Missä hallissa on SM-liigan paras tunnelma?

  • 14 924
  • 25

Missä hallissa on SM-liigan paras tunnelma?


  • Äänestäjiä
    172

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Kaikkien joukkueiden kotipelin olen käynyt katsomassa, lukuunottamatta Lukkoa ja TPS:ää. KalPalla tunnelma on liigan heikoin. Ne pelit mitä olen Lappenranassa käyneet eivät ole myöskään vakuuttaneet. Espoo oli myös vaisu, mutta tämä on ilmeisesti muuttunut tällä kaudella. Porin kiekkohuumaa en ole itse kokenut, mutta tiedän sen olevan liigan parasta parhaimillaan. Oulu ja Hämeenlinna ovat tasoa ihan ok. Jyväskylässä tunnelma on ihan ok+. Tampereella kirvesrintojen peleissä oli ainakin ennen surkea tunnelma, nyt asia parantunut. Ilveksellä hyvä fiilis vaikka menestystä ei ole tullutkaan. Molemmissa Helsingin halleissa on mainio tunnelma. Kuitenkin Lahdessa on aina ollut hyvä tunnelma, kaikissa niissä peleissä mitä olen käynyt katsomassa. Vastaan Lahti, koska Poria en ole käynyt paikan päällä kokemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkien joukkueiden kotipelin olen käynyt katsomassa, lukuunottamatta Lukkoa ja TPS:ää.

Kuitenkin Lahdessa on aina ollut hyvä tunnelma, kaikissa niissä peleissä mitä olen käynyt katsomassa. Vastaan Lahti, koska Poria en ole käynyt paikan päällä kokemassa.

Miten se menikään?
Raumam Boja @ Isomäki - Satakunta on Sinikeltainen - YouTube Linkin takaa Porin tunnelmaa, kotifaneja ei kyllä paljon näy.

Paras tunnelma on joko Äijänsuolla tai Helsingissä (satunnaisesti HIFK-fanien toimesta mutta pääasiassa narrileirin kotipyhätössä) Muita loogisia vaihtoehtoja ei oikein ole.
 
Tappara-SaiPa.

Marraskuu.

Tiistai.

4055 maksanutta.

Vähän maaleja, ei tilanteita, ei taklauksia.

No contest.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Aika vähän on liigahalleista kokemusta, koska olen käynyt vain Kuopion hallissa ja Pasilan Sämpylä-areenassa(Sekä kerran JYP:n pelissä ysärillä, mutta siitä en muista paljoa). Ensiksi mainitussa oli sentään sen verran elämää, että pysyi hereillä, mutta jälkimmäisessä myönnän nukahtaneeni ja vieläpä ilman alkoholin osuutta asiaan. Kuopiossa korvan juuressa kun kirkui läpi pelin teltan kokoisiin fanivermeisiin pukeutuneita pikkutyttöjä, mutta Hesassa toisen päädyn pomppivat esjonnet eivät sen vertaa. Enemmän "meteliä", homottelua ja muuta keskenkasvuisten huutelua kuulee minkä tahansa yläasteen välitunnilla.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Kaikista halleista erinomaista tunnelmaa en ole kokenut kuin Lahdessa, Jyväskylässä ja Oulussa, varauksin Espoossa ja Porissa. Rauman paskaläävässä tosin en ole Mediahuorien maihinnousun jälkeen käynyt.

Joten en äänestänyt tähän turhaan äänestykseen mitään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se tuo Isomäki on. Nordis heittää hyvä haasteen, jos joukkue menestyy, mutta jos menee vähänkin alle odotusten, niin tunnelma on melkoisen surkea, kuten tällä kaudella saatiin useasti todeta.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Melkoisen turha äänestys, koska tunnelmaan vaikuttaa niin suuresti ottelu ja panos. Aika vaikeaa on siis valita objektiivisesti tunnelmaltaan parasta hallia.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kysymyksen asettelu on vähän hassu, sillä varmaankin valtaosa on kokenut parhaan tunnelman omassa kotihallissaan.

Tällä haavaa rankkaisin kuitenkin Top 3:een Helsingin (Hjöördis), Espoon ja Turun.

Porissa ja Nordiksella on helvetisti potentiaalia, mutta se tuntuu realisoituvan ainoastaan silloin kun menestytään. Kontrasti siihen normimeininkiin on liian suuri.

Rauman jätin tässä viestissä kokonaan huomioimatta.

Mutta koska avausviestissä puhuttiin omasta kokemuksesta enkä halua Äijänsuota vastata, niin äänestetään Espoota. Olin viime talvena paikalla siinä "Kannattajan juhlapäivässä(?)" ja silloin oli ainakin pirun hyvä tunnelma muistaakseni.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Parhaan tunnelman olen kokenut tottakai Raumalla, 7. puolivälierä KalPaa vastaan 2011. Siinä sarjassa joka matsissa oli huipputunnelma.
Kova on ollut meinki Turussakin finaalien aikaan kun olen parin paikallisen tuttavan kanssa sinne "joutunut".
Isomäessä en ole ollut kuin kerran ja silloin RB oli ainut joka siellä ääntä piti. Hakametsässä ja Hartwallilla oli ainakin niillä kerroilla kuin kävin aika laimeaa. Noronen toi vähän sähköä ekalla Hartwall reissulla.

edit. Otsikon kysymys ja avausviestin kysymys ovat kyllä kaksi täysin eri asiaa. Sama kuin otsikko kysyisi: Mikä on maailman korkein rakennus? ja sitten avausviestissä kysytäänkin: Mikä on korkein rakennus jossa itse olet käynyt?
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Porissa, Ässät-Sport 1. karsintaottelussa.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Isomäellä tietysti mutta se voi hyvin olla ihan värilaseista johtuva tieto. En kuitenkaan sitä äänestänyt koska se olisi huijaamista ja helpoimman reitin valintaa.

Vierashalleista paras fiilis löytyy Nordikselta. Tykkään käydä katsomassa HIFK-Ässät pelejä siellä kun lämpöä riittää ja muutenkin ottelutapahtuma on viihdyttävä. Lisäksi HIFK fanit ovat suurimmaksi osaksi todella mukavia, mitään posketonta haistattelua tai vittuilua ei tule vaikka Ässäpaidassa siellä kulkee.

Hartwallilla on hyvä tunnelta niin kauan kuin Jokerit pärjää. Silloin laulu raikaa ja kaikilla on kivaa. Plussaa tulee kuitenkin viihdyttävästä tapahtumasta muuten ja onhan se maskotti varmaan liigan paras. Näin ainakin väitti kuusivuotias serkkupoika jonka kerran mukanani Jok-Äs peliin vein.

Synergialla on hiljaista kuin hautajaisissa. Kohteliaasti taputetaan aina välillä. Ainoa äänenlähde on ne hemmetin rummut jotka pitäisi kieltää lailla. Aika paljon kertoo se että pidimme 3 kaverin kanssa kovempaa meteliä kuin seisomakatsomon ulkopuolinen katsomo yhteensä.

Äijänsuolla tunnelma on parantunut huomattavasti viime vuosina. Kauden 2010-2011 ekassa pelissä oli hiljaista kuin kirkossa, mutta tämän kauden avauksessa tunnelta oli jo katossa. Siitä pisteet Raum Bojil.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Missä SM-liigahallissa olet kokenut parhaimman tunnelman?

Raksilan hallissa eli Oulun Energia -areenalla, ja ottelu oli ratkaiseva liigakarsintaottelu Kärpät - Pelicans päivämäärällä 11.4.2000. Oli tunnelman puolesta kuin 7600 ihmisen yhteissaunassa, jonka valtavalla lattialla pelataan jääkiekkoa. Raksilan lisäksi olen käynyt vain Hartwall-areenalla, Hakametsässä ja Rinkelinmäellä. Näistä Hartwall-areena oli vieläpä tyhjillään kun siellä kävin. Hakametsässä oli vaisua silloin lokakuussa 1993 (Ilves-Lukko), mutta perjantainen Rinkelinmäki HPK-HIFK-ottelussa tämän vuoden tammikuun 18. päivänä oli sangen tunnelmallinen loota. Olin sinä iltana HIFK:n mies henkeen ja vereen.

Kärppien liiganousu - Maalit (11.4.2000) - YouTube
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Melkoisen turha äänestys, koska tunnelmaan vaikuttaa niin suuresti ottelu ja panos. Aika vaikeaa on siis valita objektiivisesti tunnelmaltaan parasta hallia.
Näin juuri, mutta listataan kuitenkin muutama ottelu ja yksi ottelusarja, jotka ovat jääneet mieleen paitsi panoksen, ennenkaikkea tunnelman takia:

Helsingin Jäähalli, kevät 1994, mestaruuden ratkaissut finaaliottelu, Janeckyn jatkoaikamaali, mestaruus Jokereille.

Typhoon Areena, kevät 1996, mestaruuden ratkaissut finaaliottelu, mestaruus Jokereille

Ritarihalli, kevät 2002, välierien 3. ottelun jatkoaikavoitto Jokereille

Hartwall Areena, kevät 2002, mestaruuden ratkaissut finaaliottelu, mestaruus Jokereille

Isomäen jäähalli, kevät 2009, Ässät-Sport karsintasarjan 3. ottelu

Hartwall Areena ja Helsingin Jäähalli, kevät 2011, HIFK-Jokerit puolivälieräsarja 6 ensimmäistä ottelua
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Lisätään mukaan vielä kyseisen sarjan seitsemäs matsi, jonka tunnelma oli parempi kuin kuuden ensimmäisen ottelun fiilis yhteensä.

Varsinkin ottelun päätyttyä. Jokerifanit chanttailivat vielä parikymmentä minuuttia ottelun päättymisenkin jälkeen hallissa ja kaikki ifk-fanit olivat jo lähteneet koteihinsa. Bussillakin oltiin vastassa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Missä SM-liigahallissa olet kokenut parhaimman tunnelman?

HIFK:n mestaruuskeväältä 2011 montakin hienoa tarinaa, mutta silti tähän voi vastata vain yhdellä tavalla:

1999 ja 2. finaali HIFK-TPS Nordiksella. Peli päättyi muistaakseni 7-2 ja se tunnelma, voi kyynel, kun olisi aikakone keksitty...
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Ymmärtäähän sen, kun osaltanne laulut loppuivat siihen peliin. IFK:n faneilla sen sijaan oli aikaa lauleskella vielä monen matsin edestä tuona kyseisenä keväänä.

Jep. Meillä ei hylätä joukkuetta, vaikka pelit menisivätkin päin helvettiä. Viime keväänä game nelosen jälkeen ei Areenalle jäänyt yhtään jullia lauleskelemaan. Tai no, eihän teistä koskaan mitään ääntä lähde niin ymmärtäähän sen.

Muutenkin olen sitä mieltä, että kotijoukkueen fanien tulee olla katsomossa pidempään kuin vierasfanien. Tätä tosin näkee vain Areenalla, Lahdessa, Espoossa ja Turussa.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuoreimmat kokemukset, joissa on ollut erityinen fiilis:

Nordenskjöldinkadulla
Talviklassikko 2011
26.11.2011 Pelicans-HIFK
Talviklassikko 2012
09.03.2013 SaiPa-HIFK
+ HIFKn hyväntuulisissa voittopeleissä.

Summa summaarum:
Nordiksella, ja yleensä siellä missä HIFK pelaa.

EDIT.
Kävin kerran Lahdessa (jostain syystä?) katsomassa Pelicans-Jokerit otteluun. Silloinkin oli hyvä tunnelma!
Jokerit ottelukertaus
 
Viimeksi muokattu:

Pekkis

Jäsen
Lahelaiset fanit ylittävät mediahuomion vaan kiipeämällä hallin rakenteisiin, joten ymmärtäähän tuon.

Tuli istuttua ihan aitiopaikalla, ja ei kyllä ehtinyt Pelsuääliö maahan asti kun miestä jo vietiin. Ei kusipää tyhmyyttään ymmärtänyt millaiseen vaaraan alla istuvat joutuivat. Järkkärit sentään olivat hereillä ja tyhjensivät osan katsomoa.

"Timo,Timo, Timo, Timo"-huudot jäivät sitten ikuisiksi ajoiksi muistuttamaan tästä aivopierusta. Taatusti kannatti.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Itselle muistuu eräs kauden Tappara-Blues peli missä Huhtala ja Pöysti sai Tapparayleisön suhteellisen rivosuiseks.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Pakko vastata näin värilaseilla että Isomäessä Porissa. Varsinkin nämä playoffit ja erityisesti finaalipelit oli jotain korvia huumaavaa.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Jos kysymys kuuluu, että missä liigahallissa olet kokenut parhaan tunnelman niin tähän on sanottava kyllä Kisapuisto.
 

emz1

Jäsen
Se halli, missä sattuu olemaan jokin lauantai hyvä edustus faneja kotijoukkueelta, sekä merkittävä määrä vierasfaneja paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös