Minussa vatuttaa eniten...

  • 6 501
  • 41

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ajoittainen laiskuus vituttaa kuten myös se, että olen toisinaan ihan vitun itsekäs ja turhamainen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
- Laiskuus ja saamattomuus ajoittain
- Tarve olla joka asiassa paras. Tämä luonteen piirre aiheuttaa myös paljon itselleni kateellisuuden tunnetta jota kuitenkin vihaan.
- Ujous
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oikeastaan vatuttaa se (vattuja & viikunoita, anyone?) ettei tällaiseen ketjuun pysty avautumaan, kun on niin täydellinen. Olen aina oikeassa, ja usein yksin vastoin suuren enemmistön pöljää mielipidettä.

No, mulkku toki voisi minullakin olla isompi, mutta kyllä kaikki tajuissaan pysyneet ovat muistaneet kiitellä.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
- Rahan käyttöä olisi hieno hallita. Ok, luottotiedot on kunnossa, mutta hei, miksi Visan vinguttaminen on niiin pirun helppoa....

Allekirjoitan tämän R:stä a:han.

- Joskus pinna palaa liian herkästä
- Liikaa tulee luotettua ihmisiin, joihin ei todellakaan pitäisi.
- Välillä liian puhelias ja herkkä avautumaan, tämä kostautui usein intissä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eniten, ja ainoana vikana minussa, vatuttaa se, että kroppani ei kestä niin paljoa urheilua eli haittaliikuntaa, kuin mitä haluaisin harrastaa. Etenkin hyppy- ja loikkatreenejä olisi kiva harrastella mutta ei kestä välilevy, ei polvet. Vaan huomennapa vedän tenniksen pelaamisen jälkeen 3 tunnin vesijuoksutreenin, mahtaa kroppaa vituttaa, kun ei saa minua jäämään toimettomaksi, hähä.

Sekin toisinaan harmittaa, etten ole vieläkään maailmankaikkeuden diktaattori, sillä niin moni asia maailmassa olisi paremmin jos tuossa virassa olisin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
- Pidän ystäviin yhteyttä niin helvetin huonosti.

- Pään saa räjähtämään se, kun jollain toisella käy parempi tuuri jossain asiassa kun mulla. Se ei vituta, jos joku muu on vaan parempi, mutta kun tuuri ei mene tasan, niin sitten vituttaa.

- Joskus kun keskityn johonkin asiaan koneella, syön t-paidan kaulusta. Niinkuin 5-vuotiaat. Toki vaan jonkun kulahtaneiden paskapaitojen, mutta silti.

- Olen niin pirun vahingoniloinen. Esim. kun jollekin kultalusikka suussa syntyneellä ei sujukaan niin hyvin.

Sitten mussa on piirteitä, mitä muut on listannut, mutta ei ne mua oikeastaan vituta vaan osa on ihan ok.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Olen tietyissa asioissa saamaton. Vaimo tietaa meikaisen "6 week planning time":n eli ihan heti ei aina kannata odottaa joitain paskamaisia asioita tehdyiksi. Viimeksi pari vanhaa neonvaloputkea odotti varmaan 3 kuukautta autotallissa ennen kun sain vietya ne sielta veke...

Toinen asia mika vatuttaa ihan mielettomasti on elamani huonoin kunto. Kolme vuotta sitten polvet laitettiin terapiassa kondikseen ja sen jalkeen en ole paassyt liikkeelle juuri ollenkaan. Pari kertaa oon yrittanyt aloittaa juoksemisen taas, mutta ei vaan vattu pysty/jaksa... Aina on tekosyita miksi ei viitti lahtee juoksemaan ja yleiskuntoa parantamaan. Koko elamani oon ollu hyvassa tai loistavassa kunnossa, mutta naa viimeset 3 vuotta on ollu kylla aika vetelaa aikaa... Taitaa alkaa amerikkalaistumaan liikaa ;-) No, tana viikonloppuna vihdoin keksin milla lahden tata rakentamaan. En heti juosten, vaan ensin speed-golfilla ja koripallolla. Taytyy lahtee pelaamaan taas "streettia" nuorempien kanssa ja juoksemaan golf-kentalle parina aamuna viikossa. Lisaksi vois aloittaa taas tenniksen... Ja sitte juoksemaan rappusia!

Katellaan... voi tosin olla, etta otan sittenkin pari kaljaa ja meen uudehkoon mediahuoneeseen dtzsiigaamaan 58 tuumasta HD-flat-screenia mieluummin... siina oon jo aika hyva! ;-)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tälläkin hetkellä koko kroppa aivan saatanan rikki. Vähäsen urheilee, niin ei tule mitään vaikka nyt jopa hieman venyttelinkin.

Toinen on saamattomuus/laiskuus, huoneen siivoaminen on sietämätöntä ja siltä se näyttääkin.

Tulee murehdittua turhia asioita.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vatuttaa tietty saamattomuus tietyissä asioissa ja se, että joitain juttuja en yksinkertaisesti tunnu saavan tehtyä ennen kuin deadline lähestyy ja on ihan pakko skarpata ja pistää toimeksi. Sitten saatan kyllä saada töitä tehdyksi ripeästi, riittävän laadukkaasti ja pidemmänkin työputken ajan.

En tarkoita ylläolevalla varsinaista leipätyötäni, sen pyrin hoitamaan ekonomisesti ja siten, ettei mikään homma kasaantuisi liiaksi jos vain sen voin välttää. Se on helpompaa siten.

Suurpiirteiset isot kuviot tuntuvat joskus helpommilta kuin pienten detaljien päättäminen. Saatan joskus miettiä pitkän kaavan kautta, minkä elokuvan katsoisin tai mitä ruokaa laittaisin. Sitten kun on aikaa kulunut niin kello on jo liikaa minkään elokuvan katsomiseen ja nälkä niin kova, että syön jonkun hodarin tai hernekeittotölkin (missä ei toki vikaa ole). Ihmiskunnan kohtalosta olisin siis valmis päättämään empimättä, mutta sitä en saa päätetyksi, katsonko ensin Tahdon Riemuvoiton (Riefenstahl) vai Ghostbustersin (Reitman).

Vatuttaa eli vituttaa myös se, että luonteestani puuttuu riittävä tylyys, itsekeskeisyys ja mulkkumaisuus, niillähän pärjäisi nykymaailmassa mukavasti ja saisi työpaikalla ja asiakkaiden keskuudessa lisää auktoriteettia. Ei vain tee mieli olla vittumainen mies, eikä oikeastaan edes puuttua mihinkään ylimääräiseen jos ei ihan pakko ole.

Terveydentila minulla on pienestä pitäen ollut heikko ja geneettinen lottopotti ei todellakaan osunut kohdalle eri kroonisten oireiden takia, mikä välillä vituttaa, mutta tähänkin olen osaltaan alistunut. Monella muulla ovat asiat hemmetisti pahemminkin, minkä kuitenkin tiedostan.

Kyynis-realistinen pessimisti minä olen tietyiltä osin, mutta se ei sinänsä vituta. Katteeton optimismi sen sijaan vituttaisi, vituttaa se muissakin ihmisissä jotka kuvittelevat asioiden muuttuvan paremmaksi tai että jos ikävien käänteiden olemassaoloa ei halua havaita niin ne "eivät koske Suomea".
 

chubster

Jäsen
Pari tulee heti mieleen:

-Liian kiltti tietyissä asioissa. "Aina valmis auttamaan", eli vaikea sanoa kyllä, vaikka pitäisi. Tästä olen onneksi jo tietoisesti päässyt hieman pois.

-En osaa stressata asioista. Luonteeltani hyvinkin lungi ja asenne monen asian suhteen, että turha stressata kun "kyllä ne hommat lutviutuu". Tämä ei toki pelkästään huono asia, mutta joskus pitäisi olla skarpimpi. Tulee paljon vähän turhanpuoleisia ikuisuusprojekteja tästä syystä.

-Välitän jopa liian vähän siitä mitä muut ovat minusta mieltä. Koskee montaa eri asiaa. Minulle on ihan luonnollista kulkea vähän nuhruisissa ja huonokuntoisissa vaatteissa, vaikka se saattaisi näyttääkin hieman hassulta ja joihinkin tilanteisiin olisi oikeasti fiksua pistää vähän parempaa päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hermot menee liian helposti. Sekä vedän välillä pikkuasioista herneen nenääni.
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Tämä on täysin itsestäni riippumaton asia, mutta silti eniten vatutusta aiheuttava asia itsessäni eli traumaperäinen stressioireyhtymä ja siihen liittyvä lievä paniikkihäiriö. En nyt rupea kertomaan mistä tämä on peräisin tai miten oireilee. Joo, on käyty useat terapiat yms. mutta lopputulema on se, ettei tämä kenties koskaan lähde minusta kokonaan pois. Sen verran oireista kuitenkin, että saattaa laueta aivan yllättäen ja mikä pirullisinta, niin tämä vattupää hiipii hyvin hitaasti mielensyövereihin ja olen loukussa ennen kuin huomaankaan. Pahin oire on se, etten kykene ottamaan mitään kontaktia kehenkään, kadulla vastaantulevat aiheuttavat korkean kuumeen kaltaisia puistatuksia kehossa, enkä edes avaamaan postia ja pahimmillaan jopa vessassa käynti tyhjässä asunnossa on ollut mahdotonta. Noin väkevistä oireista olen kyllä päässyt uskoakseni loppuelämäkseni, mutta luultavasti koskaan tämä ei tule poistumaan minusta ja lääkäritkään eivät osaa sanoa mitkä tekijät tämän saattaa uudelleen laukaista. Olen tämän takia menettänyt kaksi opiskelupaikkaa sekä yhden työpaikan.

Nyt menny pitkään tosi hyvin, mutta pelko on aina takapuolessa, vielä kun sitä ei itse konkreettisesti huomaa aluksi. Sitä vaan tulee fiilis, et onpa ihana olla yksin himassa ja olla vastaamatta puhelimeen. Sitten ku tajuan, et nyt ei kaikki ehkä oo kohillaan, niin on ollut liian myöhäistä. Toivotaan parasta!
 
Viimeksi muokattu:

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-En osaa stressata asioista. Luonteeltani hyvinkin lungi ja asenne monen asian suhteen, että turha stressata kun "kyllä ne hommat lutviutuu". Tämä ei toki pelkästään huono asia, mutta joskus pitäisi olla skarpimpi. Tulee paljon vähän turhanpuoleisia ikuisuusprojekteja tästä syystä.

Tämän luonteenpiirteen voisin heti vaihtaa kanssasi päittäin. Mulla kun on taas vittumainen sisäänkirjoitettu koodi stressata asioista ihan liikaa ja iän myötä tää piirre tuntuu vaan voimistuvan.

Kaikki menee niin kauan hyvin, kun etukäteen suunniteltuun ei tule mitään suurempia muutoksia. Pienet muutokset ovat vielä sietokyvyn rajoissa, mutta kun sovitut asiat alkavat enemmänkin muuttumaan tai myöhästymään, alkaa Reverentin stressitaso nousta jyrkästi kohti punaista.

Viime syksyyn osuneet muutto ja uuden kämpän remontti saivat sietokyvyn ja avioliiton äärimmäisile rajoille. Koko naivin jämptisti aikataulutettu prosessi lähti meistä riippumattomista syistä heti ekasta päivästä menemään päin vittua ja venyi lopulta noin kuukauden yli alkuperäisen suunnitelman. Mukavuutta rakastavalle remontin keskellä asuminen oli yhtä helvettiä. Tämä siis vain yksi esimerkki stressaamisestani.

Matkoille lähdettäessä haluan aina olla kentällä vähintään kaksi kolme tuntia ennen lähtöä. Helsingissä ei yleensä suurempiin ruuhkiin ole joutunut, mutta isommilla kentillä lähtöselvitys- ja passintarkastusjonot voivat välillä kestää uskomattoman kauan ja sitä varten on hyvä olla aikaa, ettei ala ohimosuoni liikaa sykkimään.

Muuten olen hyvin lunki ja symppis kaveri.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tämä yleinen laiskuus ja saamattomuushan se on. Yleensä en saa mitään aikaan ellei ole ihan pakko. Kämppää siivoan yleensä vain silloin, kun joku on tulossa kylään, muulloin kaikki on miten sattuu. Ja aina kaikki jää viime hetkeen, kun keksin vaikka katsoa jonkun leffan/tv-sarjan jakson kuudetta kertaa mieluummin kuin tekisin jotain hyödyllistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se ottaa toisinaan päähän, etten nuorempana saanut mitään aikaiseksi oikeastaan missään. Hakeuduin opiskelupaikkaan, johon helpolla pääsin, urheilin aina kun mukavalta tuntui ja räpelsin rahan kanssa. Kaikki ovat asioita, joista saan parhaillaan kantaa taakkaa, kun opiskelen parhaillaan töiden ohessa, treenaan ekaa kertaa elämäni aikana tavoitteellisesti ja yritän samalla kituutella, jotta saan typeriä velkojani maksettua pois ja talouden tasapainoon. Jälkimmäistä ei toki helpota se, että teen töitä pienemmällä palkalla kuin normaalisti ja vielä normaalia vähemmillä tunneilla.

Vaan eipä näitä auta voivotella. Opinnot etenevät opiskelemalla, kunto paranee treenaamalla ja velat vähenevät pikkuhiljaa maksamalla. Itsepä olen kuoppani kaivanut. Eikä nuo velat nyt mitään isoja ole, mutta taloustilanteesta johtuen pitkään mukana roikkuneita.

Muuten olen aika komea, älykäs, raamikas ja monitaitoinen tyyppi, joten olen aika tyytyväinen itseeni.
 
Vatuttaa eli vituttaa myös se, että luonteestani puuttuu riittävä tylyys, itsekeskeisyys ja mulkkumaisuus, niillähän pärjäisi nykymaailmassa mukavasti ja saisi työpaikalla ja asiakkaiden keskuudessa lisää auktoriteettia.

Osaatko kertoa homo sapiens -lajin historiasta sellaisen ajanjakson, jolloin noilla ominaisuuksilla ei ole pärjännyt? Mielestäni olet sinällään ihan oikeassa, mutta tuon "nykymaailmassa"-sanan neljä ensimmäistä kirjainta ovat täysin turhia.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Erakkoluonne onkin täällä mainittu jo aika monen kirjoittajan toimesta. Minulla on myös tämä sama juttu. Työpäivän jälkeen sitä viihtyy parhaiten kotona ja nimenomaan yksin, tosin pari kertaa viikossa tulee mentyä kaverin kanssa salille. Ja vaikka nytkin on melko lämmin kevätsää, niin ei auta: Liikaa tulee vietettyä aikaa neljän seinän sisällä. Osittain liittyy erakkomaisuuteen se, että nykyään tulee känni-iltoina vältettyä baareissa käyntiä. Se tosin ei vatuta, joten ei kuulu otsikon mukaan tähän viestiketjuun. Ja johtuu siitä, että liian kallista. Kännissä sitä kuitenkin viettää kavereiden kanssa paljon mieluummin aikaa kuin selvinpäin, esim. jonkun luona.

Toinen, mikä on täällä mainittu muutamaan kertaan, on se, että stressaa pienistäkin asioista. Kyllä, minulla on tämäkin piirre. Välillä tulee palautetta, että stressaan liikaa turhista asioista. Vastaavasti, joissain tapauksissa en stressaa asioista lainkaan, vaikka olisi kuinka vakava asia kyseessä. Siitäkin on tullut palautetta.

Yksi ylivoimaisempia vitutuksenaiheuttajia on se, että olen selvinpäin hiljainen. Voin joskus olla sitä jopa porukassa, jossa on tuttuja ihmisiä. (Tai sitten en silloin vain saa puheenvuoroa) On ollut jo kolme vuotta haaveena, että olisin selvinpäin sosiaalinen, mutta edistystä ei ole tapahtunut. Tai sitten en alitajuisesti haluakaan olla sitä :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös