Missä internetissä olit, kun Jokerit tippui Liigasta?

  • 4 122
  • 27

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
1987 asuin Tukholmassa, kuulin asiasta suomalaisfrendeiltäni. Eilen seurasin telkkarista kihelmöivän maalirikasta jännitysnäytelmää HIFK-Pelicans ja samaan aikaan oli auki läppäriltä Ruutu plussalta HPK-Jokerit. Narrit putosi ensin. HIFK meni jatkoajalle. Sitten omienkin räpellys loppui. Vaihdoin heti HIFK-matsin jälkeen tekstareita narrifanifrendini kanssa. Lähetin hänelle tekstarin "Vittu!" ja sain takaisin tekstarin "Pillu!". Vastasin vielä "Huora!", mutta kaveri ei jaksanut sen pidempää keskustella. Vaikka olimme juuri pääsemässä syvällisille alueille. Tosin aamulla, kun heräsin häneltä oli tullut yöllä viesti "Kyrpä!" Taidan vastata tänään vielä jotain, keskustelu on sen verran kiehtovaa.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Silloin 1987 olin hiihtolomareissulla pohojosessa, ja kuuntelin jostain Ylen Oulun alueradiosta runkosarjan pääröskierroksen ottelua Ilves-Kärpät. Jokerit pelasi samaan aikaan Porissa ja ainakin Gary Yaremchuck tappeli siinä pelissä. Ässät voitti 4-1. En ollut siis minäkään netissä.

Mä olin muuten katsomassa tuon pelin, niin kuin suurimman osan tuon kauden Ässä-peleistä. Ai miksikö? Kaverin porukoilla oli kausikortteja ja ilimatteeks pääsi niin mikäs.
Sellainen muistikuva on, että pienikokoinen linjatuomari heitti niskalenkillä jonkun pelaajan kanveesiin. Näin siis tapahtui aivan varmasti, mutta oliko se nimenomaan tuossa matsissa niin en voi satavarma olla. Linjatuomari saattoi olla nimeltään Ilkka Hoviseppä...no, 27 vuotta tästä jo on.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sellainen muistikuva on, että pienikokoinen linjatuomari heitti niskalenkillä jonkun pelaajan kanveesiin. Näin siis tapahtui aivan varmasti, mutta oliko se nimenomaan tuossa matsissa niin en voi satavarma olla. Linjatuomari saattoi olla nimeltään Ilkka Hoviseppä...

Kyllä muistat aivan oikein. Löytyihän tuolta SK:n arkistoista oikein juttukin ottelusta ja kuva tuosta Hovisepän tekemästä niskalenkistä:

http://kampanjat.nfw.fi/lehtileikkeet/data/563/index.html

Olihan tuo kaikkineen vielä näyttävämpi lähtö liigasta kuin tämä uudempi tapaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös