Tavoitteet
Nyt on jäljellä karkeasti puolet runkosarjasta... ja no, koko kaudestakin. Ja on kyllä pakko jo sanoa, että kausi ei todellakaan vastannut odotuksiani. En millään usko, että näillä pelaajilla ja tällä valmennuksella saataisiin paikka auringosta eli mahdollinen sämppäripaikka. Pelaajat sinällään on hyviä, mutta joukkue on liiaksi joukko hyviä yksilöitä.
Nyt ollaan viidentenä, mutta se ei riitä minulle. Tosiasiahan on se, ettei sijoitukset enää kovin paljon muutu loppukauden aikana. Voimasuhteet ovat jo nähtävissä.
Lukko, HiFK, Kalpa ja JYP kaikki ovat materiaaliltaankin kovempia. Okei, nimilista voi olla Kärpillä kovempi, mutta kyllä todellisuudessa nuo muut joukkueet ovat materiaaliltaan kovempia.
Lukko on ammattimainen ja varma. Tasainen joukkue.
HiFK on nöyrä ja keskittynyt. Tasainen joukkue.
Kalpa on nopea, kiekkovarma ja älykäs. Tasainen joukkue.
JYP on vahva kaksinkamppailussa ja nöyrä. Tasainen joukkue.
Ja sitten Kärpät. Kriisistä ja tragediasta toiseen poukkoileva parvi yksilöitä, jossa joskus toimii jokin, ja edes valmennus ei osaa sanoa miksi pelin taso ailahtelee niin paljon jopa pelin sisällä. Ei tasainen joukkue.
Nyt on talven raskaat viikot vielä edessä, ja motivaation pitäisi riittää nousemaan taulukossa neljä askelta. En millään usko, että pelaajien motivaatio kestää. Peli on liian sekaisin, kun ei ole mitään, mihin voisi luottaa. Ei Rosaan, Tarkkiin, Koivistoon, Viuhkolan terveyteen, Saarenheimoon, Kaspariin, OPG:hen, Mikkolaan tai edes Viitakoskeen.
Olihan viime kausi paljolti samanlainen, mutta kun peli alkoi kulkemaan, niin se jatkui tasaisena kevääseen asti. Nyt ailahteluja on liikaa ja ainoastaan pleijaripaikkaa voidaan pitää varmana. Siitä eteenpäin on kiinni Alatalosta, ja ei nyt millään pahalla Matti, mutta kyllä usko pelinjohtamistaitoihisi koki kovia viime kevään finaaleissa. Kalpa sentään pisti JYPin koville. Me ei missään vaiheessa.
Toivottavasti olen väärässä ja se paikka saadaan. Huolissani olen kuitenkin nykymenosta.