Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?

  • 9 061
  • 35

Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?

  • Asun vielä himassa

    Ääniä: 39 14,4%
  • Alle 16 -vuotiaana/16 -vuotiaana

    Ääniä: 17 6,3%
  • 17-19 -vuotiaana

    Ääniä: 86 31,7%
  • 20-23 -vuotiaana

    Ääniä: 111 41,0%
  • yli 23 -vuotiaana

    Ääniä: 18 6,6%

  • Äänestäjiä
    271

dal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ne parit
Kotoa muutin pois loppukesästä 2004, jolloin olin kuukautta vailla 19-vuotta. Tyttöystävän kanssa yhteiseen vuokrakaksioon muutettiin.

Sillä tiellä yhä, tosin asunto on vaihtunut useampaankin kertaan, oisko tämä nyt viides kämppä. Perheen ja kämpän kokokin on siinä matkalla kasvanut, mutta mitäs pienistä.

Siitä oon kyllä varma, että porukoiden nurkkiin tai takaisin pohjoiseen en muuta enää ikinä. Jostain voi tässä elämässä olla aika varmakin näemmä :)
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhempien helmoista lähdin 23-vuotiaana kolme vuotta intin jälkeen. Lapsuuden kodissa oli tilaa asustella, joten en lähdön kanssa hätäillyt. Ja olihan se edullista asumista, kun en kovin paljoa osallistunut asumiskustannusten maksamiseen vaikka töissä kävinkin.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
16 vuotiaana, ilman kännykkää. Ei onnistuisi ehkä nykyään :D
Sitten onkin tullut koluttua soluasuntojen ilot ja rähjäisten yksiöiden surut. Nyt on kymmenes asunto 9 vuoteen ja toivottavasti hieman pitempi aikainen kuin edelliset.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Intin jälkeen asuin kuukauden kotosalla, sitten veks. Olin 20v.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ekan kerran muutin pois kotoa 15-vuotiaana (karvan vajaa 16), mutta palasin maitojunalla kotiin parin kk:n päästä, kun opiskelu ns. sisäoppilaitoksessa ei maistunut.
Seuraava muutto tapahtui ollessani vähän alle 18.v.
Kolmannenkin kerran muutin kotiin, tosin porukat eivät asuneet siellä, vaan olivat töiden perässä Hämppälinnassa.
Eli kait se oikea vastaus tuohon kysymykseen on alle 18v.

Edit. Muuttoja elämäni aikana olen tehnyt 21 kertaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Intin jälkeen asuin kuukauden kotosalla, sitten veks. Olin 20v.

Sama perinteinen täällä. Tosin viime kesänä asuin faijan luona pari kuukautta puolen vuoden reissusta tulleena ja Espoosta töitä löytäneenä, ennen koulun alkua. Muuttoja mittarissa nyt 23 yhteensä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vuonna 1998, 20-vuotiaana otin ja lähdin Etelä-Pohjanmaalle viestintää lukemaan. Olin saanut kutsunnoissa E:n paperit erinäisestä syystä, muutenhan olisi tieni vienyt noihin aikoihin armeijaan.

Koti-ikävä ei vaivannut sekunnin vertaa. Muuten vain oli ikävää, kunnes löysin sieltä nykyisen vaimoni. Lukuvuoden jälkeen olin pakotettu asumaan vuoden kotonani ja sehän oli välillä yhtä helvettiä! Kävin töissä (lapsuuden)kodosta käsin raksalla approx. vuoden verran. Eipä ole ikävä tuota aikaa. Ei sillä, että himassa olisi esiintynyt mitään lieveilmiöitä, mutta oli se välillä hankalaa. Etenkin viikonloppuisin... Sitä kun oli parikymppinen kolli ja niin päin pois.

2000 muutettiin ylväästi Kemiin morsmaikun kanssa. Olin kuitenkin kirjoilla Oulussa koko ajan. 2003 muutin hetkeksi Tornioon, jonne hajosin kuin alokas P-kauden ampumaleirillä. Sieltä suunta oli kahdeksi viikoksi Ouluun yhteiseen kämppään muijan kanssa, minkä jälkeen kutsui minua Suomen raskas Kajaaniin.

Siellä päätin, että perkele mua ei saa kirveelläkään enää Oulusta muuttamaan. Kävin sitten puoli vuotta työharjoittelussa Kemissä päivittäin henkilöautolla. Sain työharjoittelusta jopa palkkaa.

Eli: 20-vuotiaana.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kotona asustellaan. Helpointa, kun ei tarvitse vuokria tai muitakaan maksuja maksella, ja himassa pelaa lähes täyspalvelu ainakin ruoan ja vastaavien suhteen.

Joo, harva varmaan kotoota muuttaa pois huonon palvelun takia. Jotkut muut syyt saattaa vaikuttaa enemmänkin.

Itelläkin perus, eli intin jälkeen hetki himassa ja sitte omille teille.
 

JSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
En halunnu muuttaa vuokralle, joten ostin ittelleni synttärilahjaks asunnon.
Sain asunnon haltuuni päivä synttäreitten jälkeen, eli olin just ehtiny täyttämään 22.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Justiinsa sen jäkeisenä syksynä kun olin intistä päässyt. Täytin samana päivänä 20. Hyvä ja aika perinteinen aika muuttaa omilleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös