Itse en haikailisi taaksepäin. Amenot on menneen talven lumia. Niin on myös tuoreen liiganousun tuoma altavastaajan asema ja sitä kautta mieletön riehakas tunnelma.
Jotain tartteis tehdä kuitenkin. Pelkän moittimisen sijaan kannan korteni kekoon ja ehdotan sisääntulobiisiksi linkin kappaletta. Näin rokkiniilona, tämä jos ei saa lyömään nahkakintasta toiseen niin on kumma. Hienosti kasvava intro ja kliimaksina kun rumpali laskee neljään ja homma räjähtää noin minuutin kohdalla, ryntää luukuista kärppää yhtenä köytenä ja pommit paukkuu. Alkutunnelma on taattu.
Miksipä ei. Vaikka joku Nightwishin Planet Hell on tietysti kans taaksepäin ja ollut käytössä myös muilla urheiluseuroilla, niin toimisi edelleen. Yksi hyvistä esimerkkibiiseistä, joka lähtee lentoon oikeassa vaiheessa. Esimerkkejä on monia ja nämähän ovat makuasioita. Tietysti myös paikallisen Blind Channelin joissakin biiseissä (esim. itse Dark Side 12 sekunnin intron jälkeen) on näitä elementtejä. Bändi olisi ainakin ajan hermolla nuorempia katsojia ajatellen ja suosittu yli genrerajojen sekä tietysti yhdistää eri genrejä.
Erätauolta palatessa viime vuodet on soinut Mission Impossiblen tunnari. Will Smithin Black Suits Comin' olisi takavuosina osuva, mutta mielestäni
Northern Kingsin versio Training Montagesta olisi mahtipontinen tähän, miksei alkuperäinenkin.
Mitä sanoit Amenosta, niin on totta että taaksepäin ei pidä katsoa. (Joku heitti aiemmin tämän hienon
rokimmankin vaihtoehdon siitä.) Nostalgia on vaikea laji. Sillä ei saa helposti uusia katsojia, mutta samalla on osattava kunnioittaa perinteitä ja pitää kiinni myös seuraa kannattelevista uskollisista katsojista. Siksi varmasti myös retropaidat ja vanhojen logojen palauttaminen on ollut yleistä jo vuosia liigassa kuin liigassa, kuten NHL:ssä on nyt useiden kolmospaitojen kohdalla. Verkko heiluu-biisiin palaaminen oli kuitenkin hyvä liike Kärpiltä, vaikka samaa mieltä olen kommentista, että väärästä kohdasta alkaa.