Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?

  • 9 061
  • 35

Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?

  • Asun vielä himassa

    Ääniä: 39 14,4%
  • Alle 16 -vuotiaana/16 -vuotiaana

    Ääniä: 17 6,3%
  • 17-19 -vuotiaana

    Ääniä: 86 31,7%
  • 20-23 -vuotiaana

    Ääniä: 111 41,0%
  • yli 23 -vuotiaana

    Ääniä: 18 6,6%

  • Äänestäjiä
    271
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tuossa keskiviikkoista Ilta-Sanomia lukiessani osui urheilusivuilta uutinen, jonka mukaan Wimbledon-voittaja Rafael Nadal asuu vielä lapsuudenkodissaan, vaikka kaverilla saattaisi olla jo varaa muuttaa vähintään johonkin edulliseen vuokrayksiöön. Ehkei vuokratakuutakaan tarvitsisi lainata vanhemmilta? Niin, ja iältään hän on 22, eli ei hän nyt ikänsä puolesta niin kamalan vanha ole asumaan vanhempiensa huomassa.

Itsekin muutin omilleni vasta 22-vuotiaana. Mitenkäs muut palstalaiset?
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kotona asustellaan. Helpointa, kun ei tarvitse vuokria tai muitakaan maksuja maksella, ja himassa pelaa lähes täyspalvelu ainakin ruoan ja vastaavien suhteen.
 

Rocco

Jäsen
Asun tälläkin hetkellä kotona.

Vanhempieni luota muutin pois periaatteessa 18-vuotiaana. Silloin menin armeijaan ja kotiuduin melkein heti kun olin 19 ja silloin oli oma kämppä melkein samantien hommattuna. Teknisesti 19v.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En ole koskaan muuttanut pois kotoa, eikä sellaista ole kyllä suunnitelmissakaan. Sen sijaan olen kyllä muuttanut kotiin teini-iän loppupuolella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
18-vuotiaana, kuukautta ennen penkkareita. Mutsi sanoi, ettei katsele enää "tolkutonta viinan kanssa läträämistä", johon vastasin ettei kauaa tarvitse. Tunnin päästä oli kamat pakattu ja autossa. Selavii.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ensimmäisen kerran lähdin himasta nostelemaan juuri 18 vuotta täytettyäni. Kyseessä ei ollut vapaaehtoinen maisemanvaihto, vanhempien kanssa ei vaan yhteistä säveltä löytynyt. Siitä sitten eukon nurkkiin, jota seurasi ero, jonka jälkeen mut onneksi päästettin takaisin kotiin, olisi muuten mennyt telttailuhommiksi. Olisinkohan sitten ollut 19, kun muutin lopullisesti alkukodista pois.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koti on hyvä paikka...

... ei sieltä kannata koskaan pysyvästi lähteä. Minulla tämä meni suunnilleen niin, että vähän parinkympin jälkeen lähdin ensimmäisen kerran. Sitten joskus n. 25 vuotiaana palasin ja vanhemmat lähtivät (ulkomaille) ja minä siis jäin kotiin. Seuraavan kerran lähdin sitten vanhempien palattua joskus n. 28 vuotiaana ja seuraavasta paluusta ei ole tietoa. Hyvä paikka, ei sieltä koskaan kannata lopullisesti pois lähteä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
17-vuotiaana todella räkäiseen opiskelijasoluun. Nyt asun kolmannessa asunnossani. Syy muuttoon oli halu saada oma ryyppäysluukku, kotona kun ei oikein kehdannut vaikka äitini on ollut aina kaikkea muuta kuin tuomitseva alkkistelujani kohtaan.
EDIT: Ja kyllä minä vielä monen vuoden jälkeenkin kutsun asuntoani kämpäksi ja äidin ja siskojen asuinpaikkaa kodiksi.
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Vuosi oli -97 ja lähdin 15-vuotiaana toiselle paikkakunnalle lukioon...

edit. hitto vie, siitä on kuukautta vaille 11 vuotta... järkytys
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
16-kesäisenä. Eipä ole vielä tullut tarvetta muuttaa takaisin.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
17-vuotta olin juuri täyttänyt kun vanhemmat ja pikkuveljet muuttivat Mikkeliin(sekaisin koko sakki)
Mulla oli kaverit, tyttöystävä ja kaikki Savonlinnassa joten tänne jäin. Täällä synnyin, täällä olen edelleen ja tänne minut myös haudataan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Intissä kun olin vanhempani kokivat jonkinlaisen kollektiivisen hulluuskohtauden ja ostivat asunnon Vantaalta. Pakon sanelemana jouduin lomilla nukkumaan tuossa agraarikunnassa. Muistaakseni noin kuukautta sen jälkeen kun pääsin pois palveluksesta muutin omilleni. Veri veti Stadiin. Ikuiseksi tahraksi papereihini tosin jäi tuo noin kuuden kuukauden vantaalaisuus.

Ikää oli muuttaessa 21-vuotta.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
21-v.

Tosin muutamat kesät jo aiemmin tuli punkattua sukulaisten nurkissa töiden takia, mutta eipä tuota nyt pois kotoa muuttamiseksi voi sanoa.

Ja 18-v alokkaana wild wild westillä oli raju koti-ikävä. Myönnetään. Toki kunnialla homma läpi kuitenkin hoidettiin. Tapauksessani ainakin pitää paikkansa että armeija teki mammanpojasta Miehen.
 
Suosikkijoukkue
Big and Bad & KalPa
Itte muutin 16-kesäsenä kollina Joensuuhun, Ari Ärmäsen legendaariseen roudari-opistoon, ihan siis ammattiopiskelu mielessä ja mieli korkeana. (Päivääkään en sen alan hommia oo tehny valmistumisen jälkeen vaan uusi ammatti on jo kohta takataskussa)

Yksin asumisessahan tuli sitten törttöiltyä jo alkuvaiheessa kaikkea kivaa, mm. mehukiljua keittelin ja tämä kauhea ainehan kusi iltani ja selkeästi ainoaksi jääneen tsänssini erään ihan älyttömän sika kauniin malli-naisen kanssa. Kun piti ruveta hommiin, arvaa kuka meni vessaan laattaamaan ja paskomaan sitä kiljua? Ei ainakaan se tyttö, eikä naapurin mahtava MILF eikä naapurin MILFin vielä mahtavampi MILF-kaveri.

Joensuun Marjala muuten entisenä asuntomessu-alueena ihan näkemisen arvoinen paikka, ainakin oli... suosittelen, on kommeeta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joensuun Marjala muuten entisenä asuntomessu-alueena ihan näkemisen arvoinen paikka, ainakin oli... suosittelen, on kommeeta.
Nyt se on aika kahtiajakautunut. Omakotialue on vielä ihan asiallinen, mutta sen kylkeen kasvanut kerrostalo-osasto on vähän kuin Joensuun Monaco - kukaan ei käy töissä eikä maksa veroja.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Armyyn lähdettyäni en enää takaisin kotiin muuttanut. Jäin merivoimien palvelukseen ja loppu onkin sitten historiikkia.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
19-vuotiaani muutin pois mamman helmoista silloisen poikaystäväni kanssa yhteiseen kotiin. Sitä lempeä kesti tovi, kunnes päätin muuttaa takaisin mutsin luokse. Uudelleenlämmitelty suhde ei toiminut sittenkään ja taas takaisin kotiin. Siellä sitten jonkin aikaa täyshoidossa, kunnes mutsi kyllästyi räikeään hyväksikäyttööni. Lopulta -99 mamma lupasi maksaa vuokrastani 1000mk, jotta muuttaisin pois mahdollisimman pian. Tarjous oli kerrassaan loistava ja koska äidin helmoissa oleminen ei muutenkaan napannut ollenkaan, ensimmäinen ihan oma koti löytyi Helsingin Kalliosta ihan sattumalta jo seuraavana päivänä. Sen jälkeen ei ole lapsuudenkotiin tarvinnut onneksi palata muuta kuin omasta vapaasta tahdosta.

Uskoisin, että come backit sillä saralla ovat osaltani nyt takana päin. Saattaa olla, että seuraavaksi se on mummeli, joka meille muuttaa, jos alkaa kuuppa himmetä eikä pärjää enää yksin himassa. Saattaa myös olla, että ne on kuulkaa sitten meikäläisen säännöt, joita noudatetaan. Ja jos ei kelpaa, tuossa on ovi...;)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
19-vuotiaana muutin Amsterdamiin vuodeksi. Siita se alkoi, enka toistaiseksi muuttanut takaisin.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ensimmäisen kerran kahdeksanvuotiaana.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Armeijasta päästyäni (ikää siis se 20 v.) => tällöin hanskassa oli jo kunnon duunipaikka, joten noista päivistä eteenpäin on hoideltu itse kaikki asumiseen liittyvät kulutkin...
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse olin 19v. kun muutin kotoa pois. Tämä oli n.puoli vuotta ennen inttiin lähtöä, taka-ajatuksena oli että olisi sellainen "omarauha" viikonloppuvapailla, mutta myös lapsuudenkoti alkoi olla jo aikamoiset ahdas.

Tuosta vuodesta 04 asti on tullut omillaan asuttua, pieni poikkeus oli viime kesänä jolloin työskentelin ex-kotipaikkakunnallani ja asuin vanhempien luona, mutta oma asunto oli kuitenkin toisella paikkakunnalla.

Nyttemmin viimeiset 3 vuotta tyttöystävän kanssa saman katon alla. Tällä hetkellä saan nauttia vielä tämän kuukauden omasta rauhasta hänen ollessa kesätöissä tuossa viereisessä kaupungissa, täytyy myöntää että itse tarvitsen joskus omaa rauhaa. Saa olla rauhassa ja puuhailla omia juttuja. Eipä silti, iloisilla mielin ollaan kun pieni evakko loppuu ja pääsee palaamaan "arkeen"!

Ps. Eikös tämän ja hätrikki ||:n aiemmin avaaman vastaavan ketjun voisi yhdistää?!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös