Minua pelottaa...

  • 16 701
  • 71

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En huomannut tällaista jutunjuurta missään, joten laitan tähän. Siivottakoon pois, jos on turha.

Mikä pelottaa ja miksi? Itseäni pelottaa Suomen politiikka tällä hetkellä. Velkaa enemmän kuin pahimpina lamavuosina. Nuoret ilman työtä, vanhukset yritetään väkipakolla pitää töissä, ettei menisi eläkkeisiin rahaa. Töissäolevia kuormitetaan niidenkin töillä, jotka syystä tai toisesta lähtevät pois. Pahoinvointi lisääntyy ja kaikenlainen väkivalta.

Tuossa ihan todellisia pelonaiheita tänä aikana. Miten voi varautua tuollaisten varalle? Oletteko koskaan miettineet asioita sen kummemmin? Itsestäni tuntuu, että jos jokin pohja tuossa listassa pettää, niin alla on syvä kuilu. En siis ole löytänyt b-hätävaraa asioihin. Kerro, jos sinä olet löytänyt!
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
vilpertin näsäviisastelut jo tiedetäänkin.

Kyllähän tuossa päivän Kauppalehdessä oli taas synkkiä veikkauksia Suomen taloudesta, työttömyydestä sekä tulevasta lainan kasvusta. Tällä hetkellä itsekin pelkään just työpaikkani puolesta, koska asuntolainan sekä perheen elättäminen ei onnistu työkkäristä käsin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vilpertille Vuoden Kokoomusnuori-palkinto.

No, valitettavasti tuon tyylisuunnan jampat siellä korkeimmilla palleilla heiluu ja jälki on sen mukaista.

Kyllä täytyy liittyä Noitarummun ja Girardin seuraan. Niin moni tuttu on saanut kenkää tässä lähiaikoina, että kyllä tämä nykymeininki jokseenkin pelottaa jo muksunkin tulevaisuuden puolesta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta mökkeilin kymmenkunta päivää ja siellä tuli tehtyä sellainen huomio, että krapulassa pelottaa metsän keskellä. Omakotitalossakin varmaan ahdistaisi, mutta kerrostalossa on jotenkin turvallisempi ja parempi fiilis kun ympärillä on ihmisiä ja elämää.
 

Fordél

Jäsen
Pelkään läheisteni ja toki itseni vakavaa sairastumista. Kaikesta muusta kyllä selviää, mutta ei välttämättä terveyden tai pahimmillaan läheisensä menetyksestä. Nyt ei kaipaisi mitään sellaista.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Vasta mökkeilin kymmenkunta päivää ja siellä tuli tehtyä sellainen huomio, että krapulassa pelottaa metsän keskellä.

Mökillä taas luonto rauhoittaa ja meri-ilma on freesiä. Siellä ei koskaan lopu loiventavatkaan. Itseäni pelottaa mennä kankkusessa Alepaan, kun käy ostamassa ruokaa ja muutaman Crowmoor-tölkin. Ihmisiä liian lähellä ja kassaneidinkin kanssa täytyy jtn mutista.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Pelkään läheisteni ja toki itseni vakavaa sairastumista. Kaikesta muusta kyllä selviää, mutta ei välttämättä terveyden tai pahimmillaan läheisensä menetyksestä. Nyt ei kaipaisi mitään sellaista.

Onko sinulla syytä pelätä näitä oikeasti vai varaudutko pahan päivän varalle? Murehdin ja pelkään itsekin tuota hetkittäin ja se on aika kuluttavaa, jos sitä alkaa oikeasti kelailemaan. Sama pätee kuolemaan ja ennen kaikkea läheisten kuolemaan. Tuntuu siltä, että pitäisi kertoa kaikille kuinka heistä välitän, jos joskus tuleekin päivä milloin en enää heitä tapaa. Tai tuleehan se päivä joskus, mutta siis että voisin laskea heidät hautaansa puhtain sydämin.

Minulla ei ole syytä kuitenkaan pelätä heidän poismenoaan, lähimpänä ovat toiset isovanhemmat, jotka ovat kuitenkin vielä hyvin pirteitä ja vanhempani hädin tuskin 50-vuotiaita aika hyvillä geeneillä, joissa ei ole suuria sairauksia ollut. Pahinta lieneekin, jos yhtäkkiä iskee paha sairaus, joka vie heidät mennessään ikään kuin liian aikaisin.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vilpertille Vuoden Kokoomusnuori-palkinto.

No, valitettavasti tuon tyylisuunnan jampat siellä korkeimmilla palleilla heiluu ja jälki on sen mukaista.

Eikä tämä keskity pelkästään kokoomukseen eikä myöskään pelkästään nuorisojärjestöihin. Ongelmat osataan havaita ja löytää ja niihin on olemassa jonkin verran ratkaisujakin, mutta niin paljon ei mietitä mikä kehityskulku meidät on ajanut siihen pisteeseen, johon tarvitaan tätä poliittista päätöksentekoa. Mikäli vain oire hoidetaan, muttei sairautta niin kupla vain kasvaa ja puhkeaa pian uudelleen.

Esimerkiksi Suomen kilpailukyvyn kasvu on ainoastaan meidän käsissä. Emme voi voivotella, että Kiina ja USA ovat niin suuria, mahtavia jne. Eräs tuttuni käytti vertausta jääkiekkokentästä ja siitä, että jos tuomari puhaltaa paskasti niin ei auta ruveta purnaamaan jokaisesta tuomiosta, vaan on mukautettava oma pelisysteeminsä- ja tapansa sen linjan mukaiseksi ja katsoa mitä voisimme tehdä paremmin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No varmaan jotkut suuret ajattelijat elävät erilaisten periaatteiden mukaan, mutta itse käytän pitkälle elämässäni seuraavaa prosessikaaviota:

Ongelma ->
Vaikuttaako asia sinuun?
-> Ei -> Ei ongelmaa -> Mene loppuun
-> Kyllä -> Jatka
Voitko tehdä asialle jotain?
-> En -> Mene loppuun
-> Kyllä -> Tee asialle jotain
Loppu

Sehän se nyt suurinta tyhmyyttä on, että lähtisi murehtimaan jotain abstrakteja yöllä ennen nukkumaan menoa. Tai leikkiä poliitikkoa keskustelupalstoilla tuottaen nolla reaalimuutosta.

Itse näin "näsäviisastelevana" "kokoomus" "nuorena" keskityn lähinnä tuottamaan hyvinvointia tai ainakin suunnitelmallisuutta ja tulevaisuuteen varautumista työni kautta.

Ymmärrän, että tämä on tietysti suurelle osalle basiceista vieras ajatus.
 

Fordél

Jäsen
Onko sinulla syytä pelätä näitä oikeasti vai varaudutko pahan päivän varalle?

Varaudun "vain" pahan päivän varalla, mutta kun koskaan ei tiedä koska se päivä koittaa. Onhan tässä viime aikoina tapahtunut vaikka mitä, mihin ei ollut yhtään varautunut. Kaikista hetkistä pitäisi osata nauttia täysillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mökillä taas luonto rauhoittaa ja meri-ilma on freesiä. Siellä ei koskaan lopu loiventavatkaan. Itseäni pelottaa mennä kankkusessa Alepaan, kun käy ostamassa ruokaa ja muutaman Crowmoor-tölkin. Ihmisiä liian lähellä ja kassaneidinkin kanssa täytyy jtn mutista.
Joo mulla on toi sama juttu, että krapulassa kaupassa ja muissa vastaavissa paikoissa ahdistaa. Paniikkihäiriökin on mulla todettu, joka on kyllä tosi paska vaiva kun se häiritsee. Mutta toi kymmenen päivää korvessa tuntui jostakin syystä jotenkin liian pitkältä ajalta. Takaisin kun tänne Helsinkiin tulin niin hyvä etten kadulla käynyt tyttöjen perseisiin kiinni.

Oon mä kyllä miettinyt että joskus menisin vaikka koko kesäksi mökille. Kalastelisin, mietiskelisin, poimisin marjoja, joisin kaljaa jne. Mutta kesä vaan on sellaista aikaa, että täällä Helsingissä on koko ajan jotain tapahtumia tai muuta mieleistä menoa. Ja pääkopassakin on ajatus, että nyt olet pääpaikassa ja siellä missä asiat tapahtuu. Ei tarvitse lukea lehdistä mitä Helsingissä on ollut. Mitä jossakin Kuusamossa on? Nothing shit. Talven mä taas voisin olla muualla, mutta pohjoisessa se on ankeaa. Lunta maassa ja tiet ummessa, järvikin on jäässä ja mökki kylmänä, ellet koko ajan sytyttele tulia tai huudata lämpöpattereita jne.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Miten voi varautua tuollaisten varalle? Oletteko koskaan miettineet asioita sen kummemmin? Itsestäni tuntuu, että jos jokin pohja tuossa listassa pettää, niin alla on syvä kuilu. En siis ole löytänyt b-hätävaraa asioihin. Kerro, jos sinä olet löytänyt!

Olen miettinyt. Lääke on yksinkertainen. Oma apu paras apu. Toisin sanoen, yhteiskunnan en odota minua auttavan pulaan joutuessani. Ainoa, jolta apua pyydän on peili. Puhun siis nyt sellaisista asioista kuin työpaikan tai asunnon menetys tai muuta vastaavaa. Sairaalapalveluihin, poliisiin ja palokuntaan yms. tarvittaessa kyllä turvaudun, toivottavasti tarvetta ei tule (koputtaa puuta).

Eläkettä en usko valtiolta koskaan saavani, vaikka sitä maksankin koko ajan. Ihan vaan siitä syystä, että kun olen 65 vuotias, niin eläkeikä on minun tuurillani taatusti siellä satasen hujakoilla. Tästä syystä joka penni, joka tililleni tulee on tarkkaan laskettu, joka ikinen ylimääräinen penni menee säästötilille ja muihin sellaisiin, tässä mukana kaikki ylityöt ja bonukset jotka tulee palkan lisäksi. Nyt tavoitteena maksaa asuntolaina pois nopeasti ja saada sijoitusasunto tulille, jos oikein hyvin käy niin sitten kaksi sijoitusasuntoa. Siinä on mun eläke.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Krapulassa pelottaa kaikki. En tiedä miksi, mutta näin se aina vaan on. Jokainen kolaus rappukäytävässä on poliisi tulossa hakemaan mua murhasta mitä en muista tms.

Noin muuten en paljoa jaksa enää pelätä. Toki jotkin sairaudet on todella kammottavia, mutta samalla myös sen verran harvinaisia, ettei niitä kannata ennakkoon murehtia. Tunnustan ainoastaan pelkääväni ajoittain luonnon, eläinten ja sen sellaisten puolesta. Vituttaa nähdä elukoiden jäävän autojen alle ym.

Jos taas Suomeen tulisi jokin sisäpoliittinen kähinä, niin pakenen mökille ja laitan survival-taidot koetukselle. Onhan siellä toki säilykkeitä ja muita oleellista pitämään yksi poikamies hengissä muutaman kuukauden jo nyt. Piekkarin asettaisin valmiiksi osoittamaan mökkitielle antamaan Suomen seuraavat kahdeksan surmanluotia. Mua ei rintamalle hae kukaan ilman tappelua.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minua pelottaa, että yksi Summasen ja Gilliesin täsmäiskujen kohteista on JYP-pelaaja (tietenkin pelottaa ihan kenen tahansa muun ihmisen takia myös). Ihan vaan kostona tapaus-Virtasesta. Mahdollisesti Jonne itse. "Kun se jätkä ei pelaa meillä, ni ei se kyllä teilläkään pelaa" ja TG ajaa päähän ja toistaa Tangradit. Ton kaverin historia yhdistettynä Raimo Summaseen on oikeasti äärimmäisen pelottava. En millään usko, että HIFK-johto pystyy pitämään Summasen ja tuon tappajan kurissa. Luulen, että kaudesta tulee surullisin suomalaisessa jääkiekossa piiiitkään aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihme homma kun koko ajan pitäisi vielä olla peloissaan tai vähintään huolestunut, etenkin sellaisista asioista joille ei voi mitään. Omin avuin voi tietysti varautua pahoihin päiviin, niin että on edes pienesti säästöjä, hyviä ystäviä ja asiat muutenkin edes siedettävässä kunnossa. Ynnä välttää sellaisten tyhmyyksien tekemistä joihin ei ole kerrassaan varaa.

Rohkenen olla ketjun avaajan kanssa hieman eri mieltä pahoinvoinnin ja väkivallan lisääntymisestä. Riippuu vähän missä perspektiivissä asioita katsotaan. Kaikkinaista pahoinvointia epäilen Suomessa olevan nyt vähemmän kuin vaikkapa 50- ja 60- luvuilla, jolloin absoluuttista köyhyyttä oli ihan helvetisti enemmän ja kaikkinainen elintaso oli paljon heikompi kuin nyt. Puhumattakaan jos mennään toiset noin 50 tai 60 vuotta ajassa lisää taaksepäin. Nämä ovat kovin suhteellisia asioita.

Paljon on varmasti oikeaakin hätää, mutta paljon ja aivan helvetin paljon on sellaista, että jengi on oppinut sompailemaan sen avulla mitä yhteiskunta vastikkeetta antaa. Meillä on käytännössä ilmainen koulutus ylimpiin akateemisiin oppiarvoihin saakka, ja osa porukasta haistattaa koulunkäynnille paskat. Meillä on jokamiehenoikeus ja sen nojalla jokaisella on mahdollisuus poimia riittävä määrä marjoja ja sieniä syödäkseen, ellei peräti myytäväksi asti. Samaan aikaan meillä on kauniisti sanoen työhön tottumatonta sakkia, joka ei viitsi lähteä skutsiin ilmaisen ruoan perään. Ja niin edelleen, lista mahdollisuuksista joihin ei tartuta on pitkä. Kaikkinaiset sosiaalituet, tulonsiirrot ja muut etuudet ovat yhtäältä katsoen hieno ja tärkeä asia, mutta monille ne tekevät karhunpalveluksen.

En syyllistä näitä passivoituneita perässävedettäviä. Syytän holhoavaa paapomisjärjestelmäämme, joka tekee osan jengistä kyvyttömäksi auttamaan itseään. Miksi auttaisivatkaan, kun tukiaisilla voi pärjätä jopa paremmin kuin tekemällä verokortin alaisia hommia joihin ei tarvita erityistä koulutusta. Tuo porukka on kuitenkin ikävässä raossa, jos yhteiskunnan kyky vetää perässään tätä elättien rekeä heikkenee olennaisesti. Kun on tottunut möllöttämään suu auki ja odottamaan että ruoka annetaan suuhun, niin elämä käy vaikeaksi kun ruokkivaa lusikkaa ei yhtenä päivänä ilmestykään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
En pelkää mitään. Ainoastaan olen huolissani parista asiasta eivätkä nekään koske suoranaisesti minua. Olen huolissani 17- vuotiaasta pojastani, joka asuu eri osoitteessa ja olen huolissani siitä, miten äitini pärjää. Mulle saa tapahtua melko paljon, että pelkäisin jotain.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
... ajan kuluminen.

Vanheneminen, toisten vanheneminen. Nyt katselen 2002 RMJ:n taltiointeja ennen kaikkea CMX:n osalta. Yrjänä oli laiha poika silloin! Ja itse ajatteli siihen aikaan, että ne lopettaa pian ja aawee on vanha. Kymmenen vuotta on lyhyt aika ihmiselämässä. Ja lopulta koko elämä on liian lyhyt. Ajan kuluminen ahdistaa joka päivä ja se on läsnä kaikkialla ja koko ajan.
 

Fordél

Jäsen
... ajan kuluminen.

Vanheneminen, toisten vanheneminen. Nyt katselen 2002 RMJ:n taltiointeja ennen kaikkea CMX:n osalta. Yrjänä oli laiha poika silloin! Ja itse ajatteli siihen aikaan, että ne lopettaa pian ja aawee on vanha. Kymmenen vuotta on lyhyt aika ihmiselämässä. Ja lopulta koko elämä on liian lyhyt. Ajan kuluminen ahdistaa joka päivä ja se on läsnä kaikkialla ja koko ajan.

= ns. kolmenkympinkriisi. Osuiko?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pelkäänkö mitään?

Aikoinaan pelkäsin - kenties aiheesta - oman terveyteni puolesta mutta nykyään olen oppinut tässä suhteessa toimimaan järkiperäisemmin ja kenties myös terveemmin ja olen ymmärtänyt sen, että jatkuvassa pelossa eläminen nakertaa sitä omaa minuutta huomattavan paljon. Niinpä olen opetellut elämään turhia pelkäämättä ja rakentamaan oman elämäni sairauteni asettamien raamien sisään kuitenkin siten etteivät nämä raamit liiaksi kahlitse elämääni ja minuuttani ja nyt voin rehellisesti todeta etten koe suurempaa omaan minuuteni kohdistuvaa pelkoa.

Olen huolissani muutamista henkilökohtaisista asioista liittyen lähipiiriini mutta en kuitenkaan anna tämän huolen nujertaa omaa minuuttani ja tuhota elämääni vaan ajattelen, että kaikkien kannalta on parempi, että olen varautunut henkisesti mahdollisiin mullistuksiin antamatta kuitenkaan tämän taakan litistää minua lopullisesti alleen. Olemalla järkevä ja toimimalla järkevästi minusta on enemmän hyötyä läheisilleni kuin toimimalla epärationaalisesti ja antamalla tunteiden kuohua valtoimenaan.

Mitä tulee tuleviin tapahtumiin Suomessa tahi maailmalla? Ne eivät minua pelota, sen sijaan suuntaan katseeni niihin suurella mielenkiinnolla ja odotan mitä tuleman pitää. Minusta on totaalisen turha antaa pelolle valtaa tällaisessa asiassa kun en itse asialle kuitenkaan mahda mitään. Parasta on siis toimia järkevästi ja olla samalla terveellä tapaa utelias!

vlad.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
= ns. kolmenkympinkriisi. Osuiko?

No varmaan iän puolesta, mutta kyllä tämä on vaivannut jo pitemmän aikaa... yksi "lempiharrastus" on myös googlata tunnettujen henkilöiden syntymäaikoja. Tyyliin, että "ai Brad Pitt vasta aloitteli tuossa kohtaa uraansa, ooh..."... ehkä tämä on vähän pahentunut nyttemmin, että varmaan jotain kriisiä voi olla, vaikkei sitä itse tiedostakaan.

Tavallaan ikävää on myös se, että olen tasan kerran (n. 10 vanhana) joutunut olemaan tärkeän ihmisen hautajaisissa. Nyt tuntuu, että sitä herkkua seuraa jatkossa vähän tiheämmin. Plus oman kakaran kasvaminen, tuntuu vaikeilta asioilta käsitellä nämä.

Itse mietin jo 1-2 luokkalaisena kaikkia terveitä asioita, kuten sitä, kuinka kuoleman jälkeen seuraa äärettömän pitkä "olemattomuus". Tuntui huonolta se, ja olen koittanut olla tämmöisten asioiden ääreltä pois suht hyvällä menestyksellä. Mutta nyt kun näkee oman mukulan tuossa iässä niin todella toivon, että hän miettii jotain järkevämpiä asioita. Vanhenemisen (ja kuoleman) pelko on omista peloista pahin.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihme homma kun koko ajan pitäisi vielä olla peloissaan tai vähintään huolestunut, etenkin sellaisista asioista joille ei voi mitään. Omin avuin voi tietysti varautua pahoihin päiviin, niin että on edes pienesti säästöjä, hyviä ystäviä ja asiat muutenkin edes siedettävässä kunnossa. Ynnä välttää sellaisten tyhmyyksien tekemistä joihin ei ole kerrassaan varaa.

Rohkenen olla ketjun avaajan kanssa hieman eri mieltä pahoinvoinnin ja väkivallan lisääntymisestä. Riippuu vähän missä perspektiivissä asioita katsotaan. Kaikkinaista pahoinvointia epäilen Suomessa olevan nyt vähemmän kuin vaikkapa 50- ja 60- luvuilla, jolloin absoluuttista köyhyyttä oli ihan helvetisti enemmän ja kaikkinainen elintaso oli paljon heikompi kuin nyt. Puhumattakaan jos mennään toiset noin 50 tai 60 vuotta ajassa lisää taaksepäin. Nämä ovat kovin suhteellisia asioita.

En ottanut koko kirjoitusta lainaukseen, koska olisi tullut varmaankin varoitus ylipitkästä lainauksesta.

Tämän ketjun tarkoitushan on vain laittaa ylös asioita, joitka ketäkin pelottavat. Erimieltä voi olla moni muukin kuin sinä, mutta se ei ole tässä se villakoiran ydin ollenkaan. Eikä täällä varmaan kukaan joka sekunti pelosta täristen elä. Itselleni vain merkitsevät paljon muutkin kuin omat asiani.

Elän tunteella ja pelkkä järjellä ajattelu voisi varmasti helpottaa elämää, mutta toisaalta se saa mun silmissä vähemmän eri sävyjä elämään. Toisaalta kukin tyylillänsä.

Fyysinen puoli taitaa olla jotenkuten hallussa, koska leipäjonot auttavat. Sosiaaliturvaverkostohan on koko ajan kaventunut. Nyt, kun työtön saanee tienata 400 euroa ilman ,että korvaus menee, niin olen miettinyt, miten niille käy, joilla on toimeentulituki tms. sossusta. Meneekö se?Silloinhan on yhtä tyhjän kanssa tuollaiset "lisätienestit", vähän kuin sen satasen kanssa, joka piti tulla kaikkein köyhimmille. Se kuulemma meni siihen, että otettiin sama raha pois sossun rahoista. Kyse on siis ihmisistä, jotka todella ovat köyhiä, eivätkä omasta syystään tai laiskuudestaan, kuten aika moni parempiosainen helposti sormella osoittaa.

Minä sanon puolestani, että verrattuna vanhoihin aikoihin henkinen pahoinvointi on kasvanut ja kasvaa. Tämän itsekkään ajan syöpä on minäminä-ajattelu, siinä lapsetkin jää toiseksi. Tunnepuolen köyhyys syö ihmistä ja olisi hyvä, jos näitä asioita ammattilaiset alkaisivat kunnolla käsittelemään. Kaikkea ei mitata rahassa, vaikka tämä aika mittaakin. Henkinen pääoma on vaikeammin mitattavissa, mutta se tärkein voimavara.

Olen sanonut ja sanon edelleen, että helpotuksia jatkuvasti saaneet isot firmat, jotka kaikesta huolimatta siirtävät työpaikkansa maihin, joissa ei tarvitse maksaa palkkaa siten kuin meillä, joutavat jäädäkin sinne ihanuuden maahansa. Niiden pomoilta pois Suomen kansalaisuus iäksi, mahtaa siellä Afrikan/Aasian ihmemaassa mieli mettä sitten keittää. Eihän nämä veroja karttaakseen muuta teekään kuin hakevat temppuja joilla välttää ne. Kieroja kikkoja Cayman-saarten tyyliin. Peitefirmaa toisensa perään, ettei paljastuta. Hienoa on myös, että Sveitsin kaltainen loisvaltio, joka elää salatuilla pankkitileillä joutuu pikkuhiljaa avaamaan lokeroitaan. Tervehdyttäminen on aina hyvästä.

Suomi on ajettu ahtaalle ja aina vaikeammaksi muuttuu. Muualta ei edelleenkään osata ottaa kuin pienituloisilta. Tämä tuottaa sellaisen aikapommin, että luokkajako on alkanut jo. Barrikadeille noustaan hitaasti, mutta varmasti tällä menolla. Ei tällaista kukaan kauaa enää katsele. Se on yksi tapa, jolla olen itse valmis sotimaan vääryyttä vastaan.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Onpas teillä yhteiskunnallisia pelkoja. Omalta kohdaltani pelkään lähinnä korkeita paikkoja ja käärmeitä. Toisinaan myös vakavaa sairastumista, käytännössä syöpää.

Omien lasten varttuessa ovat pelot heidän asioistaan nousseet isompaan rooliin kuin huoli omasta itsestäni. Mahdollisen väkivallan pelko omaa jälkikasvuani kohtaan lienee isoin huoli, sen lisäksi että voivat ajautua ns. huonoille teille. Huumeet, erilaiset jengit, seksuaalirikolliset, joutuminen liikenneonnettomuuteen jne. Nuo huolettavat nimenomaan omien lasten kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös