Minkä hintainen on paras syömäsi pizza?

  • 8 067
  • 61

Minkä hintainen on paras syömäsi pizza?

  • Alle 6€

  • 6-7€

  • 7-8€

  • 8-9€

  • 9-10€

  • 10-11€

  • 11-12€

  • 12-13€

  • 13-14€

  • 14-15€

  • 15-20€

  • Yli 20€ Cash money flow!


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

cornix

Jäsen
Turussahan on nykyisin noita parempia pizzamestoja enemmänkin. Niskan lisäksi ainakin Tintå, Tårget ja Ovo Osteria tarjoavat trendikästä ja erikoista artesaanipizzaa, lisäksi Suomen aidoin italiainen ravintola Sergio's tarjoilee erittäin hyviä pitsoja, kuten myös maanläheisempi Trattoria Romana.
Myös Pizzaline ja Panda pizzeria molemmat ihan kohtuullisen hyviä mestoja mun makuun.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Parahin @Pisin Kääpiö 186cm , rohkenen väittää että Pizzeria Napolin pizzat Tampereella ovat enemmän kuin ok. Kaupungin kakkonen pizzerioista, ykkönen on Finlaysonin alueelta löytyvä Ristorante Bella Roma. Pizzeria Bella Roma | Ravintola.fi
Pizzeria Napoli | 100 Pizzaa listalla! Jos et ole käynyt Bella Romassa niin piipahda kun seuraavan kerran Mansessa poikkeat, et tule pettymään. Mitä tulee ketjun kysymykseen niin haarukoisin hinnan 10-15 euron haminoille, euron tarkkuudella ei pysty sanomaan. Loppuun hieman historiaa:
Tiesitkö tämän Tampereen pizzahistoriasta? | Tamperelainen

ps. kyllä noista karvakäsien (pardon my french) paikoistakin ihan syötäviä lättyjä saa eikä ole tosiaan hinnan kiroissa.
Bella Romaan en ole vielä tietäni löytänyt. Kiitos vihjeestä, pitäähän tuo testata. Silloin harvoin kun pizzaa syön, niin pyrin valikoimaan tietenkin mahdollisimman hyvän mestan.

Muistelin joskus Jatkoajassa, että elämäni parhaan pizzan olen syönyt Luganossa. Tuo kokemus on edelleen ykkönen. En pirullakaan muista paikan nimeä, ja liekö koko ravintolaa enää edes olemassa, kun ateriointini tapahtui joskus 2002 paikkeilla. Ei ollut halpaa, kun Sveitsissä oltiin, mutta ei törkyhintaistakaan. Talon viini karahvissa oli kuitenkin kohtuuhintaista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Töölön Dennis on hyvä mesta, olen käynyt myös siinä Turun Dennisissä. HIFK-pitsaa en huomannut ottaa, korjaan vahingon seuraavalla kerralla. Niin, hinta. Vähän toistakymppiä. Dennisin pitsat ovat vissiin tunnettuja siitä, ettei niissä ole paksua pohjaa eikä sitä kaameeta reunaa, mikä on totta, ja erittäin hyvä asia.

Tampereen Napoli on hyvä paikka. Söin muuten ihan kaameen pitsan viime talvena Milanon upealla rautatieasemalla, siinä, mihin lentokenttäbussit tulee, siinä on se ravintola etc. Mutta oli nälkä ja junaista matkaa edessä. Oon käynyt siinä mestassa kaksi kertaa ja kummallakin kerralla ollut kaikkea häslinkiä, ekalla kerralla ajauduin riitaan tarjoilijan kanssa ja viimeksi paska pitsa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Napolia pitää kyllä kehaista! Olen kerran käynyt ja satuttiin osumaan just ja just ennen mieletöntä ruuhkaa. Meillä pöydän odottelu kesti jotakuinkin vartin. Todella hyvä pizza, kerta kaikkiaan arvonsa väärti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kertokaas, missä on Helsingin keskustan parhaat pizzat. Siis ihan siinä yo:n päärakennuksen ja Kampin välillä/lähellä. Mielellään ohutpohjaista ja vähän laadukkaampaa.
 
K

kiwipilot

Tämä nyt on ihan selkee. Vaikka Kemi on monella mittarilla onneton perseläpi eli haiseva ja punainen, niin pizzarintamalla ei ole ravintola Puistopaviljongin eli paikallisten kesken Kaken pizzerian voittanutta. Ja listalta Casa Mia, hinta 11€.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se on 10-14€, mun mielestä stadin parhaat löytyy Villettasta ja niitä ehtii hyvin syödä vaikkapa ennen IFK:n matseja kunhan muistaa varata pöydän etukäteen. Italialainen ravintola Villetta, Helsinki - Pizzeria - pitsaravintola - pizzaravintola - le pizze - pizzat - kaupungin parhaat pitsat

Toki vaatinee sitä että tykkää yleensäkin italialaistyyppisestä pizzasta, tuo menee lähimmäksi niitä mitä olen saapasmaassa syönyt ja diggaillut. Nyt kun katson Villettan listaa niin ovat poistaneet mun suosikkipizzan listalta jossa oli mm artisokansydämiä, nyt en muista nimeä.

_
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Italiassa söin joskus pizzan, joka maksoi 5€, ja kokoakin sillä oli ihan kivasti. Koskaan en ole yhtä hyvää pizzaa syönyt, ja luulen etten tule enää ikinä syömäänkään.
 

Baldrick

Jäsen
Jyväskylässä on tuntuneet pitsojen hinnat nousseen jokapaikassa vähintään se 50snt/vuosi jo 4-5 vuoden ajan. Nyt useimmissa paikoissal lätty on sen 7,5-8€. Rosiefista Jyväskylän parhaat lätyt olen syönyt ja kebabbien kuningas on ehdottomasti Jyväskylän Kebab eli tuttavallisemmin pyörittäjänsä nimen mukaan Mehmetti. Eipä Jyväskylästä taida enää saada edes 6,5 euron lättyä (alle 6 puhumattakaan) vai saako?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kertokaas, missä on Helsingin keskustan parhaat pizzat. Siis ihan siinä yo:n päärakennuksen ja Kampin välillä/lähellä. Mielellään ohutpohjaista ja vähän laadukkaampaa.
Jos et tuonne avausviestissä mainitsemaani Villettaan halua lähteä (Ruusulankadulla, sporalla oopperalle) niin Benjam's Bistro on melkein yhtä hyvä. Miljöö on ns. laadukkaampi, sillä siinä missä Villetta on ikään kuin italialainen olohuone, Benjam's on classy bistro. A-oikeudet ja laadukas ruokalista, joten luulisi osuvan sun vaatimustasoon. Linkki sivuille (hintoja tai menua ei jostain syystä näkyvillä): Italialaista ruokaa Helsingissä | Tervetuloa Benjam's Bistroon
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Töölön Dennis on hyvä mesta, olen käynyt myös siinä Turun Dennisissä. HIFK-pitsaa en huomannut ottaa, korjaan vahingon seuraavalla kerralla. Niin, hinta. Vähän toistakymppiä. Dennisin pitsat ovat vissiin tunnettuja siitä, ettei niissä ole paksua pohjaa eikä sitä kaameeta reunaa, mikä on totta, ja erittäin hyvä asia.
Lähi-Prismassani myydään einesroiskeläppien vieressä Dennisin pizzoja muovipussiin pakattuina. Suunnilleen kolmea sorttia löytyy, jauheliha ja mexicana ovat ainakin. Hinta alle 4 euroa per huussinlunkku. Kiertoilmauunissa niistä tulee ihan siedettäviä, noin ikään kuin marketista poimituiksi neljän euron einestuotteiksi. Olen pari kertaa ostanut Denniksen markettipizzoja ihan pilan päiten, sillä ajatuksella että korvataan parilla sellaisella kunnon lämmin ruoka, jos esimerkiksi lähdetään heti porukalla sienimetsään ja otetaan sinne vielä jotain evästä. Siis 1-2 sliceä per naama syödään tms., eikä markettipizzalla viitsi oikein mahaa käydä täyttämään.

Palstan kokkaajat, löytyykö kotoa uunikäyttöön tarkoitettu pizzakivi? Onko tullut maukasta jälkeä?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Palstan kokkaajat, löytyykö kotoa uunikäyttöön tarkoitettu pizzakivi? Onko tullut maukasta jälkeä?

Ei löydy, vaan pizza paistetaan täydellä teholla sopivaksi ihan pellille levitettynä hyvin ohuella, lähes reikäisellä, pohjalla. Ja tulee maukasta. Italialaisen opastajan mukaan suositus olisi 300 astetta kotiuunissa, mutta minimissään 250. Nykyisestä kämpästä löytyvällä ei 250 astetta enempää saakaan, mutta en ole huomannut suurta muutosta paiston tuloksessa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Voi pyhä Sylvi. Suomalainen mittaa pizzanmaunkin sen hinnasta, näin.

12 § Kaikenlainen mainostaminen ja oman taloudellisen edun yms. tavoittelu on kiellettyä.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Voi pyhä Sylvi. Suomalainen mittaa pizzanmaunkin sen hinnasta, näin.
No voi hyvä ihme! Siis mitä kummaa!

Vai olisiko sittenkin kyseessä halu ottaa selville, minkä hintainen on keskimäärin palstalaisen lempparipizza? Mä olen kyllä huomannut että sä teet väärin ymmärtämisestä taidetta ketjussa kuin ketjussa, mutta yritä nyt edes vähän enemmän tuon flamettamisesi kanssa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kaikkia syömiäni pizzoja en kyllä muista, mutta yksi parhaista Suomessa on Classic Pizzan Phangan Lover. Hinta on 14,80 €. Ulkomailla parhaan pizzan olen syönyt Riminillä, paikallisen ystäväni suosittelemassa ravintolassa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kertokaas, missä on Helsingin keskustan parhaat pizzat. Siis ihan siinä yo:n päärakennuksen ja Kampin välillä/lähellä. Mielellään ohutpohjaista ja vähän laadukkaampaa.

Putte's Bar & Pizza, Helsingin ravintola-arvostelut - TripAdvisor
Putte’s Bar & Pizza - 15 kuvaa - Pizza - Kamppi - Helsinki - Arvostelut - Yelp

Melkein tuonne itse suuntaisin, varsinkin jos koordinaatiston suhteen ei etäisyydestä tingitä. Silloin harvoin kun keskustan suunnilla pitää selvinpäin pizzaa syödä, niin tuo on mieleisin paikka. Jurrisena känniapinana sitten Barbarossan alennuslätyt ovat yleensä se juttu, tuolloin kun hieman eri motiivein tulee lätty vedettyä.

Mitä taas itse ketjuun tulee, niin siinä 8-10e pinnassa on mielestäni yleensä optimaalisin hinta. Halvimpien kohdalla laatu tuntuu vaihtelevan liikaa ja yleensä edessä on joko koiranmakkaralla varustettu tai öljyssä uitettu kiekko. Jos taas hinta alkaa olemaan ~15e tai enemmän, kiekoissa sitten alkaa olemaan jo joko tiettyä omaan makuuni sopimatonta "fiinistelyä" tai tunnelmalisää. Toki noissakin pätee se, että eri tilanteisiin sopii eri kiekko: radalta tullessa halpa ja rasvainen on yleensä varsin kiva vieminen kotiin, tietyssä seurassa taas mielellään ottaa kynttilävalaistuksen, fiinin sisustuksen ja ruokajuomaksi jotain muuta kuin vettä tai kokista.
 

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tampereen Pizzeria Napoli. Eihän tähän muita vaihtoehtoja edes ole. Bella Romassa tullut kahdesti käytyä, ja molemmilla kerroilla kamala pettymys. Nyt ilmeisesti sielä joku uusi ruokalista? Ehkä ansaitsee vielä joskus kolmannen mahdollisuuden.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Special Opera Kotipizzasta. Se vaan maistuu mielestäni parhaalta. Onhan niitä pizzoja muuallakin paljon syöty, mutta eipä ole jäänyt mitään erityistä paikkaa mieleen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Napolilaisen Da Michelen Margherita on tähän mennessä paras pizzani. Maksoi alle 5 euroa.
Samoin. Muistaaksen kaksi Margheritaa, kaksi pulloa olutta plus tipit maksoivat yhteensä 15 euroa.

Mutta pysyäkseni Suomessa niin Napolissa tulee käytyä lähes jokaisella Tampereen reissulla, siellä taitaa maksaa jotain 15 euroa per lätty.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olli Karikon Mare Chiaro Helsingin Hämeentiellä..
Olli jäi eläkkeelle jo tovi sitten, mutta uusi yrittäjä yrittää jatkaa kyllä samaa linjaa. Tosin pastat on minusta olleet Mare Chiaron juttu ennemmin kuin pitsat.

Kertokaas, missä on Helsingin keskustan parhaat pizzat..
Liityn Putten kehujien joukkoon, mutta jos laajentaa antamaasi reviiriä niin sitten Ullanlinnasta löytyy Alfons Pizza.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi mainitsemisen arvoinen Pizzeria on Vaasan Västervikissä sijaitseva Dallas Pizza Palazzo.

Ravintolan nimi nyt ei ihan ehkä se kaikista myyvin ole. Mutta pizzat ovat laadukkaita ja hinnat noin kympistä ylöspäin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Se on 10-14€, mun mielestä stadin parhaat löytyy Villettasta ja niitä ehtii hyvin syödä vaikkapa ennen IFK:n matseja kunhan muistaa varata pöydän etukäteen. Italialainen ravintola Villetta, Helsinki - Pizzeria - pitsaravintola - pizzaravintola - le pizze - pizzat - kaupungin parhaat pitsat

Kyllä! Vaikka voi tietenkin olla, että olen jotain parempiakin pizzoja joskus syönyt, niin kyllä vahvin muistijälki on, että jos hyvää pizzaa haluan, niin Villetta ja siellä Deliziosa. Ei ole kertaakaan pettänyt. Eli omalla kohdalla näköjään 12e. Jotkut kaverit ovat myös kehuneet Dennisiä, mutta itselle pizzojen suhteen ollut pettymys kolme kertaa kolmesta. Mut ihan ok pastaa sieltä saa, jos IFK:n CHL otteluihin tarjoavat lippuja...

Edit. Ja niin, siis Deliziosa sisältää jauhelihaa, salamia, katkarapuja, tuoretta tomaattia ja mozzarellaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin sellainen tuntuma on, että nuo "liian halvat" pizzanautinnot liittyvät usein keskustassa vietettyyn baari-iltaan. Siten on jäänyt halvat kiekot nykyään vähemmälle, ja samalla myös Oulun cosa nostra -ketjun tuotteet. Oulussa Göremen Americana (kinkku, salami, pekoni) on jo viidentoista vuoden ajan ollut melkein vakiopizzani, sen verran olen kaavoihin kangistunut.
Maailmalla kulkiessa on jäänyt mieleen ainakin Eurajoella sijaitseva baari, jonka nimeä nyt en muista. Kokonaisia turkinpippureita pizzan päällä, eikä muutenkaan pahimmasta päästä ollut se lätty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös