruotsia parempi?

  • 8 487
  • 32
Suosikkijoukkue
IFK Peltosen jälkeen
Aika vähän mulla on tähän sanottavaa, mutta ehkäpä formula ykköset ja ralli. Lätkässä ollaan ehkä viime vuosina oltu tuloksellisesti edellä, mut ei meillä kyllä oikeesti Tre Kronoria parempaa jengiä ole.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jatkan: Suomalaiset ylipäätään miettivät enemmän (ovat siis siinä parempia tai ainakin edellä ruotsalaisia), mitä muut meistä ajattelevat.
Se kai sitten näkyy mm. tämmöisissä kyselyissä ym. hömpötyksessä, joissa venytellään virtuaalipippeliä.

Ruotsalaisethan noin keskimäärin eivät voisi olla vähempää kiinnostuneita (ja informoituja) Suomesta ja suomalaisuudesta. Ja sitten kun jotain hahmotusta löytyy niin suhtautuvat meihin yleensä hyvin positiivisesti. Tämä on tietysti erittäin ärsyttävää...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen vuosien aikana huomannut sellaisen eroavaisuuden suomalaisten ja ruotsalaisten välillä, että ruotsalaiset pelkäävät rikkoa sääntöjä ja kehotuksia. Suomalaiset ovat rohkeampia eivätkä ole läheskään niin säikkyjä kuin ruotsalaiset.

Otetaan esimerkki: kuutisen vuotta sitten olin erään porukan kanssa liikkeellä Malesiassa. Yksi pysähdyspaikoista oli Putrajaya, maan hallinnollinen pääkaupunki. Kuski parkkeerasi auton sitten kaupungin päämoskeijan eteen ja kysyi, kuka haluaisi käydä katsomassa moskeijaa sisältäpäin.
Joukossamme oli mukana lesbopariskunta sekä noin 70-vuotias vanha kääkkä Ruotsista, jotka ilmoittivat kovaan ääneen, että he eivät uskalla mennä katsomaan moskeijan sisäosia, koska he ovat länsimaisia ja kristittyjä. Mukana olleet tanskalainen pariskunta sekä pitkälettinen norskikin jäivät norkoilemaan auton lähistölle.
Minä ja eräs toinen suomalainen päätimme kuitenkin mennä katsomaan moskeijaa lähempää. Koko iso tila oli lähes täysin autio, kun lähestyimme sitä. Pari vartijaa aivan siinä pääoven edessä tiukkasi meiltä, olemmeko muslimeita, jolloin valehtelimme olevamme ja - ka - pääsimme sisälle.

Takaamme kuulimme koko ajan uikutusta ja voimakkaalla ruotsalaisella aksentilla puhuttua englantia. Ainakin 10 kertaa kuulimme porukan mylvivän, että kuinka me emme ole muslimeita, kuinka joudumme vankilaan, kuinka me saatamme muut pohjoismaalaiset kumppanimme vaikeuksiin, kuinka meiltä katkaistaan kädet, koska olemme loukanneet maan tapoja ja kuinka me ylipäänsä olemme niin tyhmiä ja hulluja, että menimme tekemään jotain tuollaista.

Mitään noista ei kuitenkaan tapahtunut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ruotsia huonompana olemisessa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Rullakiekossa! Olittehan kaikki torilla eilen? Minä en.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös