Viestin lähetti Sivuverkko
En tiedä mitä oleellista minulta on jäänyt väliin, mutta millä perusteella Petr Tonin seura "on tunnetusti aina Jyp"? Jokerit on miehen ensimmäinen seura suomessa. Vaikka Jokerit ei sopparia sen yhden kauden jälkeen halunnut jatkaa, niin en ole ainakaan kuullu, että Teho-Tonilla olisi mitään antipatioita Jokereiden suuntaan. Sen ymmärrän, että Jypin kannattajien keskuudessa tuollainen legenda liikkuisi, mutta että joku Kärppäläinenkin tuollaisia puhuu...
Ton ilmoitti Jukka Holtarin välityksellä kauden 2001-2002 päätteeksi, että pelatessaan seuraavalla kaudella Suomessa, pelaa myös ehdottomasti JYPissä. Pelasiko? Sitä Lare varmaankin haki.
Petr Ton pelasi itsensä myös minun sydämeen ja painajaisiin. Tuulennopeana laitahyökkääjänä ja murhaavana laukojana Tono olisi varmasti minun joukkueessani, kun kasaisin kaikkien aikojen SM-liigan ulkomaalaisjoukkuetta. Jaroslav Bednarin kanssa mies muodosti JYPissä todella pelottavan duon. En tiedä, mistä Jokerit miehen aikanaan löysi, mutta hieno löytö Jokereilta. Enpä kauheasti tiedä yhtä kovia löytöjä Jokereilta. Jätkähän taisi pelata divarissakin Jokerit-kaudellaan? Hehheh. Bluesista JYPiin siirryttyään Ton olikin sitten liigan tähti. Koska tahansa takaisin Suomeen, missä tahansa joukkueessa, Petr Ton!
Tomas Vlasak miellytti myös minua pirusti, samaten kuten heimoveljensä Simicek. Kumpikin melkoisia taitureita, harvemmin sukeltelivatkaan Caloun-tyyliin. Mielestäni vähän kummallista, ettei kummankaan NHL-ura ole koskaan auennut toivotulla tavalla, Simicekin esteenä totta kai vaikeat polvivammat pääasiassa. Vlasak pelasi pari vuotta HPK:ssa, ja oli aina liigan pistetilastojen kärkipäätä. Halu ja taito pitää kiekkoa monenlaisissa tilanteissa tekivät Vlasakista mestarin.
Vujtek on ehkä taitavin koskaan livenä näkemäni jääkiekkoilja. Pari kierrosta erkkaa lavan kärkeen, kentälle kaatuilemaan ja veivaamaan erivärisiä nippuun, kuutisenkymmentä pistettä kasaan ja läjä voittomaaleja - me likes! Mahtaakohan Vujtekin Suomen ura olla täysin ohi vieläkään?
Tsekkejä ja slovakkeja, jotka ovat vakuuttaneet minut, on paljon, mutta uusia nimiä ei ole oikein näköpiirissä.. Nämä kaikkein uusimmat, kuten Bartek tai Klesla eivät oikein säväytä. Ujcikin kiemuroita on kiva seurata.